تجارب برتر تربیتی | دانلود رایگان نمونه تجربیات پرورشی❶ خارق العاده ۱۴۰۲-۴۰۳ ❤️

تجارب برتر تربیتی

صدها نمونه فایل دانلودی تجارب برتر تربیتی در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان که برای معلمان ،مدیران و معاونین عزیز گذاشته شده است و آنها را در این سایت می بینید نشان می دهد که نحوه نوشتن تجارب برتر تربیتی نقش مهمی را در فرآیند تربیت دانش آموزان دارند. عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال و مشکلی با ما تماس بگیرید.

تجارب برتر تربیتی یکی از مسائل مهمی است که در راستای سند تحول بنیادین و چشم انداز بیست ساله آموزش و پرورش بوجود آمده است.و در راستای توسعه تفکر پژوهشی در میان مدیران ، معلمان و معاونین و سایر عوامل آموزشی بوجود آمده است. در واقع نظام آموزش و پرورش در سالهای اخیر در رابطه با بهبود و اعتلای نظام تربیتی به جشنواره تجارب برتر تربیتی روی آورده است.

قطعا میدانید که مهم تر از بحث آموزش در اداره آموزش و پرورش بحث تربیت و پرورش دانش آموزان است . این مورد اقتضا می نماید که معلمان با تجربیات یکدیگر آشنا شده و همدیگر را در این راه کمک نمایند و همه تجربیات خود را در این زمینه در اختیار سایر همکاران قرار دهند.

یکی از مهمترین مسائل پیرامون تجارب برتر پرورشی  موضوع تربیت دانش آموزان است که می تواند نقش تعیین کننده ای را در رابطه با نتایج پژوهش های پژوهشگران امور تربیتی ایفا نماید. پژوهش گران امور تربیتی بر این باورند که در رابطه با تجربه های تربیتی و پرورشی  می توان پژوهش های علمی و مسائل پرمغز و پر محتوایی را ارائه نمود که یکی از مهمترین این وجوه قابل پژوهش امور تربیتی است.

برای دریافت و دانلود صدها نمونه فایل مورد نظر کلیک کنید.

تجارب برتر تربیتی چیست ؟

تجارب برتر تربیتی

تجارب برتر تربیتی

بخشنامه جشنواره تجارب برتر تربیتی تجربیات و ابتکارات تربیتی که از سمت عوامل اجرایی پرورشی و آموزشی در محیط های کلاس و مدرسه به ویژه در رابطه با معلمان در فرآیند آموزش و تربیت ذر راستای بهبود رفتار دانش آموزان صورت می گیرد ، در ارتقا و اعتلای شخصیت تربیتی دانش آموزان نقش مهم و اساسی دارد. بیان این موضوع و استفاده از دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی مدیر معاون آموزشی معاون پرورشی مشاور معلم و آموزگار دبیر و هنرآموز اقدامی بسیار مهم و تاثیر گذار در راستای استفاده بهینه از این قابلیت در پرورش و ارتقای سطح فکری و فرهنگ تربیتی در دانش آموزان است.حال که سعی داریم شما را با اهمیت این مقوله مهم آشنا نماییم از خدا می خواهیم ما را در این امر مهم یاری نماید.

فلسفه ایجاد تجارب برتر تربیتی

در اختیار قرار دادن این تجربیات به سایرین کمک زیادی می کند که بتوانند راهکارهای مهم را در این امر بدون آزمون و خطا به دست آورند. چر که آزمون و خطا باعث اتلاف وقت و انرژی همکاران و دانش آموزان عزیز این مرز و بوم می گردد. شاید هزاران تجربه در جای جای این سرزمین برای استفاده موجود باشد.عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال و مشکلی با ما تماس بگیرید.همچنین می توانید برای دانلود انواع طرح جابر به برگه مربوطه مراجعه نمایید.

اهداف تجارب برتر تربیتی

اهداف تجارب برتر تربیتی

اهداف تجارب برتر تربیتی

همانگونه که اطلاع داریم یکی از مهمترین هدف های نظام آموزشی کشور و آموزش و پرورش فراهم نمودن امکانات لازم و مورد نیاز در راستای ارتقای هر چه بیشتر شخصیت تربیتی دانش آموزان است.اما نباید این موضوع را هم فراموش کنیم که تجارب برتر تربیتی باعث بهبود یکباره و آنی شخصیت تربیتی دانش آموزان نمیشود.تجارب برتر تربیتی این نکته را یادآور می شود که برای ارتقای شخصیتی دانش آموزان ، می بایست عوامل مختلفی دست به دست هم داده و با هم همکاری کنند.

چه هدفی از این والاتر که روح و روان دانش آموزان را به بهترین نحو ممکن اعتلا بخشیم. واقعا چه مسئله ای از این مهمتر و والاتر می تواند فکر و ذهن ما معلمان جامعه عزیز ایران را به خود جذب نماید. قطعا این مسئله بسیار مهم و از دایره کلمات سایرین بهره بردن است.

وجود تجربیات برتر تربیتی باعث می گردد که دانش آموزان و معلمان گرامی سریعتر بتوانند به بهبود شرایط موجود و ارتقای سطح شخصیتی و تربیتی دانش آموزان بپردازند. تجارب برتر تربیتی معلمان ، تجارب برتر تربیتی مدیران و تجارب برتر تربیتی معاون ها باعث می گردد که الگویی بسیار مناسب و موثر برای استفاده دیگر فرهنگیان محیا گردد.و در رشد شخصیت و تربیت دانش آموزان عزیز نقشی کارا و آسان کننده داشته باشد.قابل توجه است که استفاده از تجارب برتر تربیتی دیگر همکاران می تواند از هزینه های دوباره و مجدد خود داری شود.اما متاسفانه در سالهای اخیر کمتر شاهد مستند سازی تجارب برتر تربیتی توسط مدیران ، معلمان ، معاونین و سایر عوامل آموزشی شده ایم.

بهترین موضوع تجارب برتر تربیتی

تجارب برتر تربیتی

تجارب برتر تربیتی معلمان در واقع مستند سازی تجربیات و یافته های آنها در طول سالهای تحصیل و تدریسشان می باشد. فرهنگیان محترم و فعال همواره در دفاتری به ثبت یافته های خود می پردازند. اینگونه تجارب کمک بسیار مهم و موثری در ارتباط با یافته های بدست آمده از آنها می باشد. گاه ممکن است این تجارب در نتیجه یک فعالیت همچون اقدام پژوهی و یا درس پژوهی به دست آمده باشد و یا امکان دارد در نتیجه مطالعات منابع خارجی در این رابطه حاصل شده باشد. هر چه باشد مهم اینجاست که این تجارب تاثیرات قابل ملاحظه ای در رفتار معلمان و به اشتراک گذاری معلوماتشان دارد.

ببینید ! خوشبختانه در طول سال ده ها مدل بخشنامه از سوی اداره آموزش و پرورش ابلاغ می شود که همه این بخشنامه ها از تجربه های مختلف صحبت می کنند . اما بحث تربیت خط قرمز و از همه مهمتر است . مخصوصا امروزه که از همه جا دشمنان جامعه تربیت و فرهنگ دانش آموزان را نشانه رفته اند.

هر یک از دانش آموزان  هر روز با معضلات اخلاقی روبرو هستند. گاهی اوقات ما مطمئن نیستیم که چگونه با یک موقعیت خاص برخورد کنیم یا تعجب می کنیم که چرا دانش آموزی بحران را به شیوه خاصی مدیریت کرده است.

تجارب برتر تربیتی بهترین تجربه در مدارس

“تجارب برتر تربیتی” یک اصطلاح گسترده برای یادگیری تربیت است که به منظور کمک به دانش آموزان برای توسعه اخلاقی است ، خواه از نظر افزایش آگاهی و درک اخلاقی و یا انگیزه بیشتر برای عمل اخلاقی در جامعه. اشکال زیادی از تجارب برتر تربیتی در کلاس های درس  و مدارس ، تنظیمات یادگیری تجربی و آموزش عالی استفاده می شود.

تمرکز تجارب برتر تربیتی

 برخی از مقوله های برجسته تجارب برتر تربیتی شامل آموزش شخصیت ، با تمرکز بر تجربیات یادگیری برای دستیابی به ویژگی های اصلی و ویژگی های اخلاقی ، و برنامه های آموزش خدمات است که سعی در ایجاد آگاهی اخلاقی ، انگیزه و مجموعه مهارت های مرتبط از طریق یادگیری تجربی دارد.

موضوعات مناسب تجارب برتر تربیتی

موضوعات مناسب تجارب برتر تربیتی

موضوعات مناسب تجارب برتر تربیتی

معمولاً تصور می شود که دانش آموزان موضوعات مناسب تجارب برتر تربیتی هستند. تصور می شود که دانش آموزان به عنوان افراد در حال توسعه نیاز به آموزش های آموزشی در زمینه استدلال و قضاوت اخلاقی یا کسب ویژگی های شخصیتی با فضیلت دارند. دانش آموزان می توانند از تجارب برتر تربیتی با کیفیت بهره مند شوند -همانطور که دانش آموزان می توانند از بسیاری از اشکال دیگر آموزش با تمرکز بر مثلاً تفکر انتقادی ، خواندن و ریاضیات- -و برنامه های آموزشی اخلاقی متمرکز بر دانش آموزان استفاده نمایند.

توسعه و رشد پروژه های مادام العمر

توسعه و رشد پروژه های مادام العمر است. بزرگسالی یک “پایان ایستایی” نیست (زمانی که رشد و توسعه متوقف شده است) بلکه مرحله ای از زندگی است که چالش ها و فرصت های توسعه ای (از جمله اخلاقی) خود را ارائه می دهد.

برای درک این امر ، ما فقط باید بحران های اخلاقی زیادی را در نظر بگیریم  که در جهان بزرگسالان رخ می دهد. این مثالها نشان می دهد که همه ما ، از جمله بزرگسالان ، جایی برای رشد اخلاقی داریم. معمولاً ما در زندگی روزمره خود با چالش های اخلاقی روبرو هستیم. ما اقدامات درست و غلط را در نظر می گیریم ، در مورد نحوه زندگی خود در هر روز قضاوت می کنیم و هنگام برخورد با دیگران ، در محل کار یا در گفتگو با خانواده ، دوستان یا آشنایان می توانیم با مشکلات اخلاقی روبرو شویم. به همین دلیل تجارب برتر تربیتی می تواند بر روی خود معلمان نیز تاثیر مثبت بگذارد.

وظیفه ما معلمان این است که “خوب زندگی کنیم” ، اخلاقی زندگی کنیم و فضایل خود را پرورش دهیم. در بزرگسالان و مانند دانش آموزان ،ما می توانیم از وقت گذاشتن برای بررسی نحوه زندگی عالی و نحوه پاسخگویی خوب به چالش های اخلاقی که با آن روبرو هستیم ، استفاده کنیم. بنا بر این نوشتن تجارب برای همکاران نیز بسیار مفید است.

نحوه نوشتن تجارب برتر تربیتی

دانلود نمونه تجارب برتر تربیتی

همانگونه که بیان شد تجارب برتر تربیتی نقش بسیار تعیین کننده ای در سرنوشت اخلاقی دانش آموزان دارد.این تجارب را می توان در کلیه پست های سازمانی به کار برد.در واقع تجارب برتر تربیتی پست های سازمانی مختلف در آموزش و پرورش باعث می گردد. معلمان ، دبیران و هنرآموزان مختلف و همچین مدیران و معاونان از آنها در راستای بهبود شخصیت دانش آموزان کمک بگیرند. تجارب برتر تربیتی به دسته های مختلف تقسیم بندی می شوند.که به قرار زیر است :

  1. تجارب برتر تربیتی معلم و آموزگار
  2. تجارب برتر تربیتی مدیر
  3. تجارب برتر تربیتی مشاور
  4. تجارب برتر تربیتی معاون آموزشی
  5. تجارب برتر تربیتی معاون پرورشی
  6. تجارب برتر تربیتی معاون اجرایی
  7. تجارب برتر تربیتی معاون فناوری
  8. تجارب برتر تربیتی معاون عمومی
  9. تجارب برتر تربیتی دبیر
  10. تجارب برتر تربیتی هنرآموز
  11. تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت
  12. تجارب برتر تربیتی خدمتگزار

و…..

فواید تجارب تربیتی

آنچه در رابطه با تجارب برتر تربیتی ذکر شد تنها گوشه ای از فوایدی بود که این تجربیات در نظام تربیتی کشور دارند.اگر بخواهیم موضوع را بهتر تشریح کنیم باید گفت : دانش آموزان بعد از خانواده وارد جامعه کوچک مدرسه می شوند. جامعه ای به نام مدرسه به دانش آموزان می آموزد که چگونه در اجتماع بزرگتر و در بین مردم رفتار کنند.سند تحول بنیادین در همین راستا بوجود آمده است. در سند تحول بنیادین تنها به مسائل آموزشی پرداخته نمی شود. بلکه مسائل تربیتی و پرورشی جایگاه بسیار مهم و مطرحی در میان عوامل فرهنگی و آموزشی مدارس دارد. طرح هایی مانند طرح کرامت نیز دقیقا در همین راستا بوجود آمده اند. این طرح و برنامه ها به معلمان و مدیران و سایر عوامل کمک می کنند که چگونه در راستای ارتقای شخصیت دانش آموزان بکوشند. در واقع تجارب برتر تربیتی و طرح هایی مثل طرح کرامت کمک کننده ، هماهنگ کننده و تسهیل کننده کار آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان است.

تجارب تربیتی و تربیت اخلاقی

تجارب تربیتی و تربیت اخلاقی

تجارب تربیتی و تربیت اخلاقی

ما تجارب برتر تربیتی را برای تربیت اخلاقی تمرین می کنیم . تربیت اخلاقی مجموعه ای از قابلیت ها و مجموعه مهارت هایی است که اختیار اخلاقی را تشویق می کند – با حرکت از آگاهی اخلاقی به اقدام اخلاقی از طریق پرورش اهداف اخلاقی – و به ما کمک می کند که رهبران اخلاقی در هر جنبه ای از زندگی خود باشیم.

کلید کار ما درک عامل اخلاقی به عنوان نوعی تجربه است. یعنی ، مانند سایر اشکال تجربه (برای مثال ، خواندن یا تجربه ریاضی) ، ما می توانیم مهارتهای مهمی را توسعه دهیم و توانایی خود را برای اعمال این مهارتها افزایش دهیم. در مورد تجارب برتر تربیتی ، ما می توانیم درک کنیم و شرایط اخلاقی را ارزیابی کرده و ارزش های اخلاقی و اهمیت آنها را در تصمیم گیری های خود تشخیص دهیم.

پاسخ ها و عکس العمل های مختلف در مسیر تربیت

گاهی اوقات در معضلات اخلاقی پیچیده هیچ پاسخ آسان یا مشخصی وجود ندارد. در عوض ، این بدان معناست که ما مرکزیت اخلاق را در جهان خود جدی می گیریم ، ما برای پیشبرد حساسیت و آگاهی اخلاقی خود تلاش می کنیم و اهداف اخلاقی را حفظ می کنیم. انجام و اجرای این تعهدات نتیجه اصلی تجارب برتر تربیتی است.

فضایی برای کشف معضلات اخلاقی

وقتی به دانش آموزان و نوجوانان فضایی برای کشف معضلات اخلاقی می دهید ، این می تواند برای دانش آموزان بسیار قوی باشد. محور اصلی تجارب برتر تربیتی ، آموزش مهارت های تصمیم گیری صحیح به دانش آموزان است: جستجو و ارزیابی مفروضات آنها ، کشف دلایل این مفروضات ، بررسی بدون پیش داوری نظر دیگران و تصمیم گیری متفکرانه با اطمینان.

کلاسهای تربیت حرفه ای در مدارس

کلاسهای تربیت اگرچه مورد توجه هستند ، اما عمدتا در مدارس به صورت حرفه ای وجود ندارد. همچنین آزادی معلم برای مهاجرت به مکالمات وسیع که ممکن است به اخلاق بپیوندد با آزمون استاندارد و الزامات برنامه درسی مهار شده است. این امر علیرغم تحقیقی است که نشان می دهد توانایی نوجوانان در تصمیم گیری های اخلاقی – برای مشاهده مشکلات از دیدگاه های مختلف و در نظر گرفتن آسیب های احتمالی برای دیگران که یک تصمیم می تواند ایجاد کند – توسعه نیافته است.

تجارب برتر تربیتی در دانش آموزان و نوجوانان

تجارب برتر تربیتی در دانش آموزان و نوجوانان

تجارب برتر تربیتی در دانش آموزان و نوجوانان

مدرسه محل اخلاق مداری است و صرفا برای تجارب برتر تربیتی به دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه اختصاص داده است. بچه ها و نوجوانان مشتاق راهنمایی اخلاقی هستند. آنها بر این باورند”ما در تلاش هستیم به آنها بیاموزیم که چگونه در این دنیا وجود داشته باشند.”

دانش آموزان در مدارس با اخلاق آشنا می شوند ، در غیر این صورت کلاس سلامتی و تندرستی است. معلم دانش آموزان را در مطالعات موردی ساده مشارکت می دهد و آنها را دعوت می کند تا دیدگاه های مختلف را در نظر بگیرند. او همچنین آنها را با مفهوم حق در برابر حق آشنا می کند – این ایده که معضلات اخلاقی اغلب شامل رقابت بین ارزشهای معتبر اما متناقض است.

تربیت اخلاقی در مقطع متوسطه اول و دوم

در مقطع متوسطه اول و دوم ، آموزش ساختار یافته تر و چالش برانگیز است. در هسته این آموزش یک چارچوب ساده برای تصمیم گیری اخلاقی وجود دارد که معاون یا مربی پرورشی با تمام کلاس های خود بر آن تأکید دارد و بر روی یک پوستر در داخل مدرسه ضبط شده است. همراه با این چارچوب مجموعه ای از ارزشهاست که دانش آموزان به مطالعه و کشف آنها تشویق می شوند. ارزشها و چارچوب تصمیم گیری اساس تجارب برتر تربیتی آنهاست.

هر ماه یکبار ، همه دانش آموزان راهنمایی با مشروح مطالعه اخلاقی در طول مشاوره ای که برای کلاس آنها نوشته شده است دست و پنجه نرم می کنند. در این شرایط ، مانند همه معضلات اخلاقی ، دانش آموزان باید مزایا و ضررها را بسنجند. معاون یا مربی پرورشی و معاون پرورشی با کتابهایی که در کلاس می خوانند ارتباط برقرار می کند ، اخبار مرتبط را مطرح می کند و از دانش آموزان می خواهد که در مورد مشکلات اخلاقی که با آن روبرو شده اند فکر کرده و آنها را به اشتراک بگذارند.

تکالیف در تجربه های اخلاقی و تربیتی

برای انجام تکالیف ، دانش آموزان اسناد مهم تاریخی ، مانند قانون اساسی و قرآن را مطالعه می کنند و ارزش هایی را که در اثر اثر می گذارد ، شناسایی می کنند. در مأموریت دیگری ، آنها یک ارائه شفاهی دو دقیقه ای را بر اساس یک اصل که برای آنها بسیار مهم است ، آماده می کنند. برخی شعر می خوانند ، یا ویدیویی تولید می کنند که این ارزش را منعکس می کند. پس از پایان ارائه ها ، معاون یا مربی پرورشی دانش آموزان را با آرمان های متضاد – به عنوان مثال شفقت در برابر عدالت – جفت می کند و از آنها می خواهد که یک مطالعه موردی با هم بنویسند.

تجارب برتر تربیتی رایگان

تجارب برتر تربیتی رایگان

در ارتباط با دریافت فایل های تجارب برتر نکته ای که حائز اهمیت است قیمت آنهاست. ما تمام تلاشمان این بوده که بابت این فایل ها مبلغ بسیار ناچیزی را از شما عزیزان دریافت نماییم. در نهایت اگر باز هم در خرید این فایل ها مشکل دارید. ما می توانیم با ارائه رایگان این فایل ها به شما که آینده سازان این مملکت هستید کمک کنیم.

مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی

قطعا تا کنون مقالات بسیار زیادی را در ارتباط با تجارب برتر مطالعه نموده اید. در این مقالات هدف از تدوین مقاله در واقع ارائه راهکارهایی در جهت مستندسازی تجربیات معلمان و دبیران و سایر پست های سازمانی بوده است. شما عزیزان می توانید همچنین با مطالعات گسترده خود در منابع خارجی  نیز به مقالات دست اولی در این رابطه دست پیدا کنید.

تجربه های تربیتی و پرورشی عنوان فایلی است که در سایت ما وجود دارد و در سال های اخیر در رابطه با چگونگی تنظیم معلمان و دانش آموزان از طرف آموزش و پرورش ابلاغ گردید.  تجارب برتر پرورشی موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با موضوع تربیت دانش آموزان و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در رشته امور تربیتی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. در مقاله حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود.

تجربیات برتر تربیتی مدارس

تجربیات برتر تربیتی مدارس

تجربیات برتر تربیتی مدارس

در مدارس ایران نیز همانند مدارس سایر کشور ها ، استفاده از تجربیات معلمان مانند گزارش تخصصی  می تواند کمک بزرگی در راهگشایی به بالاترین سطوح تربیتی دانش آموزان باشد. قطعا با توجه به اینکه در مدارس کشور به این مسئله توجه کافی می گردد. پیشنهاد می شود که همه معلمان این مقوله را در کلاس درس و محیط آموزشی شان ساماندهی کرده و از فواید و تاثیرات آن بهره مند شوند.

روش های دیگر تجارب برتر تربیتی

دانش آموزان دبیرستانی علاقمند به اخلاق روشهای دیگری برای یادگیری دارند. بعد از مدرسه در یک تیم کاسه اخلاق ، که در سطح ملی با سایر مدارس رقابت می کند ، ملاقات می کنند. در کلاس اخلاق زیستی ، انتخابی ، دانش آموزان یک مشکل اخلاقی خاص مربوط به یک موضوع واحد – مانند “محیط زیست و سلامت” ، موضوع امسال را کشف می کنند – سپس از موقعیت خود دفاع کرده و از آن دفاع می کنند. پایگاه تجارب برتر تربیتی در حال راه اندازی یک حساب کاربری  است که می تواند ایده یا معضلی را برای همه پیروان دانش آموز ایجاد کند. و در طول تابستان ، دانش آموزان می توانند برای برنامه های کوتاه مدت ، یکی در مورد مسائل اخلاقی پیرامون علم و فناوری و دیگری در زمینه اخلاق در تجارت ، درخواست دهند.

تاثیر تجارب برتر تربیتی بر دانش آموزان

تحقیقات نشان می دهد که تجارب برتر تربیتی باعث بهبود عملکرد اخلاقی می شود. دانش آموزانی که به آنها یاد داده شده بود در مورد تصمیم گیری اخلاقی و مسئولیت های شهروندی فکر کنند ، توانایی های استدلال خود را بهبود بخشیدند. یک مطالعه دیگر نشان داد که دانش آموزانی که در کلاس “پرسش اخلاقی مبتنی بر گفتگو” شرکت کردند ، بهتر می توانستند استدلال های اخلاقی منطقی را ارزیابی و بسازند. نمرات آزمون استاندارد برای دانش آموزانی که “تحقیق فلسفی مشارکتی” – نوعی تجارب برتر تربیتی – را مطالعه کرده اند ، در استدلال های شفاهی ، غیر کلامی و کمی افزایش یافته است. و یک مطالعه کوچک که توسط محققان انجام شد نشان داد که حتی دانش آموزان پیش دبستانی می توانند با دستورالعمل های اخلاقی ساده مشارکت داشته و از آنها درس بگیرند.

مستندسازی در تجارب برتر تربیتی

مستندسازی در تجارب برتر تربیتیفارغ از مزایای تحصیلی ، دانش آموزان که مستندسازی در تجارب شرکت می کنند از مکالمات باز با همسالان خود لذت می برند و همچنین فرصتی برای تأمل در مورد آنچه برای آنها اهمیت دارد ، دارند.

دانش آموزان از بسیاری جهات از تجارب بهره مند می شوند. برای اولین بار در زندگی خود ، آنها اجازه دارند خودشان فکر کنند – بدون اینکه کسی به آنها بگوید که باید چه فکر کنند. برای نوجوانانی که اغلب با اعتماد به نفس و هویت دست و پنجه نرم می کنند ، این بحث های اخلاقی به آنها اجازه می دهد تا ارزش های خود را به صورت انتزاعی و تهدیدآمیز آزمایش کنند. بررسی کشمکش ها از دیدگاه های مختلف – و تلاش برای درک ارزش پشت یک نظر – نیز آنها را با دیگران همدل تر می کند.

آنها توانایی خود را برای دیدن دیدگاه دیگران افزایش می دهند.شناسایی و دفاع از تصمیم آنها نیز بسیار مهم است. به طور معمول ، دانش آموزانی که با آنها روبرو می شود از تصمیم گیری اجتناب می کنند زیرا می ترسند که اشتباه کنند.

تجارب برتر تربیتی از دیدگاه معاون یا مربی پرورشی

معاون یا مربی پرورشی موارد موردی را می نویسد ، کلاس ها را تدریس می کند و در خارج از کشور همه برنامه های اخلاقی فوق برنامه را آموزش می دهد. او همچنین با مدارس دیگر که می خواهند این تجارب را به جوامع خود باز گردانند مشورت کرده است. همچنان به کار بستن چارچوب های تحلیلی را که در تجارب برتر تربیتی خود جذب کرده است ، تجارب برتر تربیتی بیش از هر چیز به عنوان یک آینه عمل کرده است و به معلم اجازه می دهد تا ارزش های خود و ارزش های جامعه خود را در نظر بگیرد. از آنجایی که معلم این شانس را دارد که مفاهیم اخلاقی را که برایش مهم است در نظر بگیرد ، قضاوت بهتری در مورد اقدامات خود داشته باشد.

تجارب برتر ابتدایی

در دوره ابتدایی کاملا واضح و مبرهن است که می توان با استفاده از تجربیات همکاران بیشترین بهره را گرفت. می توان با کمک تجربیات مستند شده همکاران شیوه ای اتخاذ نمود که از دوباره کاری و اتلاف وقت بپرهیزیم.در هر مرحله که بدون خود محوری و با اعتماد به تجربیات همکاران اقدام به اداره کلاس خود نماییم قادر خواهیم بود به بهترین شیوه از این مسئله بهره مند شویم.

به جرئت می توان گفت که پرداختن به موضوع تجربه های تربیتی و پرورشی  یکی از اساسی ترین مسائلی است که می توان در امور تربیتی به آن پرداخت و همچنین در این رابطه موضوع مهمی که جای بحث دارد موضوع تربیت دانش آموزان است. پرداختن به این موضوع می تواند راهبرد های آموزشی غیر قابل وصفی را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

وبسایت تخصصی ما در تلاشی اقدام به گردآوری نمونه فایل های تجارب برتر پرورشی و سایر فایل هایی که بصورت فصلی و در چهارچوب آیین نامه ها و بخش نامه ها به سیستم آموزشی کشور اضافه میشوند کرده و آنها را در اختیار فرهنگیان و همکاران عزیز جهت دانلود قرار میدهد.

دهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی

دهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی

دهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی

در هر دوره از ارسال بخشنامه های مربوط به تجارب برتر در حوزه تربیتی و حتی در حوزه های سنجش و ارزشیابی شیوه نامه ای ارسال می گردد. این شیوه نامه ها در واقع نقشه راه معلمان و دبیران در راستای مستند سازی تجربیات است. با استفاده از این شیوه نامه ها و بر اساس دهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی قادر خواهیم بود در این مسابقات رتبه های برتر را کسب کنیم.

بخشنامه تجربیات برتر تربیتی

بخشنامه تجربیات برتر تربیتی

بخشنامه تجربیات برتر تربیتی

تجارب برتر پرورشی در آموزش و پرورش از مهمترین فعالیت هایی است که در سال های اخیر ابلاغ گردیده است. در مدارس همکاران ملزم به برنامه ریزی و تدوین مستندات خود در این رابطه هستند.

تجربه های تربیتی و پرورشی در سایت آموزشی ما یکی از دستورالعمل های الزام آور به مدارس بود. همکاران فرهنگی اعم از عادی و دولتی ، هیئت امنایی، غیر انتفاعی و… می توانند تجربه های تربیتی و پرورشی خود را از سایت دریافت نموده و از مزایای سایت آموزشی ما استفاده نمایند. هدف از انجام این کار و ابلاغ این دستورالعمل فعال نمودن هر چه بیشتر همکاران و تسریع در نگارش و تدوین تجارب برتر پرورشی توسط آنها می باشد.

مقاله در مورد تجارب برتر

موضوع تجربه های تربیتی و پرورشی  یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که جای بحث دارد و نقش تعیین کننده ای در نظرات اندیشمندان و پژوهشگران رشته امور تربیتی دارد. آنچه حائز اهمیت است پرداختن به موضوع تجارب برتر پرورشی و همچنین موضوعاتی چون تربیت دانش آموزان می تواند افق های تازه ای را در عرضه امور تربیتی در پیش روی اندیشمندان باز کند.بنا بر این نیاز است که به موضوع تجربه های تربیتی و پرورشی   و تربیت دانش آموزان به صورت گسترده تری پرداخته شود

دانلود نمونه تجارب برتر تربیتی

دانلود نمونه تجارب برتر تربیتی

دانلود نمونه تجارب برتر تربیتی

در واقع مقوله تربیت دانش آموزان از دیدگاه پژوهشگران موضوع ای غیر قابل اجتناب پیرامون تجربه های تربیتی و پرورشی  می باشد. باید گفت موضوع تربیت دانش آموزان این موضوع را ثابت می کند که می توان در رشته امور تربیتی افق های تازه ای را بر روی محققین باز کرد. بهترین نمونه فایل های تجربه های تربیتی و پرورشی برای اولین بار در کل اینترنت را در سایتمان آماده و بارگذاری کرده ایم تا با دانلود آنها بتوانید گزارش خودتان را تدوین کنید.

برای دانلود نمونه های برتر این تجارب شما عزیزان را دعوت می کنیم که از سایت قدرتمند و با کیفیت ما استفاده کنید :

تجربیات برتر تربیتی مشاور

  1. مقاله در مورد تجارب برتر درمان استرس پس از آسیب PTSD دانش آموز  
  2. مقالات تجارب برتر ترغیب دانش آموز با نقص کم توجهی و بیش فعالی به کلاس و درس  
  3. جشنواره تجارب برتر تغییر یک رفتار منفی اجتماعی به رفتار مثبت اجتماعی در دانش آموزان  

تجربیات برتر تربیتی معلمان ابتدایی

  1. تجارب برتر معلم ابتدایی دزدی و حل مشکل و بررسی علل در دانش آموز  
  2. تجارب برتر معلم دبستان بررسی ارتباط با جنس مخالف،و رفع اختلالات جنسی  
  3. تجارب برتر معلم ایجاد ارتباط بین آموزه های تربیتی مدارس با زندگی  

تجربیات برتر تربیتی معلمان

  1. تجارب تربیتی آموزگار دبستان چگونگی آموزش مفهوم هرم غذایی سالم  
  2. تجارب تربیتی آموزگار ابتدایی حل مشکل اختلالات رفتاری دانش آموز  
  3. تجارب تربیتی آموزگار بهبود پرخاشگری دانش آموز  

تجربیات برتر تربیتی معاون آموزشی

  1. نمونه تجارب برتر معاون آموزشی تاثیر بهره گیری از مشوق های کلامی در تغییر مطلوب بر رفتار دانش آموزان  
  2. نمونه تجارب تربیتی معاون آموزشی تاثیر بهره گیری از مشوق های کلامی در تغییر مطلوب بر رفتار دانش آموزان  
  3. تجارب برتر معاون ایجاد قرائت خانه ویژه مطالعه ، طرحی نو در تعلیم و تربیت نسل جوان  

تجربه برتر تربیتی مدیران

  1. تجربیات برتر مدیران مدارس نقش روابط انسانی مدیران و عوامل دخیل در امور و جلب اعتماد و مشارکت اولیا و دانش آموزان  
  2. دانلود تجارب تربیتی مدیر افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مقابله با جنگ نرم و سبک زندگی اسلامی ایرانی  

دانلود رایگان تجربه برتر تربیتی معاون پرورشی

  1. تجربیات برتر تدریس افزایش آگاهی اولیاء دانش آموزان درباره ادیان، مذاهب و فرقه های نوظهور  
  2. نمونه تجربه تربیتی حل مشکل ارتباطی ناصحیح و غیراخلاقی در فضای خارج از مدرسه  
  3. مقاله تجارب برتر تربیتی ایجاد زمینه های شرکت دانش آموزان در نماز اول وقت  

دانلود رایگان تجربه برتر تربیتی

دانلود رایگان تجربه برتر تربیتی

دانلود رایگان تجربه برتر تربیتی

با عنایت به آنچه گفته شد در صورتی شما همکار عزیز در ارتباط با دانلود و دریافت فایل های تجارب برتر مشکل دارید می توانید از طریق تلگرام درخواست خود را ارسال نموده و این نمونه تجارب را به صورت رایگان دریافت نمایید.

آنچه حائز اهمیت است این است که تجارب برتر پرورشی و موضوعات مربوط به آن تاثیر قابل ملاحظه ای در مسائل پژوهشی در رشته امور تربیتی دارد . مسائلی که در این رابطه مورد بحث است شامل موارد زیادی می باشد که هر یک رابطه مستقیم و معنا داری با قضیه مذکور دارند. در این میان می توان به مقوله تربیت دانش آموزان اشاره نمود.

هدف برنامه اخلاق و تربیتی

هدف برنامه اخلاق پرداختن به باورها ، سنت ها و فرهنگ های اخلاقی مذهبی متنوع دانش آموزان است. همانطور که توسط چارچوب پیامدهای حوزه یادگیری برای این موضوع پیشنهاد شده است ، این برنامه تفاوتهایی را “ارزشمند و مورد تحسین” و “تحمل” می داند . برنامه اخلاقیات این موضع را تأیید می کند که یک جامعه عادلانه و منظم تنها زمانی می تواند خوب کار کند که مردم یکدیگر را بشناسند ، یکدیگر را درک کنند و با هم به توافق برسند. در نتیجه ، رویکردهای آموزشی مرتبط ، جنبه منطقی روابط انسانی را برجسته می کند و از مفاهیمی مانند همدلی ، تحمل ، قرارداد اجتماعی و درک متقابل برای ایجاد آنچه که موضوع همزیستی اخلاقی می داند ، استفاده می کند.

زیر اهداف باورنکردنی

گفته می شود که منطقه ای ایجاد می شود که در آن دانش آموزان تشویق می شوند به حرف دیگران گوش دهند ، در مورد باورها ، تجربیات و ایده های مختلف تفکر کنند ، موضع خود را در مورد مسائل به وضوح بیان کنند و با احترام به دیگران پاسخ دهند.

تجارب برتر تربیتی نه تنها دانش آموزان را نسبت به دانش و درک حوزه اخلاقی حساس نمی کند ، بلکه اخلاق را به عنوان یک فرآیند تفکر و شیوه های تأملی ارائه می دهد که به دانش آموزان در تحقیق و عمل اخلاقی مهارت می بخشد. چنین درکی از اخلاق شامل تشویق دانش آموزان به زندگی “تحت بررسی” (با نگاهی به سقراط) است. با فراهم آوردن فرصت تفکر در مورد ارزشهای سنتی و همچنین توجه دقیق به باورهای خصوصی خود و ابعاد اخلاقی تجربیات آنها را در مورد خود و دیگران در نظر بگیرید. این نشان دهنده عادت تصمیم گیری درست و انجام اقدامات درست در زمینه است ، همراه با تلاش های بی پایان تعالی برای خیر مشترک.

نحوه نوشتن تجارب برتر تربیتی

نحوه نوشتن تجارب برتر تربیتی

نحوه نوشتن تجارب برتر تربیتی

نکته ای که باید در نگارش تجارب برتر تربیتی در نظر داشت این است که می بایست نگارش این آثار ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد که از جمله این ویژگی ها باید موارد زیر را در نظر گرفت :

  • این آثار می بایست در قالب تجارب باشد و حاوی تجربه شخصی نگارنده باشد.
  • این آثار می بایست کاربردی باشد و بتوان آنها را به سایر پست های سازمانی و سایر دانش آموزان تعمیم داد.
  • بتوان این آثار و تجارب را به زندگی شخصی دانش آموزان ربط داد و در زندگی شخصی دانش آموزان از آنها استفاده شود.
  • در راستای ارکان شش گانه تربیتی آموزش و پرورش نگارش شده باشد.
  • شرایط علمی نگارش مقاله را در بخشنامه های آموزش و پرورش دارا باشد.

وظایف مدیریت مدارس در راستای تجارب برتر 

مدیریت مدارس در راستای جشنواره تجارب برتر باید موارد زیر را رعایت کنند:

  • به کلیه همکاران و عوامل آموزشی اطلاع رسانی دقیق شود.
  • موضوعات تجارب برتر در شورای معلمان مطرح گردد.
  • کمیته ای شامل مدیر ، معاون پرورشی ، معاون آموزشی و نماینده دبیران تشکیل گردد که به این موضوع رسیدگی شود.

دانلود و خرید تجارب برتر تربیتی

با توجه به آنچه گفتیم معلمان برای نگارش تجارب برتر تربیتی احتیاج به منبعی غنی و قابل اعتماد دارند. بانک فایل پژوهشی معلمان این امکان را برای معلمان عزیز میسر ساخته است. معلمان و دانش آموزان عزیز می توانند از صدها  فایل مفید و ارزشمند که در این پایگاه موجود است استفاده نمایند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

تجارب برتر تربیتی از چه زمان آغاز می شود؟

تجارب برتر تربیتی از زمانی شروع می شود که هر کس می پرسد: “چرا باید چنین رفتار کنم و نه غیر از این؟ چرا این درست است و آن غلط؟ چه کسی حق دارد از این شیوه عمل اخم کند و آن راه دیگر را تحمیل کند؟ ” دانش آموزان حداقل وقتی راه تئوری را آغاز می کنند که می گویند دستورات بزرگان خودسرانه است و صرفاً موضع برتر است.

پیرو خط فکری دیویی ، طرفداران تجارب برتر تربیتی تأکید می کنند که دانشجویانی که از لحاظ فلسفی با هنجارهای اخلاقی در ارتباط با تجربه خود درگیر هستند ، درک می کنند که مفاهیم ، اصول و شیوه های مختلف نگاه به امور وجود دارد. آنها همچنین متوجه خواهند شد که اینها می توانند با یکدیگر تنش ایجاد کنند.

دوستان و همراهان عزیز در صورت داشتن هر گونه درخواست اختصاصی از طریق پر کردن فرم زیر با ما تماس بگیرید.

    منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان