نمونه گزارش تخصصی دبیران تاریخ

نمونه گزارش تخصصی دبیران تاریخ تحت عنوان  چگونگی با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

نکته ای پیرامون نمونه گزارش تخصصی دبیران تاریخ

نمونه گزارش تخصصی دبیران تاریخ تحت عنوان  چگونگی با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۱۹ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل نمونه گزارش تخصصی دبیران تاریخ حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل نمونه گزارش تخصصی دبیران تاریخ سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه گزارش تخصصی دبیران تاریخ سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه نمونه گزارش تخصصی دبیران تاریخ پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه گزارش تخصصی دبیران تاریخ را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیران تاریخ به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

دیباچه پیرامون قضیه با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

درک مشکل پیرامون قضیه  با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

بررسی بیشتر در رابطه با با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

ارائه مستندات پیرامون با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

پیش بینی نتایج در مورد با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

راهکارها پیرامون قضیه با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

رفرنس و منبع مورد استفاده با نشاط و جذاب کردن کلاس تاریخ

روش گردآوری اطلاعات (شواهد ۱ ):

غیراز مشاهده‌ی مستقیم آنچه که خود در کلاس با آن مواجه بودم، از مصاحبه و پرسش‌نامه نیز جهت جمع‌آوری اطلاعات بهره گرفتم.

پرسشنامه را به صورت باز انتخاب نمودم (در حد نظرخواهی) و آن را در بین دانش‌آموزان خود توزیع نمودم.

با توجه به فرصتی که در اختیارشان قرار داده بودم از آن‌ها خواستم که با دقت به پرسشها پاسخ داده و نقطه نظرات خودشان را بدون درج نام و نام‌خانوادگی و هرگونه ترس و هراس از عاقبت اظهارنظر، با خاطر آسوده بنویسند. مصاحبه‌ها هم به واسطه اینکه حساسیت‌های احتمالی همکاران را سبب نشود به صورت رسمی انجام نشدند، بلکه بیشتر به صورت عادی و خودمانی برگزار شد (با برخی همکاران تاریخ، مدیران، مشاوران و دبیران دیگر رشته‌ها). بنظر اینجانب مطالبی که از طریق گفت‌وگوی عادی بدست می‌آید به حقیقت نزدیکتر می‌باشد. بخشی دیگر از کارم را برای کسب اطلاعات معطوف به دفاتر ثبت نمرات درس تاریخ‌شناسی نمودم.

در عین حال پس از مطالعه و بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده عوامل مؤثر بر بی‌علاقگی دانش‌آموزان را نسبت به درس «تاریخ» اپنچنین دسته‌بندی نمودم.

 

الف: عوامل مرتبط با کتاب درسی

نظام آموزش و پرورش در کشور ما بر پایه‌ی کتاب محوری و همچنین با تکیه بر حافظه و در نهایت آزمونی سنتی در پایان ترم استوار است.

باید بیان شود که ویژگیهای کتب درسی، بر آموزش دانش‌آموزان از تأثیر بسزایی برخوردار است.

کتاب «تاریخ‌« ، علیرغم ماهیت علمی و روشمند خود نیاز به بازنگری مختصر و جزئی‌ای دارد تا به کیفیت و ارزش علمی آن افزوده شود. در زیر به برخی از ایراداتی که در باب کتاب قابل طرح است اشاره می‌شود:

– در تبیین چارچوب مفهومی تاریخ تلاش در خور توجهی انجام نشده است. و حتی کتاب تعریفی صحیح از «تاریخ» ارائه نکرده است. همچنین دانش‌آموز باید قبل از فراگیری منابع تحقیق، با تاریخ و اهمیت و ضرورت آن در زندگی بشر، و نیز انواع مکاتب تاریخ نگاری آشنا شود. جهت‌گیری کلی تاریخ را بشناسد و دریابد که تاریخ، علمی زنده و تأثیرگذار در سرنوشت فعلی و آینده ی بشر است.

