گزارش تخصصی دبیر ادبیات

گزارش تخصصی دبیر ادبیات تحت عنوان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

نکته ای پیرامون گزارش تخصصی دبیر ادبیات

گزارش تخصصی دبیر ادبیات تحت عنوان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۳۳ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی دبیر ادبیات حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل گزارش تخصصی دبیر ادبیات سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی دبیر ادبیات سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی دبیر ادبیات پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی دبیر ادبیات را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر ادبیات به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند نمودن دانش آموزان پایه دهم انسانی به درس نگارش و انشا

راهبردهای افزایش انگیزه در دانش‏آموزان

– اطمینان از وضیعت جسمانی دانش‏آموز از نظر معاینه‏ی شنوایی و بینایی:

– ایجاد هماهنگی بین تکالیف مدرسه با توانایی دانش‏آموزان

– متنوع کردن محیط آموزشی با استفاده از وسایل کمک آموزشی مثل فیلم، عکس، ماکت و…

– دادن تکالیف مرتبط با نیازهای دانش‏آموزان

– توجه به حاصل فرایند کار و تلاش دانش‏آموز (عدم نمره محوری در کلاس)

– استفاده درست از کلمات و جملات توسط والدین و دبیران.

والدین و دبیران گاهی از اوقات با سخنان به ظاهر ملایم و بی‏ضرر، موجب کاهش انگیزه در دانش‏آموز می‏شوند. آنان به دانش‏آموزی که در آستانه‏ی مردود شدن است می‏گویند: « ما می‏دانیم تو یک نابغه نیستی، توقع هم نداریم معجزه‏ای از تو ببینیم. فقط می‏خواهیم در حد توانایی‏ات درس بخوانی، اگر نمره‏ی قبولی بگیری ما راضی خواهیم بود.» این نوع گفتار، دیگر به دانش‏آموز این امکان را نمی‏دهد که برای رسیدن به درجات عالی آموزش تلاش کند؛ اگر هم نهایت کوشش خودش را هم به خرج بدهد، بیش از یک « قبولی» انتظاری دیگر از خود ندارد. پیامی که می‏تواند منجر به ایجاد انگیزه در فرد شود این است:

» ما انتظار داریم درس یاد بگیری و آدم تحصیل کرده‏ای بشوی. یادگیری یک امر تصادفی نیست، یادگیری مستلزم تلاش و عزمی راسخ است. ما چنین چیزی را از تو توقع داریم.«

– دادن خودمختاری و استقلال به دانش‏آموز در جاهایی که امکانش وجود دارد.

– تشویق‏های کلامی به شکل توصیفی

– نشاندن دانش‏آموز در جلوی کلاس یا در کنار هم‏کلاسی‏هایی که می‏توانند الگوی نقش مثبت برای او باشند، صدا زدن دانش‏آموز در کلاس در موارد متعدد، ارائه‏ی بازخورد در موارد متعدد، تقسیم تکالیف حجیم به بخش‏های کوچک‏تر

– کمک به والدین در درک واقع‏بینانه از توان یادگیری دانش‏آموز.

– دادن فرصت به دانش‏آموزان در بیان معلومات خود و آن‏چه خارج از کلاس از خانواده و دیگران آموخته‏اند.

راه کارهای خلاقانه پیرامون تقویت انشای دانش آموزان :

۱- بهتر است جلسات کلاس درس انشا در کتاب خانه ی مدرسه برگزار شود. زیرا دیدن یا تورق کتاب، هر چند به مدتی کوتاه باشد حس کنجکاوی، علاقه و اشتیاق دانش آموزان را به مطالعه کتاب برمی انگیزد.

۲- بعد از تدریس هر درس نگارش در کلاس از دانش آموزان خواسته شود انشای خود را در کلاس با فکر و قدرت تخیل خودشان بنویسند، نوشتن انشا در کلاس درس اعتماد به نفس، قدرت تفکر و خلاقیت و استقلال را در دانش آموز تقویت می کند و او ناچار است که خودش به این تکلیف عمل کند.

۳- در هر جلسه، از یک گروه با فرد خواسته شود یک کتاب ادبی را به کلاس بیاورد و به منظورآشنایی بیشتر با این نوع کتاب ها برای مطالعه، از دانش آموزان بخواهیم که در دفتر انشا صفحه ای را به معرفی کتاب اختصاص دهند.

۴- برای تکلیف شب، یک شعر یا متن ادبی کوتاه و مناسب را یادداشت کنند و در کلاس ارائه دهند.

۵- برای رفع ضعف بزرگ بیانی اکثر دانش آموزان، زمان کوتاهی برای تمرین «خوب سخن گفتن» در کلاس در نظر می گیریم. به این نحو که از دانش آموز می خواهیم در یک دقیقه یا بیشتر درباره ی موضوعی صحبت کند.

۶- می توان در پایان هر نوبت تحصیلی، مجله ای ادبی منتشر کرد به شرطی که مطالب آن را همه ی دانش آموزان بنویسند و در کلاس های انشا مطرح شود. این مجله می تواند در سطح یک کلاس یا مدرسه باشد.

۷- نوشتن داستان از یک ضرب المثل و اجرای نمایشی آن در کلاس برای تقویت خلاقیت و تخیل دانش آموزان مفید است.

۸- جمع آوری ضرب المثل ها و جملات ادبی در خصوص یک موضوع به افزایش علاقه، ذوق و درک ادبی دانش آموزان کمک می کند.

۹- ارائه ی موضوع های پیشنهادی از سوی دانش آموزان در کلاس انشا و جمع آوری آن ها که منبعی خوب برای موضوع انشا هستند، ذوق نوشتن را در دانش آموزان تقویت می کند.گزارش تخصصی دبیر ادبیاتشما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر ادبیات را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

برچسب ها

دیدگاه ها