تاریخچه غذاهای دریایی در دنیا و ارائه دستور پخت یکی از آنها

تاریخچه غذاهای دریایی در دنیا و ارائه دستور پخت یکی از آنها درس آشپزی(۲) پودمان آشپزی و سفره آرایی

تاریخچه غذاهای دریایی در دنیا و ارائه دستور پخت یکی از آنها درس آشپزی(۲) پودمان آشپزی و سفره آرایی با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۶  صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل تاریخچه غذاهای دریایی حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل تاریخچه غذاهای دریایی سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل تاریخچه غذاهای دریایی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

تاریخچه غذاهای دریایی در دنیا و ارائه دستور پخت یکی از آنها  تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده تاریخچه غذاهای دریایی در دنیا و ارائه دستور پخت یکی از آنها  شامل بخش های زیر است :

۱.      مقدمه

۲.     سوابق تحقیق

۳.     متن تحقیق

۴.     نتیجه گیری

۵.     پیشنهادات

۶.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده تاریخچه غذاهای دریایی در دنیا و ارائه دستور پخت یکی از آنها  را مشاهده می کنیم .

مقدمه

با وجود نگرانی های فزاینده ای که اخیراً مصرف مواد غذایی دریایی را زیر سوال برده بود و خوردن ماهی و دیگر خوراکی های دریایی را به خاطر بلعیده شدن جیوه و مواد آلاینده دیگر توسط آبزیان، خطرناک اعلام کرده بود، با توجه به آزمایش ها و تحقیقات متعدد مشخص شد که فواید مصرف یکی دو وعده غذای دریایی شامل انواع ماهی و غذاهای دریایی دیگر در هفته، از خطرات احتمالی آنها بسیار بیشتر است.

مصرف ماهی و سایر غذاهای دریایی نه تنها به حفظ سلامت قلب و جلوگیری از بیماری قلبی کمک می کند، بلکه مصرف آن توسط زنان باردار و شیرده موجب تقویت بینایی و رشد بهتر مغز جنین و نوزاد می شود. دریا در ادبیات کهن ما همواره با صفت سخاوت و بخشندگی توصیف شده است. ما آنچه را برای حفظ سلامت به معنی کامل کلمه نیاز داریم، در آن پیدا می کنیم. از منظره زیبای آرامش و طغیانش که روان ما را تسکین می دهد تا سفره گسترد های که انواع گیاهان و جانوران مفید برای سلامت جسم انسان را در خود می پروراند.تمام این نعمت ها را خداوند بخشنده در اختیار ما قرار داده است تا به غفلت نخوریم…

آبزیان به لحاظ داشتن ویژگی های زیر از نظر ارزش تغذی های در اولویت مصرف قرار م یگیرند:

۱) میزان هضم پذیری گوشت ماهی بین ۸۹ تا ۹۶ درصد می باشد در حالی که این مورد درباره گوشت مرغ وگاو ۸۷ تا ۹۰ درصد است..

۲) از آنجایی که بیماری های مشترک بین انسان و آبزیان بسیار پایین تر از بیماری های مشترک بین انسان و دام است می توان گفت گوشت آبزیان به مراتب سالم تر از گوشت دام و طیور است.

۳) غنی بودن گوشت آبزیان از املاح معدنی مانند آهن، سلنیم، ید، کلسیم و منیزیم و… ویژگی خاصی به

گوشت آبزیان م یدهد

۴) غنی بودن گوشت آبزیان از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند ایکوزاپنتانوییک اسید و دوکوزاهگزانوییک اسید وهمچنین گروه لینولییک، لینولنیک و اراشیدونیک از نظر تغذیه ای جایگاه خاصی به آبزیان می دهد.

۵) بر اساس تحقیقات و مطالعات کلینیکی صورت گرفته مصرف ماهی و فرآورده های آبزیان تاثیر شگرفی بر

پیشگیری و حتی درمان بسیاری از بیماری ها دارد.

سوابق تحقیق

اسدی در کتاب تاریخچه مواد غذایی ترکیب شیمیایی می گوید گوشت آبزیان شامل آب، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی است. آب بیشترین وزن فیله را تشکیل می دهد. یعنی در ماهیان کم چرب یا بدون چربی، حدود ۸۰ درصد و در ماهیان چرب مانند ساردین و قباد حدود ۷۰ درصد وزنی فیله را شامل می شود. مقدار پروتئین در گوشت ماهی اغلب بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده که گاهی اوقات ممکن است به کمتر از ۱۵ درصد و یا بالاتر از ۲۸ درصد نیز برسد.

زهرا کوشتری در مقاله ای می گوید : پروتئین ماهی حاوی میزان زیادی اسید آمینه های لیزین و متیونین بوده که در پروتئی نهای گیاهی به میزان کمتری وجود دارد. در مقایسه با گوشت قرمز و مرغ، اسید آمینه تریپتوفان موجود در گوشت آبزیان به میزان بالاتری بوده به طوری که این اسید آمینه قابلیت تبدیل به نیاسین را داشته و مانند یک ویتامین در بافت بدن نقش تنظیم کنندگی ایفا م یکند. اسیدهای چرب موجود در بیشتر آبزیان به صورت اسیدهای چرب غیراشباع است.

در فرمول اسیدهای چرب غیراشباع اتم های کربن ب هوسیله باندهای دوگانه به هم متصل شده که وجود باند مضاعف در اسیدهای چرب مذکور به دلیل ترکیب شدن با اکسیژن هوا به راحتی تولید پراکسید می نماید که فسادپذیری سریع آبزیان نتیجه همین امر است ولی تعداد بیشتر باند مضاعف در فرمول شیمیایی اسیدهای چرب حالت غیراشباعی را افزایش داده و از انسداد عروق خونی جلوگیری می کند.

زیبا منش می گوید :در ماهیان آب شیرین درصد اسیدهای چرب غیراشباع با تعداد ۵ تا ۶ باند مضاعف حدود ۷۰ درصد و در ماهیان آب شور حدود ۸۸ درصد از کل چربی است. روغن ماهی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ از قبیل ایکوزاپنتانوییک اسید و دوکوزاهگزانوییک اسید است.

در مطالعه ای که دانشمندان روی اسکیموها آنجام دادند، پی بردند که بیماری آرترواسکلروز در آنها وجود ندارد که ناشی از مصرف آبزیان و وجود این اسیدهای چرب در خون این افراد بوده است. مطالعات گسترده تری در خصوص مزایای اسیدهای چرب امگا ۳ وجود دارد که در اینجا به همین مقدار بسنده می کنیم.

مدت هاست که متخصصین علوم تغذیه غذاهای دریایی را به عنوان منابع عالی و کم چربی از پروتئین و سرشار از اسید چرب امگا ۳ معرفی کرده اند. اما در عین حال نگرانی هایی درباره وجود آلاینده هایی چون متیل جیوه، دیوکسین و بى فنیل چند کلرى PCB در ماهی ها و سخت پوستان آبزی وجود داشت.

برای دانلود تحقیق آماده تاریخچه غذاهای دریایی در دنیا و ارائه دستور پخت یکی از آنها  از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها