گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر فیزیک تحت عنوان  چگونگی کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

نکته ای پیرامون گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر فیزیک تحت عنوان  چگونگی کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۷ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی دبیر فیزیک حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل گزارش تخصصی دبیر فیزیک سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی دبیر فیزیک سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی دبیر فیزیک پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی دبیر فیزیک را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبیر فیزیک به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

دیباچه پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

درک مشکل پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

بررسی بیشتر در رابطه با کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

ارائه مستندات پیرامون کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

پیش بینی نتایج در مورد کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

راهکارها پیرامون قضیه کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

رفرنس و منبع مورد استفاده کاهش اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه در ساعت فیزیک

چگونه اضطراب فیزیک دانش آموزان افزایش می یابد ؟

اضطراب فیزیک اغلب به علت تجربه منفی پیشین دانش آموز به هنگام یادگیری فیزیک در کلاس یا خانه تشدید می گردد.دبیران و والدین سطح اضطراب دانش آموز را با تحمیل دیدگاه های شخصی شان درباره فیزیک افزایش می دهند. هرگونه تجربه منفی به ذهنیات آینده منتقل می شود و نهایتاً سبب عدم درک فیزیک می گردد.در روش های سنتی به دانش آموز یاد داده شده است که بدون فهم و درک مهارت های فیزیک و کار بر روی مسائل، تنها به حفظ آن ها بپردازند.

این موضوع تا حدود زیادی موجب افزایش سطح اضطراب فیزیک در دانش آموز می گردد.

ماریلین کارتین فیلیپس (۱۹۹۹) چنین اظهار داشت که سه شیوه کار در کلاس هاس سنتی فیزیک وجود دارد که سبب اضطراب زیاد در بسیاری از دانش آموزان می شود:

قدرت تحمیلی، ارائه عمومی و محدودیت زمانی او نشان میدهد که روش های تدریس باید دوباره ارزیابی شوند و تأکید بیشتری بر روی شیوه های خاصی باشد که در آن ها کلاس درس، دانش آموز محور بوده و بحث و گفتگو بیشتر و سخنرانی کمتر باشد.

تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها :

با جمع بندی اطلاعات به دست آمده و گفتگو با افراد متخصص توانستم عوامل مؤثر در ایجاد اضطراب دانش آموز را به شرح زیر دسته بندی کنم که به توضیح آنها می پردازم :

الف) عوامل محیطی

۱- فشارهای والدین :

بدیهی است که نقش والدین محمد در اضطراب او از درس و مدرسه بسیار مؤثر و غیر قابل انکار است.گروهی از پدر و مادرهایی که خود در درس فیزیک ضعیف و کند بوده اند این احساس و نگرشی خود را به فرزندانشان نیز منتقل می کنند یا گروهی دیگر نیز با فشارها و توقعات خارج از توان فرزندانشان آن ها را دچار ترس و اضطراب می کنند.

۲- شیوه آموزش دبیر :

گروهی از آموزگاران و دبیران مقطع راهنمایی بدون در نظر گرفتن موقعیت ذهنی –  روانی دانش آموزان و میزان استعداد و توانایی های آنان مسائلی برای حل کردن طرح می کنند که از عمده بیشتر شاگردان کلاس خارج است. در این گونه موارد چون محمد موفق به حل مسائل نمی شود، احساس بی کفایتی و ناتوانی می کند و  نسبت به عملکرد و استعداد خود بدبین می شود.

۳- محتوی کتاب های فیزیک :

در مواردی نیز محتوی کتاب و ترتیب درسهای فیزیک به گونه ای است که یادگیری مفاهیم فیزیک سخت جلوه می کند و موجب گیجی و سردرگمی دانش آموز می شود.

۴- تجارب منفی :

نمره های پایین از درس فیزیک پیش زمینه های ذهنی آموزگاران جدی و سختگیر قبلی- همگی موجب بدبینی محمد نسبت به درس فیزیک شده بود.

 ب) شیوه های اشتباه آموزش فیزیک

۱) تأکید بر سرعت در پاسخ گویی :

مسأله حل کردن و پاسخ دادن به سؤالات درس فیزیک نیاز به درک مسأله و پرسش دبیر دارد.

پس فشار وارد کردن بر دانش آموزان برای حل کردن سریع باعث می شود تا احساس ناکامی و سردرگمی در محمد که نسبت به دیگر دانش آموزان کندتر است، وارد شود.

۲) نداشتن درک درست از کاربرد فیزیک در زندگی :

محمد موارد استفاده از فیزیک را در زندگی روزمره به خوبی نمی شناسد بنابراین باعث عدم علاقه او نسبت به این درس شده است.

پ) عوامل فردی

۱) کاهش اعتماد به نفس :

شاید محمد به علت نحوه تربیت والدین ویا همکلاسی ها از اعتماد به نفس پایینی برخوردار است که درنتیجه این فرد تصویر ضعیفی از خود دارد و منجر به ایجاد افکار منفی می شود  که در ادامه این افکار منفی سبب خواهد شد که به راحتی دست از تلاش  در زندگی بردارد.

۲) احساس ضعف و کمبود :

محمد از اشتباه کردن پای تخته سیاه می هراسد زیرا فکر می کند که موجب تمسخر دوستانش قرار می گیرد هرگاه سؤالی را اشتباه حل کند.گزارش تخصصی دبیر فیزیکشما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبیر فیزیک را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

برچسب ها

دیدگاه ها