گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی مربی بهداشت تحت عنوان  چگونگی ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

نکته ای پیرامون گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی مربی بهداشت تحت عنوان  چگونگی ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۵ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی مربی بهداشت حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل گزارش تخصصی مربی بهداشت سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی مربی بهداشت سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی مربی بهداشت پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی مربی بهداشت را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مربی بهداشت به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

دیباچه پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

درک مشکل پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

بررسی بیشتر در رابطه با ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

ارائه مستندات پیرامون ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

پیش بینی نتایج در مورد ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

راهکارها پیرامون قضیه ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

رفرنس و منبع مورد استفاده ترغیب دانش آموزان به خوردن شیر  و تغذیه مناسب

گردآوری اطلاعات و شواهد۱

قبل از هر چیز پرسش نامه ای تهیه کردم و به والدین دانش آموزان دادم و از آنها خواستم تا پاسخ درست به سوالات بدهند و تاکید کردم که پاسخ درست انها تاثیر مهمی در نتیجه گیری و  روند تحقیق ام دارد.

هدف از این پرسش نامه آشنایی بیشتر با خانواده ها و دانستن نظرات آنان در این رابطه بود . والدین دانش آموزان عواملی چون دیر بیدار شدن بچه ها ، بی اشتهایی سر صبح  ، بی علاقگی به مواد غذایی که معمولا در وعده ی صبحانه مصرف می شود و… را دلیل نخوردن صبحانه  می دانستند. البته ناگفته نماند در مصاحبه ای با دانش آموزان علاوه بر موارد فوق دلایلی چون بی تفاوتی والدین به  وعده ی غذایی صبحانه نیز ذکر شد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

بعد از تهیه ی پرسش نامه  واجرای مصاحبه جهت بررسی وضعیت خانوادگی و بهداشتی آنان جلسه ای با همکاران ، معاونین و مدیر ترتیب دادم و در مورد سوالات زیر با آنان صحبت کردم:

در ابتدا از معاونین پرسیدم :

آیا شما با دانش آموزان در زنگ تفریح مشکل ندارید؟ آیا آنها وقتی در طول زنگ کلاس بیرون می آیند احیانا به فروشگاه نمی روند؟ آیا به دل دردهای بچه ها توجه کرده اید؟ موردی پیش آمده است؟چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟ و…

از همکاران سوال کردم :

آیا سر کلاس شما هم بچه ها برای بیرون رفتن اجازه می گیرند؟ آیا اجازه می دهید؟ آیا بعد از زنگ تفریح بچه ها با تاخیر به کلاس می آیند؟ چقدر؟ چه می کنید؟ آیا از دانش آموزان درباره ی خوردن صبحانه سوال می کنید؟ چه می گویند؟ چرا؟…

با مدیر مدرسه نیز پرسیدم :

آیا اولیا از نخوردن صبحانه ی فرزندشان شکایتی نداشته اند؟ آیا بچه ها یی که دل درد به دفتر آمده بودند صبحانه خورده بودند؟ چه راه حلی برای این مشکل به کار بسته اید ؟  و…

همکاران ، معاونین و مدیر پاسخها و راهکارهایی تقریبا مشابه ارائه کردند که به اختصار بیان می کنیم :

آنان یکی از دلایل مهم هدر رفتن وقت آموزشی را نخوردن صبحانه  می دانستند و با بیان دلایلی مشابه با  والدین و دانش آموزان راهکارهایی از جمله برگزاری جلسه ای با اولیای دانش آموزان و توجیه آنان در رابطه با اهمیت صبحانه و راههای تشویق دانش آموزان به خوردن صبحانه و تنوع دادن به وعده ی غذایی صبحانه ارائه نمودند .

بعد با مطالعاتی که در این زمینه داشتم از نظرات محققان و دانشمندان نیز آگاه شدم.

آموزش کودک از صبحانه شروع می شود نه از زنگ مدرسه:

اهمیت شیر در دانش آموزان

هر لیوان شیر معادل ۲۵۰ میلی لیتر, حدود ۳۱۵ میلی گرم کلسیم داردکه ۳۰ درصد کلسیم روزانه مورد نیاز بدن انسان را تامین می کند. از این رو مصرف روزانه ۳ لیوان شیر می تواند نیاز بدن به کلسیم را تامین کند. برخی از کودکان به دلیل وجود لاکتوز در شیر به دل درد و دل پیچه دچار می شوند که توصیه می شود در این افراد ماست و دوغ جایگزین شیر شود و یا در صورت امکان حتما شیر بدون لاکتوز تهیه و مصرف شود.

شیر منبع غنی از کلسیم است و نقش عمده کلسیم در تشکیل استخوان و دندان هاست, فرآورده های شیر به خاطر مقدار کلسیم کافی, آسانی هضم و ارزانی از بهترین منابع کلسیم می باشند. شیر بدون چربی و شیری که از آن چربی گرفته شده است از نظر کلسیم بر شیر کامل ارجحیت دارد,زیرا وقتی که چربی شیر که مقدار جزیی کلسیم دارد گرفته شود به جای آن شیر کلسیم دار جایگزین می شود که پرارزشتر است.

مقدار زیاد کاکائو به علت داشتن اگزالات از جذب کلسیم شیر جلوگیری می کند. می توان شیر را در قالب غذاهایی مثل فرنی, شیر برنج, سوپ به کودکان داد و یا از فراورده های شیر مانند ماست, پنیر و کشک در وعده صبحانه, ناهار و شام یا بستنی در میان وعده استفاده نمود. افراط بیش از حد در خوردن شیر به این دلیل که جایگزین سایر غذاهای اصلی می شود, کودک را در معرض خطر کمبودهای تغذیه ای به خصوص کمبود آهن قرار می دهد.

تحقیقات نشان میدهد کودکانی که روزانه شیر مصرف می کنند از سایر کودکانی که علاقه ای به خوردن آن ندارند باهوش ترند.

دلیل توصیه پزشکان به مصرف این ماده غذایی کلسیم موجود در شیر است که نقش اساسی در شکل گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد.

شیر برای داشتن ناخن ها, دندان ها و موهایی سالم تر لازم است..

مطالعات بسیاری نشان داده شده که مصرف روزانه شیر به همراه میوه ها و سبزیجات در کودکان و بزرگسالان باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

مصرف آب و شیر و لبنیات, تسکین بخش هستند و می توانند در کاهش استرس دانش آموزان موثر باشند.

مصرف غذاهای حاوی کلسیم, آهن, فسفر و روی میزان جذب سرب را در کودکان کاهش می دهد, لذا توصیه می شود دانش آموزان روزانه دو تا سه لیوان شیر مصرف کنند.گزارش تخصصی مربی بهداشتشما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مربی بهداشت را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها