روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش

روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش مقاله کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در ۳۶  صفحه

مقاله روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک مقاله علمی پژوهشی است. بخشی از مقاله روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش را مشاهده می کنیم .

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

چکیده

مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش مسئله اول نظام ماست. هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت و عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن این مقوله اهمیت ندارد.سنگر مبارزه با کفر و ظلم و استکبار جهانی و شیاطین سیاسی عالم، سنگر مدرسه و تعلیم و تربیت و فرهنگ است.و آینده کشور در دست‌های آموزش و پرورش و معلمان کشور است. در واقع بهترین نسل‌ها و آماده ترین آنها برای تعلیم و تربیت در اختیار آموزش و پرورش است. بنا بر این باید ملت برای در اولویت قرار دادن آموزش و پرورش اراده قوی داشته باشند.چرا که پایه اول شخصیت انسان‌ها در سنین نوجوانی و آغاز جوانی در اختیار آموزش و پرورش است.وحساسترین و مهمترین بخش اداره کشور آموزش و پرورش است. در واقع ثروت اصلی هر ملتی،‌ نیروی انسانی آن است،‌آموزش و پرورش این ثروت را از حالت بالقوه به بالفعل در می‌آورد.و اعتقاد به مسأله تعلیم و تربیت، یک اعتقاد عمیق و بنیانی و اصولی و ایدئولوژیک است.

در جامعه کنونی هیچ تحولی صورت نمی‌گیرد مگر اینکه دستگاه تعلیم و تربیت در آن نقش اساسی دارد. با توجه به این موارد و همچنین توجه به اینکه آموزش و پرورش سنگ بنای آینده کشور است. و مشکلات اخلاقی و رفتاری و علمی و .. ریشه در آموزش و پرورش دارد. باید برای آموزش و پرورش مایه گذاشت که فقط هم پول نیست، مهمتر از پول، فکر است. پرداختن به آموزش و پرورش و اهمیت دادن به معلم، یک اصل مهم و درجه اول در نظام اسلامی است. و اگر کشوری بخواهد به عزت مادی، سعادت معنوی، سیطره سیاسی، پیشروی علمی، آبادانی زندگی دنیا و هر آرزوی دیگر دست پیدا کند باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیادی و مقدماتی لازم بپردازد. چون همه این کارها نیروی انسانی احتیاج دارد و تربیت نیروی انسانی هم در آموزش و پرورش انجام می شود. در مدارس همت باید بر این باشد که بچه‌های ما در قلمرو اعتقاد،‌تربیت و اخلاق و تعهد علمی، انسان‌های متدین و مسلمان بار بیایند. به همین دلیل در مقاله حاضر قصد داریم به مقوله روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش پرداخته و این موضوع را تشریح نماییم.

کلیدواژه : چالش، عزم ملی ، آموزش و پرورش

مقدمه

تقسیم علوم و پیدا کردن اولویت‌ها و چگونگی گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های علمی، کارآموزش و پرورش است.بچه‌ها باید با وجدان اسلامی تربیت بشوند. همچنین آنچه که بیش از همه باید در آموزش و پرورش توجه شود، اعتقاد و عمل اسلامی است که باید در دانش‌آموزان احیا شود. خلاءهای تربیت دینی در خانواده‌ها‌ باید در آموزش و پرورش جبران شود. کودکان باید علماً، عملاً،‌اعتقاداً و اخلاقاً به یک آدم متدین تبدیل شوند. البته روحیه دانش دوستی هم جزو تربیت اسلامی است. پیشرفت مراتب علم هم اساس کار در آموزش و پرورش است. سرلوحه و محور در آموزش و پرورش،‌ در تنظیم کتاب‌ها،‌تربیت معلم، نظارت بر کار بخش‌های مختلف و آموزش دهندگان و مدارس باید مبتنی بر این باشد که آیا تفکر اسلامی به بچه‌ها منتقل می‌شود و مسلمان سازی کودکان محور است یا نه. ما در این جهت کمبود داریم که باید برطرف کنیم .چرا که عمل مسئولان و مدیران و معلمان در آموزش و پرورش یک عمل جهادی و مجاهدت در راه خدا است. و محیط جامعه اسلامی باید مثل یک مدرسه، محیط تعلیم و تعلم و یاددادن و یاد گرفتن باشد .

امروز تکلیف مهم مردم آن است که به آموزش و پرورش کمک کنند. مردم در مدرسه سازی کمک کنند خصوصاً پولدار‌ها و متمکین‌. چرا که کمک به آموزش و پرورش یک وظیفه است.و دولت باید سعی کند مشکلات معلمان و کارکنان آموزش و پرورش را کم کند. ارزش معلم و تربیت و تعلیم براساس جهت آن است. اگر جهت، درست و خدایی باشد ارزشمند است در غیر این صورت ضد ارزش است. مسئولان آموزش و پرورش از ورود در مناقشات جناحی و حزبی و اختلافات سیاسی اجتناب کنند. البته باید دید سیاسی و آگاهی سیاسی داشته و صاحب‌نظر باشند و قدرت تحلیل داشته باشند اما جناح بندی و مناقشات سیاسی درست نیست. ضرورت هوشیاری در برابر توجه احزاب و جناحها و جمعیت‌های سیاسی به آموزش و پرورش برای استفاده سیاسی از آن. همه تلاش امور تربیتی باید تربیت کردن جوان مسلمان و مؤمن و بیدار باشد. جوان مؤمن و اگاه، روشن‌بین در مسائل دینی و پایبند به معارف اسلامی. حذف جریان امور تربیتی از آموزش و پرورش غلط است. همه سطوح درسی باید حامل پیام‌های تربیتی و معرفتی و دینی باشد اما این منافات با وجود معاونت پرورشی ندارد. با توجه به موارد ذکر شده ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش اجتناب ناپذیر است.

برای دانلود مقاله روش ها و چالش های ایجاد عزم ملی برای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها