تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی با توجه به شاخص های مهارت های اجتماعی کاملترین و بهترین نمونه

تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی با توجه به شاخص های مهارت های اجتماعی با فرمت پی دی اف

تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی به صورت کامل و دقیق توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی نموده است .بانک فایل پژوهشی معلمان علاوه بر تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت بانک فایل پژوهشی معلمان بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی می باشد.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

با هم بخشی از متن تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی با توجه به شاخص های مهارت های اجتماعی را مشاهده می کنیم.

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی دوره دوم ابتدایی بر اساس آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان است. کتاب های تعلیمات اجتماعی دوره دوم ابتدایی (چهارم و پنجم و ششم)، که از هر کتاب بخش تعلیمات مدنی ، مورد تحلیل قرار گرفت.روش آماری این پژوهش،تحلیل توصیفی داده ها بود که داده ها با استفاده از آن ها گردآوری ،طبقه بندی و سازمان بندی شد. بر اساس این پژوهش میزان مهارت های اجتماعی در کتاب های تعلیمات اجتماعی مجموعا «در حد متوسط و متوسط به پایین بوده و تعداد و درصد مقوله های مهارت های اجتماعی در کتاب پایه ششم بیشتر از کتاب پایه چهارم و در کتاب پایه چهارم بیشتر از کتاب پایه پنجم می باشد. توالی و مداومت از اصول سازماندهی محتوا به شمار می آیند ، در خصوص مهارت های اجتماعی در این کتاب ها به طور مناسبی رعایت شده است. تصاویر کتاب ها در خصوص مهارت های اجتماعی در حد متوسط است و در کتاب پایه ششم بیشتر از کتاب پایه چهارم و در کتاب پایه چهارم و در کتاب پایه چهارم بیشتر از کتاب پایه پنجم می باشد.

کلید واژه

تحلیل محتوا، مهارت های اجتماعی، کتاب های تعلیمات اجتماعی، دوره دوم ابتدایی

مقدمه

اجتماعی کردن صحیح کودکان و آموزش مهارتهای لازم به آنان همواره یکی از اهداف تعلیم و تربیت بوده است. زیرا ارشد و اعتلای اجتماعی در سایه اجتماعی شدن بدست می آید. و موجب سازگاری و ایجاد ارتباط صحیح و سالم کودکان و نوجوانان با اطرافیان می شود و از این رهگذر آنان خواهند توانست توانایی های باالقوه خود را شکوفا کنند.

بنابراین مطالعه دقیق،برنامه ریزی اولیه ،هدفگذاری صحیح و تلاش مستمر برای آموزش و تقویت آن ضروری است.این امر به خصوص در دوره ابتدایی اهمیت دارد،زیرا این دوره یکی از حساس ترین مقاطع زندگی انسان است و شالوده شخصیت ،رفتارها و عادت های اساسی یادگیری انسان ها ، بر چگونگی تربیتی است که در این دوره انجام می پذیرد و آنچه بعدها بدست می آید در این بنیان قرار خواهد گرفت.

نظام آموزش و پرورش هر کشور ،مجموعه تدابیر سازمان یافته ای است که امکانات بالقوه آدمیان را تحقق می بخشد و شرایط مناسبی را در قالب برنامه ها و فرصت های آموزشی در اختیار فراگیران قرار می دهد تا بتوانند با سرمایه های فرهنگی و تجربه های پیشینیان آشنا شوند.

اعضای جامعه،در تمام عمر با تأثیر قابل ملاحظه تجربه های دوران مدرسه خود زندگی می کنند،بنابراین از فارغ التحصیل مدرسه انتظار می رود علاوه بر دانش رو به رشد ،درست زندگی کردن و رفتار مناسب با انتظارات اجتماعی را نیز بیاموزند.

بخش بزرگ این امر بر عهده آموزش و پرورش است. از آنجا که آموزش دوره ابتدایی به عنوان مبنا و اصل همه آموزش ها مطرح می شود و در واقع سنگ زیربنای آموزشی به شمار می آید،توجه ویژه به این دوره اهمیت بالایی دارد ،محتوای کتابهای این دوره در ذهن دانش آموزان،اولین نقش هایی هستند که بر لوح صاف و سفید نقش می بندند . دانش آموزان با خواندن این کتاب ها می توانند اولین آگاهی ها را درباره آداب و رسوم،قوانین و مقررات و مهارت های اجتماعی به دست آورند.

برای دریافت فایل تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی با توجه به شاخص های مهارت های اجتماعی از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها