گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی

گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی تحت عنوان  چگونگی نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

نکته ای پیرامون گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی

گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی تحت عنوان  چگونگی نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۷ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

دیباچه پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

درک مشکل پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

بررسی بیشتر در رابطه با نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

ارائه مستندات پیرامون نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

پیش بینی نتایج در مورد نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

راهکارها پیرامون قضیه نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

رفرنس و منبع مورد استفاده نهادینه سازی نظم و انضباط و خلاقیت در بین دانش آموزانم

مشاوره و مذاکره با دانش‌آموز نامنظم :

معلم می‌تواند در برابر دانش‌آموز نامنظم از شیوه ی صحبت آرام استفاده کندکه بر اساس شیوه های مشاوره ولفگا نگ و گلیکمن می‌باشد ، در این روش معلم, مشاوره می‌کندچون دانش‌آموز در کلاس او بی نظمی کرده و معلم می داند در آن هنگام دانش‌آموز مشغول چه کاری است و آن شرایط را به خوبی می‌شناسد معلم در مشاوره می‌تواند از نظرات دانشمندانی چون گلاسر، ردل و… استفاده کند . این دانشمندان تأکیدکرده‌اند که در بازبینی بی انضباطی دانش‌آموز باید موقعیت فعلی وی در نظر گرفته شود در این هنگام معلم نباید از انتقاد زیاد استفاده کند چون باعث می‌شود دانش‌آموز حالت تدافعی به خود بگیرد و بهانه های بیشتری بتراشد . معلم باید از طریق مذاکره‌ای صریح به دانش‌آموز بفهماند کارش تا چه اندازه زشت بوده است و بازنده‌ی اصلی نیز خود دانش‌آموز است و اگر این رفتار نامطلوب راترک کند سود زیادی خواهد کرد . برای این کار معلم باید« ازباب پرسش »طبق نظر گلاسر وارد شود برای مثال از شاگرد می‌پرسد«چرابه این کار(بی نظمی)پیشنهاد شدی »  و به بهانه تراشی های وی توجه چندانی نمی‌کند در واقع معلم اعتقاد خودش راکه رفتاری هر قدر هم غیر قابل قبول و نامطلوب باشد هدف داراست اعلام می‌کند این همان نکته ای است که گلاسر به آن تأکید دارد .(جی اسمیت، لا سلت )

۱۳-اصل تقویت منفی : برای اینکه دانش‌آموز را از انجام رفتار نامطلوبی باز داریم باید ترتیبی بدهیم که هرزمان رفتار او در جهت مطلوب تغییر کرد به موقعیتی که برای او ناخوشایند بوده است پایان می‌دهیم .در کاربرد این اصل پایان دادن باید به آسانی امکان داشته باشد زیرا در غیر این صورت دانش‌آموز فایده‌ای در تغییر دادن رفتار خود نمی‌بیند (اصغری پور۱۳۸۰)تنبیه : یعنی اضافه کردن یک محرک بیزار کننده به محیط پس از انجام رفتار نامطلوب .

(این روش معایبی دارد : ۱.   باعث نابودی رفتار نمی‌شود و فقط آن را وا پس می‌زند (همان) ۲. سبب ترس یا نگرانی شدید می‌شود۳. از توجه دانش‌آموزان به فرد تنبیه گر کاسته می‌شود و به دستورهای او عمل نمی‌کند. )(اصغری پور۱۳۸۰)

علی قائمی راههای زیر را برای نظم بخشیدن به کودکان توصیه می‌کند .

۱۴-آموزش‌ها: یعنی باید به کودک آموزش دهیم تا در دنیا ی جدید بدون سردرگمی زندگی کند . (علی قائمی )

۱۵- تذکرات: باید از انضباط برای کودک تعریف کرده و آن را لازمه‌ی موفقیت بدانیم

۱۶- .تهیه مقررات : تهیه مقررات و تنظیم آن به کودکان یک کار اساسی است و باید قوانین منطقی در نظر بگیریم.

۱۷- جنبه الگویی : باید برای کودک الگو بوده و عامل و مجری نظم باشیم و اگر خود منظم نباشیم انتظار نظم از کودک بیهوده است .

۱۸-  تنظیم برنامه : باید سعی کنیم با برنامه‌ای به زندگی کودک نظم ببخشیم.

۱۹- نشان دادن آثار : کودک را باید از فواید نظم و زیانهای بی نظمی آگاه کنیم.

۲۰- سپردن مسولیت : باید مسئولیت‌هایی در رابطه بانظم به کودک بسپاریم مثال:مسولیت نظم کلاس

۲۱- زمینه سازی برای عادات: اگر بتوان رعایت نظم را بخشی از زندگی کودک کرد در آن صورت کودک به آن عادت خواهد کرد .گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنماییشما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معاون آموزشی مدارس راهنمایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها