کارنمای معلمی دانشگاه فرهنگیان و تجارب زیسته معلمان رایگان چیست

کارنمای معلمی

تجارب زیسته معلمی : بانک فایل پژوهشی معلمان در این بخش اقدام به تهیه و انتشار ده ها نمونه کارنمای معلمی نموده است. امیدوارم شما دانشجویان عزیز از این مباحث استفاده های لازم را ببرید . در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید. در صورت نیاز می توانید از لینک زیر اقدام به دانلود صدها نمونه فایل نمایید.
برای دانلود صدها نمونه فایل مورد نظرتان در رشته خود روی دکمه پایین کلیک کنید.

دانلود کنید

کارنمای معلمی چیست ؟

کارنمای معلمی چیست

کارنمای معلمی در واقع عصاره آنچه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در طول چند سال تحصیل فراگرفته اند می باشد. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بعد از فراگیری دروس به شرح تجارب تحصیلی در دوره آموزشی تربیت معلم می پردازند.با مطالعه یک نمونه کارنمای معلمی مشخص می گردد که دانشجویان عزیز در این پروژه از ابتدای تولد تا پایان دوره تحصیل و حتی اهداف آینده صحبت می کنند. در چکیده کارنمای معلمی که همان چکیده پروژه علمی است. ابتدا دانشجویان به شرح زندگانی و سپس به اهدافی که برای آینده برنامه ریزی کرده اند می پردازند.و در مقدمه کارنمای معلمی به صورت خلاصه وار و شفاف این مطالب را شروع به نگارش می کنند.همچنین می توانید برای دانلود انواع طرح جابر به برگه مربوطه مراجعه نمایید.

یک معلم از ابتدای دانشگاه فرهنگیان سخنی های زیادی را متحمل می شود. درس هایش سنگین است و باید بروز باشد. او میبایستی همه مدل های طراحی آموزشی و روش های تدریس را فرا بگیرد. برای اینکه بتواند از عهده مبانی روز بر بیاید به ناچار باید مطالعه کننده قوی باشد. قطعا پژوهش به او کمک شایانی می کند که بتواند تجارب زیسته خود را عمیقا و قویا اجرا کند. حتی بایستی به بهترین شکل آنها را به رشته تحریر در بیاورد.

اهمیت  تجارب زیسته و کارنمای معلمی

کارنمای معلمی

تمام تلاشی که دست اندر کاران مسائل آموزشی و تربیتی دارند ، تربیت معلمانی تراز انقلاب اسلامی است ، که بتوانند در رابطه با اهداف سند تحول بنیادین روی آنها حساب کنند. معلمان پر زکاوت و قادر این مرز و بوم می توانند با به رشته دراوردن تجارب خود کارنماهای قدرتمندی را به آموزش و پرورش هدیه کنند. و سایر همکاران فرهنگی و نو معلمان هم می توانند از آنها استفاده کنند.

یک دانشجو معلم قوی در فضای آموزشی می بایست مسلح به همه ابزار های آموزشی باشد. او میبایست قویا از ابزارهای سایر معلمان در قالب تجربیات آنها استفاده کند و نقشه راه خود را ریل گذاری نماید. در این راستا او از هیچ تلاشی فروگذار نیست. چرا که نقشه راه او از کارنمای معلمی وی سرچشمه می گیرد. اگر بتواند کارنمای قوی و قابل قبولی ارائه دهد ، برای مراحل بعد نیز می تواند از تجارب زیسته آن بهره مند شود.

بعد از دانلود نمونه پروژه دانشگاه فرهنگیان و مطالعه آن به اهمیت این مبحث به صورت کامل آشنا می شویم. اهمیت نمونه درس پروژه دانشگاه فرهنگیان از آنجاست که باید دانشجویانی تحویل جامعه شود که با همه دغدغه های معلمان از یک طرف و همچنین با کلیه مشکلات دانش آموزان از طرف دیگر آشنا باشند تا بتوانند افراد مفید و مثمر ثمری در آینده محسوب شوند.در یک نمونه پروژه دانشگاه فرهنگیان مطالب زیادی به چشم میخورد که می توان آنها را به صورت فصل بندی و دقیق مشخص نمود. البته می توان در سایت هایی نظیر آفیس از پکیج هایی به این منظور استفاده کرد.

جستجوی دانشجویان در فضای مجازی

اگر به فضای مجازی و اینترنت نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که اکثر دانشجویان به دنبال مطالبی تحت عناوین زیر هستند :

  • نمونه کارنمای معلمی رایگان
  • دانلود رایگان کارنمای معلمی
  • دانلود رایگان پروژه دانشگاه فرهنگیان
  • دانلود رایگان کارنمای معلمی

و ….

اما متاسفانه به دلیل نمونه های بی کیفیت موجود در اینترنت قادر به استفاده کامل از آنها نیستند.

دانلود کارنمای معلمی پروژه ترم هفت دانشگاه فرهنگیان ده ها نمونه

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

پروژه ترم هفت دانشگاه فرهنگیان

پروژه ترم 7 دانشگاه فرهنگیان

چشم اندازی که برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است روشن و واضح است. در واقع دانشجویان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می کوشند اعضایی تاثیر گذار باشند. تاثیر قابل ملاحظه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیاز به ابزارهایی دارد.

اگر تنها به آموزش مسائل درسی و آموزشی در این دانشگاه بپردازیم ، نگاه اهداف دانشجویان و آرمانهای نها در نظر گرفته نمی شود. مسلما این مسئله درستی نیست . چرا که توجه به هدف ها و گاها هدفگذاری برای دانش جویان از عمده ترین مسائل پیرامون این مسئله است.

پروژه ترم هفت دانشگاه فرهنگیان

با توجه به آنچه بیان نمودیم ، نقش پروژه ترم هفت دانشگاه فرهنگیان مشخص و معین می شود. در این برنامه ریزی علاوه بر تدوین بیوگرافی و روایت پژوهی و کد گذاری پیرامون آن ، اهداف نیز تدوین می گردد.

برای دانلود صدها نمونه فایل مورد نظرتان در رشته خود روی دکمه پایین کلیک کنید.

دانلود کنید

تدوین اهداف در این پروژه به این مقوله کمک خواهد نمود که چگونه بتوانیم به اهداف و چشم اندازهای نوشته شده دستیابی پیدا کنیم. و در این راه به چه ملزومات و نیازمندی هایی احتیاج داریم.

پروژه ترم هفت علوم تربیتی

پروژه ترم هفت علوم تربیتی

از مهمترین رشته هایی که در آن به نگارش پروژه ترم هفت و کارنمای معلمی پرداخته می شود ، رشته علوم تربیتی است. در این رشته که اساسی ترین زیرشاخه های دانشگاه فرهنگیان است ، تا جای ممکن به این مسئله پرداخته و رسیدگی می گردد.

دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان می توانند با نگارش پروژه های ترم هفت و کارنمای معلمی الگویی توانمند در راستای تدوین تجربیات سایرین باشند. گاها ملاحظه می شود که دانشجویان سایر مقاطع و رشته های تحصیلی نیز از نوع نگارش و مستندسازی های دانشجویان علوم تربیتی استفاده می کنند.

بنا بر این دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در رشته علوم تربیتی می بایست در حد امکان این موضوع را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. چرا که معمولا دانشجویان این رشته الگوی برتری نسبت به سایر دانشجویان و مقاطع تحصیلی هستند.

چرا الزاما نیاز به نگارش پروژه ترم هفت داریم؟

قطعا تا اینجای بحث متوجه اهمیت و ضرورت پروژه ترم هفت و کارنمای معلمی شده اید. قطعا نگارش این پروژه می تواند تاثیر زیادی در پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی در راستای عمل به سند تحول بنیادین داشته باشد. همچنین می تواند در رابطه با چشم انداز بیست ساله نظام آموزشی همسو و همراهی نماید. از مواردی که تدوین این پروژه را الزام آور می کند می توان به عناوین زیر اشاره نمود:

موارد الزام آور تدوین کارنمای معلمی و تجارب زیسته

  1. ارائه نقشه راه درست و دقیق و مناسب به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و کارآموزان ماده ۲۸
  2. رفع حاشیه سازی ها و اهداف فرعی غیر مهم و بی تاثیر
  3. برنامه ریزی صحیح و درست در راستای رسیدن به اهداف مربوطه
  4. رفع موانع پیش روی اجرای چشم انداز های تعیین شده در پروژه ترم هفت و نقشه راه معلمان
  5. ایجاد نظم و ترتیب در مستند سازی و تدوین هوشمند و نظام مند نقشه راه
  6. برون رفت صحیح و سریع از چاش های پیش روی سند تحول بنیادین
  7. ارتقای سطح علمی و اخلاقی مربیان و متربیان

آیا کارنمای معلمی با نقشه راه متفاوت است ؟

  1. موارد الزام آور تدوین پروژه ترم هفت

مسلما هر یک از عناوین پیش بینی شده در دانشگاه فرهنگیان مفهوم متفاوتی دارد .به عنوان مثال مسئله کارنمای معلمی ایجاد یک چشم انداز و بیان اهداف در دانشگاه و پس از آن را شامل می شود. از جمله تفاوت های نقشه راه با پروژه ترم هفت دانشگاه فرهنگیان می توان به موارد زیر اشاره نمود.

تدوین نقشه راه در رابطه با مهارت آموزان ماده ۲۸ و پروژه ترم هفت مربوط به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است.تدوین نقشه راه الزاما به معنی اجرای آن نیست.کارنمای معلمی با بیوگرافی آغاز می شود ولی در نقشه راه با پاسخ به سوالات تدوین می شود.

چگونه بهترین پروژه را بنویسیم ؟

کارنمای معلمی چطور

برای نگارش بهترین پروژه و کارنمای معلمی نیاز است به شیوه ای هوشمندانه عمل کنیم. منظور از استفاده از شیوه و روش هوشمند بهره گیری از کلیه امکانات و مستند سازی های مربوطه پیرامون این مسائل است. استفاده از منابع مختلف می تواند در این رابطه به ما کمک کند.

استفاده از منابع مورد نیاز شامل موارد زیر است :

مشاهده : در این رابطه مشاهده نمونه کار همکاران و سایر دانشجویان می تواند به ما کمک شایانی نماید. همچنین می توان در رفع اشکال نیز از این مسئله بهره مند شد.

مصاحبه : گفتگو با سایر همکاران در زمینه تدوین پروژه ترم هفت دانشگاه فرهنگیان نیز از عوامل مهم است. به وسیله مصاحبه می توان تدوین پروژه را مرحله به مرحله پیش برد و در رابطه با کشف حقایق و هدف مندی و تدوین رضایت بخش پروژه با موفقیت عمل نمود.

چطور در کارنمای معلمی اهدافمان را مشخص کنیم ؟

دانلود کارنمای معلمی

مشخص نمودن اهداف فرعی و اصلی در کارنمای معلمی بستگی به نیاز های روز جامعه فرهنگی دارد. این نیازها را می توان در رابطه با سند تحول بنیادین تقسیم بندی نمود. پیش بینی رسیدن به اهداف نیز در این مسئله می تواند به چگونگی تدوین آن کمک کند.

برای این منظور می بایست لیستی از نیازمندی های نظام آموزشی و توانایی های خودمان را به صورت کامل فهرست بندی کنیم. در این لیست اهداف اصلی و فرعی و آرمان های روشن و قابل دستیابی مان را به صورت فهرست وار بیاوریم. در نهایت به اولویت بندی اهداف مورد نظر بپردازیم.

ده نکته مهم در تدوین کارنمای معلمی

  1. در تدوین کارنمای معلمی از تجربیات سایر همکاران بهره بگیرید.
  2. به شیوه ای هنرمندانه تدوین مستندات خود را تدوین کنید.
  3. اهداف و چشم اندازهایی را تدوین نمایید که قابل دسترسی و دستیابی باشد.
  4. توجه لازم و کافی به مسائل تربیتی را در نظر داشته باشید.
  5. بیوگرافی خود را صحیح و دقیق بنویسید.
  6. از کد گذاری در روایت های خود استفاده کنید.
  7. از تکرار بیش از اندازه مکررات بپرهیزید.
  8. مسائل و چشم اندازهای خود را مختصر و مفید بیان کنید.
  9. از منابع نظری در تدوین مستندات خود استفاده کنید.
  10. منابع و ماخذ خود را از کتب به روز و جدید التالیف استفاده کنید.

برای دانلود صدها نمونه فایل مورد نظرتان در رشته خود روی دکمه پایین کلیک کنید.

دانلود کنید

پیروزی روز افزون بر مسائل و مشکلات آموزشی می تواند در نوع نگارش کارنما تاثیر گذار باشد. هرچه معلمان بتوانند پروژه های دقیق تری ارائه دهند به همان نسبت می توانند افراد تاثیر گذار و قابل قبول برای جامعه فرهنگی باشد. امید واریم که هر روز بتوانیم شاهد پیشرفت قابل ملاحظه معلمان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در عرضه پیروزمندانه علم و دانش باشیم. و از این موضوع به خود ببالیم.

فرم درخواست تقاضای تدوین فایل

دوستان و همراهان عزیز برای درخواست سفارشات اختصاصی خود می توانید از طریق فرم زیر اقدام نمایید.

    منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان