گزارش تخصصی دبستان

گزارش تخصصی دبستان تحت عنوان چگونگی کاهش استرس دانش آموزم

نکته ای پیرامون گزارش تخصصی دبستان

گزارش تخصصی دبستان تحت عنوان چگونگی کاهش استرس دانش آموزم در دانش آموزان پایه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۳۲  صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی دبستان حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل گزارش تخصصی دبستان سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی دبستان سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی دبستان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی دبستان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   کاهش استرس دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   کاهش استرس دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه  کاهش استرس دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه   کاهش استرس دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   کاهش استرس دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   کاهش استرس دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  کاهش استرس دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   کاهش استرس دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   کاهش استرس دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با  کاهش استرس دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون  کاهش استرس دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد  کاهش استرس دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه  کاهش استرس دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده  کاهش استرس دانش آموزم

گرد آوری شواهد دو

پس از اجرای راه حل های گفته شده روز به روز حال (…..) بهتر می شد. از وابستگی اش به پدر کم شد و استرسش از بین رفت. پدر و مادرش بسیار خوشحال بودند. و همواره از من تشکر می کردند. و مدیر مدرسه نیز از وضعیت پیش آمده راضی و خوشنود بود.

ارایه پیشنهادات:

بر اساس پژوهش و تحقیقات حاصله و تجربیات کسب شده توجه به موارد زیر می تواند برای پژوهش های بعدی موثر واقع شود:

الف- دانش آموزان و اولیای محترم آنان باید بپذیرند که مطالعه و درس خواندن موثر و کارآمد برای گذراندن موفقیت آمیز امتحانات، از همان روز اول بازگشایی مدارس آغاز می شود. لذا اگر آموزگاری دارند که نکات مهم درس را روی تابلو می نویسد، همان طور که به درس و صحبت های او با دقّت گوش می دهند، از نوشته های او نیز یادداشت برداری کنند، اگر احساس می کنند که موضوع درس را کاملاً متوجّه نشده اند، از معلّم و آموزگار مربوطه خود بخواهند که آن مطالب را دوباره برایشان توضیح دهد چون بسیاری از معلّمین و مربیّان و آموزگاران، زمانی که متوجّه می شوند دانش آموزان با علاقه و تمایل بیشتری به درس توجّه می کنند، از تکرار و توضیح مطالب درس لذّت می برند، زیرا هدف آنها آموزش و یادگیری دانش آموزان است.

ب- در هر صورت این استرس ها را می توان با آموزش صحیح و درست به دانش آموزان و اولیای محترم آنان و چگونگی انجام مطالعه صحیح و اصولی فرزندانشان همراه با فهمیدن مطالب درسی طی چند جلسه به آنان آموزش داد (همان اولیای دانش آموز) .

لذا در این راستا لازم است دانش آموزان مطالب درسی خود را:

۱-     خلاصه برداری از مطالب مهم کلیدی درس به عمل آورند.

۲-     مرور مطالب درسی همزمان با طرح سوالات مهم و پاسخ دادن به سوالات مطروحه.

۳-     بازخوانی و مرور کتاب و جزوه درسی.

انواع استرس تحصیلی :

  • استرس تسهیل کننده یا تسریع کننده : میزان متوسط استرس و فشار موجب تسهیل کارکرد فرد می شود (براهنی )
  • استرس ناتوان کننده: ‌اگر استرس از حد معینی فراتر رود باعث پریشانی، عدم تمرکز، احساس درماندگی،‌ اختلال ذهنی،‌ شناختی و رفتاری/جسمی می گردد. عملکرد ضعیف افراد مضطرب تنها به نقایص شناختی مربوط نمی شود. در این افراد استرس می تواند مربوط به شایستگی و صلاحیت انجام امتحان، نقص در روش های مطالعه و کمبود مهارت های امتحان باشد.در استرس امتحان متغیرهای زیادی مؤثر می باشد که در این میان استرس عمومی و کلی مهم تر می باشد.

نقش جنسیت در استرس امتحان :

به دلیل مسایل فرهنگی و نقش های جنسیتی دختران مضطرب تر از پسران هستند ، ‌زیرا استرس توسط دختران و زنان پذیرفته شده است . (‌کریگ و دابسون ۱۹۹۵).

ساراسون (۱۹۷۳) اعتقاد دارد،‌استرس حالتی است که در تعامل والدین با کودک گسترش یافته و ثبات می یابد. او ادعا می کند والدین کودکان دارای استرس امتحان ، علاوه بر این که نیاز به محبت و امنیت آنها را نادیده می گیرند، ‌درکمک کردن به آنها نیزکارا نیستند. این اولیا فرزندان خود را بون توجه به علایق و استعدادهای آنهابرای کسب موفقیت مورد نظر خود تحت فشار قرار می دهند. در برخی موارد والدین آرزوهای تحقق نیافته ی خود را به فرزندانشان القا می کنند.

عوامل مؤثر در میزان استرس  :‌

  • تنبیه کودک به واسطه ی نمره ی کم
  • انتظارات معلم
  • مهارت های تحصیلی و روش های مطالعه
  • دشواری امتحان
  • شرایط برگزاری امتحان
  • هوش
  • طبقه اقتصادی، ‌اجتماعی
  • انگیزه پیشرفت
  • نوع شخصیت

علل استرس

مشکلات خانوادگی، برخی معلولیت‌ها مانند معلولیتهای دیداری، شنیداری، گفتاری، باعث استرس دانش آموزان می‌شود. یکی از مهم‌ترین و عمده‌ترین علل استرس در دانش آموزان نمره و امتحان است.

و همچنین تبعیض قائل شدن در ابراز محبت به دانش آموزان.

برنامه‌ریزی نادرست درسی در یک هفته به گونه‌ای که چند درس سخت در یک روز قرار گیرند.

رفتار نادرست کادر مدرسه با دانش آموزان از مهمترین عوامل استرس زا در دانش آموزان است.گزارش تخصصی دبستان شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

برچسب ها

دیدگاه ها