گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان

گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان تحت عنوان چگونگی ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

نکته ای پیرامون گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان

گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم  در دانش آموزان پایه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۰  صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

دیباچه پیرامون قضیه ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

درک مشکل پیرامون قضیه  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

بررسی بیشتر در رابطه با ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

ارائه مستندات پیرامون ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

پیش بینی نتایج در مورد ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

راهکارها پیرامون قضیه ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

رفرنس و منبع مورد استفاده ایجاد تفکر خلاق در فراگیرانم

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

برای پرورش خلاقیت و پربار کردن کلاس انشا راه های مختلفی از سوی متخصصان این رشته ارائه شده که به چند نمونه از آنها اشاره می شود:

  • برای پرورش تفکر خلاق در درس انشا می توان دانش آموزان را نسبت به محرک های اطرافشان حساس نمود و آنان را تشویق کرد تا همه ی پدیده های را با دقت مشاهده کنند و در بیان دیده ها و شنیده ها الگوی واحدی را به کار نبرند. باید آنان آزادی داده شود تا احساس خود را از امور و موضوعات مختلف بیان کنند و باید فرصتی ایجاد کرد که آنان تحمل شنیدن انتقادات همه را داشته باشند
  • از محدود کردن دانش آموزان به موضوعی خاص بپرهیزیم و فکر او را در چارچوب و فضای بسته ای قرار ندهیم چرا که با دادن موضوعات تحمیلی انشا به دانش آموزان از آن ها سلب آزادی کرده ایم و ذهنشان را مجبور کرده ایم که مطابق میل ما به جریان بیفتد و این در ذهن پایدار نمی ماند بیشتر باید از موضوعات اختیاری و مورد علاقه دانش آموزان استفاده کنیم.

( شیوه های خلاق آموزش انشا. حسینی نژاد- ۱۳۸۲)

  • برای پرورش تفکر خلاق در درس انشا معلم می تواند روش های صحیح مطالعه را به طور عملی در کلاس آموزش دهد.
  • اگر می خواهید فراگیران در کلاس انشا خلاق باشند باید در تدریس این درس از روش های فعال تدریس سود جوییم. در این روش بین فراگیر و معلم ارتباطی بسیار فعال ایجاد می شود و نقش اساسی به عهده فراگیر است. در این روش ها به قدرت تجزیه و تحلیل فراگیران بیش از حفظ محفوظات بها و ارزش داده می شود.

( آیین نگارش – صفایی -۱۳۷۹)

  • معلم انشا می تواند برای پرورش تخیل و در نتیجه تفکر خلاق داستان های نیمه تمامی در کلاس طرح کند تا فراگیران با تفکر درباره آن و با تخیل خود آنرا کامل کنند.

( بر ساحل سخن- حسینی- ۱۳۸۰)

  • دادن تصاویر به گروهها و انشای گروهی در مورد تصاویر و نقاشی ها
  • جمع آوری ضرب المثلها و کلام های شیرین گذشتگان
  • توصیف محیط اطراف مانند کلاس، گل، مدرسه و … به زبانی ساده و توجه به جزئیات آن
  • تهیه ی دفتر خاطرات و نوشتن خاطره هایی که از لحاظ ادبی ارزش داشته باشند.
  • موضوع انشا در مورد کشف چیزهایی که تا کنون بشر به آن دست نیافته است.
  • آموزش آیین نگارش به دانش آموزان
  • تبدیل کلاس به کارگاه نوشتن
  • تشویق دانش آموزان با عناوینی ( همچون هزار آفرین نویسنده ی کوچک، با افکار بزرگ شما آینده ای با شکوه رقم می خورد و آفرینشی بهتر و خلاقیتی زیباتر را برای شما آرزومندم.

(آیین نگارش – صفایی -۱۳۷۹)

 

با توجه به مطالبی که ذکر شد:

– در یک جلسه از فراگیران خواستیم که داستان نیمه تمامی که به آنها می دهیم ادامه دهند.

– در یک جلسه یک روز زیبا ی بهاری را توصیف کردند.( با توجه به جزئیات ان و توضیحات تکمیلی معلم)

– در یک جلسه فراگیران ضرب المثل های قدیمی را جمع آوری کرده و به کلاس ارائه کردند.

– تصاویری را به فراگیران می دادیم تا بر اساس ان نوشته خود را طراحی کنند.

– روش های صحیح مطالعه را به انها آموزش دادیم.

گردآوری اطلاعات ( شواهد ۲ )

اجرای شیوه های پیش بینی شده به طور محسوس از بهبودی وضع موجود حکایت داشت. از تحولی که در دانش آموزان به وجود آمده بود با توجه به نوشته های آنهاو اظهار نظر مثبت همکاران اکنون دانش آموزان جملات خلاق تر و زیباتری می نوشتند، جملات جدیدی را در نوشته ی خود به کار می بردند و در انشا آنها جملات و کلمات کلیشه ای و تکراری کمتر به چشم می خورد. و در سرکلاس انشاهای زیبای خود را به مناسبت های مختلف می خواندند. و همچنین ارزشیابی از انشا فراگیران بر اساس معیار های قبلی و مقایسه نمرات فراگیران در درس انشا پیش از آموزش و پس از آن.شواهد نشان می داد که روش های فوق موثر واقع شده بود و کلاس انشا جذابیت زیادی برای دانش آموزان داشت و تفکرخلاق انها بهبود یافته است.گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستانشما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران چهارم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

برچسب ها

دیدگاه ها