پیک نوروزی ۱۴۰۳ کلاس اول – دوم – سوم – چهارم – پنجم و ششم ابتدایی داستان و خاطره نویسی

پیک نوروزی ۱۴۰۳ : در این مقاله در ابتدای امر به صورت کامل به چیستی و چگونگی پیک نوروزی ۱۴۰۳ در مقاطع اول دوم سوم چهارم و پنجم و ششم ابتدایی می پردازیم و سپس نمونه های کاملی را برای دانلود در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهامی با ما تماس بگیرید. اگر وقت و حوصله مطالعه مقاله را تا پایان ندارید می توانید کاملترین فایل های پیک نوروزی را از لینک زیر دربافت کنید.

برای دانلود کاملترین و دقیق ترین پیک های بهاره کلیک کنید.

پیک نوروزی چیست ؟

پیک نوروزی چیست؟

پیک بهاره در واقع جزوه ای است که به صورت شکیل و دقیق و تزئین شده برای تعطیلات نوروز در اختیار دانش آموزان عزیز قرار می گیرد. پکیج پیک نوروزی پایه مهد کودک ، پیش دبستانی ، پایه اول دبستان پایه دوم دبستان ، پایه سوم دبستان ، پایه چهارم دبستان ، پایه پنجم دبستان و پایه ششم دبستان در بانک فایل پژوهشی معلمان قرار داده شده است . هدف از ارائه این پکیج آشنایی شما عزیزان با مفهوم داستان نویسی و خاطره نویسی در ایام نوروز است. این رفتار در بهبود قدرت نگارشی دانش آموزان کمک شایان ذکری دارد.

همانطور که می دانیم پیک نوروزی ابتدایی از اهمیت خاصی در نظام آموزشی ایران برخوردار است. به گونه ای که بهترین مکمل آموزشی برای دانش آموزان در ایام نوروز می باشد. پیک نوروزی یا پیک بهارانه همچنین می تواند مکمل روش های تدریس معلمان در ایام عید باشد و به عنوان تکلیف عید باعث تمرکز دانش آموزان بر روی مسائل آموزشی و عدم پرش افکار در ایام تعطیلات است.

پیک بهاره چه اهدافی را دنبال می کند ؟

در سال های پیش به یاد داریم که در ایام نوروز آنقدر بازیگوشی ها و شیطنت های ما ادامه پیدا می کرد که هرکز فرصت مطالعه را نداشتیم. تعطیلات بهاره برای ما تهدیدی بود بر علیه آنچه در طول سال فراگرفته ایم. متاسفانه در ایام نوروز به علت عدم سرکشی به کتابها و تکالیف مدرسه اکثرا به فراموشی آنها منجر می شد. بنا بر این مسئولین امر همواره به دنبال راهی بودند که بتوانند این مقوله را تحت تاثیر گذاشته و به صورت کامل بهبود دهند. ارائه تکالیف نوروزی یکی از بهترین ایده هایی بود که در این زمینه عنوان گردید . پیک بهاره به دنبال این هدف ایجاد گردید که بتواند فاصله بین دانش آموز و مدرسه را جبران نموده و در ارتباط با بهبود این جایگاه تاثیرات مثبتی داشته باشد.

پیک نوروزی ۱۴۰۳ 

پیک نوروزی 1403 

در سال تحصیلی اخیر نیز مانند سال های قبل خاطره نویسی و داستان نویسی جایگاه خود را گرفته و پیک بهاره به صورت قبل ارائه نمیگردد. مسئولین آموزشی از دانش آموزان و والدین می خواهند که پیک های بهاره خود را با محوریت داستان نویسی و خاطره نویسی انجام دهند.پیک نوروزی می تواند کمک شایانی در راستای جمع بندی تکالیف دانش آموزان در قالب یک مجموعه آموزشی  و تربیتی نماید. و به دلیل وجود صفحات و موضوعات متنوع می تواند در کنار سرگرم نمودن دانش آموزان با مطالب مختلف سبک زندگی ایرانی اسلامی را هم به آنها بیاموزد. همچنین در صفحات مختلف پیک نوروزی معمولا مطالبی گنجانده می شود که جنبه تربیتی و امر به معروف دارد. دانش آموزان به کمک این مطالب با مسائل اخلاقی و تربیتی در راستای سند تحول بنیادین آشنا می شوند. این مسائل در پیک نوروزی ۱۴۰۳ پر رنگ تر شده و از نقطه نظرات مختلف به آن پرداخته می شود.همچنین می توانید برای دانلود انواع طرح جابر به برگه مربوطه مراجعه نمایید.

داستان نویسی و خاطره نویسی در پیک نوروزی ۱۴۰۳

مقوله ای که در پیک های بهاره ۱۴۰۳ اهمیت بایسته و شایسته ای پیدا نموده است داستان نویسی و خاطره نویسی است. در واقع نظام آموزشی ما که بر پایه دانش آموز محوری استوار است تصمیمات کلانی را در سال های اخیر گرفت. یکی از مهمترین این تصمیمات در راستای تبیین مسائل آموزشی در رابطه با نگارش پیک های نوروزی بوده است. تصمیمی که در شورای آموزشی در این ارتباط گرفته شد این بود که به جای تکالیف سنگین و وقت گیر از داستان نویسی و خاطره نویسی در این رابطه استفاده شود. قطعا این روش هم به نویسندگی خلاق دانش آموزان کمک می کند و هم در رابطه با قدرت نگارشی آنها موثر است.

بنا بر این اینطور شد که داستان نویسی و خاطره نویسی جایگاه اصلی خود را در بین تکالیف عیدانه دانش آموزان پیدا کرد. و در سال های اخیر  به کمک این شیوه به تکالیف مهارت محور و خلاقانه اشاره شد.

حس وطن پرستی در پیک نوروزی ۱۴۰۳

نکته ای که معمولا در پیک های نوروزی به آن به صورت کامل پرداخته می شود. حس وطن پرستی است. در پیک بهارانه و تکالیف نورزی صفحاتی به معرفی محل زندگی ، سوغات ، جاهای دیدنی و مکان های جذاب اختصاص داده می شود که بوسیله این صفحات حس وطن دوستی و وطن پرستی دانش آموزان برانگیخته می گردد. دانش آموزان به کشورشان علاقه پیدا کرده و آن را ارزان به بیگانگان نمی فروشند.

 پیک نوروزی ۱۴۰۳ ابتدایی طراحی شده توسط بانک فایل پژوهشی معلمان

مجموعه پیک نوروزی ۱۴۰۳ دبستان که توسط بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت اختصاصی طراحی و تدوین گردیده است ، شامل جذاب ترین و کاربردی ترین مباحثی است که در نظام آموزشی از مهد کودک و پیش دبستانی گرفته تا پایه ششم مورد نیاز است. این پیک ها بر اساس استاندارد و اصول تهیه شده اند و دانش آموزان و معلمان با استفاده از آنها می توانند در راستای اعتلای سطح دانش و تربیت دانش آموزان کوشا باشند.

پیک نوروزی ۱۴۰۳ کلاس اول ابتدایی

به طور کلی در پیک نوروزی مقاطع اولیه ابتدایی، بیشتر تمرکز نویسندگان بر روی ظاهر گرافیکی و موارد خلاقیتی است. مطمئنا در این سن نمیتوان به دانش آموزان دروس و سرمشق های زیادی را تحمیل کرد. باید در نظر داشت که در تعطیلات عید زمان زیادی هم به مسافرت و گردش و غیره میگذرد و از همین رو نباید تصور کرد که تمامی آن را روز های تعطیلی تشکیل میدهد که دانش آموزان میتوانند در آن به نوشتن درس و مشق بپردازند.

پیک نوروزی ۱۴۰۳ کلاس اول ابتدایی بیشتر از ظواهر گرافیکی ساخته شده است و اهمیت آن برای نویسندگان در همین قسمت بوده است که دانش آموزان کلاس اول دبستان بتوانند به خوبی این موارد را در پیک خود ببینند و نه به چشم یک تکلیف که به چشم یک تفریح با آن برخورد  کنند. تا حد زیادی نیز نویسندگان به این هدف خود رسیده اند.

در پیک اول دبستان اغلب موارد رنگ آمیزی را مشاهده میکنید و پس از آن نیز بیشتر مواردی را مشاهده میکنید که مربوط به افزایش توان ذهنی دانش آموزان است. به طور مثال حل معما و مسائل ساده ریاضی.

پیک نوروزی ۱۴۰۳ کلاس دوم ابتدایی

در کلاس دوم کمی بیشتر از کلاس اول دبستان به دروس و مشق اهمیت داده میشود. البته در این سال هم دانش آموزان صرفا ۸ سال دارند و نمیتوان از این رو به آنان سخت گرفت. قسمت اعظم پیک نوروزی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ کلاس دوم ابتدایی را نیز مواردی که در کلاس اول گفته شد تشکیل میدهند. به طور مثال معماهایی که میتواند باعث شود تا ذهن دانش آموزان نسبت به قبل رشد زیادی داشته باشد و در تعطیلات عید این دوری از فضای مدرسه باعث نشود تا ذهن آنها از موارد آموزشی دور شود.

یا به طور مثال موارد و اشکالی که برای رنگ آمیزی هستند و میتوانند باعث شکوفای خلاقیت دانش آموزان شود. البته گفته شد که قسمت اعظمی به این موارد مربوط میشود و قسمت دیگر پیک دوم دبستان برای دانش آموزان، مربوط به مسائل درسی است. به طور مثال آزمایشات علوم و یا دیگر مسائل درس ریاضی.

پیک نوروزی ۱۴۰۳ کلاس سوم ابتدایی

اهمیت تکالیف در نوروز

در پیک نوروزی کلاس سوم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، شاید بتوان گفت قسمت های درسی با قسمت های سرگرمی پیک باهم برابری میکنند. در کلاس سوم دبستان به دلیل اهمیت بالای دروس نمیتوان صرفا بر روی افزایش خلاقیت دانش آموزان تمرکز کرد بلکه باید به خوبی به دروس آموزه داده شده تا قبل از عید نیز اهمیت داد. میدانید که ۱۳ روز تعطیلات عید واقعا زمان کمی نیست و اگر دانش آموزان به دروس خود اهمیت کمی بدهند سریعا این دروس را از یاد میبرند و از همین رو قسمت مهمی از پیک به دروس مدرسه و کلاس برمیگردد.

معلمان و افرادی که وظیفه دارند پیک نوروزی را طراحی کنند به این موضوع توجه کرده و با توجه به آن، قسمت های مورد نیاز در آن را مشخص میکنند. برای اینکه بتوان بهتر از این سؤالات بازخورد خوبی را گرفت، باید توجه داشت که این موضوع باید به خوبی با سرگرمی تلفیق شود. خلاقانه ترین کار ممکن این است که سؤالات و مسئله های درسی به صورت سرگرمی در اشکال زیبا مورد استفاده قرار گیرد و به صورت مشق های ساده و مدرسه ای بر روی صفحات خشک و بدون ظاهر گرافیکی قرار داده نشوند.

پیک نوروزی ۱۴۰۳ کلاس چهارم ابتدایی

در کلاس درس چهارم دبستان یا همان ابتدایی شرایط درسی تا حد زیادی مورد تغییرات قرار میگیرد. این یعنی اینکه باید به قسمت درسی در کلاس چهارم ابتدایی اهمیت زیادی داده میشود. یعنی اینکه مسائلی که در پیک نوروزی ۱۴۰۳ کلاس چهارم ابتدایی مشاهده میکنید، بیشتر مشق است تا سرگرمی.

اهمیت دروس کلاس چهارم دبستان

دروس در کلاس چهارم دبستان واقعا اهمیت بیشتری می یابد. شاید بتوان دروس مقاطع قبلی را دروسی صرفا پایه ای و معمولی دانست. به طور مثال درس ریاضی کلاس دوم دبستان و یا علوم سوم دبستان در مقابل همین دروس در کلاس چهارم دبستان واقعا کوچک و حقیر اند. این دروس صرفا تا اینجا یک پیش آموزش و پیش نمایش بوده اند تا دانش آموزان بتوانند خودشان را آماده آموزش واقعی همین درس ها کنند.

اما از این به بعد شرایط متفاوت است و از همین رو طرح کنندگان سؤالات اهمیت میدهند تا مبادا دانش آموزان کلاس چهارم در این ۱۳ روز تعطیلی از دروس مهم آموزش دیده خود دور شوند. پس قسمت اعظمی از تمرکز بر روی حل مسائل درسی واقعی است.

پیک نوروزی ۱۴۰۳ کلاس پنجم ابتدایی

کلاس پنجم دبستان نیز پیرو کلاس چهارم دیگر قرار نیست دانش آموزان صرفا بر روی مسائل سرگرمی تمرکز کنند و باید به مسائل مهم دیگر نیز اهمیت بدهند. دقت کنید که منظور از این صحبت ها در مورد پیک نوروزی ۱۴۰۳ کلاس پنجم دبستان این نیست که دیگر دانش آموزان در پیک خود با مواردی چون رنگ آمیزی و حتی معماهای سرگرمی روبرو نمیشوند. بلکه منظور این است که تمرکز بیشتر بر روی دروس است تا سرگرمی. دروسی که در کلاس پنجم دبستان به دانش آموزان یاد داده شده ممکن است تا در یک تعطیلات نوروزی به کل از ذهن مخاطبان حذف شود و از این رو باید در این چند روز تعطیلی که گاها تعداد روز آن بیشتر از ۱۳ هم میشود، به خوبی با مطالب پیک نوروزی این دروس را به دانش آموزان یادآوری کرد.

دقت کنید دو سال آخر در مقطع دبستان از اهمیت بالایی برخوردار اند. این دوسال یک پیش آموزش و پیش نمایش برای ورود به مقطع متوسطه اول است که کاملا با مدارس دانش آموزی در مقطع دبستان تفاوت دارند. در متوسطه اول شاید دیگر خبری از فضای دبستان و راحتی آن نباشد و دانش آموزان با سختگیری معلمان روبرو میشوند و در نهایت به معنای واقعی وارد فضای درس و تحصیل میشوند.

حال اینکه دانش آموزان بخواهند به صورت ناگهانی وارد این فضا شوند مطمئنا با مشکلات زیادی همراه میشوند. از همین رو معلمان کلاس پنجم دبستان و ششم دبستان با کمی سخت گیری دانش آموزان خود را آماده حضور در فضای جدید درس و مدرسه میکنند.

پیک نوروزی ۱۴۰۳ کلاس ششم ابتدایی

پیک نوروزی دبستان 1402

در نهایت نیز به پیک کلاس ششم ابتدایی در نوروز ۱۴۰۳ رسیدیم. این پیک همانطور که در قسمت قبلی گفته شد از اهمیت بالایی نزد فعالان آموزش و پرورش برخوردار است. برخی از معلمان وظیفه شناس در این مقطع تحصیلی به واقع فضای متوسط اول را برای دانش آموزان تداعی میکنند تا آنها بتوانند در همین فضای تحصیلی ابتدایی با متوسط و روش تدریس در آن آشنا شوند.

البته موضوعی که هست این است که معلمان دبستان نمیتوانند برای آنها تداعی کنند که در سال آینده با یک فضای درسی روبرو هستند که هر درس توسط یک معلم آموزش داده میشود از این رو برای این موضوع باید صرفا به آنها گوشزد کنند.

از طرف دیگر در پیک نوروزی این سال تحصیلی مشاهده میکنید که دروس به صورت جدی تر در پیک قرار دارند و تمرکز به صورت جدی بر روی آنها معطوف شده است.

پیک نوروزی پیش دبستانی

برای مقطع تحصیلی پیش دبستانی نیز پیک نوروزی طراحی میشود. پیک نوروزی پیش دبستانی را میتوان صرفا یک سرگرمی در نظر گرفت. در این مقطع به دلیل اینکه اغلب بر روی افزایش خلاقیت و افزایش توانایی ذهنی دانش آموزان تمرکز میکنند، برای نوشتن پیک نیز بر روی همین دو اصل تمرکز کرده و به آنها توجه میشود.

پیک های نوروزی پیش دبستانی از زیبایی بسیار زیادی برخوردار اند. این پیک ها باید به طوری نگاشته میشوند که دانش آموزان از هر لحظه زمانی که بر روی نوشتن و تکمیل آن میگذارند لذت ببرند. به هیچ عنوان مسائل سخت و اذیت کننده در این پیک جایی ندارد و قرار نیست در این سن این عزیزان با دروس واقعی سرمشق دبستان آشنا شوند.

دانلود پیک نوروزی سال ۱۴۰۳

دانلود پیک نوروزی 1403

یکی از خدماتی که در سایت معلم بلاگ مشاهده میکنید، مبحث دانلود پیک نوروزی ۱۴۰۳ است. شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه و آرشیو سایت ما به خوبی مشاهده کنید که قسمت زیادی از سایت مربوط به دانلود پیک است. بهتر است قبل از دانود هر کدام از موارد، مشخصات آن را مشاهده کنید و مطمئن شوید که فایلی که قرار است آن را دانلود کنید از مشخصات مورد نظر شما برخوردار باشد.

از نظر کیفیت، فایل هایی که در این قسمت برای شما قرار داده میشود تماما دارای استاندارد های موجود و کیفیت بالایی هستند و مطمئنا میتوانند به راحتی شما را به پاسخ نیازتا برسانند.

جواب پیک نوروزی هفتم ۱۴۰۳

جواب پیک نوروی 1402

پاسخ و جواب پیک نوروزی هفتم ۱۴۰۳ از جمله عبارت های جستجو شده توسط دانش آموزان و معلمان است. این عزیزان برای اینکه با کیفیت بیشتری پیک خود را تحویل دهند نیاز دارند تا جواب پیک نوروزی هر سال را داشته باشند و بتوانند با استفاده از آن پیک خود را تکمیل کنند. گاها نیز والدین برای کمک به دانش آموزان خود به دنبال جواب پیک نوروزی هستند که در هر حال در سایت ما میتوانند به دنبال تمامی نیاز های خود و جواب آنها باشند.

تمامی پاسخ های داده شده به این پیک، پاسخ های صحیح هستند و به هیچ عنوان نگران اشتباه بودن آن نباشید. دلیل اینکه با این اطمینان در مورد آن صحبت میکنیم این است که تمامی فایل های نوشته شده به عنوان پاسخ توسط فرهنگیان بازنشسته و با تجربه نگاشته میشوند و آنها تمامی تجربه خود را در نوشتن و پاسخ دادن به سؤالات پیک هر سال مورد استفاده قرار میدهند. در نهایت نیز یک معلم دیگر تمامی سؤالات را بازبینی میکند.

محتوایات پیک بهارانه و تکالیف نوروزی در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان

پیک هایی که در سایت بانک فایل پژوهشی معلمان موجود است شامل کلیه مباحث درسی دانش آموزان و مطاابق با آخرین تغییرات کتاب درسی می باشد و با فرمت قابل ویرایش در اختیار شما سروران گرامی قرار می گیرد.

مطالبی که در پیک عیدانه وجود دارد عبارتند ازمشخصات و ویژگی ها

 

– رنگ آمیزی سفره هفت سین

– مطالب قرآنی

– جدول کودکانه

– آموزش اعداد

– اشکال هندسی

– اموزش و تمرین

– قصه و تمرین

– احترام به والدین

– چراغ راهنما و وسایل برقی پیک عیدانه اول ابتدایی

– خوراکی های نامناسب پیک بهاره اول ابتدایی

– نقاشی و کاردستی با وسایل دور ریختنی

پیک های این سایت طوری طراحی  شده است تا هیچ کس برای پرینت گرفتن  مشکلی نداشته باشد.

مشخصات پیک نوروزی در سایت حاضر 

۱- با کیفیت بالا

۲- دارای تصاویر کودکانه و جذاب

۳- دارای موضوعات مختلف و جذاب

۴- قسمت بندی موضوعات (۴ بخش)

۵- ایجاد حدود یک سانت فاصله خالی از سمت راست برگه جهت چسباندن برگه ها

برای دانلود پیک نوروزی ابتدایی ۱۴۰۳ از اینجا اقدام کنید.

دانلود پیک نوروزی ۱۴۰۳ جدید ترین نمونه پیک نوروزی پیش دبستانی اول دوم سوم چهارم پنجم ششم ابتدایی

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

فرم درخواست سفارشات اختصاصی

برای درخواست هرگونه سفارش اختصاصی لطفا فرم زیر را پر نمایید.