گزارش تخصصی دبیران ریاضی

گزارش تخصصی دبیران ریاضی تحت عنوان  چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

نکته ای پیرامون گزارش تخصصی دبیران ریاضی

گزارش تخصصی دبیران ریاضی تحت عنوان  چگونگی حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۸ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی دبیران ریاضی حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل گزارش تخصصی دبیران ریاضی سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی دبیران ریاضی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی دبیران ریاضی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی دبیران ریاضی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیران ریاضی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

دیباچه پیرامون قضیه حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

بررسی بیشتر در رابطه با حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

ارائه مستندات پیرامون حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

پیش بینی نتایج در مورد حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

راهکارها پیرامون قضیه حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده حل مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس در دانش اموزان

یافته های علمی

 تعریف کمرویی

کمرویی یک توجه غیرعادی و مضطربانه به خویشتن دریک موقعیت اجتماعی است که در نتیجه آن فرد دچار نوعی تنش روانی- عضلانی شده، شرایط عاطفی و شناختی اش متأثر می گردد و زمینه بروزرفتارهای خام و نسنجیده و واکنش های نامناسب در وی فراهم می شود. به عبارت دیگر پدیده کمرویی به یک مشکل روانی- اجتماعی و آزاردهنده شخصی مربوط می شود که همواره به صورت یک ناتوانی یا معلولیت اجتماعی ظاهر می گردد به کلام ساده یعنی خود توجهی فوق العاده و ترس از مواجه شدن با دیگران. ( افروز،‌۱۳۷۹روانشناسی کمرویی و روش های درمان- نشر فرهنگ اسلامی)

کمرویی را می توان به عنوان یک احساس ناراحتی یا بازداریدر موقعیت های میان شخصی یا اجتماعی که فرد را از پیگیری اهداف تحصیلی و اجتماعی اش بازمی دارد تعریف کرد. کمرویی به خود کانونی مفرط،‌ نگرانی و اشتغال ذهنی مکرر همراه با افکار و احساسات مربوط به واکنش های فیزیکی،‌ شدت یافتن ضربان قلب و… منجر می گردد. ( واناجا،‌ اسنهالاتا و دیگومارتی؛‌ترجمه نادر باقری،‌۱۳۸۵).

کمرویی، خود توجهی بیش از حد وترس از مواجه شدن با دیگران است بطوری که روبه روشدن با افرادجدیدی را که فرد در زندگی روزمره به آنها نیاز دارد را مشکل می سازد. (اکبری،‌ مشکلات نوجوانی و جوانی، انتشارات معبود، ۱۳۷۴).

علل کمرویی

در هیچ یک از یافته های موجود در منابع،‌ در رابطه با علل کمرویی به قدرکافی دلایل موجه بودن آنها نشان داده نشده است با وجود این متخصصان،‌عوامل اجتماعی کمرویی را شناسایی کرده اند که عبارتند از: آمادگی ژنتیکی فرد کمرو،‌ پایین بودن میزان دلبستگی که تضمین کننده رابطه میان والد و کودک است. نقص و کاستی در یادگیری مهارتهای اجتماعی ( آسندروف ،‌ ۱۹۹۳؛‌ سانسون،‌پدلام،‌ کال پریور،‌ اوبرکلاید‌۱۹۹۶؛‌ به نقل ازواناجا،‌ اسنهالاتا و دیگومارتی؛‌ ترجمه باقری،‌ ۱۳۸۵)، تخریب،‌ نا ارزنده سازی،‌تمسخر و انتقاد و عیب جویی فراوان از کودک توسط والدین‌ و افراد دیگر. (واناجا، اسنهالاتا و دیگو مارتی؛‌ ترجمه باقری‌ ۱۳۸۵).

کمرویی اساسا در نتیجه روابط نادرست بین فردی و سازی نایافتگی اجتماعی در مراحل اولیه رشد در خانه ومدرسه پایدار می گردد برخی از روانشناسان نظیر کتل ( ۱۹۸۳) براین عقیده اند که بعضی افراد با زمینه سندرم کمرویی متولد می شوند اما باید توجه داشت که بحث سندرم کمروییو استعداد بیشتر بعضی از کودکان درابتلا به کمرویی به معنای ارثی بودن کمرویی نیست. بدیهی است کودکام کمرو متعلق به والدینی هستند که خودشان کمرویی دارند. (افروز،‌ روانشناسی کمرویی و روش های درمان- نشر فرهنگ اسلامی۱۳۷۹).

کمرویی ممکن است نتیجه شرایط اجتماعی جدید (نقل مکان از یک جابه جایی دیگر)، غیرقابل پیش بینی بودن (قرارگرفتن در موقعیت های فوق العاده غیرقابل پیش بینی که از نظرکودکان کمرو فوق العاده تهدید کننده است) عناصر ارزیابی کننده وتهدید کننده (فرد کمرو همیشه درحال ارزیابی خود است واحساس می کند نکه دیگران مدام درباره او قضاوت و از او انتقاد می کنند) بوجود آید.

کمرویی ناشی از ترس که عموما از سال اول زندگی نوزاد مشاهده می شود مطالعات انجام شده روی نوزادان حاکی از این است که در اواسط سال اول زندگی کمرویی به عنوان یک پدیده همگانی در همه نوزادان ونسبت به غریبه ها و افراد آشنایی که تغییر لباس و یا آرایش داده اند دیده می شود در حقیقت کودک خردسال از این رو کمروست که مردم برایش نا آشنا هستند. محیط خانواده و تجارب اولیه کودک بخصوص در سنین پیش دبستانی و سال های آغازین مدرسه اصلی ترین نقش را درشکل گیری شخصیت کودک دارد. دراین دوران الگوهای رفتاری بزرگسال،‌ برنامه های تلویزیونی،‌ نحوه میزان ارتباطات عاطفی،‌ کلامی و اجتماعی خردسالان با والدین بزرگسالان خانواده بیشترین تأثیر را در رشد مطلوب اجتماعی و پایدارآیی اضطراب وکمرویی کودکان می تواند داشته باشد.

همچنین کمرویی در میان فرزندان اول خانواده و تک فرزندها بیش از سایر فرزندان خانواده دیده می شود چرا که والدین انتظارات وتوقعات متنوعی از تنها فرزند و یا فرزند اول خود دارند و به دلیل همین توقعات فوق العاده واعمال فشارهای روانی از طرف والدین و احساس ناتوانی این قبیل فرزندان در تحقق بخشیدن به خواسته های والدین به تدریج موجب احساس بی کفایتی می شود و خودپنداری بسیار ضعف پیدا می کنند زمینه اضطراب فراگیر و کمرویی در شخصیت ایشان نمایان می شود. مدرسه نیز به عنوان اولین جایگاه رسمی تجربه اجتماعی کودکان می تواند نقش تعیین کننده ای در تقویت کمرویی یا پرورش مهارت های اجتماعی آنان ایفا کند.علاوه بر خانه و مدرسه عواملی همچون محرومیت ها وآسیب های اجتماعی،‌ناسازگاریهای شغلی،‌ سلطه وفشار های گروهی،‌مقایسه ها وبرتری طلبی های قومی و نژادی، تقویت شخصیت انفعالی، پرخاشگری هاوقدرتمندی ها،‌کنترل شدید جتماعی،‌بی احترامی به حقوق و آزادی های شروع فردی و… از دیگر عوامل زمینه ساز کمرویی و رفتارهای گوشه گیرانه می تواند باشد. (افروز،‌ روانشناسی کمرویی و روش های درمان-نشر فرهنگ اسلامی۱۳۷۹).گزارش تخصصی دبیران ریاضیشما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیران ریاضی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

برچسب ها

دیدگاه ها