کشت بافت گیاهی تحقیق آماده درس کاشت و تکثیر گیاهان زینتی

کشت بافت گیاهی درس کاشت و تکثیر گیاهان زینتی پودمان پرورش گیاهان زینتی در خانه

کشت بافت گیاهی درس کاشت و تکثیر گیاهان زینتی پودمان پرورش گیاهان زینتی در خانه  با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۷   صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل کشت بافت گیاهی حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل کشت بافت گیاهی سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل کشت بافت گیاهی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

کشت بافت گیاهی تحقیق آماده درس کاشت و تکثیر گیاهان زینتی تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده کشت بافت گیاهی تحقیق آماده درس کاشت و تکثیر گیاهان زینتی شامل بخش های زیر است :

۱.      مقدمه

۲.     سوابق تحقیق

۳.     متن تحقیق

۴.     نتیجه گیری

۵.     پیشنهادات

۶.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده کشت بافت گیاهی تحقیق آماده درس کاشت و تکثیر گیاهان زینتی را مشاهده می کنیم .

مقدمه

کشت بافت گیاهی عبارت است از تکنیکی که برای تولید و تکثیر گیاه کامل از بخش هایی مانند سلول یا بافت گیاه استفاده می شود . این نوع تکثیر موسوم به تکثیر خرد یا ریزازدیادی بوده و با دو روش تولید گیاهک از طریق اندام زائی و جنین رویشی یا گیاهک زائی امکان پذیر می باشد . در هر دو روش وجود یک محیط آزمایشگاهی استریل و استفاده از هوای تصفیه شده الزامی است . خوشبختانه در سال های اخیر تکنولوژی تولید نهال کشت بافت خرما به کشور وارد شده و به حالت بومی درآمده است .

امروزه کشت بافت گیاهی از اهمیت و ارزش خاصی در دنیا برخوردار بوده، صنایع مختلف مانند صنایع دارویی، استفاده از کشتهای بافت گیاهی و جایگزین کردن آن در بعضی موارد به جای گیاهان طبیعی را در دستور کار خود قرار داده اند. در این تحقیق به منظور بررسی تاثیر نور، pH ، دما و هورمونهای تنظیم کننده رشد بر روی میزان رشد کالوس و سوسپانسیون وارتمیاپرسیکا و بهینه کردن این شرایط، کالوسها و سوسپانسیونها در شرایط مختلف از نور، pH ، دما و هورمونهای تنظیم کننده رشد انکوبه شدند و پس از یک ماه میزان رشد و خصوصیات ظاهری کالوسها و سوسپانسیون ها با شرایط معمولی انکوباسیون مقایسه شد. نتایج نشان داد که میزان رشد کالوسها و سوسپانسیونها در تاریکی با pH 6 و درجه حرارت بین ۲۰ تا ۲۶ درجه سانتیگراد و مقادیر هورمونی ، ۴-D ، ۲ و کینتین و میواینوزیتول و فاقد NAA بیشترین مقدار می باشد و در هر گونه برنامه ریزی برای تولید بیشتر باید این پارامترها لحاظ شود.

تاریخچه

فنآوری با پیشنهاد گوتیب هابرلند در رابطه با توانمندی سلول در آغاز قرن بیستم شروع شد . هابرلند پیشنهاد کرد که روش هایی برای جداسازی و کشت بافت گیاهی باید توسعه یابد و متذکر شد که، اگر محیط و مواد غذایی سلول های کشت شده  دستکاری شود، آن سلولها مراحل نمورا در رشد گیاه طبیعی تکرار خواهند نمود. را ارائه (Totipotency) بر اساس این تئوری، هر سلول، مستقل بوده و در اصل ، قادر به تولید یک گیاه کامل است . در واقع، تئوری آنها، پایه و اساس کشت بافت و سلول گیاهی بود . اولین

تلاش بوسیل ه هابرلانت در سال ۱۹۰۲ انجام شد ولی او در روش کشت بافت ناموفق بود .

معذلک بین سال های ۱۹۰۷ و ۱۹۰۹ ها ریون، باروز و کارل، موفق به کشت در شیسه بافتهای حیوانی و انسانی شدند. گرچه پژوهشگران، تحقیقاتی را در ارتباط با کشت در شیشه ، بذور گیاهچه های ارکیده، جنین و اندام های گیاهی انجام دادند؛ ولی درسال ۱۹۳۹ نوبکرت، گوستریت و وایت، برای اولین بار موفق به تولید گیاه ح اصل از کشت بافت شدند. بعد از جنگ جهانی دوم، پیشرفت در این زمینه، بسیار سریع بود و نتایج با ، ارزش ومهمی برای کشاورزی، جنگلکاری و باغبانی، به همراه داشت .  به دلیل تأخیر درکشف هورمون های گیاهی، کشت بافت گیاهی، پس از کشت بافت حیوانی و انسانی، شروع شد . اولین هورمون های تنظیم کنند ه رشد که کشف شد، بود که موفقیت بزرگی را برای کشت بافت در شرایط در شیشه ، به وجود IAA اکسین آورد. کشف تنظیم کنند ه رشد کینیتن (نوعی سیتوکینین ) درسال ۱۹۵۵ انگیز ه بیشتری حاصل نمود . از آن زمان به بعد، پیشرفت های همه جانبه ای اتفاق افتاد . این تحقیقات ،ابتدا در فرانسه و آمریکا، و بعد از آن ، در سایر کشورها، توسعه یافت . افزایش چشمگیرتعداد محققین شاغل در این رشته در ۵ سال گذشته، دلیلی بر اهمیت استفاده از تکن یک کشت در شیشه گیاهان عالی برای متخصصین بیماریهای گیاهی است .

کاربردهای کشت بافتهای گیاهی

دید کلی

وقتی درباره کشت گیاه صحبت می‌شود، معمولا منظور کشت گیاهان در گلدان ، زیر پلاستیک (Frames) ، در گلخانه و یا مزرعه است. در تقسیم بندیهای رایج در کشاورزی ، کشت گیاهان به بخشهای مختلف شامل زراعت ، باغبانی ، زراعت مناطق گرمسیری ، جنگل‌داری و اصلاح نباتات تقسیم می‌گردد. در سال ۱۹۰۴ هانیگ ، روش جدیدی از کشت گیاهان به نام کشت جنین را ارائه نمود.

او جنین نابالغ تعداد زیادی از گیاهان تیره شب‌بو (cruci Ferae) را در شرایط کشت آزمایشگاهی (in Vitro) ایزوله کرد و از آنها ، گیاهچه‌های زنده بدست آورد. از سال ۱۹۲۰ انواع روشهای کشت بافت ، نظیر کشت آزمایشگاهی بذرهای ارکیده ، کشت کالوس ، کشت اندام مرسوم شد. بعد از سال ۱۹۴۵ ، به تمام روشهای مختلف کشت در آزمایشگاه ، کشت بافت گیاهی اطلاق گردید.

برای دانلود تحقیق آماده کشت بافت گیاهی تحقیق آماده درس کاشت و تکثیر گیاهان زینتی از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها