تحقیق درس آموزش عملی مفاهیم ریاضی و علوم پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی

تحقیق درس آموزش عملی مفاهیم ریاضی و علوم پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی چالش ها ، مشکلات و موانع در رابطه با غلبه بر مشکلات آموزش ریاضی و ذکر راهکار ها و پیشنهادات

تحقیق درس آموزش عملی مفاهیم ریاضی و علوم پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی چالش ها ، مشکلات و موانع در رابطه با غلبه بر مشکلات آموزش ریاضی و ذکر راهکار ها و پیشنهادات  با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۸   صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل تحقیق درس آموزش عملی مفاهیم ریاضی حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل تحقیق درس آموزش عملی مفاهیم ریاضی سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل تحقیق درس آموزش عملی مفاهیم ریاضی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

تحقیق درس آموزش عملی مفاهیم ریاضی و علوم پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده تحقیق درس آموزش عملی مفاهیم ریاضی و علوم پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی شامل بخش های زیر است :

۱.      مقدمه

۲.     سوابق تحقیق

۳.     متن تحقیق

۴.     نتیجه گیری

۵.     پیشنهادات

۶.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده تحقیق درس آموزش عملی مفاهیم ریاضی و علوم پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی را مشاهده می کنیم .

مقدمه

بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان مقاطع مختلف معمولاً در درس ریاضی مشکلات اساسی دارند. بسیاری از دانش آموزان حتی در ساده ترین مطالب ریاضی مربوط به سال های قبل اشکال دارند. در ابتدای سال تحصیلی معمولاً مشکلات یادگیری ریاضی به دلیل فراموشی مطالب پایه بسیار زیاد است و دانش آموزان کشش لازم برای یادگیری ریاضی را ندارند و وقتی که مطالبی را تدریس می کنیم نمی فهمند. علل بسیاری در ضعف ریاضی دانش آموزان نقش دارند. از جمله آن ها: پایه ضعیف در درس ریاضی از سال های قبل ،کم هوشی و دیرآموزی بعضی از دانش آموزان، نداشتن اعتماد به نفس در درس ریاضی، مشکلات جسمی بعضی از دانش آموزان، سوءتغذیه، ضعف چشم.اقدام هایی که برای چنین دانش آموزانی می توان انجام داد به قرار زیر است:

ابتدا باید در چند جلسه اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت کرد. برگزاری امتحانات به صورت کتاب باز (open book) می تواند انجام شود تا دانش آموزان اعتماد به نفس پیدا کنند. باید آنها را تشویق کرد که خودشان مطالب را یاد بگیرند و تمرین ها را حل کنند و زود ناامید نشوند. اگر دانش آموزی تمرینی را حتی ناقص حل کند، باید او را تشویق کرد و نمرات بیش از حقش به او داد. هر بار که با کوچکترین مطلبی یک نمره خوب برای دانش آموز گذاشته شود، کم کم این دانش آموز از درس ریاضی و معلم ریاضی خوشش می آید. باید سعی کرد ضعف های دانش آموز را به رویش نیاورد.

با هم مطالعه کردن یکی از روش های شناخته شده و موثر یادگیری در میان دانش آموزان است. پژوهش هایی که درباره اثربخشی از روش مطالعه مشارکتی انجام گرفته است نشان داده اند، دانش آموزان که به این طریق مطالعه می کنند، از کسانی که مطالب را برای خودشان خلاصه می کنند یا صرفاً به مطالعه مطالب می پردازند، بیشتر می آموزند و آموخته ها را برای مدت طولانی تری در یاد نگه می دارند.

به همین جهت گروه بندی دانش آموزان در کلاس که متشکل از دانش آموزان ضعیف و قوی و متوسط باشد، در رفع اشکالات درسی آنان بسیار موثر است. نوشتن چرکنویس هم در بسیاری از دانش آموزان کمک کننده است. تمرین و تکرار در زمان های متفاوت هم در به خاطرسپاری و یادگیری مطالب ریاضی نقشی اساسی دارند که معمولاً دانش آموزان ضعیف از آن غافل هستند..

قسمتی از همکاری و همیاری بچه ها در خارج از کلاس یا در منزل صورت پذیرد. مثلاً بچه ها در منزل اشکالی را روی مقوا بکشند یا اجسامی بسازند یا اشکالی ببرند یا جدول هایی را تنظیم کنند منتها با پرسش و سؤال در کلاس دانش آموز را فعال کرد. باید توجه داشت تا زمانی که معلم رو به تابلو و پشت به بچه ها تندتند مطالب را نوشته، تخته را سیاه کرده و پاک کند و در آخر درس رو به کلاس برگر دانده و بگوید: بچه ها درس برای روز بعد از فلان صفحه تمرین حل کنید. همواره بچه ها در ریاضی ضعیف خواهند ماند.

     سوابق تحقیق

سال‌ها پیش اکثر آموزشگران ریاضی معتقد بودند که «حل مسئله» آموزش دادنی نیست. به عبارت دیگر آن را نمی‌توان به دانش آموزان یاد داد. توانایی حل مسئله ذاتی است. بعضی ازدانش آموزان این توانایی رادارند و  بعضی ندارند. با توجه به این اعتقاد و نگرش‌ طرحی برای آموزش حل مسئله دیده نمی‌شد. کسی به فکرطرح دادن یا تغییر طرح‌های قبلی وارائه‌ی ایده‌های نو نبود. اما جرج پولیا ریاضیدان رومانیایی، کسی بود که این  تفکر و نگاه را زیرپا گذاشت. او که استاد دانشگاه بود با خود فکر می‌کرد چرا او می‌تواند یک مسئله ی دشوار ریاضی را حل کند و دیگران  نمی‌توانند؟! چرا بعضی از دانشجویان بهتر از بقیه مسئله را حل می‌کنند؟! آنگاه گفت آیا این توانایی را می‌توان افزایش داد؟ پولیا پس ازمدت ها تحقیق، با نوشتن کتاب« چگونه مسئله را حل کنیم.» مدعی شدکه حل مسئله را می‌توان آموزش داد. حرف او بردو اصل مهم متکی بود. وی معتقد بودکه اگر بخواهیم حل مسئله را آموزش دهیم، ابتدا باید با فرآیند تفکرو اتفاقاتی که درذهن انسان هنگام حل مسئله می‌افتد آشنا شویم وسپس در مورد چگونگی آموزش برنامه‌ریزی کنیم. ازاین رو ابتدا مدلی برای تفکرحل مسئله مطرح کرد. مدل چهار مرحله‌ای که درحال حاضردر کتاب های درسی استفاده شده است « فهمیدن ،انتخاب راهبرد ،حل مسئله و برگشت به عقب» که به نوعی جریان تفکردرهنگام حل مسئله را روشن می‌کند، همان مدل پولیاست. اصل دوم پولیا این بود که آموزش راهبرد‌ها باید محورکارقرار بگیرد. به عبارت دیگر آن چه که آموزش  دادنی است، آموزش راهبرد‌ها ( استراتژی‌ها ) است. اوتوصیه کردکه اگرراهبردها به شکل مناسبی به دانش آموزان آموزش داده شود، مهارت وتوانایی حل مسئله‌ی آن‌ها بهترخواهد شد.

بایک توضیح اصل دوم پولیا را برای معلمان ریاضی دوره‌ی راهنمایی قابل فهم‌ترمی‌کنیم. اغلب معلمان ریاضی به یاد دارندکه قبل ازباز سازی کتاب های ریاضی در چند سال پیش، در صفحه‌ی ۱۳کتاب ریاضی دوم راهنمایی هشت مسئله وجود داشت که اغلب دانش‌آموزان با حل این مسائل مشکل داشتند و لذا معلمان عموماً حل آن‌ها را به بعد از درس معادله موکول می‌کردند. چون معتقد بودند وقتی دانش ‌آموزان حل مسئله به کمک معادله را یاد می‌گیرند این مسئله را بهتر حل می کنند. به عبارت دیگر راهبرد (روش- استراتژی) تشکیل معادله کار را برای دانش‌آموزان در حل مسئله ساده‌تر می‌کند. این همان حرف پولیا است که اگرراهبردها را به دانش آموزان آموزش دهیم مهارت حل مسئله آن‌ها بهتر می‌شود. قسمت حل مسئله ‌که به آموزش راهبردها اختصاص دارد، در واقع کمک می‌کند تا توانایی ومهارت‌ حل مسئله‌ی دانش آموزان ارتقا یابد.درکلاس اول راهنمایی، آموزش شش راهبرد و درکلاس دوم راهنمایی ضمن یادآوری این شش راهبرد،آموزش دو راهبرد دیگرمورد نظر است. درکلاس سوم راهنمایی این هشت راهبرد قبلی صرفاً تمرین شده و آموزش مجددی نداریم.

متن اصلی تحقیق

علل بسیاری در پایین بودن نمرات امتحانی نقش دارند. از جمله آنها:

۱) پایه ضعیف در درس ریاضی از سال های قبل.

۲) قبولی با استفاده از تک ماده در خرداد سال قبل.

۳) قبولی با استفاده از تقلب و گفته شدن سؤالات قبل از امتحانات.

۴) کم هوشی و دیرآموزی بعضی از دانش آموزان.

۵) نداشتن اعتماد به نفس در درس ریاضی.

۶) مشکلات جسمی بعضی از دانش آموزان، سوءتغذیه، ضعف چشم.

  اقدام هایی که برای چنین دانش آموزانی می توان انجام داد به قرار زیر است:

ابتدا باید در چند جلسه اعتماد به نفس دانش آموزان را تقویت کرد. برگزاری امتحانات به صورت کتاب باز (open book) می تواند انجام شود تا دانش آموزان اعتماد به نفس پیدا کنند. باید آنها را تشویق کرد که خودشان مطالب را یاد بگیرند و تمرین ها را حل کنند و زود ناامید نشوند. اگر دانش آموزی تمرینی را حتی ناقص حل کند، باید او را تشویق کرد و نمرات بیش از حقش به او داد. هر بار که با کوچکترین مطلبی یک نمره خوب برای دانش آموز گذاشته شود، کم کم این دانش آموز از درس ریاضی و معلم ریاضی خوشش می آید. باید سعی کرد ضعف های دانش آموز را به رویش نیاورد.

برای دانلود تحقیق آماده تحقیق درس آموزش عملی مفاهیم ریاضی و علوم پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها