گزارش تخصصی ریاضی

گزارش تخصصی ریاضی تحت عنوان  چگونگی کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

نکته ای پیرامون گزارش تخصصی ریاضی

گزارش تخصصی ریاضی تحت عنوان  چگونگی کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۳۲ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی ریاضی حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل گزارش تخصصی ریاضی سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی ریاضی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی ریاضی پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی ریاضی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی ریاضی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

دیباچه پیرامون قضیه کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

درک مشکل پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

بررسی بیشتر در رابطه با کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

ارائه مستندات پیرامون کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

پیش بینی نتایج در مورد کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

راهکارها پیرامون قضیه کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

رفرنس و منبع مورد استفاده کمک به پیشرفت درس ریاضی دانش آموزانم

گرد آوری ( شواهد ۱)

مساله عدم علاقه مندی دانش آموزم را به درس ریاضی را با جمعی از همکاران با سابقه در میان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختیم .همه ی همکاران با علاقه ی بسیار در بحث شرکت کردند و نظرات مفیدی ارایه نمودند. با یکی از اساتید صاحب نظر شهرمان نیز موضوع را در میان گذاشتم ایشان مشتاقانه مطالب نوشته شده را مطالعه و نظر خود را بیان نمودند .با مراجعه به کتاب ها و نشریات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در این زمینه دست یافتم پس از گفتگو های بسیار در زمینه ی علل ضعف و مشکلات یادگیری تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی مطالب جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت مشکلاتی که در این باره وجود داشت ،نظیر روش تدریس دبیر ،تفاوت های فردی دانش آموزان ،مسائل کمک آموزشی ،محیط فیزیکی کلاس و … فهرست گردید .

الف. شاخص‌های کیفی وضع موجود      

به منظور آگاهی بیش­تر از میزان علاقه­ی دانش­آموزان و به خصوص فاطمه نسبت به درس ریاضی، دفترچه­ای به نام ثبت فعالیت‌های ریاضی تهیه نموده و هر ورق آن را به دانش­آموزی اختصاص دادم و هنگامی که دانش‌آموزان فعالیت‌های مختلف گروهی و فردی در کلاس انجام می‌دادند، با دقت، رفتار آنان را مشاهده نموده و یادداشت می‌کردم. بعد از دو ماه و چند روز:

با مشاهده­ی فعالیت‌های دانش‌آموزانم و به خصوص فاطمه در زنگ ریاضی و بررسی یادداشت‌های روزانه­­ پژوهشی خود، چنین دریافتم:فاطمه برای شرکت در فعالیت‌های گروهی مربوط به درس ریاضی از خود رغبتی نشان نمی‌داد. در انجام تمرین‌های ریاضی دقّت کافی را نداشت در انجام فعالیت‌های عملکردی درس ریاضی، با دوستان خود همکاری نمی کرد. در تمیز نگه­داشتن کتاب ریاضی چندان کوشا نبود. به وسایل کمک آموزشی هنگام تدریس ریاضی توجه نداشت.

با بررسی مراجعات مکرر مادر فاطمه به کلاسم، و گله مندی از فرزندش در رابطه با درس ریاضی دریافتم:از نتایج آزمون‌های مداد-کاغذی درس یاد شده ناراضی بود . نسبت به درس ریاضی ابراز بی­علاقه­گی می کرد .انجام تکالیف ریاضی در منزل، با تأخیر و نارضایتی اولیا همراه بود. تکالیف ریاضی با کمک بزرگ­ترهای خود انجام می شد.

با نظر­سنجی از فاطمه در مورد میزان علاقه­ی او نسبت به درس ریاضی دریافتم: نسبت به یادگیری درس ریاضی نگرش مثبتی نداشت .

هم­چنین با بررسی نتایج حاصل از آزمون ریاضی دریافتم:  آزمون‌های عملکردی را با دقت انجام نمی­داد علاقه­ای به انجام آزمون‌های عملکردی نداشت . نتایج آزمون­های عملکردی چندان رضایت­بخش نبود.

در سال گذشته نیز بعضی از دانش­آموزان نسبت به یادگیری مفاهیم درس ریاضی رغبتی از خود نشان نمی‌دادند. هم­چنین با بررسی پوشه­کار سال قبل فراگیران هم مشخص شد که برخی از آنان تکالیف و فعالیت‌های خود را با دقت انجام نداده بودند.

 

 

ب. شاخص‌های کمّی وضع موجود

برای تعیین وضع موجود از اعداد و ارقام نیز استفاده شد که در این قسمت در قالب شاخص‌های کمّی به شرح زیر ارائه می‌گردد: با استفاده از روش مشاهده ی متمرکز به بررسی نتایج آزمون مداد – کاغذی درس ریاضی پرداختم. نتایج به دست آمده چنین بود متأسفانه، بعد از ۳ ماه که از سال تحصیلی می گذشت و با توجه به تمرینات زیادی که در کلاس انجام می شد،با توجه به نمرات توصیفی فاطمه این امر قابل قبول به نظر نمی‌رسید.

خلاصه یافته های اولیه :

– دبیران ما معمولا در کلاس درس متکلم وحده هستند و درس ریاضی که مخصوصا در سوم دبیرستان باید با روش های گوناگون تشریحی،تشبیهی،استفاده از مثال ،تجربه و مشاهده های عینی ،استفاده از مدل و کاوشگری و…) تدریس شود به روش زبانی و قاعده گویی محدود شده است .

-دبیر آن طور که باید آموزش لازم را ندیده به طور مثال با اصول یادگیری آشنا نیست که بتواند از آن در امر تدریس بهره گیرد .

-وسایل کمک آموزشی که نقش مهمی در ارائه مفهوم ریاضی دارند به حد کافی در اختیار دبیر و دانش آموز نیست .گزارش تخصصی ریاضیشما عزیزان می توانید گزارش تخصصی ریاضی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

برچسب ها

دیدگاه ها