نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری تحت عنوان  چگونگی ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

نکته ای پیرامون نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری تحت عنوان  چگونگی ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۴۷ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

دیباچه پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

درک مشکل پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

بررسی بیشتر در رابطه با ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

ارائه مستندات پیرامون ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

پیش بینی نتایج در مورد ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

راهکارها پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

رفرنس و منبع مورد استفاده ترغیب دانش آموزانم به یادگیری درس کار و فناوری

نقش انگیزش در یادگیری

در چهارچوب کلاس درس، انگیزش به خصوصیات رفتاری نظیر علاقه، هشیاری، توجه، تمرکز و پشتکار اطلاق می شود. این جنبه های انگیزشی جنبه هایی هستند که معلم مستقیماً در کلاس با آنها سروکار دارد.

اگر دانش آموزی به درس توجه نکند، به گفته ها و راهنمایی های معلم وقعی ننهد و تکالیف خود را انجام ندهد، بالطبع یاد دادن مطلب به او بسیار دشوار خواهد بود.

هم چنین مربیان آموزشی با خصوصیات انگیزشی دراز مدت نیز سروکار دارند. برای مثال، معلم دبستان، نه تنها می خواهد که کودکان به درس کلاس توجه کنند، بلکه مایل است به آنان بیاموزد که در زندگی آینده خود نیز از خواندن لذت ببرد، همچنین معلم تاریخ نه تنها علاقمند است که شاگردان درس های او را بیاموزند، بلکه امیدوار است که این شاگردان در آینده نیز رویدادهای اجتماعی و تاریخی را دنبال کنند

مفهوم یادگیری

 از جمله ویژگی‌های انسان، استعداد خاص او در یادگیری است. به یقین می‌توان گفت که پیدایش و بقای تمدن و فرهنگ انسان، به وجود استعداد یادگیری او بستگی داشته و یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت‌های اجتماعی در زندگی انسان، یادگیری است.( شعاری‌نژاد، علی‌اکبر.چاپ دوم ص۲۲۵)

  کودک در آغاز، با برخی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فیزیولوژیک و غریزی، پا به دنیا می‌گذارد. از آن پس، به جز ظرفیت‌های غریزی و طبیعی نظیر رشد و نمو و بازتاب‌ها، آنچه شخصیت او را می‌سازد، حاصل یادگیری اوست. آموزش‌های خانواده، آموزش‌های مدرسه‌ای و آموزش‌های اجتماعی، همه قسمت‌هایی از زندگی او را تشکیل می‌دهند که تماما یادگیری است.( کریمی، یوسف چاپ اول، ص ۶۸)

  پس حیطه یادگیری گسترده است و رفتارهای تحصیلی و غیرتحصیلی را شامل می‌شود و در مدرسه و یا هر جای دیگری که کودکان، دنیایشان را تجربه می‌کنند، رخ می‌دهد. (بیابانگرد، اسماعیلچاپ اول، ص ۱۹۲)

تعریف یادگیری

  تغییر در رفتار که در نتیجه تجربه اتفاق می‌افتد، قابل استناد به عوامل فیزیولوژیکی نظیر خستگی یا مصرف دارو و نیروهای مکانیکی، نظیر لغزیدن نیست. یادگیری در همه موقعیت‌های زندگی از جمله مدرسه و کلاس اتفاق می‌افتد. گرچه، یادگیری یک تغییر داخلی است ولی از تغییرات در رفتارهای قابل مشاهده، قابل استناد است و فرایندی است که یک ارگانیسم به وسیله‌ی آن، رفتارش را در نتیجه‌ی یک تجربه، تغییر می‌دهد.(نیت.ل، گیج و دیوید.سی، برلاینر؛چاپ اول، ص ۹۱۶ و ۳۳۶)

  مفهوم یادگیری را می‌توان به صورت‌های مختلف تعریف کرد؛ کسب دانش و اطلاعات، عادت‌های مختلف، مهارت‌های متنوع و راه‌های گوناگون حل کردن مساله. همچنین، می‌توان یادگیری را به عنوان فراگیری رفتارها و اعمال پسندیده، حتی به عنوان کسب رفتارها و اعمال مضر و ناپسند تعریف کرد. با این حال معروف‌ترین تعریف از یادگیری به قرار زیر است:

  یادگیری، به فرآیند ایجاد تغییرات نسبتا پایدار در رفتاری که حاصل تجربه است، ‌گفته می‌شود و نمی‌توان آن را به حالت‌های موقتی بدن، مانند آنچه بر اثر بیماری، خستگی یا مصرف داروها پدید می‌آید، نسبت داد.(سیف، علی‌اکبرچاپ ویرایش ششم، ص۲۸)

انواع یادگیری

  براساس نظریه سلسله‌مراتب یادگیری گانیه، یادگیری‌های مختلف، سلسله‌مراتبی را تشکیل می‌دهند که در آن هر یادگیری، پیش‌نیاز یادگیری مراتب بالاتر از خود است. این سلسله‌مراتب از ساده به پیچیده و شامل هشت طبقه به شرح زیر می‌باشد.

  • یادگیری علامتی: ساده‌ترین نوع یادگیری و در نتیجه پایین‌ترین نوع آن در سلسله‌مراتب یادگیری، علامتی است. این نوع، در واقع همان شرطی‌شدن کلاسیک است و به این ترتیب حاصل می‌شود که فراگیر در برابر محرک خاصی، بازتابی بروز می‌دهد، یعنی در برابر محرک، شرطی می‌شود.
  • یادگیری محرک پاسخ: یادگیری محرک پاسخ، همان شرطی‌شدن فعال(کنش‌گر) است و با یادگیری علامتی از این جهت فرق دارد که در این نوع، پاسخ، دقیق و ارادی است اما در یادگیری علامتی، غریزی و غیرارادی است.

نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوریشما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

برچسب ها

دیدگاه ها