الگوهای تعاملی در خانواده تحقیق درس روانشناسی خانواده پودمان مشاوره خانواده

الگوهای تعاملی در خانواده تحقیق درس روانشناسی خانواده پودمان مشاوره خانواده

الگوهای تعاملی در خانواده تحقیق درس روانشناسی خانواده پودمان مشاوره خانواده با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۷  صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل الگوهای تعاملی در خانواده حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل الگوهای تعاملی در خانواده سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل الگوهای تعاملی در خانواده سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

الگوهای تعاملی در خانواده تحقیق درس روانشناسی خانواده پودمان مشاوره خانواده تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده الگوهای تعاملی در خانواده تحقیق درس روانشناسی خانواده پودمان مشاوره خانواده شامل بخش های زیر است :

۱.      مقدمه

۲.     سوابق تحقیق

۳.     متن تحقیق

۴.     نتیجه گیری

۵.     پیشنهادات

۶.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده الگوهای تعاملی در خانواده تحقیق درس روانشناسی خانواده پودمان مشاوره خانواده را مشاهده می کنیم .

مقدمه

زندگی انسان از مراحل و چرخه‏های متفاوتی تشکیل شده است که یکی از پیچیده‏ترین و دشوارترین مراحل آن «ازدواج» و تشکیل خانواده است. ازدواج رابطه‏ای انسانی، پیچیده، ظریف و پویاست که از ویژگی‏های خاصی برخوردار می‏باشد. توجه به کانون خانواده، محیط سالم و سازنده، روابط گرم و تعاملات میان فردی صمیمی که می‏توانند موجب رشد و پیشرفت افراد گردند، از جمله اهداف و نیازهای ازدواج محسوب می‏شوند.

آماده ساختن افراد برای ایفای نقش‏ها و مسئولیت‏های خانوادگی امر تازه‏ای نیست. از آن‏رو که انسان‏ها درباره رشد بشر و زندگی خانوادگی دانش درونی ندارند، باید آن را از جایی بیاموزند. این یادگیری‏ها نه تنها می‏توانند از بروز آسیب‏های درون خانواده پیش‏گیری کنند، بلکه ممکن است سبب ارتقای کیفیت زندگی خانوادگی شوند.

بعضی از این انتقالات دانش تجربی طی رویدادهای طبیعی مانند بلوغ یا طی مراسم و آیین‏ها رخ می‏دهند، اما اغلب آن‏ها به شکل غیررسمی در سطح خانواده آموزش داده می‏شوند. برای مثال، اعضای خانواده مشارکت و نظارت در فعالیت‏ها و تعاملات خانواده را به گونه‏ای غیرمستقیم آموزش می‏دهند. در جوامع نسبتا ساده و ابتدایی، خانواده قادر به آموزش اعضا در جهت انطباق آن‏ها با تغییرات جدید بود، ولی در جوامع پیشرفته و صنعتی، به دلیل تغییرات سریع، پیشرفت فنّاوری و تغییر نقش‏ها، آموزش‏های نسل گذشته ضمن اینکه به آسانی امکانپذیر نیستند، کافی و مناسب نیز نمی‏باشند. این تغییرات اجتماعیِ سریع و عدم انطباق دانش و مهارت‏های لازم می‏توانند سبب فشار بر افراد خانواده گردیده، در نتیجه، موجب گسستگی و یا مشکلات دیگر شوند.

سوابق تحقیق

به عقیده کرکندال (Kirkendull) به موازات صنعتی شدن و ستری شدن جوامع، مشکلات شخصی خانواده‏ها مانند طلاق، مشاجره و اختلاف نظر بین والدین و فرزندان و یا تغییر در نقش‏های زناشویی و خانوادگی افزایش می‏یابند و درست به همین دلیل، تلاش در جهت تقویت هرچه بیشتر نهاد خانواده از سوی مؤسسات کاملاً مشهود است. با گذشت زمان، این تلاش‏ها منسجم‏تر شده و به پی‏ریزی حرکت‏هایی انجامیده‏اند که از جمله آن‏ها می‏توان به آموزش زندگی خانواده و برنامه غنی‏سازی ازدواج  اشاره کرد. هدف کلی این حرکت‏ها ایجاد فرصت‏های آموزشی، ارتقای سطح کیفی زندگی خانوادگی و کاهش مشکلات اجتماعی خانواده‏هاست .

اریکسون (Erick- Erickson) دوره جوانی را با ویژگی «صمیمیت» در برابر انزوا مشخص کرده است. اگر شخصی به دلایلی چنین نیازی احساس نکند و یا در ایجاد رابطه صمیمانه توانایی لازم را نداشته باشد، به سختی می‏تواند سازگاری زناشویی و در نهایت، سلامت خانواده را به دست آورد.

برخی از پژوهشگران سابقه از هم‏پاشیدگی و ناسازگاری زناشویی والدین را در سازگاری زناشویی فرزندان آن‏ها مؤثر دانسته‏اند.

با وجود این مشکلات، جامعه ما از بی‏اطلاعی از یک برنامه منظم و نداشتن الگوی آموزشی مناسب برای زوج‏ها رنج می‏برد. هرچند آموزش خانواده طی سال‏های متمادی از سوی سازمان‏های گوناگونی همچون آموزش و پرورش شروع شده، اما با وجود تأثیر نسبی این آموزش‏ها چند محدودیت عمده در این زمینه وجود دارند: اولاً، آموزش‏ها بیشتر بر نقش‏های والدین، بخصوص درباره نحوه ارتباط با فرزندان و همچنین هماهنگی با مدرسه تمرکز دارد و آموزش زوج‏ها از نظر سازگاری با یکدیگر مورد غفلت قرار گرفته است، در حالی که مقدّمه هر نوع تربیت درست در خانواده، هماهنگی سازگاری زوجین است. ثانیا، این آموزش‏ها از نظام هماهنگی پی‏روی نمی‏کنند و چه بسا تحت تأثیر افکار طرّاحان و آموزش‏دهندگان بوده‏اند. ثالثا، این آموزش‏ها بیشتر به انتقال اطلاعات و دانش پرداخته و در سطح تغییر نگرش و رفتار، کمتر کارساز بوده‏اند.

متن اصلی تحقیق

ما اگر بخواهیم رفتارهای انواع خانواده را با این که تعدادشان خیلی زیاد است طبقه بندی کنیم بطور اجمال به پنج طبقه قابل تقسیم بندی است.وقتی می گوییم در پنج طبقه ؛ یعنی در حقیقت یک نوع رفتار خاصی در این خانواده ها مشترکاً یا به شکل مشابه همدیگر تکرار می شود که می توان اینها را در یک گروه قرار داد.

یک دسته از رفتارهایی که حتما باید دو طرف وجود داشته باشند تا این رفتارها شکل بگیرد.مثلا شما هیچ کس را نمی بینید که به تنهایی بتواند لجبازی کند.ویا عشق ورزیدن، گفتگو کردن و…

درضمن،این پنج الگو را دکتر علی اصغر احمدی،فارغ التحصیل موسسه امام خمینی (ره) شناسایی کرده است البته ممکن است الگوهای دیگری هم باشد ولی بارزترینشان، همین پنج الگو می باشند. از قدیمی ترین و سنتی ترین الگو شوع می کنیم.

برای دانلود تحقیق آماده الگوهای تعاملی در خانواده تحقیق درس روانشناسی خانواده پودمان مشاوره خانواده از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۱۸۷۵۱۸۱۰۵

دیدگاه ها