انواع ارتباط و نقش آن در زندگی زناشویی

انواع ارتباط و نقش آن در زندگی زناشویی درس ارتباط انسانی پودمان آداب معاشرت و همسرداری

انواع ارتباط و نقش آن در زندگی زناشویی درس ارتباط انسانی پودمان آداب معاشرت و همسرداری با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۷  صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل انواع ارتباط و نقش آن حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل انواع ارتباط و نقش آن سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل انواع ارتباط و نقش آن سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

انواع ارتباط و نقش آن در زندگی زناشویی تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده انواع ارتباط و نقش آن در زندگی زناشویی شامل بخش های زیر است :

۱.      مقدمه

۲.     سوابق تحقیق

۳.     متن تحقیق

۴.     نتیجه گیری

۵.     پیشنهادات

۶.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده انواع ارتباط و نقش آن در زندگی زناشویی را مشاهده می کنیم .

مقدمه

ارتباط از جمله مهم ترین مهارت های موجودات است که شامل شیوه های  گوناگونی می شود.

از جمله انواع ارتباطات بین انسان ها، ارتباط با جنس متفاوت ( مرد با زن) است که علاوه بر تداوم نسل و کمال گرایی ، حس ماندگاری و جاودان بودن از طریق اولاد، می توان در برطرف نمودن نیازهای عاطفی طرف مقابل تاثیر به سزایی داشته باشد.

متداول ترین نوع ارتباط در جوامع بشری از طریق ازدواج رسمی و محدودی از نوع دیگر است که می توان هم خوابگاهی، همجنس گرایی و… را نام برد.

ما نیازمند برقراری ارتباط هستیم. هرگاه افراد دور هم جمع شوند با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند؛ زیرا ‌آنچه انجام داده و می‌گوییم و انجام نداده و نمی‌گوییم توسط دیگران تفسیر می‌شود.ما پیوسته با دیگران ارتباط داریم، چه قصد ارتباط داشته باشیم و چه نداشته باشیم.

ارسال و دریافت پیام داریم زیرا کلماتی که برزبان می‌آوریم، بیشتر از آنچه تصور می‌کنیم حاوی پیام هستند. حجم و آهنگ صدا ، نوع نگاه کردن ، وضعیت ایستادن و … همگی به شنونده کمک می‌کنند تا کلمات ما را تفسیر کنند و پیام آن را دریابند.

ارتباط در واقع همان پیامی است که دریافت می‌شود نه آن پیامی که ارسال شده است.بسیار اتفاق افتاده است که یک پیام به آسانی مغایر با منظور ما دریافت می‌شود.به بیانی دیگر، صرفاً حسن نیت ما در ارسال  پیام کافی نیست، بلکه عملکرد و بیان ما باید نیت خیر خواهانه‌مان را منتقل کند.

در حین زندگی نیز مواردی وجود دارد که شاید  بی اهمیت یا کم اهمیت جلوه نماید و خانواده ها درباره آن به تحقیق نپردازند ولی وجود  این معیارها و رعایت آنها می تواند، تضمین کننده زندگی مشترک باشد.

سوابق تحقیق

نتایج تحقیقات نشان داده است که مهارت های زندگی در تداوم ارتباط تاثیر معنی داری دارد.( مرادی، شنایی و معنوی، ۱۳۸۵) و نیز آموزش این مهارت ها در افزایش کارآمدی و تداوم ارتباط موثر و زندگی مشترک اهمیت به سزایی دارد.( طهرانی، ۱۳۸۴) ونیز دانشمندان به اهمیت آموزش در یادگیری مهارت های اجتماعی تاکید کرده اند.( ساروخانی، ۱۳۸۶)

از جمله موارد قابل توجه در شروع زندگی آموزش پیش از ازدواج، مشاوره حین ازدواج و آموزش مهارت های زندگی است. زندگی مشترک یک فرایندی است که جنبه های فردی، ارتباطی، فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی را در بر می گیرد. افرد برای شروع زندگی باید به حداقل آنها توجه داشته باشند تا در طول زندگی با مشکل مواجه نشوند.

از جمله موارد قابل توجه در افزایش رضایت زناشویی می توان:  توجه به موضوعات شخصیتی طرف مقابل، مهارت حل تعارض، رابطه زناشویی موفق، توجه به نیازهای جنسی طرف مقابل، برنامه ریزی اقتصادی، رسیدن به توافق در مورد تربیت فرزند،  تعامل در ارتباط با دوستان و آشنایان و نیز توجه به اعتقادات مذهبی طرف مقابل را نام برد. ( معنوی، ۱۳۸۷)

البته تمامی این موارد در زیر سایه ی برنامه ریزی منظم از طریق رسیدن به تفاهم و نیز احترام به شخصیت طرف مقابل خلاصه می شود.

در زندگی گاهی پیش  می آید که ارتباط بین دو فرد دچار مشکل می شود و طلاق غیر قابل اجتناب است و فرد ناگزیر به عمل جدایی می شود. که در این مورد مشاوره برای تحکیم خانواده و برنامه ریزی های مشاوره ای برای برای کاهش تنش و رفع جدایی تاثیر گذار خواهد بود.

در نهایت اگر  امر به جدایی، مستلزم و اجباری شد، رعایت شأن و منزلت طرف مقابل و برآوردن حداقل تقاضای طرفین باعث می شود که میزان آسیب ناشی از جدایی کاهش یابد.

برای رسیدن به یک زوج مناسب و نیز تداوم ارتباط، معیارهای را باید رعایت نمود. اگرچه، ساده به نظر می رسند ولی می تواند در شروع ارتباط و تداوم زندگی مشترک  تاثیر گذار باشند. البته بروز تعارض در روابط انسان ها با یکدیگر اجتناب ناپذیر است؛ یعنی بحث، جدل و مشاجره در تمام رابطه ها بروز پیدا می کند (اومبل، ۱۹۶۹) ولی نتایج تحقیقات نشان داده است که مهارت های زندگی در تداوم ارتباط تاثیر معنی داری دارد.( مرادی، شنایی و معنوی، ۱۳۸۵) و نیز آموزش این مهارت ها در افزایش کارآمدی و تداوم ارتباط موثر و زندگی مشترک اهمیت به سزایی دارد.( طهرانی، ۱۳۸۴) و نیز دانشمندان به اهمیت آموزش در یادگیری مهارت های اجتماعی تاکید کرده اند.( ساروخانی، ۱۳۸۶)

از جمله مواردی که فرد باید در شروع ارتباط به آنها اهمیت دهد می توان: داشتن اعتماد به نفس، سعی در شناخت طرف مقابل، حفظ آرامش و خونسردی در رابطه و صداقت را نام برد.

برای دانلود تحقیق آماده انواع ارتباط و نقش آن در زندگی زناشویی از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها