تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت رعایت مسایل بهداشتی و بیان مضرات میکروب و انتقال آلودگی از طریق مکیدن لوازم نوشتاری

تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت  رعایت مسایل بهداشتی و بیان مضرات میکروب و انتقال آلودگی از طریق مکیدن لوازم نوشتاری

به صورت کامل و آماده و بهترین نمونه موجود در اینترنت و با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۱۴ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

تجارب برتر تربیتی

برای ارائه معلمان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان جهت ارائه به منظور جشنواره ها ، رتبه بندی ، درس کارورزی و سایر اهداف آموزشی

آنچه در تجارب برتر تربیتی حاضر موجود است عبارت است از :

تجارب برتر تربیتی

فهرست مندرجات در فایل تجارب برتر تربیتی

  1. چکیده
  2. مقدمه
  3. بیان ضرورت و اهمیت موضوع
  4. اهداف تجربه
  5. اهداف اصلی
  6. اهداف فرعی
  7. شرح و بسط موضوع
  8. شرح و روش کار
  9. گام های اجرای مستند سازی و اجرای تجربه تربیتی
  10. نتایج تجربه
  11. محدودیت ها و پیشنهاد ها
  12. پیشنهادات
  13. معرفی منابعی کلی جهت  فراگیری چگونگی انجام پژوهش

نقش معلمان در تجارب برتر تربیتی

معلمان یکی از افراد کلیدی هستند که نقش مهمی در پرورش نیروهای فرهنگی- اجتماعی- اقتصادی در زندگی دانش آموزان دارند و می توانند دانش آموزان را که جزئی از افراد جامعه هستند و درآینده نقش ایفا می کنند هدایت و راهنمایی کنند تا بتوانند آینده ی جامعه خود را به دست خود رقم زنند معلم یکی از ارکان مهم نظام آموزش و پرورش است و نقشی ماندگار و وظایفی اثرگذار در فرایند تعلیم و تربیت دارد. یکی از مهم ترین آنان، هدایتگری و نقش تربیتی  معلم است. در تعلیم و تربیت اسلامی، معلمی شغل انبیا است و از معلم به مثابه مربی، الگو و اسوه یاد شده است که علاوه بر تعلیم، در هدایت و تربیت مربیان نیز نقشی فعال و مؤثر دارد.

تجارب برتر تربیتی

دغدغه مسائل تربیتی در آموزش و پرورش

  در آغاز قرن بیست و یکم، به تعلیم و تربیت بیش از گذشت توجه شده است تا جوامع بشری بتوانند با ایجاد تحول و افزایش کارایی های و کفایت در این زیرمجموعه نظام های اجتماعی، با چالش های موجود به گونه ای سازنده روبرو شوند و برای عبور از آنها بستری مناسب تر، کارساز تر و موجه تر در اختیار داشته باشند ، در جامعه انسانی اساسی ترین کار تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را به دوش می کشد معلم است معلمی به هرگونه تلاشی که برای هدایت تکامل و آموزش انسانی صورت بگیرد اطلاق می شود از همین روست که پیامبران معلم بشر خوانده می شوند خداوند به عنوان معلم اول “ و علم ادم الاسماء کلها ”( بقره ٣١).

از خلقت و آفرینش انسان در پی هدفی است وان تربیت جانشین “ انی جاعل فی الارض خلیفه “( بقره ٣٠ ).  برای خود در کره خاکی می باشد خداوند برای تربیت جانشین خود در زمین خود در مقام معلم و حضرت ادم در مقام متعلم رمزهای علم و معرفت و اسما الهی را به آدم آموخت این فضائل برای معلم زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و در جهت کمال جامعه به تعلیم و تربیت بپردازد تعلیم و تربیت از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به اولیای پاک خود عنایت فرموده است تا بشر را هدایت گر باشند از این رو دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

تجارب برتر تربیتی

شرح و روش کار تجربه تربیتی

با گذشت چند روزی از سال تحصیلی و با مشاهده وضعیت شواهد موجود و همچنین با توجه به تجربیاتی که کسب کرده بودم متوجه شدم که باید مسئله مورد نظر و وضعیت مورد انتظار را باکمک خود دانش آموزان و اولیا وهمکاران محترم حل و فصل نمایم. و تا حد توان شرایط بوجود آمده را بهبود بخشم.  بنا بر این در ابتدای امر راهکارهای زیر را به کار بستم.

۱- مصاحبه:

ابتدا درمورد اهمیت موضوع سوالاتی از دانش آموزان مخصوصا دانش آموز مورد نظر و اولیای آنها پرسیده شد و آنها  پاسخ های گوناگونی ارائه دادند که این پاسخ ها را به طور خلاصه یاد داشت کردم. وبا اساتید و مشاورین و همکاران محترم مصاحبه کرده و اطلاعاتی در این زمینه به دست آوردم.

۲- برگزاری جلسه همکاران

 جلسه ای با همکاران برگزار کردیم و در مورد مسئله مورد نظر با همکاران بحث و گفتگو کردیم و نتایج آنها را نیز به صورت یادداشت برداری تدوین نمودم.

۳- طرح پرسش

 با توجه به پاسخ هایی که دانش آموزان و اولیاء مخصوصا اولیاء دانش آموز مورد نظر در پاسخ به سوالات در رابطه با موضوع داده بودند لازم دانستم که اطلاعاتی را در این زمینه از اولیا بدست آوردم.

 ۴- مطالعه

 مطالعه ی کتابها، مجلات و تحقیقاتی که در این زمینه کار شده بود، نیز، راه حل هایی یافت شد.

۵- مشاهده

 یکسری از اطلاعات را با مشاهده مکرری که در جلسات و….داشتم به دست آوردم و از این طریق صحت نظر های ایشان در رابطه با پاسخ سوالات تأیید گردید.پس از بررسی اطلاعاتی که از طریق مصاحبه و طرح پرسش و مطالعه  و مشاهده و نظریه های همکاران سایر مدارس و مشاوران امر به دست امد اطلاعات حاصل از این فرایند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مواردی که باید در این زمینه تغییر و اصلاح یابد معین شد.

نکته ای پیرامون تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت رعایت مسایل بهداشتی و بیان مضرات میکروب و انتقال آلودگی از طریق مکیدن لوازم نوشتاری

تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت  رعایت مسایل بهداشتی و بیان مضرات میکروب و انتقال آلودگی از طریق مکیدن لوازم نوشتاری به صورت کامل و آماده و بهترین نمونه موجود در اینترنت توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان گردآوری گردیده است و به صورت اختصاصی برای شما فرهنگیان عزیز محیا شده است. این تجربه برتر تربیتی از بهترین تجارب برتر تربیتی در رابطه با تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت  می باشد. که شامل کلیه فاکتورهای مورد نیاز است. آنچه قابل توجه است این که تجارب برتر تربیتی را می توان در رابطه با کلیه پست های سازمانی دیگر نیز استفاده نمود.بانک فایل پژوهشی معلمان - جامع ترین مرجع فروش فایل های پژوهشی ویژه معلمان

فرهنگیان عزیز و گرامی باید این نکته را بدانند که نمونه تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت حاضر شامل موارد زیر است.

  • حاوی تجارب برتر تربیتی می باشد و دربرگیرنده تجربه علمی و عملی است.
  • تجارب برتر تربیتی کاربردی بدیع و قابل تعمیم است.
  • تجارب برتر تربیتی ناظر بر ایجاد ارتباط بین آموزه های تربیتی مدارس با زندگی دانش آموزان است.
  • تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت منطبق با یک یا چند مورد از ساحت های شش گانه تربیتی است.
  • تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت دارای شرایط علمی –فنی قابل قبول است.

تجارب برتر تربیتی شامل:

عنوان تجربه ، مقدمه ،متن اصلی ،طرح مسئله ،روش کار ،گزارش تجربه و نتیجه گیری و پیشنهاد است.

بخشی از این تجارب برتر تربیتی را مشاهده می کنیم :

میکروب، میکروارگانیسم یا ریزاندامگان جانداران ریزی هستند که تقریبا    در همه جا حضور دارند. میکروبها می توانند در شرایط مناسب محیطی، رشد و تکثیر پیدا کنند. در مدارس بویژه در آموزشگاههای مقاطع ابتدایی شرایط محیطی، فیزیکی، بهداشتی و فردی دانش آموزان، بستر و شرایط مناسبی را برای انتقال میکروب ها فراهم می نمایند. از جمله مهمترین راه های انتقال آلودگی میکروبی، عدم رعایت نکات بهداشتی در هنگام استفاده از وسایل نوشتاری   خودکار، مداد، پاک کن، ماژیک و…   در سرکلاس است. این مشکل بهداشتی به عنوان یک مساله مهم و دغدغه جدی، ذهنم را به خود مشغول کرده و برای یافتن مناسب ترین راه حل، اقداماتی انجام داده که در گام اول با مطالعه   اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و سپس در طی جلسات درس، ضمن بیان مضرات میکروب و انتقال آلودگی از طریق مکیدن لوازم نوشتاری، بر رعایت مسایل بهداشتی در مدرسه تاکید نمودم. در همین ارتباط ضمن تشویق بچه ها، به جای مکیدن وسایل غیر بهداشتی، شکلات و آب نبات در اختیار  دانش آموزان قرار دادم. به هر حال به حول قوه الهی و با راهنمایی و کمک دانش آموزان موفق شدیم برای همیشه از میکروب وسایل نوشتاری در سر کلاس درس خداحافظیبانک فایل پژوهشی معلمان moallemblog.comبرای دانلود و دریافت تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت  از این قسمت اقدام بفرمایید .

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها