نمونه جشنواره تجارب برتر تربیتی برای تقلب در دانش‌آموزان / ۶ راه حل

نمونه جشنواره تجارب برتر تربیتی برای تقلب در دانش‌آموزان

مشکل تقلب که می‌توان آن را بین موارد تربیتی نیز دسته‌بندی کرد در مدارس دوره اول و دوم دبیرستان مشکل بزرگتری است ولی می‌توان این مشکل را بین دانش‌آموزان مدارس ابتدایی نیز مشاهده کرد. فشار برای داشتن عملکرد بهتر در سال‌های بالاتر این تاثیر را روی دانش‌آموزان سال پایین تر نیز می‌گذارد که دست تقلب بزنند. برای پیشگیری از تقلب بین دانش‌آموزان باید به نمونه جشنواره تجارب برتر تربیتی برای تقلب در دانش‌آموزان مراجعه کرد، چون تجربه بهترین راه حل‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل نمونه جشنواره تجارب برتر تربیتی حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل نمونه جشنواره تجارب برتر تربیتی سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه جشنواره تجارب برتر تربیتی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

نمونه جشنواره تجارب برتر تربیتی

نمونه جشنواره تجارب برتر تربیتی

معلمان مدارس ابتدایی نقش مهمی در بیان اهمیت راستی و درستی در مدرسه و انتقال آن به دانش‌آموزان دارند. در نمونه جشنواره تجارب برتر تربیتی بیشتر سعی بر این است که دانش‌آموزان به عملکرد خود افتخار کنند و این خصوصیت را معلمان باید به آنان منتقل کنند. برای دستیابی به این هدف مهم است که دانش‌آموزان کوچکتر را تفهیم کنید که تقلب چیست، بخصوص کسانی که عادت کرده‌اند کار گروهی انجام دهند. ممکن است دانش‌آموزانی که به کار گروهی و اشتراک‌گذاری اطلاعات عادت کرده‌اند اصلا متوجه نباشند که کار کپی‌کردن کار دیگران زمانی که قرار است بصورت فردی کاری را انجام دهند تقلب بوده و کار درستی نیست.

در این نمونه جشنواره تجارب برتر تربیتی نیز می‌خواهیم برخی از راه حل‌ها را برای پیشگیری از تقلب بین دانش‌آموزان را ارائه کنیم.

چکار می‌توانید بکنید!؟

۱-با دانش‌آموزان درباره ی تقلب صحبت کنید

 در همان ابتدای کار بیان کنید که تعریف شما در تجارب برتر تربیتی از تقلب چیست و کسانی که این کار را انجام دهند چه عواقبی را خواهند دید. از دانش‌آموزان بخواهید چه حسی هنگام گرفتن نمره خوب در امتحان پس از مطالعه و تلاش زیاد دارند و پس از تقلب چه حسی پیدا می‌کنند. از آن‌ها بپرسید که چه دلایلی برای تقلب وجود دارد و اگر بفهمند که یکی از قهرمانانشان تقلب کرده است چه حسی خواهند داشت. همزمان با اینکه  در مورد عواقب تقلب صحبت می‌کنید این احتمال را نیز بیان کنید که به هنگام تقلب شاید پاسخ اشتباهی را کپی کنند. به دانش‌آموزان اطمینان دهید که اگر بدلیل عدم توانایی به پاسخ دادن به سوال تحریک به تقلب می‌شوند شما به عنوان معلم آن‌ها راهنمایی کرده و کمک خواهید کرد.

۲-قوانین را قبل از امتحان گرفتن بیان کنید

 می‌توانید مواردی مانند خالی کردن روی میز، رو به جلو نشستن، نگاه کردن به برگه خودشان و اینکه روی صندلی خودشان نشسته و ساکت بمانند را قبل از امتحان بیان کنید.

۳-چینش صندلی‌ها را به گونه ای تغییر دهید که امکان تقلب به حداقل برسد

 زمانی که می‌خواهید امتحان بگیرید به دانش‌آموزان بگویید که از یکدیگر فاصله بگیرند. برخی از معلمان به دانش‌آموزان می‌گویند که یکی از آن‌ها برگه را در قسمت نشستن گذاشته و خودشان کف کلاس نشسته و امتحان دهند، این کار را اصلا نباید انجام داد چرا که ابتدا نوعی توهین به شخصیت دانش‌آموز است و در درجه دوم در قسمت ستون فقرات و پاهای دانش‌آموز فشار زیادی وارد شده و تمرکز را برای او مشکل می‌سازد.

۴-نسخه های مختلفی از یک امتحان در اختیار دانش‌آموزان قرار دهید

 نیازی نیست که سوالات متفاوتی طراحی کنید. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که جای سوالات را عوض کنید و یا گزینه‌ها (در صورت ۴ گزینه‌ای بودن) را متفاوت جایگذاری کنید. به دانش‌آموزان خود اطلاع دهید که این کار را می‌کنید. گاهی اوقات برخی از معلمان تنها کاری که می‌کنند این است که نسخه‌های یکسان را با نام‌های الف و ب و… نامگذاری می‌کنند؛ بدون اینکه هیچ موردی در آن‌ها متفاوت باشد.

۵-سوالاتی طراحی کنید که نیاز به توضیح پاسخ داشته باشند

 اگر دانش‌آموزان به گونه‌ای تربیت شوند که برای هرکاری که انجام می‌دهند توضیحی ارائه کنند اینگونه امکان تقلب برای آن‌ها بسیار کم می‌شود. دانش‌آموز به هنگام روبرو شدن با چنین سوالاتی کمترین میزان تقلب را انجام می‌دهد و بیشتر روی دانش خود تکیه می‌کند.

۶-دانش‌آموزان را خیلی از نمره نترسانید

 یکی از کارهایی که شاید برخی از معلمان انجام می‌دهند این است که دانش‌آموز را خیلی از نمره و یا دریافت نمره کیفی پایین ( ضعیف) می‌ترسانند و دانش‌آموز خیلی از عملکرد ضعیف ترس دارد. اگر معلم خود را به عنوان کسی که دانش‌آموز می‌تواند در هنگام سختی روی آن حساب کند نشان دهد دانش‌آموز کمتر به فکر تقلب خواهد بود.

در این مطلب سعی شد راه حل‌هایی برای پیشگیری از تقلب بیان شوند که نمونه جشنواره تجارب برتر تربیتی برای پیشگیری از تقلب بین دانش‌آموزان بوده است. معلمانی که از تجربه دیگران استفاده می‌کنند موفق ترین‌ها خواهند بود.

مقالات خواندنی:

تجربیات برتر آموزشی | چیزی که معمولا مدرسان از آن غافلند!

تجربیات برتر معلمان (کنترل دانش آموز شلوغ)

دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی (بروزرسانی ۲۰۱۸)

دیدگاه ها