نقشه راه دانشجو معلمان به صورت کامل و دقیق | نقشه راه معلمی و مهارت آموزان ماده ۲۸

نقشه راه دانشجو معلمان

نقشه راه دانشجو معلمان : به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل بهترین نمونه موجود در اینترنت + ۹ فایل رایگان اضافی

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل نقشه راه دانشجو معلمان حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل نقشه راه دانشجو معلمان سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نقشه راه دانشجو معلمان سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

حتما شما همکار عزیز برای دانلود نقشه راه دانشجو معلمان به سایت ما تشریف آورده اید. خبر خوش اینکه در همین لحظه که محصول رو دارم ویرایش می کنم تعداد ۹ فایل هم به صورت رایگان به فایل های دریافتی برای دانلود اضافه کردم. یعنی شما دوست عزیز فقط با پرداخت هزینه یک فایل در نهایت ده فایل را دریافت می کنید.

یک فایل نقشه راه دانشجو معلمان بخرید ۹ فایل دیگر با همین موضوع هدیه بگیرید!!!

در این سایت که مرجع طرح جابر است این محصول نیز به صورت تخصصی گذاشته شده است دانلود نقشه راه دانشجو معلمان به صورت کامل و دقیق توسط بانک فایل پژوهشی معلمان گرد آوری گردیده است و مطابق با استاندارد های کامل و دقیق موجود در رابطه با نقشه راه دانشجو معلمان ماده ۲۸در دانشگاه فرهنگیان می باشد. در واقع دانلود نقشه راه دانشجو معلمان توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تنظیم شده است و بانک فایل پژوهشی معلمان با جمع آوری و گرد آوری و بازنگری در آنها این پروژه ها را در اختیار دانشجو معلمان قرار می دهد. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با استفاده از دانلود نقشه راه دانشجو معلمان می توانند به ارائه پروژه پایانی خود در راستای کسب نمره پایانی و فارغ التحصیل شدن بپردازند.

در راستای دانلود نقشه راه دانشجو معلمان دانشجویان عزیز دانشگاه فرهنگیان و حتی معلمان عزیز برای دستیابی و دانلود دانلود نقشه راه دانشجو معلمان می توانند به سایت ما مراجعه نموده و از کلیه فایل هایی که در زمینه دانلود نقشه راه دانشجو معلمان در سایت ما موجود است استفاده های لازم را ببرند.این پروژه های نقشه راه دانشجو معلمان بسیار کامل و با دقت زیاد جمع آوری شده اند.

منظور نقشه راه دانشجو معلمان چیست؟

همانگونه که پیش بینی شده است، مهارت آموزان ماده ۲۸ در دانشگاه فرهنگیان ملزم هستند که برای طی دوره‌های پیش بینی شده و کسب مهارت کامل در رابطه با حرفه معلمی آموزش‌ها و دوره‌های خاصی را طی کنند.

یکی از این دوره‌ها آموزش تدوین نقشه راه معلمی است. در این دوره آموزشی چشم انداز و اهداف دانشجو مشخص شده و چگونگی مستند سازی این مقوله نیز آموزش داده می‌شود. در واقع دانشجویان با گذراندن این دوره توانایی چگونگی برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت و چگونگی مستند سازی آن را خواهند آموخت.

نقشه راه معلمی چه اهمیتی دارد؟

بیشترین اهمیتی که در ارتباط با تهیه و تدوین و آموزش نقشه راه معلمی قابل ذکر است، افزایش قابلیت مستندسازی تجربیات و توانایی‌های دانشجو معلمان است. در واقع به دلیل اهمیت مستند سازی تجربیات معلمان، چه در زمان تحصیل و چه در زمان خدمت، این مقوله اهمیت پیدا می‌کند.

برنامه سالانه معاون پرورشی

در ارتباط با مستندسازی تجربیات معلمان بخشنامه‌های متعددی در طول سال تحصیلی ابلاغ می‌شود. از نمونه بخشنامه‌های ابلاغ شده در این رابطه می‌توان به تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی، تجارب برتر تربیتی و ابتکارات فردی و حرفه‌ای اشاره کرد. معلمان در واقع با ثبت و مستند سازی این نوع تجربیات علاوه بر اعتلای نظام آموزشی می‌توانند اخلاق حرفه‌ای و توانایی‌های بالقوه خود را نیز بهبود بخشند.

شیوه نامه تدوین نقشه راه معلم از چه زمانی ابلاغ شد؟

پس از آنکه در سال پیش اصلاحات آموزشی در نظام آموزش و پرورش تصویب شد، در ارتباط با استخدامی‌های جدید تصمیم بر این شد که یکسری آموزش‌های مهم و ارزشمند به آنها داده شود.

در این رابطه نقش دفاتر برنامه ریزی درسی را نیز نباید نادیده گرفت. پس از تصویب اصلاحات و تدوین بخشنامه‌های مربوطه یکی از مهمترین مسائلی که در اولویت قرار گرفت، نقشه راه دانشجو معلمان بود. در واقع دانشجویان لازم است با این شیوه نامه آشنایی کامل پیدا کرده و در این رابطه از هیچ کوششی فروگذاری نکنند. این شیوه نامه در قسمت بخشنامه‌های سایت وزارتخانه آموزش و پرورش قابل دسترسی است.

چطور می‌توان نقشه راه یک معلم موفق را تدوین کرد؟

برای تدوین یک نقشه راه کامل و دقیق نیاز است به طور کامل مراحل ده گانه آن را طی کرد و در این رابطه از مشاوره اساتید و صاحبنظران استفاده کرد. مراحل ده گانه تدوین نقشه راه دانشجو معلمان به شرح زیر است:

  1. بررسی وضعیت موجود و مسائل و مشکلات روزمره و چالش‌های مربوطه
  2. بررسی پیشینه‌های موجود در ارتباط با مسئله مورد بحث
  3. گردآوری اطلاعات پیرامون اصلاحات موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب
  4. بررسی اهداف و آرمان‌های قابل دسترسی و دستیابی
  5. ایجاد تقویم مدون و برنامه سالانه و تقویم اجرایی در ارتباط با چگونگی تدوین نقشه راه
  6. نگارش دقیق نقشه راه معلمی با توجه به تجربیات کسب شده

ترسیم نقشه راه و چشم انداز آینده

در تعریف علمی، نقشه راه عبارت است از روش کشف و توصیف آینده مطلوب و تبیین راه رسیدن به آن به زبانی ساده و قابل فهم برای عمل.

لذا مهارت آموز در ترسیم نقشه راه معلمی باید گام‌ها و اقدامات خود را به صورت برنامه ریزی شده برای نیل به هدف مشخص و براساس آن حرکت کند. در این مسیر معلم ضمن پاسخ به سؤالاتی از قبیل، «در حال حاضر کجا هستم؟ در چه سطحی از توسعه حرفه‌ای هستم؟ در آینده به کجا می‌خواهم بروم؟ اهدافی که نقشه راه در رسیدن به آن کمک خواهد کرد کدامند؟ جهت گیری من چیست؟ چگونه اجرا کنم؟ چطور می‌­توانم به مقصد برسم؟ موانع، مشکلات و ریسک‌ های موجود کدامند؟»  لازم است نقش تربیتی، فرهنگی و اجتماعی خود را در ارتباط با دانش آموز، کلاس درس، مدرسه، خانواده و به طور کلی محل کار، زندگی و جامعه، تبیین و بتواند ضمن ایفای نقش و رسالت مهم معلمی، الگوی تربیتی و اخلاقی بارزی برای دانش آموزان باشد.

انتظار می‌رود مهارت‌آموز با استفاده از تجارب آموزشی چندماهه، محتوای روایت‌ها، الگوپذیری از زندگی شهدا و بهره‌گیری از تفکر فعال و خلاق، چشم انداز خود را برای حضور در مدرسه به مثابه مربی و ایفا کردن نقش تربیتی، اجتماعی و فرهنگی خوی در سال‌های آینده، ترسیم کند.

