گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق تحت عنوان  چگونگی جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

نکته ای پیرامون گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق تحت عنوان  چگونگی جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۳۰ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

دیباچه پیرامون قضیه جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

درک مشکل پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

بررسی بیشتر در رابطه با جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

ارائه مستندات پیرامون جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

پیش بینی نتایج در مورد جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

راهکارها پیرامون قضیه جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

رفرنس و منبع مورد استفاده جذاب نمودن درس فلسفه بوسیله روش تدریس ایفای نقش و نمایش

شیوه گرد آوری اطلاعات (شواهد ۱ )  

پژوهش حاضر دربین دانش آموزان سال سوم رشته انسانی آموزشگاه فاطمه الزهرا (س)      می باشد .امسال هم طبق سالهای قبل برای اینکه بدانم چرا دانش آموزان به درس فلسفه علاقه کمتری نشان می دهند وچه کار کنم که دانش آموزان از این حالت خارج شوند وبا دید دیگری به این درس نگاه کنند به اهمیت درس فلسفه  پی ببرند ابتدا از خود آنها خواستم که نظرشان را درباره این درس وکلاس بنویسند وبگویند چه  انتظاری از کلاس فلسفه  دارند ودوست دارند از چه روشی برای تدریس این درس استفاده شود.  بعداز نظر خواهی از دانش آموزان با مشاور وهمکارانم در باره علل بی علاقگی وضعف دانش آموزان در این  درس صحبت نمودم سپس از تعدادی از اولیاء دانش آموزان ضعیف دعوت به عمل آمده وعلل بی علاقگی  وضعف فرزندشان را نسبت به درس جویا شدم. تا بتوانم دانش آموزانم را به شرکت در کار گروهی ترغیب نمایم.

تجزیه وتحلیل داده ها

پس از بررسی نظرات ومطالعه کتاب ها ومجلات مختلف و همفکری ومشاوره با مشاور در مدرسه  وسایر همکاران  درباره علت عدم علاقه دانش آموزان به درس فلسفه به نتایجی دست یافتم که به شرح ذیل  می باشد:

نظرات همکاران:

–  نداشتن انگیزه

– توجه بیش از حد به مسائل جانبی وحاشیه ای (تفریح  ومیهمانی ، شب نشینی و…)

– توجه ،علاقه وتحت تاثیر برنامه های تلویزیونی وماهواره ای  قرار گرفتن

– تحت تاثیر محیط قرار گرفتن

– نداشتن برنامه ریزی وعدم رسیدگی به  موقع به  والدین به وضعیت درسی دانش آموزان

– عدم علاقه به مطالعه

– نداشتن انگیزه وهدف

– صرف اوقات زیادی از شبانه روز برای دیدن برنامه های تلویزیونی

– سطح تحصیلات خانواده

در مرحله بعدی نظر دانش آموزان را در باره درس جویا شدم :

نظرات شما در مورد درس فلسفه   چیست؟ ‌

▪ نحوه نگارش کتاب چگونه است؟ ‌

▪ آیا خواندن این درس ارتباطی با رشته تحصیلی که در آینده می‌خواهیدآن را ادامه دهید، دارد؟ ‌

▪ آیا این درس با زندگی شما ارتباطی دارد؟ ‌

▪ آیا شیوه تدریس دبیر، معلومات و تخصص وی در علا‌قه‌مند کردن شما به این درس‌موثر است؟ ‌

در پاسخ به سوال‌ها، بالا‌ ۹۰درصد شاگردان نظر داده‌اند که درس فلسفه ‌دارای نگارش سخت و پیچیده‌ای است و به خصوص در مورد کتاب فلسفه‌گفته‌اند بعضی عبارت آن بسیار گنگ است و به عنوان تبیین فلسفه و نقش آن در زندگی انسان از تعریف فلسفه و ارتباط آن با سایر علوم مطالبی مختصر، پیچیده، گاه گنگ و بدون اینکه هیچ زمینه‌سازی‌ای از سال‌های قبل شده باشد مطرح شده است. در این نظرسنجی گروهی از دانش‌آموزان گفته‌اند ما معنای بعضی از جمله‌ها را حتی با توضیح دبیر نمی‌فهمیم، لذا بهتر بود کتاب با نثر ساده و روان‌تر نوشته می‌شد. حدود ۸۰ درصد دانش‌آموزان از کم بودن زمانی که به این درس اختصاص داده شده است، گله داشته‌اند.

بعضی گفته‌اند اگر چکیده، منظور و مفهوم هر درس در پایان ذکر می‌گردید، بهتر بود. ۸۰درصد آنها گفته‌اند، اینکه منطق جای اشتباه و خطای فکر را می‌گیرد، ما آن را به طور علمی در زندگی خود حتی با پایان یافتن کتاب درک نخواهیم کرد و در اینجا معلوم می‌شود که عدم سابقه ذهنی و نفهمیدن کاربرد عملی فلسفه در زندگی اجتماعی آنها، بی‌تاثیر در نظرات آنها نیست و همچنین گفته‌اند که ارتباط این درس را با این رشته تحصیلی خود در آینده نمی‌دانند. ‌گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطقشما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

برچسب ها

دیدگاه ها