نماز و فضای مجازی | مقاله کامل و آماده

نماز و فضای مجازی مقاله کامل و آماده تهیه شده توسط بانک فایل پژوهشی معلمان بسیار دقیق و در ۲۵ صفحه

مقاله نماز و فضای مجازی بسیار کامل و گرد آوری شده توسط تیم بانک فایل پژوهشی معلمان می باشد. عنوان مقاله نماز و فضای مجازی است و برای شما پژوهشگران عزیز تدوین گردیده است.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل نماز و فضای مجازی حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل نماز و فضای مجازی سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نماز و فضای مجازی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

آنچه در مقاله نماز و فضای مجازی می خوانیم:

چکیده

هدف از این پژوهش، بررسی این موضوع است که فضای مجازی بخصوص رایانه و اینترنت در بعد تربیت دینی دانش آموزان چه تهدیدات و چالش­هایی را به وجود آورده است. و نماز چه نقشی دراز بین بردن، کم رنگ کردن و کاهش این تهدیدات و چالش­ها دارد؟ لذا با بررسی و تحلیل این چالش­ها، با ارائه راهکارهایی به پایان می­رسد. روش تحقیق از نوع توصیفی – تحلیلی می­باشد.برای یافتن پاسخ این سوالات با استفاده از منابع مختلف به یافته‌هایی دست یافتیم، از جمله این که: از نیازهای فطری آدمی،گرایش به عشق و پرستش است، یعنی فرد، مستقل از هرنوع یادگیری در درونش تمایل به عبادت و بندگی خدا را احساس می­کند. چنین احساس و تمایلی در اعمال و رفتار دینی آشکار می­شود. مذهب در اعم نیایش در اخص و والاترین آن نماز، در شکل گیری رفتار و عادات ما تأثیر می‌گذارد. نماز یک عامل تربیتی است که بر روی اخلاق، رفتار، عادات، ماهیت و روح نمازگزار تأثیر می‌گذارد. انسان را در راه بازسازی خود بردارد، تا خود را در راه خوب شدن، خدایی شدن تقویت کند، به یک شناخت کامل از خود برسد. از نظر مذهبی هم بذر هویّت دینی و معنوی انسان در بستر کودکی کاشته می‌شود و با گذشت زمان و رشد سنّی کودک، شاخ و برگ و میوه و ثمر می‌دهد و ریشه‌هایش نیز استوارتر می‌گردد. با ورود اینترنت و رایانه به درون خانواده­ها بین والدین، معلّمان، مربیان، دانش آموزان و فرزندان جدایی فکری، عاطفی و فیزیکی رخ می­دهد. مطرح نشدن هویت شخصی و مشخصات فردی در اینترنت موجب تقویت شخصیّت‌های چندگانه و رشد و استحکام آن می‌گردد. دانش آموزان در این محیط از آسیب پذیری بیش تری برخوردارند و به ویژه در دورانی که هویت آنان شکل می‌گیرد، این خطر پر رنگ تر می‌شود.والدین همواره بر کاربرد شبکه­های اجتماعی نظارت داشته باشند. اولیای مدرسه بخصوص معلّمان، طوری دانش آموزان را تربیت نمایند که آن­ها نسبت به صحت اطّلاعات و حفظ حریم شخصی خود همواره احساس مسئولیت نمایند. به دانش آموزان گوشزد نماییم که بدون دلیل و برنامه اصلاً وارد این شبکه­ها نشویم و بدانیم که او ما را به طرف خود می‌کشاند و گمراه می‌کند و آگاه سازی دانش آموزان نسبت به اهداف و مقاصد دشمنان انقلاب اسلامی از توسعه­ ی روز افزون شبکه­های اجتماعی.

واژه­های کلیدی: تربیت دینی، شبکه­ های اجتماعی، اینترنت، فضای مجازی، هویت دینی

برای دانلود مقاله نماز و فضای مجازی از همینجا اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها