بسیج فرهنگیان و رشد علمی آموزش و پرورش راهبردها و راهکار ها

بسیج فرهنگیان و رشد علمی آموزش و پرورش راهبردها و راهکار ها مقاله کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در ۳۱ صفحه

مقاله بسیج فرهنگیان و رشد علمی آموزش و پرورش راهبردها و راهکار ها توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک مقاله علمی پژوهشی است. بخشی از مقاله بسیج فرهنگیان و رشد علمی آموزش و پرورش راهبردها و راهکار ها را مشاهده می کنیم .

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل بسیج فرهنگیان و رشد علمی آموزش و پرورش حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل بسیج فرهنگیان و رشد علمی آموزش و پرورش سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل بسیج فرهنگیان و رشد علمی آموزش و پرورش سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

فهرست مطالب

چکیده : ۸

مقدمه. ۱۰

اهمیت رشد و تولید علم از دیدگاه اسلام. ۱۰

ضرورت تحول در رشد و تولید علم در کشور. ۱۱

نقش مراکز تربیت معلم در رشد و تولید علم.. ۱۳

دیدگاه رهبر در رشد و تولید علم.. ۱۳

مشکلات آموزش و پرورش در رشد و تولید علم.. ۱۶

تقویت یا پرورش ظرفیت خلا ق دانش آموزان. ۱۸

ایجاد تغییرات لا زم متناسب با تحولا ت تکنولوژیک…. ۱۸

منطق آموزش و پرورش در رشد و تولید علم.. ۱۹

نقش بسیج فرهنگیان در تحول نظام تعلیم و تربیت… ۲۰

نقش بسیجیان فرهنگی و اهل فرهنگ و قلم.. ۲۱

در این خصوص لازم است با برخی از اهداف حضور معلمان بسیجی آشنا شویم. ۲۱

بسیج و میزان اثرگذاری آنان بر فعالیتهای علمی و پژوهشی.. ۲۲

نتیجه گیری.. ۲۳

الف) بسیج، نوجوانان و اسوه ها ۲۳

ج) نقش بسیج در فعالیتهای فرهنگی و پرورشی.. ۲۴

منابع و ماخذ. ۲۶

چکیده :

مقوله مربوط به رشد و تولید علم در جامعه باید به گونه ای صورت پذیرد که اولاَ میل آنان را به سوی ارزشهای خدادادی و معنوی حرکت دهد و از آنان نوجوانانی بسازد تا آنان نیز با دیگر همنوعان خویش زنجیره ای از خوبیها را با خود به ارمغان ببرند و از سویی جذابیت و نو آوری هم داشته باشند تا نسل جوان به آنها گرایش پیدا کنند.

به کار گیری این قابلیت ها در آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان نیز باعث می شود نسل جوان مسیر درست تفکر را بیابدو راه را بر ورود افکار و تفکرات بیگانه ببندد.امید است به روزی برسیم که بسیجیان اهل قلم و فرهنگ در کنار دیگر دلسوزان نظام نقش عظیمی در شکوفا کردن باور ها و ارزشهای دینی ایفا کند.

تعلیم و تربیت، بنیاد و اساس فرهنگ، آگاهی، رشد و توسعه اجتماعی یک ملت به شمار می رود، تعلیم و تربیت یگانه راه انتقال فرهنگ دانش و تجربیات نسلی به نسل دیگر است و آنچه بشر تا کنون قله های علم و دانش را فتح کرده و به مرحله فرا مدرن امروز رسیده، نتیجه تلاش انسان در سایه دانش آموزی بوده است، در عصر جدید هر کشوری که از سیستم آموزشی فعال و سازمان یافته برخوردار بوده است، توانسته استعداد و خلاقیت فرزندان خود را کشف کند و آنان را در سایه آموزش پیشرفته در وادی بی انتهای علم و دانش یاری رسانده و از پیشتازان علم، دانش و تکنولوژی مدرن امروز به شمار آمده اند.

دین اسلام، کامل‌ترین دین در میان ادیان الهی است که به همه جوانب زندگی انسان نگاه ویژه دارد و برنامه کامل برای این منظور در نظر گرفته تا انسان‌ها با عمل به این برنامه به تکامل برسند. یکی از جوانبی که دین اسلام، اهمیت و ارزش فوق العاده‌ای برای آن قائل است، بحث علم و علم آموزی است تا جایی که نخستین آیاتی که بر پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) نازل شد، بهترین دلیل بر اهمیت و جایگاه ویژه تعلیم و تعلم در اسلام است: «بخوان به نام پروردگارت که (جهان را) آفرید. (همان کسی که) انسان را از خون بسته‌ای خلق کرد. بخوان که پروردگارت بزرگوار است؛ همان کسی به وسیله قلم تعلیم نمود و به انسان آنچه را نمی‌دانست، یاد داد.» قرآن کریم صراحتاً تعلیم را یکی از اهداف برانگیخته شدن پیامبر اکرم(ص) دانسته و فرموده است: «هو الذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه؛ او کسی است که در میان جمعیت درس نخوانده رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آنان می‌خواند و آنان را تزکیه می‌کند و به آنان کتاب (قرآن) و حکمت می‌آموزد.» پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز با نظر به اینکه یکی از اهداف بعثتش تعلیم و تعلم است، در گفتار و رفتار خود کراراً به اهمیت علم، آموختن و نقش آن در تکامل زندگی انسان تأکید نموده است. بر همین اساس پیامبر اکرم(ص) وقتی دو گروه را در مسجد مشاهده کردند که گروهی مشغول عبادت بودند و گروهی مشغول مذاکره و بحث علمی، رفتن به نزد گروه دوم را بر پیوستن به جمع عبادت کنندگان ترجیح داده و درباره این رفتار خود فرمودند: «بالتعلیم ارسلت؛ من برای تعلیم فرستاده شده‌ام.» تحصیل علم از نظر اسلام یک ضرورت مطلق است و هیچ قید و شرطی ندارد (نه قید زمانی، نه قید مکانی و فردی و نه هیچ قید و محدودیت دیگری). از حدیث معروف «اطلبوا العلم و لو بالصین؛علم را طلب کنید، اگر چه در چین باشد.» در می‌یابیم که از نظر اسلام طلب علم فریضه‌ای است که جا و مکان خاصی نمی‌شناسد و محدودیت مکانی ندارد. همچنین این حدیث معروف را بارها شنیده‌ایم که «اطلب العلم من المهد علی اللحد»«ز گهواره تا گور دانش بجوی» که نشان می‌دهد علم آموزی محدودیت زمانی ندارد و نیز حدیث بسیار معروف و مشهور پیامبر(ص) را که فرمودند: «طلب العلم فریضه علی کل مسلم؛(۶) علم آموزی بر هر مسلمانی واجب است.» و احادیث معروف دیگری که هر کدام دلیل و نشانه محکمی است بر اثبات وجوب و ضرورت آموزش و تعلیم و تعلم در اسلام.

در این رهگذر توجه به ایجاد تغییرات سازنده و کارگشا و تحول نظام آموزسی یکی از کار آمد ترین و کلیدی ترین محور های رسیدن به خود کفایی علمی و همان تولید دانش می باشد. در مقاله حاضر قصد داریم به بررسی بسیج فرهنگیان و رشد علمی آموزش و پرورش راهبردها و راهکار هابپردازیم.

کلیدواژه : بسیج فرهنگیان ، آموزش و پرورش ، رشد و تولید علم

برای دانلود مقاله بسیج فرهنگیان و رشد علمی آموزش و پرورش راهبردها و راهکار ها از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها