گزارش تخصصی معلم ادبیات

گزارش تخصصی معلم ادبیات تحت عنوان چگونگی کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

نکته ای پیرامون گزارش تخصصی معلم ادبیات

گزارش تخصصی معلم ادبیات تحت عنوان چگونگی کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۳۶ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی معلم ادبیات حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل گزارش تخصصی معلم ادبیات سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی معلم ادبیات سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی معلم ادبیات پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی معلم ادبیات را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم ادبیات به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

دیباچه پیرامون قضیه کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

درک مشکل پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

بررسی بیشتر در رابطه با کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

ارائه مستندات پیرامون کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

پیش بینی نتایج در مورد کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

راهکارها پیرامون قضیه کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

رفرنس و منبع مورد استفاده کمک به پیشرفت درسی دانش آموزان بسیار ضعیف در درس ادبیات

 گرد آوریِ اطلاعات ؛  شواهد ۱ :

هنگامی که به طور قطع و یقین مشکل را احساس کردم پرسش و پاسخهایی در کلاس با دانش آموزان انجام دادم.برای تهیه وتکمیل اسناد و شواهد خود از دانش آموزان امتحان گرفته شد  ونمرات دانش آموزان برای نمونه تنظیم گردید.

مسئله ی ضعف  دانش آموزان، در درس ادبیات و زبان فارسی را با جمعی از همکاران با سابقه در میان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختیم .همه ی همکاران با علاقه ی بسیار در بحث شرکت کردند و نظرات مفیدی ارایه نمودند.مصاحبه ای نیز با دبیران ادبیات سایر مدارس داشتم ..با مراجعه به مقالات، کتاب ها و نشریات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در این زمینه دست یافتم پس از گفتگو های بسیار در زمینه ی علل ضعف و مشکلات درس ادبیات و ،  مطالب جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . مشکلاتی که در این باره وجود داشت ،نظیر روش تدریس معلم ،تفاوت های فردی دانش آموزان ،  کم بودن ساعت درسی ادبیات و  نسبت به حجم کتاب و … فهرست گردید . تحقیقات و مقالاتی که در این زمینه  مورد بررسی قرار گرفت  عبارتند از :

۱- کتاب ادبیات و  زبان فارسی حسن انوری و احمدی گیوی مورد مطالعه قرار گرفت تا آموزش ادبیات و  از طرق مختلف انجام گیرد.

۲- برای یاد آوری مراحل اقدام پژوهی و اجرای آن به مقالات متعددی از قاسمی پویا،  حنا فریس ، منوچهر همایون فر و صفورا یزد چی مراجعه شد.

مشاهده

۳- از اینترنت نیز مقالات مختلفی در مورد ادبیات و  زبان زبان فارسی و آموزش آن مطالعه گردید.

 تجزیه وتحلیل وتفسیر داده ها

علل گوناگونی، زمینه ساز افت تحصیلی و احیانا” توقف در یک پایه تحصیلی می شوند . در کل نمی توان علل ثابتی را عامل موفقیت یا شکست تحصیلی را در دو طبقه درون سازمانی و برون سازمانی قرار می دهند . از عوامل بیرونی به تعدد زبان ، نابرابری ،امکانات آموزشی درشهر و روستا ، محدودیت برخی از گروهها مانند غیر بومیان ،مهاجرین ، دختران و محدودیتهای مالی کشورها ، عوامل شخصی مانند هوش و استعداد ، امور عاطفی و نتایج تحصیلی اشاره نوده و از عوامل درونی نظام آموزش و پرورش کیفیت معلمان ، برنامه های آموزشی ، تقویم و ساعت آموزشی را می توان نام برد .

در یک تقسیم بندی مشابه نیز می توان عوامل زیر را در افت تحصیلی دخیل دانست :

علل داخلی که متوجه نظام آموزش و مدرسه می باشد .

۲-      علل خارجی که خود به دو دسته تقسیم می شود :

الف) علل اجتماعی و خانوادگی

ب) علل فردی

این دسته بندی دارای مرز مشخصی نیست و می توانند در یکدیگر تداخل داشته باشند ، چرا که نظام آموزشی نمی تواند از اجتماع جدا باشد و خود متاثر از آن است . همچنین عوامل فردی بی تاثیر از اجتماع و خانواده نمی باشد .این دسته بندی فقط برای شهولت مطالعه و تحقیق می باشد که در زیر به تفصیل بیان می شود .

علل داخلی

مدرسه به عنوان دومین کانون که در رشد و تحویل کودک سهم بسزای داردمی تواند نقش خود را به طور سازنده و یا بعضا” به شکل مخرب ایفا کند .اولین تجارب آموزشی و اجتماعی در محیط مدرسه و کلاس درس ، روابط با همسالان و مشکلات ناشی از نظام آموزشی با افت تحصیلی دانش آموزان در ارتباط است .

روانشناسان انسانگرا بر این باورند که عواملی چون نگرش مثبت به خود ، آموزشگاه و دیگران ، میزان همدلی ، احترام بی قید و شرط یکرنگی و در نظر گرفتن تفاوت های فردی می تواندعوامل مهمی در مسائل انطباقی ، سلامت جسمانی ، میزان توجه و حتی تغییر در بهره هوشی و رشد شناختی باشد . از دیدگاه انسانگرایانه ، یادگیری می بایست در محطی با روابط انسانی خوب تحقق یابد . در واقع تجربه یادگیری متاثر از دیدگاه یادگیری است و از این رو یادگیری تا حد امکان باید فردی و در زمان حال صورت پذیرد .

آموزش انسانگرایانه با کل وجود انسان در ارتباط است . بنابراین با کل مسائل آموزشی و هم مسائل عاطفی به  موازات هم می بایست در آموزشگاه مورد توجه قرار گیرد .

مهمرین علل آموزشگاهی که باعث افت تحصیلی می شود عبارتند از :

۱-      نامتناسب بودن هدفها و محتوای برنامه ها با نیازها ، استعداد و علاقه دانش آموزی .

اگر دانش اموزان برنامه درسی را نامربوط تشخیص دهند و آنها را متناسب با اهداف خود نداند آن گاه است که افت تحصیلی افزایش می یابد .از آناجائیکه در نظام آموزشی ما هدف ، نخبه پرور ی و طرح تعلیم و تربیت بر مبنای تشکیل ذهن و ذخیره هر چه بیشتر دانش آموزی می باشد . کمبود و کم کاری در برقراری هدفها برنامه هایی که با نیازها ی رشد، تکامل ، علایق و انگیزه های فردمتنایب و هماهنگ نباشد بر جریان تعلیم و تربیت تاثیر نامناسبی بر جای گذارده و باعث افت تحصیلی می شود .گزارش تخصصی معلم ادبیاتشما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم ادبیات را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۱۸۷۵۱۸۱۰۵

برچسب ها

دیدگاه ها