گزارش تخصصی دبیران ادبیات

گزارش تخصصی دبیران ادبیات تحت عنوان چگونگی بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموزم با ارائه راه حل های مناسب

نکته ای پیرامون گزارش تخصصی دبیران ادبیات

گزارش تخصصی دبیران ادبیات تحت عنوان چگونگی بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموزم با ارائه راه حل های مناسب با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۳ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی دبیران ادبیات حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل گزارش تخصصی دبیران ادبیات سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی دبیران ادبیات سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی دبیران ادبیات پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی دبیران ادبیات را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیران ادبیات به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

دیباچه پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

درک مشکل پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

بررسی بیشتر در رابطه با بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

ارائه مستندات پیرامون بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

پیش بینی نتایج در مورد بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

راهکارها پیرامون قضیه بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

رفرنس و منبع مورد استفاده بر طرف کردن مشکل ضعف ماده ای درسی ادبیات و زبان فارسی دانش آموز

گرد آوریِ اطلاعات و روش های آنها

مسئله ی ضعف  مهدی، در درس ادبیات و زبان فارسی را با جمعی از همکاران با سابقه در میان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختیم .همه ی همکاران با علاقه ی بسیار در بحث شرکت کردند و نظرات مفیدی ارایه نمودند.مصاحبه ای نیز با دبیران ادبیات سایر مدارس داشتم ..با مراجعه به مقالات، کتاب ها و نشریات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در این زمینه دست یافتم پس از گفتگو های بسیار در زمینه ی علل ضعف و مشکلات درس ادبیات و ،  مطالب جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . مشکلاتی که در این باره وجود داشت ،نظیر روش تدریس معلم ،تفاوت های فردی دانش آموزان ،  کم بودن ساعت درسی ادبیات و  نسبت به حجم کتاب و … فهرست گردید . تحقیقات و مقالاتی که در این زمینه  مورد بررسی قرار گرفت  عبارتند از :

۱- کتاب ادبیات و  زبان فارسی حسن انوری و احمدی گیوی مورد مطالعه قرار گرفت تا آموزش ادبیات و  از طرق مختلف انجام گیرد.

۲- برای یاد آوری مراحل اقدام پژوهی و اجرای آن به مقالات متعددی از قاسمی پویا،  حنا فریس ، منوچهر همایون فر و صفورا یزد چی مراجعه شد.

مشاهده

۳- از اینترنت نیز مقالات مختلفی در مورد ادبیات و  زبان زبان فارسی و آموزش آن مطالعه گردید.

 تجزیه وتحلیل وتفسیر داده ها

مشکل اصلی، ضعف در ماده ی درسی ادبیات و زبان فارسی می باشد که ازعلل اصلی آن می توان به نکات زیر اشاه نمود .

* آسان قبول شدن دانش آموزان

* همکاری کمتر اولیا در امر آموزش

* کم بودن ساعت درسی نسبت به حجم دروس

* اهمیت ندادن بعضی از همکاران به ادبیات و  زبان فارسی

* مستقل نبودن این درس در دوره ی متوسطه دوم

اگر سعی شود این مشکلات برداشته می شود .اگرتلاش وکوشـش دبیر ودانش آموزان به طور مستمر ادامه یابدو دبیر با استفاده از شیوه های جدید ، حل این مشکل اگرچه کاملا و صد در صد برطرف نشود   ولی انشاء الله درصد بیشتری از این مشکل حل می شود .

 راه حل های پیشنهادی

* اهمیت دادن به این درس .

* تشویق وترغیب.

* دادن مسؤولیت به مهدی

* استفاده از شیوه های متعدد توسط دبیر

* بیشترکار کردن ادبیات و  درکلاس درس به خصوص از مهدی در پای تخته

* امتحان کتبی بیشتر از کل دانش آموزان

* یاد آوری ادبیات و  پایه های قبل و پرسش آنها

اجرای طرح

اسکینر در کتاب نظریه های یادگیری معتقد است یادگیری در صورتی به بهترین وجه انجام می گیردکه

الف ) اطلاعاتی که قرار است آموخته شوند در گام های کوچک ارائه گردد.

.ب ) به یادگیرندگان درباره ی یادگیریشان بازخورد فوری داده شود. یعنی بلافاصله پس از یک تجربه یادگیری به آنان گفته شود که اطلاعات مورد نظر را درست یادگرفته اند یا از آن لحاظ اشکالاتی دارند.

ج) یادگیرندگان بتوانند با سرعت متناسب خود یاد بگیرند.

من نیز سعی نمودم باصبر و حوصله به مهدی کمک کنم . در مرحله ی اول از اولیای دانش آموز دعوت کردم و در مورد وضعیت فرزندشان با آنها به گفت و گو نشستم و از آنها خواستم تا حد امکان مرا در این مورد یاری نمایند ودر منزل نیز به درس فرزندخود اهمیت بیشتری دهند ؛ چون اکثر اولیا درسهایی مانند درس ریاضی و فیزیک و… را در دوره ی متوسطه دوم مهم می دانند .

استفاده از تشویق های بجا ، یکی از کارساز ترین عوامل پیشرفت دانش آموزان می باشد. من نیز متذکر شدم در صورت پیشرفت ، جوایزی هرچند کوچک اهدا خواهم کرد .

از شیوه های متعدد دیگری همچون ؛کار کردن در منزل به این صورت که افعال و کلماتی می نوشتم و برای جلسه ی بعد از او می خواستم که آنهارا بنویسد..

ادبیات و  زبان درسی است که در صورت یاد گرفتن دانش آموز دوست دارد به تکرار از این مسائل حل کند؛  بنابراین چند روش را برایش یاد دادم تا برایش مشکلی نباشد.  در ضمن در مورد مشکلاتی که  در بحث های قبل ذکر کردم با مدیر مدرسه و مسئو لین اداره صحبت کردم.گزارش تخصصی دبیران ادبیاتشما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیران ادبیات را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

برچسب ها

دیدگاه ها