– در کتاب جای آشنایی با برخی از مورخان و اهداف و شیوه‌ی کار آنها، که موجب جذابیت آن می‌شود کاملاً خالی است.

– در صورت معرفی برخی از سایت‌ها مثل سایت موزه‌ها و کتابخانه‌های الکترونیکی و … مسلماً به زیبایی و غنای کتاب افزوده می‌شد و باعث افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان نسبت به مباحث کتاب می‌شد.

ب: علل مرتبط با دبیران تاریخ

«منقول است که تعلیم و تربیت بد، هنگامی واقع می‌شود که رشته‌ای از کلمات از جزوات درسی  معلم به دفتر دانش‌آموزان سرازیر می‌شود، بدون اینکه ذهن هیچ یک از این دو را به تکاپو بیندازد»۶

در هر نظام آموزشی، معلم یکی از ارکان آموزش محسوب می‌شود و نقش رابط و واسطه بین دانش‌آموز و کتاب را به عهده دارد. کم‌ترین سستی در اجرای برنامه‌ها در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده آموزشی، ممکن است به خیل عظیمی از مشکلات بینجامد. و بقولی رشد درصد مردودی‌ها، ترک تحصیل‌ها، اعتیاد دانش‌آموزان و دانشجویان، رشد درصد خودکشی و بسیاری دیگر از ناهنجاری‌های کلامی و رفتاری می‌تواند معلول تعلیم و تربیت باشد. ۷ در این زمینه به برخی از موانع موجود، در راه اجرای نقش معلم خصوصاً معلمان تاریخ که رسالت آنها همطراز با رسالت مورخان است اشاره می‌شود.

– شرایط اقتصادی و اجتماعی که مشکلات معیشتی زیادی را سبب شده است (برای دبیران)، در بی‌انگیزه نمودن معلم و دانش‌آموز و در نتیجه در افت تحصیلی بسیار اثرگذار بوده است.

– پرداختن به مشاغل کاذب در کنار معلمی فرصت مطالعه را برای بهتر شدن معلم گرفته است.

– منحصر ماندن دانش و مطالعات دبیر تاریخ به آموخته‌ها و مطالعات دوران تحصیل در دانشگاه، نه تنها او را از توجه به مسائل جدید و جذاب باز می‌دارد بلکه کلاس را نیز به شکل بارزی برای او و شاگردانش همراه با کسالت و زجر می‌کند.

۳- اقدام راه حل پیشنهادی

انتقال مفاهیم و مضامین تاریخ و شرح و بسط آن تنها با استفاده‌ی دبیران تاریخ از جدیدترین متدها و الگوهای روش تدریس میسر می‌باشد. متأسفانه آنچه که امروز ما شاهد آن هستیم استفاده از روش سخنرانی جهت تدریس تاریخ می‌باشد، که از سطح بسیار پایینی در انتقال مفاهیم آموزشی برخوردار است. زیرا مخاطبان فقط از حس شنوایی بهره‌مند می باشند. در صورتیکه از حس دیداری و لمسی نیز برخوردار شوند، یادگیری به صورت صحیح‌تر و عمیق‌تر خواهد بود. «دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی، جامعه و افراد آن را به سوی تحول و پیشرفت سوق داد…. همه‌ی کسانی که با روش‌های سنتی آموزش دید‌ه‌اند، لحظاتی را بخاطر می‌آورند که نشستن سر کلاس، گوش دادن به صدای یکنواخت معلم، از برکردن مطالب درسی بدون فهم و درک، دلهره و اضطراب ناشی از امتحان، و تحمل سرزنش معلمان و والدین، چگونه موجب نفرت و گریز از کلاس، درس و محیط آموزشی می‌شد. راستی چرا؟ چرا بسیاری از فعالیت‌های آموزشی نمی‌توانستند ما را با محیط‌های آموزشی مأ‌نوس و به یادگیری علاقه‌مند کنند؟…»۹نمونه گزارش تخصصی دبیران تاریخشما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیران تاریخ را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

برچسب ها

دیدگاه ها