جدول ترسیم  نقشه راه و چشم انداز آینده

ترسیم نقشه راه و چشم انداز آینده-ترسیم وضع موجود از قبیل شرایط مدرسه از نظر مقطع تحصیلی، موقعیت مکانی و جغرافیایی، وضعیت شغلی و کاری (۶۰۰کلمه)

-مشخص کردن اهداف (۱۰۰کلمه)

– ترسیم وضع مطلوب (۳۰۰کلمه)

-راهبردها، خط مشی‌ها و اقدامات مبتنی بر رویکرد معلمی به مثابه مربی با بهره گیری از تجارب معلمان و الگو پذیری از زندگی شهید دانشجو معلم (۸۰۰کلمه)

-فرایند و پروسه اجرای ماموریت(۱۰۰۰کلمه)

-ارائه راهکارهای علمی و عملی(۴۰۰کلمه)

جدول امتیازبندی نقشه راه و چشم انداز آینده

ردیف شاخص های داوری حداکثر امتیاز امتیاز داور
۱ معرفی دقیق شرایط و وضع موجود اعم از محیط کار و جایگاه حرفه‌ای خویش ۷نمره
۲ طرح موضوع و پروراندن آن ۶نمره
۳ ارائه اقدامات و گام‌های اجرایی ۱۰نمره
۴ میزان قابلیت اجرایی شدن نقشه راه و تناسب روش‌ها با اهداف ۱۲نمره
۵ ترسیم وضع مطلوب ۷نمره
۶ راهبردها و  نتیجه گیری ۸نمره
۷ رعایت خلاصه و گزیده نویسی ۵نمره
۸ جمع امتیاز ۵۵نمره

تذکر: گزارش‌ها با فونت B.Lotus سایز ۱۴ و درقالب Pdf و Word تنظیم و در بازه زمانی مشخص شده در سامانه هدف بارگذاری شود.

بخش حضوری و شرکت در کارگاه های هفت گانه به شرح زیر است:

مهارت آموزان پس از ثبت نام براساس زمانبدی جدول شماره یک این شیوه نامه در کارگاه‌های آموزشی زیر شرکت خواهند کرد و در پایان هر کارگاه در آزمون مربوطه که توسط استاد اجرا خواهد شد شرکت کرده و در آزمون اصلح پایانی نیز از محتوای آموزشی این دوره سوالاتی ارائه خواهد شد.

جدول عناوین، ساعت و امتیاز کارگاه‌های دوره حضوری

ردیف عنوان کارگاه تعدادساعات امتیاز
۱ آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم ۲۰ ساعت ۲۵امتیاز
۲ برنامه ریزی فرهنگی ۱۵ساعت ۲۰امتیاز
۳ هنرهای تجسمی ۱۵ساعت ۲۰امتیاز
۴ فن بیان و سخنوری ۱۵ساعت ۲۰امتیاز
۵ آسیب‌های اجتماعی ۱۵ساعت ۲۰امتیاز
۶ نحوه برگزاری اردو ۲۰ساعت ۲۵امتیاز
۷ کمک‌های اولیه ۲۰ساعت ۲۵امتیاز
جمع کل ۱۲۰ساعت ۱۵۵امتیاز

تاثیر تدوین نقشه راه دانشجو معلمان ابتدایی در اخلاق حرفه ای آنان

آموزش و پرورش در کشور نه تنها رسالت تجهیز نیروی انسانی کشور به سلاح علوم، فنون، معارف و تربیت دانش پژوهان را بر عهده دارد، بلکه به دلیل توجه خاص به مسائل ارزشی و معنوی، تدارک نیروهای متخصص واجد صلاحیت فکری و اخلاقی و جذب انسان‌های شایسته نیز برای آنها اهمیت حیاتی دارد.

نظام آموزش و پرورش به عنوان پدیده‌ای هدفمند دارای دو بعد کمی و کیفی است که رشد متعادل و موزون آن نیز باید در هر دو بعد کمی و کیفی به موازات یکدیگر مدنظر قرار گیرد. از آنجا که مدیران از جمله عوامل مهم و اصلی ساختار آموزش و پرورش هستند و افت کمی و کیفی آنان تأثیر مستقیم بر عملکرد نظام آموزش و پرورش دارد و از آنجا که جایگاه و نقش آموزش و پرورش در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تعیین کننده است و نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بخش‌های مختلف در آموزش و پرورش تقویت و توسعه می‌یابند اهمیت به این بخش به مثابه روح و جان آموزش و پرورش زیر بنای توسعه سایر بخش‌ها است.

با توجه به اهمیت نقش آموزش و پرورش در کشور باید خاطر نشان کرد که در این بین نقش تدوین نقشه راه نیز قابل توجه است. چرا که نقشه راه به طراحی چشم اندازی می‌پردازد که معلمان می‌توانند با توجه به آن چشم انداز به اهداف خود برسند. هدف از نقشه راه در اینجا  تدوین راهکارهایی به منظور بهره جویی از آگاهی و شناخت و دشواری کاربردی برای بازنمایی بهترین پیامدهای ممکن در آن موقعیت است.

تاثیر تدوین نقشه راه بر اخلاق حرفه‌ای معلمان

انسان از آغاز روزهای نخست حیات تا پایان زندگی بطور فطری، ارزش‌های اخلاقی را درک می‌ کند و گرایش ذاتی و درونی به سمت آنها دارد. به همین دلیل مباحث اخلاق، اخلاق کاربردی، اخلاق متعالی، اخلاق حرفه ای،اخلاق تعاملی و رفتاری، اخلاق هنجاری و فرا اخلاق همیشه مطرح بوده‌اند. اخلاق را مجموعه‌ای از صفات روحی و باطنی انسان تعریف کرده‌اند که به صورت اعمال و رفتاری که از خلقیات درونی انسان ناشی می‌شود، بروز ظاهری پیدا می‌کند و بدین سبب گفته می‌شود که اخلاق را از طریق آثار آن می‌توان تعریف کرد.

 این تحول فکری، ابتدا در مدیریت بازرگانی و صنعتی پدیدار شد و در سال‌های اخیر در مدیریت آموزشی از جهات مختلف با مسئله اخلاق و موفقیت در کار سرو کار دارند. اهداف تدوین شده در تدوین نقشه راه مانند تقسیم کار، سازماندهی، تدریس، استفاده از فن آوری، نمره دادن، قضاوت درباره رفتار افراد و تشویق و تنبیه بر افکار، شخصیت و رفتار کنونی و آتی معلمان تأثیر مثبت یا منفی خواهد داشت. به همین دلیل تدوین نقشه راه مناسب می‌تواند این تاثیرات را مفید و مثمر ثمر کند.

امروزه نظام تعلیم و تربیت هر جامعه زیربنای توسعه ی اجتماعی،اقتصادی،سیاسی و فرهنگی آن جامعه به شمار می رود و بررسی عوامل ترقی جوامع پیشرفته نشان می دهد همه ی این کشورها از آموزش و پرورش توانمند، موثر و کارآمدی برخوردارند.(سیف،۱۳۸۰).

آموزش در عصر حاضر به شکل حیرت افزا دچار تغییر شده و به سبک مدرنیته پیش می رود و با شکل سنتی و کلیشه ای سنوات گذشته تفاوت چشمگیری کرده است به گونه ای که افرادی که از این سبک جدید محروم مانده اند قادر نخواهند بود پویایی و ترقی خود را به صورت مطلوب ادامه دهند و این معلم است که به عنوان عامل اصلی پیشرفت، موتور توسعه جامعه را شعله ور نگه می دارد بنابراین تربیت معلمان یکی از عمده ترین مسائل پیش رو آموزش و پرورش در قرن ۲۱ است که هدف از آن بهسازی آموزش برای دانش آموزان عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد.

در به وجود آمدن نظام آموزشی موفق و کارآمد عوامل متعددی دخیل هستند که معلمان یکی از مهم ترین آن ها محسوب می شوند. لذا وجود معلمانی خلاق،بصیر و آگاه نه تنها سبب پرورش و تربیت مطلوب دانش آموزان می شوند بلکه موجبات رشد و تعالی نظام آموزش و پرورش و جامعه را فراهم می آورند.با توجه به این نکته که امروزه تجدد به عنوان معیار زندگی مدرنیته، در تمام شئون زندگی جایگاه یافته است به گونه ای که رسیدن به موفقیت را وابسته به خود کرده است آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مهم و موثر بر کشور این ویژگی و خصوصیت را در خود نهادینه می کند تا از این طریق بتواند متناسب با جهان امروزی به پیشرفت و توسعه خود ادامه داده و از سایر ملل عقب نماند و همواره از مقبولیت و محبوبیت عمومی برخوردار باشد و معلمان به عنوان پرچم داران این نهاد، باید با استفاده از امکانات و تکنولوژی روز به تعلیم و تربیت مبادرت ورزند تا از این طریق بتوانند به آموزش هدفمند و مقارن با جهان مدرن بپردازند و دانش آموزان را برای زندگی و پیشرفت امروزی آماده نمایند.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!