تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش مقاله کامل و آماده

تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش مقاله کامل و آماده در قالب ورد و قابل ویرایش در ۳۰ صفحه

مقاله تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش به صورت اختصاصی توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان نگارش کردیده و شامل کلیه موارد و فاکتورهای مورد نیاز یک مقاله کامل است.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل تعریف پدافند غیر عامل حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل تعریف پدافند غیر عامل سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل تعریف پدافند غیر عامل سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

آنچه قابل توجه است اینکه مدارس و آموزش و پرورش نقش غیر قابل انکار و اجتناب ناپدیری در آموزش پدافند غیر عامل به دانش آموزان دارند که این موضوع می بایست مورد نظر همگان و بخصوص جامعه آموزشی قرار گیرد. به همین دلیل بانک فایل پژوهشی معلمان اقدام به نگارش مقاله تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش نموده است.

با هم بخشی از مقاله تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش را مشاهده می کنیم :

چکیده

پدافند غیرعامل موضوعی است که کمتر در جامعه شناخته شده و ممکن است برای بسیاری از افراد جامعه پدافند غیرعامل مفهوم پدافند عامل را بدهد.در جامعه کنونی کادر آموزشی و معلمان باید پدافند غیر عامل را بشناسند و به دانش آموزان نیز معرفی کنند تا زمینه ی فرهنگ سازی مهیا شود.

آموزش پرورش نقش کلیدی در همه امورات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه دارد و اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید ابتدا از آموزش و پرورش شروع کنیم.

پدافند غیر عامل، شامل تمامی طرح ریزی ها و اقداماتی است که موجب کاهش آسیب پذیری ها،افزایش پایداری ملی و تداوم فعالیت دستگاه های نظامی در مقابل تهدیدات خارجی شده ونیاز به بکارگیری سلاح ندارد.پدافند غیرعامل و یا دفاع غیرنظامی همواره همزاد بشر بوده است. نخستین منظر این است که آموزش و پرورش دستگاهی است که دارای امکانات و تجهیزات مختلف است که باید برای صیانت از آن، همه اقدامات لازم را انجام دهد. با تبدیل مفاهیم مرتبط با دفاع و امنیت، گفتمان پدافند غیرعامل در جامعه شکل گرفته است. آموزش و پرورش به دو شکل به تقویت این باورها اقدام می‌کند؛ اول اینکه دارای چه توانمندی‌هایی در خصوص این موضوع هستیم و دوم اینکه تلاش می‌کند دشمن را شناسایی کند که این موضوع از طریق تکرار مفاهیم و شناخت موضوع و جریان‌سازی رخ می‌دهد.

جامعه باید به معرفت عمیق و نقش فعالانه در پدافند غیرعامل نایل شود که بهترین بستر آن آموزش و پرورش است که می‌تواند این مفاهیم را نهادینه کرده و گفتمان پدافند غیرعامل را در بین دانش‌آموزان و جامعه شکل دهد. وقتی احساس امنیت در جامعه بالا رفت، قادر هستیم در برابر تهدید دشمنان خود را حفظ کرده و جامعه را ایمن سازیم.در مقاله حاضر قصد داریم تعریف پدافند غیر عامل از منظر آموزش و پرورش بپردازیم. و به ارائه راهکار ها و راه حل های مورد نیاز در رفع آسیب ها بپردازیم.

کلیدواژه :

آموزش و پرورش ، تعریف ، پدافند غیر عامل ، دانش آموزان

مقدمه

مدرسه به عنوان یک محیط آموزشی اگر نتواند وظایف تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهد و فاقد توجه به وظایف علمی و اجتماعی خود و بی‌علاقگی نسبت به درک نیازهای روحی نوجوان، فقط به آموزش کلیشه‌ای صرف بپردازد قطعاً به پایگاهی برای کج‌روی و انحراف دانش آموزان تبدیل خواهد شد. از این رو مسئولان آموزشی باید به نوجوان آموزش دهند که چگونه با واقعیت‌ها روبرو شوند. موسسات آموزشی نقش موثری در بهداشت روانی و فراهم آوردن محیطی سالم در جهت رشد فکری و شکوفایی اندیشه‌ها دارند که برای ایفای چنین نقشی معلمان و مسئولان مدارس باید از سلامت روانی کافی برخوردار باشند. به همین دلیل باید از همکاری و همفکری اولیای کودکان، خود بچه‌ها و مسئولان مدارس به صورت مشترک استفاده شود و در هر واحد آموزشی یک شورا و یا انجمن برای بررسی و برنامه‌ریزی مسائل تربیتی و فکری دانش آموزان آن مدرسه تشکیل شود تا به موقع و به جا پیش‌گیری‌های لازم به عمل آید.

علاقه به حیات و حفظ بقاء به طور غریزی در هر انسانی وجود دارد لذا در طول تاریخ، بشر برای دستیابی به ملزومات حیاتی خود از جمله غذا و انرژی به گسترش و توسعه مراتع و زمین‌های کشاورزی و معادن پرداخته یا به جهت دفع تجاوز دشمنان خود جنگ‌ها و منازعات بسیاری را پشت سر نهاده است. سلاح‌هایی که جوامع بشری قبل از دوران صنعتی در جنگ‌ها بکار می‌بردند دست ساز و بسیار ساده بود، بین فرآیندهای دانش و فناوری و نوع سلاح‌هایی که جوامع بشری برای بهره گیری از آنها در جنگ ابداع و اختراع می‌کرده‌اند، ارتباط نزدیکی وجود داشته است……..

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۱۸۷۵۱۸۱۰۵

دیدگاه ها