طرح کرامت , دانلود رایگان گزارش و موضوعات واحد کار پایه اول دوم سوم چهارم پنجم ششم

طرح کرامت چیست ؟

یکی از بهترین طرح های بعد از انقلاب اسلامی که در آموزش و پرورش اجرا و پیاده سازی شده است،طرح کرامت می باشد.در واقع طرح کرامت پاسخ به چالشی بزرگ در زمینه اهداف پرورشی و تربیتی معلمان در کنار اهداف آموزشی است.که در دوره دبستان برگزار می شود.در واقع طرح کرامت ابتدایی با هدف بالا بردن و ارتقای سطح اخلاقی و تکریم شخصیت آنان بوجود آمده و دانش آموزان و معلمین عزیز می توانند به کمک نمونه طرح کرامت اجرا شده در کلاس و مدرسه به بهبود این وضعیت کمک شایانی نمایند.

برای دانلود طرح های پایه اول کلیک کنید               برای دانلود طرح های پایه دوم کلیک کنید                    برای دانلود طرح های پایه سوم کلیک کنید

برای دانلود طرح های پایه چهارم کلیک کنید          برای دانلود طرح های پایه پنجم کلیک کنید                    برای دانلود طرح های پایه ششم کلیک کنید

طرح کرامت

این طرح مفید و موثر از آعاز سالتحصیلی ۷۳-۷۲ در در واقع به سفارش دفتر مشاور و برنامه ریزی امور تربیتی توسط دکتر رجبعلی مظلومی مطرح گردید .و به صورت کتاب طرح کرامت تدوین و چاپ شد.سپس کارشناسان با توجه به کتاب ذکر شده طرح های قابل اجرای خود را تحت عنوان طرح کرامت در مدرسه مطرح نمودند.به طوری که در سال ۷۹ حدود ۲۰% مدارس در طرح مذکور شرکت نمودند.

طرح کرامت

امروزه بیشتر کشورها جهت کارآمد تر ساختن باشندگان و آحاد مردم جامعهءخود سعی برآن دارند که با بکار گیری راهکارهای نوین آموزشی شبیه به طرح کرامت،دراین راستا قدمهای موثری بردارند.کشور عزیزماایران نیزبدلیل دارا بودن ظرفیت قابل توجه منابع انسانی وجمعیت جوان.باتدابیر مسئولین زیربط،کوشیده است که با تدبیر وتدوین طرح کرامت،از قافلهءپیشرفت در زمینهءتربیت نیزوی انسانی متعهدو متخصص عقب نماند.ایران در این راه گامهای موثری برداشته است،که از جمله آنها طرح کرامت میباشد.

موضوع طرح کرامت

موضوع طرح کرامت : چنانچه جامعهءفرهیختهءمعلمان و وزارت آموزش وپرورش دست در دست هم بتوانند جهت نیل به این هدف با اهمیت تلاش مجدانه داشته باشند.طرح کرامت میتواند پدیده ای مهم و ابزاری کارامد در راستای خلق جامعه وحتی تمدنی نوین و قدرتمند به کار گرفته شود.دوستان عزیز در صورت داشتن هر گونه سوالی تماس بگیرید.همچنین می توانید برای دانلود انواع طرح جابر به برگه مربوطه مراجعه نمایید.

که ویژگیهای منحصر به فرد و مهم علمی،سیاسی،عقیدتی،نظامی و جنبه های قدرتمند دیگر را که لازمه تشکیل آن تمدن باشد را در بر داشته با شد.

موضوع طرح کرامت

دور اندیشی های همه جانبه لازمه طرح کرامت

حال که جهان امروز بدلیل پیشرفتهای حیرت آور علمی و اختراعات و اکتشافات متحیر العقول و روزافزون نسل بشر هرروز در حال تغییراست.تبعا با وجود پیدایش جهانی چند قطبی،که سیاست و فرهنگ متناقض و متفاوتی بر آن حاکم خواهد بود،که جوامع و کشورهای ضعیفتر را در خود هضم میکند.بر هر کشور مستقل واجب است استراتژی پیشگیرانه خود را در زمینه پیشرفتهای همه جانبه پی ریزی کند.برای کشور عزیز ما ایران نیز طرح کرامت میتواند در این زمینه بسیار راه گشا باشد.

بدیهی است که مانیز به سهم خود سعی کرده ایم،مجدانه و به دور از نگاه بازاری به مقولهء تولید محتوا،پیش و بیش از هر چیز برآن باشیم که به این مقوله مهم با نگاهی ویژه بنگریم.با تحقیق و مطالعه گسترد ه ای که ما در زمینه تهیه و تولید محتوا های خود از جمله طرح کرامت به کار میبندیم،این مطالب با وسواس و تامل افزونتری در اختیار جامعه هدف قرار داده شده.باشد که توانسته باشیم با این تلاش مجدانه همگام با هموطنانی که قلبشان برای ایرانی آباد و آزاد میتپد،گامی هرچند کوچک رادر قابل فهم تر کردن ایده ها و کشف راهکارهای آموزشی برداریم.

در طرح هایی همچون طرح کرامت تلاش کرده ایم با اعمال نو پردازیهای قابل اعتناگوشه ای از این این توشهء ارزشمند رابرای گذاشتن بر مرکب راهوار علم و دا نش و پیشرفت گر فته باشیم.

محتوای قوی،انتخاب صحیح

حال نوبت شما مخاطب هوشمند است که با انتخاب صحیح ،برای در ترک نهادن این پیکان و هدف قراردادن نشانی که آرزوی هر ایرانی دلسوز و آینده نگراست،ضریب خطاهای احتمالی در تعلیم وتعلم را هرچه بیشتر به صفر نزدیک کنیدوطرح کرامت راآنگونه که در خور نام آنست در تربیت فرزندان این کهن بوم به کار گیرید.

طبیعت کارهای صحیح فرهنگی واهدافی که این تلا شها دنبال میکنند به گونه ایست،که محتواهاوتولیدات به اصطلاح بازاری وبی روح رابرنمیتابد،و محتواهایی اینچنینی چه در مبداءتولید و چه در مقصداجرای آن محکوم به زایشمرگی محتوم اند.

حال آنکه ما با توجه به این اصل بسیار مهم،تمام تلاش خود را برای تالیف و تدوین اثری در خور نام طرح کرامت آنگونه که شایسته و بایستهءآن باشد به کار بسته و تالیف و تدوین مسائل بسیار کاربردی و ارزنده را فراروی شما مخاطب عزیز قرار داده ایم باشد که قبول افتاده باشد ان شاالله.

بی شک این محتوای قدرتمند و علمی میتواند به سادگی بعنوان تلاشی در خور تحسین درخشش بی رقیب خود را در بستر آموزش و بوتهء آزمایش به نمایش بگذارد.

ما بیش از آنکه امید داشته باشیم این تلاش عاشقانه با اقبال و استقبال بیشتری از سوی مخاطبان روبرو شود،آرزو مندیم این محصول فرهنگی بی بدیل به دست کسانی به کار گرفته شود که عاشق شکوفایی و بالندگی ایران جان عزیز و باشندگان آن بشند.مردمی که شایثسته اجرای طرح کرامت به معنای واقعی کلمه آن هستند.

منابع و ماخذ موجود در فرهنگ شفاهی کشور

طرح کرامت در صورت توجه ویژه به آن میتواندبااقتباس با استفاده از فرهنگ کهن و غنی ایران زمین که میتوان آن را در لابه لای ضرب المثلها وچیستانها وقصه های شیرین پدربزرگ ها ومادربزرگ ها،منبع و ماخذدیگری را نیز برای ایجاد جامعه ای متعالی به کار بندد. چه اینکه این مصالح ارزشمند درزمان خود دارای اهمیتی اینچنینی بوده اند.هرچند که متاسفانه بدلیل سینه به سینه بودن و عدم کتابت این منابع رفته رفته با غبار زمان پوشانده شده و به دلایل مختلف از جمله ظهور رقبای قدرتمندی چون سینما و تلوزیون و رسانه های جمعی سمعی و بصریت،این چشمه های جوشان تعلیم و تربیت به دست فراموشی سپردده شده اند.امام هنوز هم هستند اراد باذوقی که میتوان برای حفظ و به کارگیری این منابع غنی روی آنها حساب باز کرد.

به طور مثال متلهای قدیمی و ترانه های محلی که قدیم الایام در قالب قصه ءشب و لالایی در روح و ذهن کودکانی که مردان وزنان فرداهای خود میشدند همچون مرامنامه هایی شگفت انگیز بعنوان علم فی صغر کالحک فی حجر نقش میبست و شگفتی می آفرید.و بارانی از پند و نصیحت حکیمانه را با زبانی عامیانه بر سبزه زار وجود شان فرود میآورد تا در همه جوانب زندگی آنرا به کار بندند.که طرح کرامت نیز میتواند با الگو پذیری از این گنج گران بهای فرهنگی همچون گذشته جامعه را به سمت وسوی رزشهای معنوی والبته پیشرفتهای مادی سوق دهد.

طرح کرامت ، چالش ها و راهکارها

بدلیل آنکه این طرح گستردگی فراوانی در عرصه تعلیم وتربیت نیروی انسانی داشته و در ضمن بسامد این تربیت صحیح  حال و آینده جامعه ما را دربرخواهد گرفت.لازم و واجب است که به مشکلات احتمالی و چالشهای عدیده ای که مقابل مجریان آن است نیز اشاره داشت.

درراستای تربییت جمعی که ازتربیت یکان یکان افراد تشکیل دهنده جامعه نشات میگیرد.مربی ومجری بدلیل روبرو بودن با افکاروسلایق وخلق وخوهای مختلف احتمال دارد دچارنوعی چندگانگی درشخسیت های تحت تربیت خود قرار گرفته و ممکن است بسته به اقلیم خدمت گاهی کار کشته ترین و زبده ترین معلمان هم دچار نوعی دچار نوعی واماندگی در در تجمیع و نتیجه گیری از آموزه ها شوند. در صورت بروز چنین چالشهایی خوشبختانه جای هیچ گونه نگرانی نیست.در این زمینه نیز منابع و ماخذ فراوانی رابا کوشش و جهد معلمان بزرگی که هادی جامعه امروز ما بوده اند ،به سهولت در دشترس داریم.برای مثال میتوان به معلم و فیلسوف معاصر شهید مرتضی مطهری اشاره کرد که الحق والانصاف ازسطح آگاهی بالایی دراین زمینه برخوردار است و آثار زیادی را به یادگار گذاشته که متاسفانه بدلایل مختلف مهجور مانده اند و جامعه ما از آنها تا حدی محروم است.

برای استفاده از این منابع در طرح کرامت میتوتنید با مراجعه به آدرسهای ما مشاوره بگیرید.

چه باید کردهای اعتقادی کارامد در طرح کرامت

ولقد کرمنا بنی آدم و حملناهم فی البر و البحر

و محققا فرزندان آدم رابسیار گرامی داشتیم و آنان را بر خشکی و دریا سوار کردیم.

صد البته که در دستورات و فرامین و کتب دینی مامیتوان به بیشمار احادیث و آیات وروایات و اقوال بزرگان این مکتب اشاره کرد،که اگر با دیده انصاف و عینک علم ودانش به آنها بنگریم،میتوانند در همه ادوار تاریخ نجات بخش بشراز ورطهءجهالت و گمراهی باشند.در اینجا هم به دلیل قرابت معنایی به آیهء۷۰سورهء مبارکهءاسراءاشاره کردیم که خود به تنهایی بحری از معنا را در کوزهءآیه جمع آورده است.البته میتوان به منابع بسیاری از جمله  نهج البلاغه و کتب دینی زیادی که در این زمینه چراغ روشن هدایت هستند اشاره داشت.اگر آن تمرکز لازم بدون پیش داوری به این ماخذ را داشته باشیم کاملا به هر دیده با بصیرتی با برهان قاطع نشان خواهد داد که باورهای غلط و شناخت ناصحیح از کرامت انسانی تا چه حد به جوامع بشری حتی جوامعی که مدعی چیشرفتهای علمی و صنعتی هستند وارد نموده است.ما میتوانیم با لحاظ نمخودن این نیروی معنوی عظیم در طرح کرامت راه رسیدن به هدف والایمان را هموار تر نماییم.

فواید اجرای طرح کرامت در کوتاه مدت و دراز مدت

خوشبختانه این طرح تعلیمی و تعربیتی برعکس طرح های مشابه خود،به دلیل دارا بودن پشتوانه های بالقوه و بالفعل فرهنگی و علمی و عقیدتی ضمن آنکه میتواند همسو با برنامه های بلند مدت توسعه و با اتکا به دور اندیشی و نیل به جامعه ای نوین و پویاکه تشکیل دهندگان نسلهای بعدی ما خواهند بود.با اجرای صحیح طرح کرامت وتربیت نسلی هوشمند،متخصص،متعهد و کارآمد.تمدنی نوین را میتوان به آیندگان بشارت داد.در مسیر این پیشرفت نیز هر روزبهتر از دیروزبا بهره گیری از امکانات و تکنولژی موجود میتوان شاهد بهروزی و موفقیت نسل حاضر نیز بود که قطعا اهمیت آن کمتر از برنامه های بلنهد مدت نیست.

ایمان و باور قوی به طرح کرامت

در طول تاریخ نسل بشر آنگونه که از شواهد و قرائن و اسناد معتبر پیداست.هرکجا جامعه ای با بهره گیری از باور قوی و تلاش و پشتکار هدفی رادنبال کرده است. آن جامعه و جمعیت انسانی توانسته است گاه با غلبه بر دشمنان قدرتمندتر و مجهز تر گاه با تولید علوم و اختراعات گاه با معماری های شگفت انگیز و بسیاری دیگر از جنبه ها و توانایی های مختص به خود .برای هزاران سال با آثار ماندگار در آن زمینه ها نسل های مختلف بعد از خودو جوامع و فرهنگهای غیر از خود را نیز به وجد بیاورد.که برای الگو دادن اینچنینی نیز به طرح کرامت کشور ما سرشار و مملو از این افتخارات است.

طرح کرامت و مکتب انسان سازی

در تعالیم و روشهای تربیتی موجود در فرهنگ غنی ایران زمین. خوشبختانه گفته ها و نوشته های بسیاری موجود است ،که تربیت انسان را از بدو تونلد تا پیرسالی و از اکتساب از والدین و مربیان  تا خود سازی توام با تجربیات شخصی فراروی ما قرار داغده استن که این روشهاغی تربیتی طرح کرامت را درعرصه معنای لغوی نیزبا خود هم معنا کرده است.برای اشاره به مثال میتوان به پادشاهی کودک در طفولیت زیر هفت سال و وزیری در نوجوانی و سرباز بودن در ایام جوانی که بعنوان مثالی شفاهی در فرهنگ ما دوجود دارند اشاره داشت.

همچنین محترم شمردن واحترام به مشورت سالمندان  و نظر خواهی از پیران دنیا دیده که در کتب ادبی و عرفانی ما به شکل فراوانی با آن روبرو هستیم.با نگاهی به طرح کرامت و کنار هم گذاشتن قطعات این جورچین فرهنگی تصویری زیبا و قابل قبول از جامعه ای پویا و موفق را به نمایش خواهیم گذاشت.

طرح کرامت،چشم انداز بیست ساله،گام دوم انقلاب

بی شک برای محقق نمودن اهدافی که تا به حال ذکر کردیم ، به برنامه های مشخص و مدونی برای عملی نمودن طرح کرامت در عرصه های مختلف نیازمبرم داریم.برای تدوین چنین برنامه ای قطعا باید همسو با سیاستهای کلان کشورعزیزمان ایران همسو باشیم.تا با تحقق اهداف از پیش تعیین شده در قوای سه گانه کشور طرح کرامت نیزسهم چشمگیری در به ثمر رساندن زحمات دلسوزان این مرز وبوم ایفا کند.

در این خصوص لازم است تقویم تعریف شده ای از مناسبتها و تعیین بازه های مختلف زمانی برای تعیین اهداف طرح کرامت درنظر گرفت تا احتمال وقوع اهداف آن را چندین برابر کند.پیشنهاد چنین برنامه ای نیاز به نظر سنجی و همفکری همه دست اندر کاران و متولیان امور با مجریان این طرح دارد.

با توسل به خرد جمعی میتوان برنامه ای کارآمدرا به مسئولین کشوری و لشگری پیشنهاد داد و در اجرای درست آن از ایشان یاری طلبید.شما مخاطب عزیز نیز سعی کنید به سهم و نوبه خود متمرکز شوید و از هر راه و کانل ممکن برای رساندن پیام طرح کرامت به گوش مسئولین استفاده کنید.

ریل گذاری و ایجاد اهداف

خوشبختانه میهن ما از لحاظ تقسیم بندی صحیح زمان بهخ دلیل برخورداری از علم و دانش بزرگانی از جمله حکیم عمر خیام که تقویم بی نقص جلالی خورشیدی را برای نسلهای پس از خود به جا گذاشته است، برنامه ای منحصر به فرد را داراست.طرح کرامت میتواند از استعدادهایی اینچنینی برای برنامه ریزی و پیشبرد طرح های خود بهرمند شود.در تقویم ما بدلیل زمانبندی مدون وصحیح ،مناسبتهای فرهنگی، سیاسی،عقیدتی،وتارخی بسیاری گنجانده شده که همه آنها میتوانند بهانه ها و شضاخص های زمانی خوبی برای تقسیم بندی اهداف بزرگ طرح کرامت به اهداف کوچکتر شوندکه بدلیل بودن هردوسوی این سکه این مناسبتها با برنامه های طرح کرامت، منافاتی نخواهند داشت. بطور مثال سالروز تولد شیخ  الرییس بو علی سینا را برای پیشرفتهای نوین و بی سابقه علم پزشکی والبته تعمیم دادن آن به مقاطع مختلف تحصیلی و اعمال استعدادیابی در آن سطوح در نظر گرفت.

حال آنکه مناسبتهای فراوانی در تقویم فرهنگ و آداب و سنن و همچنین مناسبتهی سیاسی نظامی عتمی و صنعتی زیادی را برای این هدف گذاری بدست داده اند که قابل توجه است. در این صورت جامعه مورد نظر طرح کرامت میتواند خود را در تقویم نیز پیدا کند.

طرح کرامت و تهدیدات خارجی

شرایط سیاسی جهانی که ما در آزندگی میکنیم به گونه ایست که برخی کشورهای مستبد و استعمار گربدلیل احساس خطر از پیشرفت کشورهای کمتر توسعه یافته.با تمام قوا سعی در ممانعت از این پیشرفتها را دارند.آنها نیز به همین دلیل برای خود برنامه هایی دارند،که برنامه هایی شبیه به طرح کرامت مانع از تحقق آن اهداف خواهد شد.برنامه های استکباری و جاهطلبانه ای همچون نقشه راه خاور میانه که صد درصد مخالف اجرا و پیشرفت طرح هایی چون طرح کرامت و پیشرفت کشورهای در حال توسعه است.برای نقشه های شوم آنها برنامه های پیشرفتی چون طرح کرامت هرچند چراغ خاموش و بی سر و صدا هم پیش رفته باشد زنگ خطری بلند است. زنگ خطری که خواب خوش را از دشمنان استقلال و آزادی این مرز و بوم خواهد ربود و آنها را وا میدارد تا با ابزارهای گوناگون از جمله رسانه های جمعی طرح کرامت را مورد هدف قرار دهند. و میطلبد که همه ما با هوشیاری و همدلی همه این تهدیدات را به فرصتهای طلایی تبدیل کنیم.

پنج مورد از ویژگی های طرح کرامت در مدرسه

  1. مشارکت معلمان در تربیت دانش‌آموزان

  2. توجه به آموزش مهارتهای زندگی

  3. حذف ارزشیابی کمی از فرآیند یاددهی – یادگیری.

  4. آموزش ارزشهای اخلاقی

  5. تربیت دینی بر پایه ارزشهای اخلاقی

اهداف طرح کرامت

  1. پرورش انسانی که به درک متعالی رسیده است
  2. حفظ ارزشهای انسانی
  3. ارتقای کرامت دانش آموزان با توجه به ارزشهای موجود
  4. بالا بردن روابط در جامعه و اخلاق شهروندی
  5. گوشزد نمودن اهمیت به والدین و احترام به آنها
  6. به کار بردن یاد خدا و توکل بر او در زندگی
  7. اهمیت دادن به صله رحم و بازدید از بستگان و خویشان

طرح کرامت چیست؟

طرح کرامت پایه اول چیست ؟

در رابطه با طرح کرامت پایه اول یا کلاس اول و کلاس ۱ که به صورت ابتدایی و دبستان عنوان می گردد .ذکر چند نکته مهم لازم است.

  1. در کلاس اول دانش آموزان برای اولین بار با این طرح آشنا می گردند.
  2. دانش آموزان در کلاس اول شدیدا وابسته اند.
  3. مسائل تربیتی را از والدین یاد می گیرند.
  4. به مسائل تربیتی از سوی مدرسه توجه کافی ندارند.

طرح کرامت پایه دوم چگونه است ؟

طرح کرامت در پایه دوم ابتدایی برای دانش آموزان کلاس ۲ دبستان نیز همچنین اجرا می گردد. در این پایه دانش آموزان کم کم با مباحثی آشنا می شوند که جالب توجه و بسیار قابل تامل است.اگر شما هم والدین دانش آموزی در این پایه هستید و یا آموزگار کلاس دوم ابتدایی هستید می توانید در گروه یا کانال طرح کرامت با واحد کارهای این پایه آشنا شوید.

طرح کرامت پایه سوم چطور است ؟

در پایه و کلاس سوم ابتدایی یا همان دبستان برای دانش آموزان کلاس ۳ نیز این طرح به صورت کامل و دقیق برقرار می گردد. یک نکته مهم در این رابطه این است که در این پایه دانش آموزان مرحله نهایی از دوره اول ابتدایی را پشت سر می گذارند. بله این خیلی مهم و حائز اهمیت است. به دلایل زیر به این پایه باید بیشتر توجه گردد.

  • دانش آموزان دختر در این پایه به سن بلوغ می رسند.
  • در این دوره دانش آموزان بیشتر به اهمیت مدرسه در راستای تربیت و مسائل اخلاقی پی می برند.
  • در این پایه معلمان راحت تر می توانند مسائل اخلاقی را به دانش آموزان بیاموزند.
  • والدین ارتباط منطقی تری با فرزندشان برقرار می کنند.

طرح کرامت پایه چهارم چیست؟

خب تا اینجا سه پایه اولیه و دوره اول ابتدایی را توضیح دادیم . امیدوارم که توضیحات قانع کننده ای به شما عزیزان داده باشیم. حال به طرح کرامت پایه و کلاس چهارم ابتدایی می پردازیم. در پایه چهارم دبستان دانش آموزان احساس می کنند بزرگتر شده اند. در واقع دانش آموزان کلاس ۴ خود را نسبت به سایر دانش آموزان پایه های قبلی یک سر و گردن بالاتر می بینند و آن هم به دلیل ایجاد واژه ای به نام وره اول و دوره دوم ابتدایی بود.

چرا در پایه چهارم به این شکل رفتار کنیم ؟

خاطر نشان می کنم برای اینکه به احساس منطقی این دانش آموزان پاسخ مثبت بدهیم. این طرح را به درستی و دقت تمام برایشان اجرا کنیم. آنگاه باعث شده ایم که دانش آموزان لذت بیشتری از این امر ببرند. دانش آموزان کلاس چهارم با مباحث ارزشمند و اجتماعی تری در این طرح آشنا می شوند.

طرح کرامت پایه پنجم

قطعا با موضوعات طرح کرامت پایه پنجم دبستان که در جهت موضوع طرح کرامت دانش آموزان کلاس ۵ ابتدایی آموزش داده می شود آشنایی کامل دارید. با توجه به رشد منطقی و سطح فکری دانش آموزان پایه پنجم معمولا موضوعات سنگین تری برای آنها در نظر گرفته می شود. موضوعاتی که به وسیله آنها می توان به بهترین شکل ممکن این طرح را برای دانش آموزان اجرایی و نهادینه کرد.از همه والدین و معلمان این پایه خواهشمندیم که به ارزش های دانش آموزان و سطح ارتباط و فهم آنها توجه بیشتری داشته باشند و بر این اساس به آنها تعلیم دهند.

طرح کرامت پایه ششم چیست؟

حال که تا حد زیادی با مفاهیم این طرح مهم در پایه های اول تا پنجم آشنا شدیم ، جا دارد به مباحثی در ارتباط با طرح کرامت پایه ششم ابتدایی بپردازیم. در کلاس ششم دبستان آخرین برگه های تربیتی در مقطع دبستان رو می شود. دانش آموزان کلاس ۶ نهایت استفاده را می توانند از این فاکتورهای تربیتی ببرند. اما این بستگی به آموزش و نوع تربیت معلمان عزیز و گرامی دارد.همانطور که مطلعیم تا چند سال پیش این طرح برای دانش آموزان پایه ششم وجود نداشت و آنها به ناچار می بایستی از میان واحد کارهای پایه های اول تا پنجم استفاده کنند. با توجه به اهمیت فلسفه تربیت در این پایه دست اندرکاران واحد های آموزشی در پایه ششم این طرح را در آخرین پایه تحصیلی برای دانش آموزان نهادینه کردند.

فرم ب طرح

این فرم یکی از نمونه فرم هایی است که معلمان گرامی بایستی در گزارش کار خود از آن استفاده نمایند. در این رابطه باید گفت که معمولا این فرم توسط آموزش ابتدایی به معلمان داده می شود که بتوانند نهایت استفاده از وقت و زمان را در تکمیل واحد کار شکوفه ها ی طرح آداب و مهارت های زندگی ببرند.

طرح کرامت ابتدایی

گزارش طرح کرامت

هر معلمی می بایست گزارش کار خود را در ارتباط با اجرای این طرح و پرکردن دفتر شکوفه های دانش آموزان و واحد کارهای طرح کرامت که البته توسط خود دانش آموزان صورت می گیرد ارائه دهد.در این رابطه خاطر نشان می شود که این نوع گزارش می بایست به صورت ماهانه و یا سه ماه یکبار از طرف معلم به مدیر آموزشگاه تحویل داده شود. در سایت ما می توانید از نمونه های پرشده گزارش طرح کرامت استفاده کنید.

مهارت و واحد کار طرح کرامت از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

با توجه به آنچه عنوان نمودیم مهارت های طرح کرامت حد اکثر از ۵ واحد کار تشکیل شده است.که این واحد کار ها به تناسب مفاهیم ارزشها،سطح درک دانش آموزان و سن آنها بر اساس پایه بخش بندی شده است.و به ترتیب ارزشهای زیر برای آنها در نظر گرفته شده است.

تصاویر طرح کرامت

قبل از هر توضیحی توجه شما را به نکته ای جلب می کنم. با توجه به اینکه هر کس برای سرچ در رابطه با موضوع مورد علاقه اش مسلما به موتور جستجوی گوگل مراجعه می کند ، شما عزیزان نیز برای اینکه درک درستی راجع به مسئله تصاویر این طرح داشته باشید می توانید از گوگل کمک بگیرید. تصاویر نشان می دهد که منظور از این طرح معمولا مسائل آموزشی تربیت اخلاقی است و به همین دلیل خاطر نشان می شود که از این مضمون تصاویر بهره بگیرید.

نقاشی طرح کرامت

برای نقاشی طرح سعی کنید از قوی تخیل دانش آموزانتان کمک بگیرید . کپی از سایت های  مختلف آموزشی نه تنها دردی را دوا نمیکند بلکه کمکی هم به شما در حل اینگونه مسائل نمی نماید. بنابراین خواهش ما این است که حتما و قطعا از اینگونه مسائل کمک بگیرید.

دانلود رایگان طرح کرامت

پر مسلم است که دانلود رایگان طرح کرامت مورد استقبال همگان واقع می گردد و کمک می کند که همه معلمان و دانش آموزان بتوانند از روی الگوهای موجود مشکلات خود را در این رابطه برطرف نموده و هر چه بهتر و بیشتر به امورات آموزشی خود بپردازند.

مدل دفتر طرح کرامت

مدل این طرح آموزشی و تربیتی چیز عجیب غریب و خارق العاده ای نیست. در واقع مدل طرح کرامت به معنای این است که به چه شکل و سلیقه ای عمل کنیم. یعنی در واقع چگونه می توانیم به روش های مختلف و زیبا و گوناگون این طرح را به منسه ظهور قرار دهیم.

تزیین دفتر طرح کرامت ابتدایی

این مقوله به سلیقه شما بستگی دارد! باید دید چکار می کنید. باید از خودتان بپرسید برای این کار چقدر سلیقه دارید؟ چه میزان قادرید به پردازش و ویرایش طرح های کرامت خود بپردازید ؟ آیا می توانید به شیوه های درست و قابل ملاحظه این خاطره را به جای بگذارید؟ آیا قادرید به بهترین شکل ممکن به این موضوع بپردازید ؟ خب می توانید از دوستانتان کمک بگیرید، از آشنایانتان کمک بگیرید ، از گوگل کمک بگیرید و با کمال افتخار از ما کمک بگیرید. و ما یعنی بانک فایل پژوهشی معلمان.

چگونه طرح کرامت درست کنیم

با توجه به آنچه گفته شد آیا باز هم تردید دارید ؟ تردید دارید که چگونه این طرح را درست کنید؟ اجرا کنید؟ تزئین کنید؟ چرا اینچنین است؟ خیلی زود دست به کار شوید و قبل از آنکه دیگران از شما جلو بیفتند این موضوع را انجام دهید. از سایت ما نمونه های مختلفی را بگیرید. حتی اگر مشکل در خریدن دارید پیام بدهید… ما به شما کمک خواهیم کرد که طرح زیبای خود را ارائه دهید.

تزیین طرح کرامت

برای تزئین طرح نگران نباشید. اولا در لوازم تحریری ها می توانید جستجو کنید و بهترین وسایل تزئیناتی را بخرید. ثانیا می توانید به راحتی خودتان با کشیدن نقاشی و چسباندن عکس دفترتان را تزئین کنید. آیا می دانید تزئینی که بوسیله خودتان بوجود آمده باشد قطع به یقین بسیار قابل قبول تر و حائز نمره و امتیاز بالاتری خواهد شد؟ پس درنگ نکنید و تا ادامه بحث طرح های خود را عملی کنید.

موضوعات طرح کرامت

موضوعات پایه اول ابتدایی

پایه اول ابتدایی به مسائل زیر پرداخته است:

یادخدا، قرآن، خانواده، نظم، پاکیزگی، هدیه، بدرقه،مسئولیت، همدلی، خودآگاهی

پایه دوم ابتدایی به مسائل زیر پرداخته است:

نیایش، دوست خوب، اماکن مقدس، ارتباط بین فردی، ادب، راستگویی، امانتداری، تفکر خلاق، صرفه‌جویی، سخن

پایه سوم ابتدایی به مسائل زیر پرداخته است:

نماز، تفکر نقّاد، حلال و حرام، وفاداری، همکاری، همسایه، پوشش، اعتماد به نفس، عفو، تصمیم‌گیری.

پایه چهارم ابتدایی به مسائل زیر پرداخته است:

عفت و حیا، الگوی خوب دوستیابی، آراستگی، نجابت، تعقل، روابط اجتماعی، رازداری، انتقادپذیری، حل مسأله..

پایه پنجم ابتدایی به مسائل زیر پرداخته است:

توکل، مزاح و شادی، مناعت طبع، کنترل هیجان، رضایت‌مندی، ابراز توانایی، مشارکت، انفاق، حق‌گویی

پایه ششم ابتدایی و کلاس های چند پایه می توانند از طرح و برنامه های سایر پایه ها استفاده کنند.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

طرح کرامت از اول تا ششم ابتدایی

معلمان ابتدایی در طرح های ضمن خدمت خودبا خصوصیات خلقی و روحیات منحصر به سن دانش آموزان در مقاطع مختلف  که البته تفاوتهایی هم دارند آشنا میشوند.باید دانست که آموزش و تعلیم طرح کرامت نیزبسته به سن ومقطع تحصیلی دانش آموزان نیاز به روش و متد خاص آن مقاطع دارد.ابزار متعددی در راستای اجرای طرح کرامت در اختیار ما هستند که هرکدام بسته به مقطع تحصیلی و سن دانش آموزان آن مقطع میتوانند کاربردی تر باشند.

بطور مثال از کلاس اول باید با استفاده از شعرها و داستانهای کودکانه،دانش آموز را به این امر ترقیب نمود.در کلا س دوم ضمن حفظ ابزار قبلی خوب است بنا به ماهر تر شدن کودکدر کارهایی مثل کشیدن نقاشی موضوع دار و تزیین دفتر طرح کرامت دانش آموز را تشویق به قصه گویی در زمینه نمود.

کلاس سوم نیز که کودک نسبت به درک مطالب پیچیده تر از تبحر بیشتری برخوردار است ابزار ضرب المثل و حدیث را هم میتوان به فعالیتهای کودک اضافه کرد.

کودکان همانگونه که مبرهن است درکلاس چهارم در نقطه عطف یادگیری و زمان گذاراز کودکی به نوجوانی هستند.در این دوره سنی کودکان خلاقیت بیشتری از خود نشان میدهند لذا میتوان فعالیتهای پیچیده تری همچون ساخت روزنامه دیواری با موضوع طرح کرامت را به فعالیت آنها اضافه نمود.

در کلاس پنجم که بهترین زمان و فرصت برای استعداد یابی دانش آموزان است . میتوانیم با براورد توانایی آنها در سالهای گذشته،مجددا همه فعالیتهایی را که در چهار سال گذشته انجام داده اند. تکالیفی مبنی بر همه آن فعالیتها را مجددا برای دانش آموزان طراحی و به دو جنبه استعداد یابی  و برآورد توانایی آنها رسیدگی نمود.کلاس ششم مقطعیست که احساس مسئولیت و پشتکار در به ثمر نشاندن اهداف در ذهن و روح واحساس انسان نمو پیدا میکند.

یک مربی هوشیار و آینده نگر در این مرحله میبایست این جنبه از شکل گیری شخصیت دانش آموز تحت تعلیم خود را درطرح کرامت از موضوع دیگری بیشتر مد نظر داشته باشد.حائز اهمیت است که کلاس ششم بذر استعدادکودک را به نهال استعداد درنوجوانی و درخت شکوفای بالندگی در اایام جوانی تبدیل میکند.برای دست یابی به جامعه ای با نیروی انسانی کارامد و مسئول و متعهد برای آینده کشور این پایه از دوران ابتدایی نقش کلیدی دارد.

معلم با انگیزه،تعلیم و تعلم درخورتحسین

علاقه ،عشق،و انگیزه برای کار با نیت خدمت بی منت به جامعه، ازسوی معلمان میتواند بستری مناسب برای تعلیم و تعلم صحیح فراهم نمایند.در طرح کرامت نیز پرورش استعدادها نیازمند عشق و تلاشی دو سویه است.این عشق و علاقه بهتر است ابتدای امر از سوی معلمان و مربیان نشان داده شود.

درس معلم ار بود زمزمهء محبتی

  جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را

هرجا عشق با شد شکوفایی استعداد و رشدو نمو خلاقیت نیز آنجاست.طرح کرامت برای رساندن ما به مدینه فاضله که البته راهی بی منتهاست.نیاز به عشقی بی دریغ از سوی معلمان دلسوز وفرهنگمند دارد.که داوطلابانه خود را ملزم به تربیت دانش آموزان مستعد و باهوش ایران جان همیشه سرفراز بدانند.

دوستان و همراهان عزیز در صورت داشتن هر گونه درخواست اختصاصی در خدمت شما عزیزان هستیم.

    منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان