بررسی نقش والدین در ایجاد فضای نشاط وشادابی درخانواده

بررسی نقش والدین در ایجاد فضای نشاط وشادابی درخانواده  درس نشاط در خانواده پودمان روانشناسی و سلامت خانواده

بررسی نقش والدین در ایجاد فضای نشاط وشادابی درخانواده درس نشاط در خانواده پودمان روانشناسی و سلامت خانواده با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۹  صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل بررسی نقش والدین در ایجاد فضای نشاط حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل بررسی نقش والدین در ایجاد فضای نشاط سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل بررسی نقش والدین در ایجاد فضای نشاط سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بررسی نقش والدین در ایجاد فضای نشاط وشادابی درخانواده  تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده بررسی نقش والدین در ایجاد فضای نشاط وشادابی درخانواده  شامل بخش های زیر است :

۱.      مقدمه

۲.     سوابق تحقیق

۳.     متن تحقیق

۴.     نتیجه گیری

۵.     پیشنهادات

۶.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده بررسی نقش والدین در ایجاد فضای نشاط وشادابی درخانواده  را مشاهده می کنیم .

مقدمه

اساسی ترین تأثیر شادابی، ایجاد آرامش و آسایش روحی برای افراد و پیشرفت و توسعه اجتماعی اقتصادی برای جامعه است. به اعتقاد صاحبنظران مسائل رفتاری، شادابی در خانواده موجب از بین رفتن اضطراب و نگرانی می شود و افراد با انگیزه بالا برای تأمین نیازهای جسمی، روانی، عاطفی و معنوی خود فعالیت می کنند، اما چیزی که در سال های اخیر بیشتر به چشم می آید فراموش شدن هنر شاد زیستن در بین خانواده هاست.

متأسفانه این تصور غلط در میان افراد جامعه شکل گرفته است که شاد بودن از رفتارهای جامعه پسند نیست در خانواده و یا محیط کار سعی می کنیم خود را فردی جدی و اخمو نشان دهیم.

این وضعیت در حالی در جامعه حکمفرما شده که معتقدیم مؤمن باید گشاده رو باشد و با لبخند خود به دیگران آرامش ببخشد و افسردگی به خود راه ندهد.

دین اسلام به عنوان یک دین متعالی و آخرین و کاملترین آیین آسمانی، خندیدن را امری پسندیده می داند تا آنجا که پیامبر اکرم(ص) یکی از خوشروترین و خنده روترین افراد زمان خود بوده است.

شادی یک احساس درونی است که بیشتر از علائم و نشانه های غیر کلامی و حالت چهره مشخص می شود. احساس نشاط در خانواده یکی از ضروریات زندگی است و نقش پدر و مادر در ایجاد فضای شاد برای خانه بسیار پر اهمیت است. نبود شادی در خانه موجب افسردگی و انزوا می شود با این همه برخی از خانواده ها احساس می کنند ثروت و درآمد بالا فضای خانه را شاد و پرانرژی می کند به طوری که بعضی مواقع خانواده شاداب را خانواده مرفه در جامعه می دانند این در حالیست که درآمد مناسب فقط ممکن است انگیزه ای برای شاد بودن باشد، اما شادی واقعی نمی تواند با معیارهای مالی سنجیده شود.

سوابق تحقیق

به گفته دکتر «مجید ابحری» آسیب شناس اجتماعی، قناعت، ساده زیستی، تفاهم و صداقت بین زن و شوهر مبنای اصلی شادمانی خانوادگی است.

ابهری می گوید: اقتصاد خانواده هیچ نقشی بر روی شادی افراد ندارد و از طرفی گرما و صمیمیت خانواده را کاهش می دهد، زیرا حصارهای مادی و معیارهای اقتصادی مبنای حرکت افراد خانواده می شود.

وی تفاهم را ضرورتی انکارناپذیر برای شادی می داند و می گوید: طبق تحقیقات میدانی انجام شده ۶۵درصد فرزندان دچار افت تحصیلی و ۷۵ درصد دختران فراری، عضو خانواده های متشنج و خالی از روح تفاهم هستند.

ابهری معتقد است هرچه سطح و درجه شادی اجتماعی در جامعه پایین باشد افسردگی، اعتیاد و خود کشی افزایش پیدا می کند بر این اساس رفاه نسبی، توکل به خدا، تفاهم و یکدلی ارکان اصلی شاد زیستن در خانواده است، همچنین بیکاری، اعتیاد و فکر کردن بیش از اندازه به مادیات مبانی اساسی افسردگی و دلمردگی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره روح شادی در اسلام می گوید: اسلام با اصل سرور در بین مسلمانان موافق است و برنامه های بسیاری برای شادی در جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه روح اسلام نشاط و شادابی است می گوید: هر مسلمانی باید وسیله شادی خود و دیگران را فراهم کند، زیرا شادابی باعث نشاط در روح و جسم افراد می شود.

به گفته طباطبایی، اسلام با برخی غفلت ها و بی توجهی های افراد به زندگی مخالف است، زیرا غفلت و سرور تخیلی باعث تخریب فرد می شود.

متن اصلی تحقیق

با توجه به جمعیت جوان کشور ضرورت دارد مسئولان برای شادابی و تقویت بهداشت روانی جامعه برنامه ریزی کنند. شادابی مانند همه پدیده های اجتماعی نیاز به نهاد سازی دارد. نهادی که فعالیت های شادی بخش را سیاستگذاری کند. دکتر علیزاده جامعه شناس به ضرورت ایجاد سازمانی برای شادی جوانان تأکید می کند و می گوید: جامعه همانند همه پدیده های هستی مجموعه ای از غم ها و شادی هاست و بهتر است قبل از این که کشورهای دیگر برای شادی جوانان برنامه ریزی کنند وموجب آسیب های روانی جوانان شوند مسئولان مدیریت این بخش را برعهده بگیرند.

برای دانلود تحقیق آماده بررسی نقش والدین در ایجاد فضای نشاط وشادابی درخانواده  از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها