تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر کاملترین و بهترین نمونه

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر با فرمت پی دی اف

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم به صورت کامل و دقیق توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم نموده است.بانک فایل پژوهشی معلمان علاوه بر تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت بانک فایل پژوهشی معلمان بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم می باشد.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر را مشاهده می کنیم.

چکیده

این پژوهش به تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونرپرداخته است.جامعه آماری آن شامل کتاب های علوم تجربی پنجم و ششم بود. کتاب پنجم دارای ۱۱ درس می باشد که هر یازده درس آن مورد بررسی قرار گرفته و کتاب علوم تجربی ششم هم دارای ۱۳ درس می باشد که یازده درس آن مورد بررسی و سنجش قرار گرفت. از آنجا که هدف این تحقیق تحلیل محتوا بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر بود ، جهت این ارزیابی، محتوای کتاب با مؤلفه های ۱-تفکر شهودی (کشف تشابه مفاهیم،کشف تضاد مفاهیم،تشویق به حدس زدن، تهییج آگاهی،غیر معمول بودن سوال) ۲- مسأله سازی (فعال نمودن فراگیر ، استفاده از منابع کمکی مؤلفه،تشویق به مسأله سازی ) ۳- درک روابط (شروع درس با توجه به مفاهیم قبلی ، ارجاع مکرر به مفاهیم قبلی ، تنظیم محتوا از ساده به پیچیده) ۴- ایجاد انگیزه یادگیری (شروع درس با طرح سوال،برجسته کردن نکات اصلی جدید) ۵- کار گروهی ،انطباق داده شده است.نتایج تحقیق بیانگر این بود که در کتاب علوم تجربی پنجم ابتدایی فراوانی ایجاد انگیزه یادگیری ۳۹ ، درک روابط ۴۵ ، تفکر شهودی ۸۷، مساله سازی ۶۸ و کار گروهی ۱۵ می باشد.اما در کتاب علوم تجربی ششم فراوانی ایجاد انگیزه یادگیری ۳۲، درک روابط ۳۴، تفکر شهودی ۴۳، مساله سازی ۶۷ و کار گروهی ۷ می باشد.بنابراین میزان توجه به مؤلفه های ایجاد انگیزه یادگیری، درک روابط، تفکر شهودی و کار گروهی در کتاب علوم تجربی پنجم بیشتر از کتاب ششم می باشد. در هر دوکتاب میزان توجه به مساله سازی یکسان است.

واژگان کلیدی: تحلیل محتوا، یادگیری اکتشافی، تفکر شهودی، مساله سازی، درک روابط، ایجاد انگیزه یادگیری، کار گروهی.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۱۸۷۵۱۸۱۰۵

دیدگاه ها