درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان ❶ ویرایش جدید , سه ماه پشتیبانی ❤️

درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان

پایه اول ابتدایی یکی از حساس ترین مقاطع تحصیلی است و می تواند سرنوشت فرزندان و در نتیجه آینده کشورمان را رقم بزند. به همین دلیل است که دبیران و کادر آموزشی توجه خاصی به دانش آموزان این مقطع تحصیلی دارند. اما علی رقم کوشش های همه مسئولین، هنوز هم نمی توان ادعا کرد که طرح درس و سیستم آموزش پایه اول دبستان املا بی عیب و نقص است. به همین علت باید درس پژوهی اول ابتدایی با جدیت بالایی اجرا شود.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل درس پژوهی اول ابتدایی حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل درس پژوهی اول ابتدایی سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل درس پژوهی اول ابتدایی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

دبیران پایه اول دبستان، مناسب ترین افراد برای اجرای درس پژوهی اول ابتدایی هستند. زیرا این افراد شریف و دلسوز سال ها با دانش آموزان متفاوت سر و کار داشته اند و به کودکان مختلفی درس داده اند. آنان به خوبی با اهداف هر درس، میزان یادگیری دانش آموزان و واکنش های متداول آنان در برابر یادگیری هر یک از دروس آشنا هستند. معلمان این پایه تحصیلی با توجه به تجربیاتی که طی سال های تدریس خود کسب نموه اند، به خوبی می دانند که دانش آموزان به طور معمول در یادگیری کدام قسمت از چه درسی مشکل دارند؟ طرح درس ها چه ایراداتی دارند؟ و با ایجاد تغییر در کدام بخش ها می توان بازده دانش آموزان را افزایش داد؟

این موارد، اطلاعاتی است که تنها با تدریس و تجربه به دست می آید و اصلاح ایرادات موجود نیز تنها از عهده معلمین گرامی بر می آید. به همین دلیل درس پژوهی اول ابتدایی در گروه های معلمان درس پژوه اجرا می شود.

درس پژوهی اول ابتدایی

اهمیت درس پژوهی اول ابتدایی

اول دبستان یکی از مهم ترین مقاطع تحصیلی است. زیرا دانش آموزان برای اولین بار و در سن بسیار پایین تجربه رفتن به مدرسه را کسب می کنند. در نتیجه دروس باید متناسب با این تجربه جدید طراحی شوند و از حد توان کودک کمتر یا بیشتر نباشند تا تجربه تحصیل در مدرسه برا دانش آموزان پایه اول دبستان دلپذیر باشد و آنان را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مشتاق نماید. همچنین در این پایه تحصیلی، مباحث به ظاهر ساده ای که بنیان تمام آنچه در ۱ سال آینده خواهند آموخت، به دانش آموزان درس داده می شود. بنابراین بسیار مهم است که طرح درس و تمامی دروس بی عیب و نقص باشند و متناسب با سن و روحیه کودکان طراحی و تدوین گردند. درس پژوهی اول ابتدایی که توسط معلمان با تجربه انجام می شود، تاثیر غیر قابل انکاری در اصلاح سیستم آموزشی کشور دارد و می تواند زمینه ای را فراهم نماید که سنگ بنای تحصیل فرزندانمان از همان ابتدا محکم و دقیق در جای خود قرار گیرد.

درس پژوهی اول ابتدایی

شیوه درس پژوهی اول ابتدایی

درس پژوهی اول ابتدایی درست مانند درس پژوهی در سایر مقاطع تحصیلی صورت می پذیرد. یعنی گروهی از معلمان پایه اول دبستان، با هدف اصلاح دروس و طرح درس ها، گرد هم آمده و در جلسات درس پژوهی شرکت می کنند.

گروه معلمان طی جلسات درس پژوهی اول ابتدایی، یکی از کتاب های این پایه را انتخاب کرده و درسی را برمی گزینند. آنان پس از طرح مساله یا مشکل، در گروه به بحص و مذاکره می پردازند تا تغییرات مناسبی در طرح درس ایجاد کرده یا مشکلات احتمالی را برطرف نمایند. هریک از معلمان نظر و تجربه خود را بیان می کند تا با صحبت در گروه یه ی طرح درس یا شیوه جدید برسند. در مرحله بعد معلمان به آزمایش راه حل خود می پردازند. برای این کار باید یکی از دبیران با شیوه جدید گروه درس را در کلاس خود به دانش آموزان آموزش دهد و سایر معلمان بر نتیجه آن نظارت نمایند. مهارت های دبیری که تدریس می کند در این مرحله مورد آزمون قرار نخواهند گرفت و صرفا به بررسی طرح درس پیشنهادی پرداخته خواهد شد.

پس از پایان تدریس، گروه معلمان درس پژوه جلسه دیگری تشکیل می دهند تا طی آن به بیان مشاهدات خود از نقاط قوت و ضعف طرح درس پیشنهادی بپردازند. با استفاده از مشاهدات معلمان از آنچه هنگام تدریس طرح درس اولیه رخ داده است، شیوه اولیه اصلاح شده و طرح درس جدیدی شکل می گیرد تا معلم دیگری از آن برای تدریس در کلاس استفاده کند و گروه دبیران نظارت گر واکنش های دانش آموزان و نتایج تدریس باشند. طرح درس ثانیوه نیز در گروه به قضاوت گذاشته می شود و اعضا با توجه به مشاهدات خود آن را اصلاح می نمایند. تدریس و اصلاح طرح درس ادامه می یابد تا آنکه روشی بی نقص بدست آید.

درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان

جدیدترین بروز رسانی نمونه فایل درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان توسط تیم تخصصی معلم بلاگ بر اساس اهداف خاص مورد نیاز آموزش و پرورش : با فرمت word و با امکان ویرایش .

نکته ای پیرامون درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان

درس پژوهی هاییکه در بانک فایل پژوهشی معلمان در دسترس می باشد ، از نظر کارشناسان ما بسیار کامل و دقیق است و در سال تحصیلی اخیر مشکل شما عزیزان را برطرف می نماید.این برنامه با تجربیات شخصی مدیران سایت نگارش شده است.و در حد بضاعت از منابع در دسترس نیز در این زمینه بهره گرفته شده است.

بانک فایل پژوهشی معلمان با ارائه جدید ترین و جذاب ترین و در عین حال ( تقریبا ) پایین ترین قیمت در رابطه با درس پژوهی کلیه پست های سازمانی پیشرو در امر آموزش و تدریس می باشد. عزیزان گرامی می توانند با مراجعه به بانک فایل پژوهشی معلمان درس پژوهی مورد نیاز خود را طبق آخرین ویرایش و بر اساس آخرین بخشنامه های ارسالی از آموزش و پرورش دانلود نمایند. لازم به ذکر است کلیه درس پژوهی ها توسط در مدارس بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و جمعی از تیم با تجربه در ارائه این برنامه ها ساعت ها و روزها وقت گذاشته اند. شما فرهنگیان عزیز همچنین می توانید علاوه بر درس پژوهی بر اساس آخرین ویرایش از سایر محصولات این بانک پژوهشی استفاده نمایید.

درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان را با خیال راحت خرید کنید

یک بار دیگر سایت علمی و آموزشی ما فایل جدید و کاملی را جهت استفاده و بهره مندی شما عزیزان تحت عنوان درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان  قرار داد. درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان نمونه کاملی از فایل حاضر است که توسط گروه تحقیقاتی هلدینگ معلم بلاگ جهت استفاده شما عزیزان قرار گرفته است. گروه تخصصی سایت و هلدینگ معلم بلاگ ( بانک فایل پژوهشی معلمان ) از هیچ تلاشی در راستای نگارش فایل درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان فروگزاری ننموده است و محتویات فایل درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان را به همه شکل تایید می کند. سایت ما بروز رسانی شدن و ویرایش مجدد فایل درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان را تایید می کند.

در فایل حاضر شما قادر خواهید بود درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان را به طور کامل و دقیق دریافت کنید و نیاز خود را در این زمینه مرتفع سازید.

این فایل درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان یکی از کامل ترین نمونه فایل های درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان در فضای مجازی می باشد و همچنین از اکثر نمونه های موجود ارزانتر است.

برنامه سالانه معاون آموزشی

برای دانلود درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان با خیال راحت و با ضمانت بازگشت وجه از سایت ما خرید نمایید. کارشناسان ما در هر لحظه از شبانه روز جوابگوی شما هستند. شماره تماس (۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴ : صالح | مدیر سایت )

درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان برای مدارس

یک فایل که از آن به درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان نام برده می شود باید چهارچوب کلی خاصی را رعایت کند در عین اینکه نیاز نیست از همان زاویه ای نگارش شود که دیگران نوشته اند . در کل درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان چند آیتم کلیدی را باید در ساختار خود داشته  باشد که عبارتند از : انضباط و کنترل ، داشتن خلاقیت ، دقت در نگارش  ، داشتن تمرکز، بی طرفی  که هر کدام از این پارامترها اگر بدرستی رعایت شوند بدون شک می توانند منشاء اثر باشند و در نهایت باعث بهبود شاخص های کیفی و کمی شوند.

در برنامه هایی مثل درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان رعایت این موارد الزامی است :

  • تاکید بر اجرای درست برنامه و این که مستندات اجرای برنامه  توسط مجری برنامه  در سیستم نگهداری شود.
  • تاکید بر این که برنامه های تدوین شده مثل درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان باید ابتدا در شورای مدرسه تصویب و سپس اجرا شود.
  • توصیه شد برنامه هایی در زمینه درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان تدوین شود که قابلیت اجرا شدن در مدرسه  را داشته باشد.
  • توجیه دانش آموزان و اولیاء در این خصوص
  • نظارت مستمر بر رفتار دانش آموزان جهت رسیدن به اهداف مورد نظر تا آموختن مهارت لازم
  • اهتمام در آموزش مهارتهایی که در برنامه پیش بینی شده است.
  • نظارت مستمر بر اجرای برنامه
  • پاسخگویی دقیق به سوالات اجرای این برنامه توسط اعضاء محترم کمیته

درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان | تهیه شده توسط هلدینگ معلم بلاگ

دوره ی مدرسه از دوره های مهم ، حساس و موثر در زندگی فردی و اجتماعی آدمی است . دوره ای است که به سبب وضع زیستی ،اجتماعی و روانی دانش آموزان آن با سایر دورهای تحصیلی مشترکات و ممیزاتی دارد و دارای طیف وسیعی است که دوران کودکی و نوجوانی را در بر می گیرد و در انتهای طیف به دنیای جوانی می رسد.با توجه به آنچه بیان گردید سایت ما سعی داشته است با ارائه خدمات نوین در تدوین فایل درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان سهم خود را در بحث آموزش و پرورش در کشور ایفا نماید. شما دوستان محترم می توانید فایل درس پژوهی اول ابتدایی و دبستان را از این بخش خریداری نمایید.

برای دانلود درس پژوهی در پایه اول ابتدایی روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در پایه دوم ابتدایی روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در پایه سوم ابتدایی روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در پایه چهارم ابتدایی روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در پایه پنجم ابتدایی روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در پایه ششم ابتدایی روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در مقطع متوسطه اول روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در مقطع متوسطه دوم روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در همه مقاطع روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

در پایان درس پژوهی اول ابتدایی نیز مانند درس پژوهی در سایر مقاطع تحصیلی، به گزارش نویسی و اشتراک گذاری آن پرداخته می شود.

همانطور که متوجه شدید، فرآیند درس پژوهی اول ابتدایی نیز مشابه با درس پژوهی سایر پایه های تحصیلی است. اما اهمیت این پایه تحصیلی و شروع آموزش های علمی و تخصصی در کودکان است که بر حساسیت درس پژوهی اول ابتدایی افزوده است و موجب شده تا توجه ویژه ای به طرح درس و شیوه آموزش ر این مقطع تحصیلی گردد.

دانلود درس پژوهی اول ابتدایی

معلمان پایه اول دبستان و والدینی که فرزندشان مشغول به تحصیل در این پایه است، ممکن است به درس پژوهی اول ابتدایی نیاز داشته باشند. به همین دلیل است که امکان دانلود درس پژوهی اول ابتدایی در این سایت برای همگان مهیا شده است. با توجه به اینکه مطالب این وب سایت از دسته بندی منظمی برخوردار است، به آسانی می توانید فایل های درس پژوهی مورد نظر خود را یافته و دانلود نمایید. برای دانلود درس پژوهی اول ابتدایی تنها کافی است از لیست پایه های تحصیلی، اول دبستان را انتخاب نمایید. در صفحه جدیدی که پیش روی شما است، تمامی فایل های مناسب برای این مقطع تحصیلی از جمله فایل های درس پژوهی دروس مختلف قابل دسترسی می باشد. با کلیک بر روی درس مورد نظر خود و طی کردن مراحل بسیار ساده دانلود درس پژوهی اول ابتدایی به مطالب مورد نیاز خود دست خواهید یافت.

در هر مورد از درس پژوهی اول دبستان به بیان مقدمه، هدف، نگرش ها، مهارت ها، مطالب دانستنی، پژوهش، طرح درس، آنچه دانش آموز از تدریس در می یابند و… پرداخته خواهد شد.

برای دانلود درس پژوهی در مقاطع مختلف روی دکمه های مربوطه کلیک کنید :

برای دانلود درس پژوهی در پایه اول ابتدایی روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در پایه دوم ابتدایی روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در پایه سوم ابتدایی روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در پایه چهارم ابتدایی روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در پایه پنجم ابتدایی روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در پایه ششم ابتدایی روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در مقطع متوسطه اول روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در مقطع متوسطه دوم روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

برای دانلود درس پژوهی در همه مقاطع روی دکمه زیر کلیک کنید :

دانلود کنید

دیدگاه ها