نمونه گزارش تخصصی مشاوران

نمونه گزارش تخصصی مشاوران تحت عنوان  چگونگی حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم  با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT )

نکته ای پیرامون نمونه گزارش تخصصی مشاوران

نمونه گزارش تخصصی مشاوران تحت عنوان  چگونگی حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم  با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT )  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۴ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل نمونه گزارش تخصصی مشاوران حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل نمونه گزارش تخصصی مشاوران سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه گزارش تخصصی مشاوران سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه نمونه گزارش تخصصی مشاوران پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه گزارش تخصصی مشاوران را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی مشاوران به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه  حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده حل مشکل اختلالات یادگیری دیسلکسی دانش آموزم

 چگونگی تشخیص اختلالات یادگیری

نارسایی های ویژه در یادگیری امری جهان شمول است، بدین معنا که در تمام
زبان ها، فرهنگ ها و ملت های مختلف مشاهده می شود. تحقیقات متعدد نشان می دهد، در تمام جوامع بشری کودکانی وجود دارند که از نظر بهره هوشی طبیعی هستند، اما دشواری اساسی در زبان شفاهی، توانایی خواندن، مهارت های نوشتن و انجام عملیات مرتبط با ریاضیات دارند.

عمده ترین روش های شناسایی و تشخیص مشکلات کودکان، روش های مشاهده، مصاحبه (همراه با استفاده از پرسش نامه) و استفاده از آزمون های روانی است. نکته اساسی و مهم این است که متخصص تشخیص باید بتواند اطلاعات به دست آمده از روش های مختلف را مانند قطعات یک معما در کنار یکدیگر قرار دهد و با هنرمندی و ظرافت خاص، معمای تشخیصی را کامل کند. در امر تشخیص، مشکلات و دشواری های بسیار وجود دارد که هر کدام می تواند متخصص امر را گمراه کند.

روش مشاهده

مشاهده کودک در موقعیت ها و مکان های مختلف (بدون این که او متوجه این مشاهده باشد) اطلاعاتی را درباره او فراهم می سازد که روش های دیگر قادر به تأمین آن نیست. برای مثال، مشاهده کودک در کلاس درس می تواند، میزان تمرکز و توجه او به سخنان معلم و مطالب درسی، میزان مشغول بودن با خود، درگیرشدن با دیگران، حرکات و رفتار او در ارتباط با خواندن، نوشتن و حل مسایل ریاضیات، چگونگی نگاه کردن به کتاب درسی (فاصله قرار دادن کتاب از چشم ها، هماهنگی چشم ها وسرخ یا متورم بودن چشم ها)، چگونگی گوش دادن و درک مطالب دیگران را برملا سازد. اگر مشاهده کننده در جریان مشاهده به میزان شنوایی یا بینایی کودک شک کند، می تواند در درجه اول با کمک مربی بهداشت و انجام آزمایشات مقدماتی در این زمینه و در صورت نیاز با کمک متخصص شنوایی سنج یا بینایی سنج مسئله را مورد بررسی قرار دهد.

مقایسه وضعیت جسمانی کودک با همسالان خود به ویژه به لحاظ قد، وزن، رنگ و حالت چهره او می تواند تا حدی نشانگر میزان تندرستی کودک باشد. مشاهده طرز نشستن کودک بر صندلی و نحوه صحبت کردن او می تواند حرکات و رفتارهای اضافی، گفتارهای مرتبط یا نامرتبط او را مشخص کند.

مشاهده کودک در مکان های دیگری که کمتر محدود است، مانند زمین ورزش، حیاط مدرسه، خانه، پارک و مانند آن نیز می تواند اطلاعات مناسبی درباره چگونگی رفتارهای کودک در برابر دیگران، مانند همسالان، بزرگ ترها و مانع قدرت، نحوه بازی با وسایل یا تخریب آن ها را فراهم سازد.

 

روش مصاحبه

مصاحبه با کسانی که نسبت به کودک شناخت دارند، مانند والدین، مربیان، اولیای مدرسه، می تواند در زمینه تشخیص مسایل کودک کمک مؤثری باشد. تهیه شرح حال کودک از طریق مصاحبه با والدین به ویژه مادر یا جانشین او می تواند نحوه رشد و تحول کودک را در زمینه های مختلف حرکتی، تکلمی، زبانی، ذهنی، رفتاری و یادگیری نشان دهد. در جریان این مصاحبه، مصاحبه گر باید مراقب واکنش های دفاعی والدین از جمله واکنش های فرافکن، (برای مثال، تقصیر را  به گردن دیگری انداختن) یا انکار (کتمان واقعیت) باشد.

روش استفاده از آزمون های روانی

با آزمون های روانی می توان توانایی ها یا ویژگی هایی مانند هوش، شخصیت، سازش با محیط و مانند آن را اندازه گیری کرد. با استفاده از این ابزارهای عینی و هنجارشده که پایایی و روایی قابل اطمینان داشته باشند، می توان تصویر روشن و قابل مقایسه ای از ویژگی ها و توانایی های دانش آموز به دست آورد. آزمون روانی وسیله ای است عینی و هنجارشده که برای اندازه گیری نمونه ای از رفتار ویژه مورد استفاده قرار می گیرد.

به منظور سنجش ویژگی ها و توانایی های افراد بشر، روانشناسان و متخصصان
علوم تربیتی سعی دارند وسایل اندازه گیری بسازند که همان کاری را که با متر در مورد اندازه گیری قد انجام می دهند، بتوانند با این وسایل در باره هوش، شخصیت، توانایی حرکتی، استعداد یادگیری، توانایی خواندن و مانند آن انجام دهند. آزمون های بسیار و مختلفی در این زمینه ها ساخته شده است که تنها تعداد بسیار معدودی از آن ها دارای روایی و پایایی قابل قبول هستند، اما همین آزمون ها نیز مورد انتقاد و سؤال فراوان قرار گرفته اند و در استفاده و نیز در تعبیر و تفسیر آن ها باید دقت فراوان به کار رود.

باید خاطر نشان ساخت که استفاده محض از آزمون های روانی تنها می تواند در بهترین حالت، مکانی را که کودک بر منحنی طبیعی فرضی احراز می کند، مشخص نماید وآگاهی های لازم دیگر در باره چگونگی انجام اعمال و کردار آزمودنی و نیز چگونگی تحول و شرایط محیطی و خانوادگی او را نمی دهد. لذا ترکیبی مناسب از روش های یاد شده می تواند به حل معمای تشخیصی کودک کمک کند.نمونه گزارش تخصصی مشاورانشما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی مشاوران را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۱۸۷۵۱۸۱۰۵

دیدگاه ها