اهمیت تولید محتوای الکترونیکی با استوری لاین و کپتی ویت

با مطالعه کتاب آموزش استوری لاین انجام شده در امر تلفیق فناوری آموزشی در کلاس چهار چالش اساسی مطرح می‌شود: افکار و عقاید معلمان، توسعه حرفه‌ای، مدیریت کلاس، و کمبود وقت.

طرز دیدگاه نسبت به تولید محتوای الکترونیکی

رایانه‌ها در مدارس چندین هدف را تأمین می‌کنند: ایجاد مدارس اثربخش‌تر و کارآتر از وضعیت موجود مدارس، انتقال و ارتباط فرآیندهای یاددهی-یادگیری در فرآیندهای واقعی مرتبط با زندگی اجتماعی، آمادگی نسل جوان جامعه برای ورود به بازا کار. با توجه به این دلایل، فناوری با سرعت بسیاری وارد کلاس‌ها شد. با وجود این، قبل از هر تعهدی نسبت به تلفیق فناوی در مدارس، مدیران مدارس لازم است با معلمان به گفتگو بپردازند تا عقاید خود را درباره فراگیران و فرآیند یادگیری و چگونگی ایجاد تسهیلاتی که فناوری در پیشبرد اهداف مورد نظر در کلاس تأمین می‌کند آشکار سازند.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

با ورود فناوری نه تنها تغییرات پویا در کلاس ایجاد شد، بلکه تغییرات چشمگیری در فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی کلاس پدید آمد. این امر به دلیل تغییر عقاید و باورهای معلمان درباره کاربرد فناوری‌های آموزشی در فرآیندهای کلاسی بود.

انواع لایه باز محتوای الکترونیکی استوری لاین

وینشتل و کورت به مدت دو سال در زمینه کاربرد کاراکتر استوری لاین در مدارس متوسطه و توسط معلمان و عقاید و نظرات دانش‌آموزان ر این مدارس در زمینه تدریس خوب را بررسی کردند. نتایج حاکی از آن بود که تأثیر فناوری بر نحوه آموزش و تدریس، خود به طور غیر مستقیم ناشی از نظام اعتقادی و نگرش معلم نسبت به فناوری است. معلمان به تشریح زیر ساخت‌های حمایت‌های مدیریتی و الگوهایی می‌پردازند که طبق آن با بکارگیری فناوری در محیط کلاس برون‌دادهای متفاوتی نسبت به قبل می‌یابند. یکی از دلایلی که معلمان تصمیم به استفاده از فناوری در کلاس می‌گیرند، تجانس عقایدشان درباره دانش‌آموزان و نیازهای آن‌ها و اعتقاد به این موضوع است که می‌توان به واسطه فناوری آموزشی به نیازهای فردی و جمعی دانش‌آموزان پاسخ داد.

بنابراین، با توجه به اهمیت فناوری آموزشی در برنامه‌های درسی و آموزشی دانش‌آموزان، هاروی پیشنهاد می‌کند برنامه‌های آموزشی‌‌ای در زمینه فناوری‌های آموزشی برای معلمان ایجاد گردد تا بتوانند نگرش خود را درباره رابطه میان فناوری و برنامه‌های درسی به خصوص در زمینه کاربرد فناوری در فرآیندهای یاددهی-یادگیری بهبود بخشند. با وجود این، معلمان نیز با تغییر عقیده و نگرش خود به فناوری آموزشی می‌توانند روش‌ها و رویه‌هایی را برای تلفیق فناوری در آموزش که حوزه‌ای کاملاً مرتبط با محتوای برنامه درسی است، استانداردهای آموزشی و ابزارها و موارد آموزشی را رعایت کند.

ویژگی فیلم آموزش استوری لاین

محققان دیگری نیز بر نیاز بدیع معلمان در آموزش و پرورش در به کارگیری فیلم آموزش استوری لاین در مدارس تأکید دارند. قبل از آنکه معلمان بتوانند فناوری آموزشی را با فرآیندهای کلاسی خود تلفیق کنند و از مزیت‌های آن در کلاس و فعالیت‌های یاددهی-یادگیری استفاده کنند، معلمان به تخصص در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای آموزشی نیاز دارند. بیشتر معلمان احساس می‌کنند آمادگی لازم برای استفاده از فناوری در کلاس را ندارند. این امر ناشی ز کمبودهای مهارت‌های عیب‌یابی در ابزارهای فناوری آموزش است و دسترسی محدودی به کتاب‌های راهنما و دستورالعمل استفاده از این ابزارها دارند. از این رو، تجهیز معلمان به آموزش‌های مهارت‌های فنی موجب تأمین چندین هدف در رفع مشکلات و مسائل معلمان در استفاده از فناوری آموزشی می‌شود، از جمله افزایش سطح اعتماد به نفس در رفع مشکلات در زمینه فناوری آموزشی در هنگام استفاده از آن‌ها در کلاس، افزایش سطح یادگیری و مهارت معلمان در زمینه فناوری‌های جدید، و افزایش توانای معلمان در تغییر اقدامات و فعالیت‌های آموزشی و یادگیری در کلاس.

بنابراین، به منظور غنی‌سازی شغلی معلمان و ارتقای وضعیت یادگیری دانش‌آموزان با استفاده از فناوری آموزشی، به خصوص رایانه، مدیران و سیاستگذران آموزشی باید سیاست‌هایی را اتخاذ و برنامه‌هایی را تدوین کنند تا طی آن بتوانند به توسعه و رشد شغلی معلمان به صورت گروهی، انفرادی، یا آمزش از راه دور کمک و یاری کنند. این برنامه‌ها نباید به صورت مقطعی و کوتاه مدت صورت پذیرد یا اینکه با نصب چند دستگاه رایانه در مدارس و کلاس‌ها این عقیده را القا کنند که مدارس به فناوری آموزشی مجهز شده و توانسته محیط آموزشی را تغییر دهد و متحول سازد، بلکه هنگامی می‌توان از تأثیر مثبت فناوری آموزشی در مدارس اطمینان یافت که پذیرش کاربرد و استفاه از فناوری آموزشی در محیط کلاس به صورت تعهدی بلندمدت در مجریان فناوری آموزشی در کلاس (معلمان) درآید.

منبع : سایت بلاگ لینک

 

دیدگاه ها

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!