زندگی پژوهی : دانلود صدها نمونه مراحل زندگی پژوهی رایگان و سرگذشت پژوهی جدید

زندگی پژوهی : در این مبحث در بانک فایل پژوهشی معلمان قصد داریم به تعریف زندگی پژوهی پرداخته و مراحل آن را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. در صورت داشتن هرگونه پرسشی می توانید با ما تماس بگیرید. اگر فرصت مطالعه این مقاله را ندارید می توانید فایل مورد نظرتان را از لینک های زیر دریافت نمایید.

برای دانلود صدها نمونه فایل کامل مورد نظرتان روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود کنید

زندگی پژوهی چیست ؟

زندگی پژوهی چیست ؟

برای آنکه بدانیم زندگی پژوهی چیست و با مفاهیم زندگی پژوهی و همچنین نمونه زندگی پژوهی آشنا شویم می بایست در ابتدا مطلب مهمی را به اختصار بیان کنیم.همچنین می توانید برای دانلود انواع طرح جابر به برگه مربوطه مراجعه نمایید.

سبک زندگی انسان همواره نقش مهمی را در تعلیم و تربیت وی دارد.به طوری که هر چه سبک زندگی اسلامی و ایرانی در کشور ما حکمفرما گردد بهتر می توانیم با فرهنگ و تمدن خود عجین شده و بهترین نوع تعلیم و تربیت را در زندگی خود به کار بندیم.آنچه قابل اهمیت است اینکه برای رسیدن به زندگی بهتر و فرهنگ والا تر ما می بایست در ابتدا سبک زندگی اسلامی و ایرانی را در جامعه نهادینه سازیم. در جامعه کنونی و در کشور ایران سبک زندگی کمک شایانی در بهبود زندگی در جامعه می کند. وبایستی این سبک برتر در جامعه تقویت گردد.با توجه به اینکه نیازمندیم این سبک را در کشور اسلامی مان بهینه سازیم باید از ارکان و موارد زیاده بهره بگیریم . یکی از این ارکان و موارد مختلف طرحی است که در سالهای اخیر در آموزش و پرورش و به خصوص استان همدان اجرایی شده است.این طرح که زندگی پژوهی نام دارد به بررسی داستان های مختلف پرداخته و آنها را شرح و بسط می نماید.بعد از بررسی و بسط داستان های مختلف از دیدگاه های مختلف به تحلیل و بررسی آنها پرداخته و از بطن داستان ها و قصه های مختلف که برگرفته از فرهنگ و تمدن مرز و بوم ایران عزیز است به طرح سوال می پردازد. در طرح زندگی پژوهی سوالاتی از داستانهای مختلف مطرح شده و در نهایت به نتایج اخلاقی داستان پرداخته می شود.

زندگی پژوهی در واقع نوعی آزمون سنجش در ارتباط با درک صحیح از مطالعه است. وقتی دانش آموزان و معلمان به مطالعه کتاب و یا کتب علمی و آموزشی و یا داستانی می پردازند. از آنها انتظار می رود که برداشت صحیحی از این مسئله داشته باشند. از آنجا که این بخشنامه در ابعاد وسیعی شامل کتابهای داستانی می شود ، انتظار می رود که دانش آموزان در ارتباط با کشف واقعیات و برداشت ها از داستان های این کتب درست عمل نمایند.

برای دانلود صدها نمونه فایل کامل مورد نظرتان روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود کنید

درصورتی که برداشت دانش آموزان و معلمان از کتب داستانی صحیح نباشد ، ممکن است به فرضیات ناصحیحی دامن بزنند. طوری که هدف نگارنده به کل فراموش شده و اهداف تصنعی و ساختگی برای کتب در نظر گرفته شود.

اشاعه این بخشنامه می تواند به فرهنگیان کمک کند که در رابطه با درک و برداشت کتب داستانی مشارکت نموده و با طرح سوالات صحیح مسائل اخلاقی را در بین دانش آموزان ترویج دهند.

اهمیت زندگی پژوهی 

اهمیت زندگی پژوهی

اگر بخواهیم در رابطه با اهمیت زندگی پژوهی بدانیم ذکر این نکته کافی است که در ابتدا نگاهی به خود و فرهنگمان در جامعه بیندازیم. اگر بخواهیم فرهنگ و سبک زندگی مان در جامعه اعتلا یافته و روز به روز بهتر شود می بایست راهکارهای مختلفی را به کار بندیم. همانطور که عرض کردیم یکی از بهترین راهکارها درس گرفتن از نتایج اخلاقی داستان ها و قصه های کهن ایرانی و اسلامی است.داستان های ایرانی و اسلامی معمولا سبک زندگی برتر را تبلیغ می کنند و این در جهت بالابردن و ارتقای شخصیت ما نقش بسیار تعیین کننده ای را ایفا می کند.بنابر این می بایست باید داستان های مختلف را بررسی کرده و از نتایج حاصل از آنها در زندگی بهره بگیریم.

داستان برای زندگی پژوهی

ممکن است شما عزیزان در پی این باشید که داستانی را برای این اقدام پیدا کنید. لازم به ذکر است نمیتوان از هر داستانی در این زمینه بهره گرفت. داستان هایی در این زمینه کاربرد دارند که بتوان از آنها نتیجه اخلاقی گرفت. کسب نتیجه اخلاقی هم بستگی به برداشت شما عزیزان دارد.

داستان برای زندگی پژوهی

البته باید به این نکته هم اشاره نمود که این مسئله به معنی آن نیست که هر داستان اخلاقی را هم می توان استفاده نمود. محوریت زندگی پژوهی بر روی دانش آموزان ابتدایی صورت می پذیرد. به همین دلیل شایسته است این مقوله در ارتباط با دانش آموزان ابتدایی مورد توجه قرار بگیرد.

برای اینکه مسائل اخلاقی را به دانش آموزان ابتدایی بیاموزیم می بایست روی مباحثی کار شود که در سطح آنها باشد. دانش آموزان ابتدایی غالبا داستان های شیوا و روان را دوست دارند. آنها از مفاهیم پیچیده تبعیت نمیکنند و به آن توجهی ندارند. قطعا منابع عظیمی که در رابطه با داستان های سطوح ابتدایی وجود دارد ، می تواند برای ما کارساز باشد. مهم این است که ما حتما توجه خود را به این مقوله متمرکز نموده و برای استفاده از تعالیم و نتایج اخلاقی آنها از داستان های در سطح ابتدایی و دبستان استفاده کنیم.

این موضوع اصلا جای نگرانی ندارد چرا که بانک فایل پژوهشی معلمان این رخداد را پیش بینی نموده و برای آن برنامه ریزی های لازم را انجام داده است. در این سایت می توانید به بهترین شیوه ممکن از فایل های در سطح دبستان استفاده های لازم را ببرید.

زندگی پژوهی ابتدایی

زندگی پژوهی ابتدایی

همانطور که بیان کردیم در سالهای نخستینی که این بخشنامه اعلام شد صرفا برای مقطع ابتدایی بود. در مقطع دبستان دانش آموزان و معلمین تلاش داشتند که این برنامه را به شیوه ای درست انجام دهند. اولین بار این بخشنامه در سطح ابتدایی بیان گردید . دانش آموزان مقطع ابتدایی تلاش داشتند از داستان های موجود بهترین نتایج را استخراج کنند.

آموزگاران مقطع ابتدایی هم یکی از پر طرفدار ترین افرادی هستند که به زندگی پژوهی علاقه مند هستند. این مسئله به دلیل آن است که می توانند از راهکارهای حاصله از آن در راستای پیشبرد اهداف کلاسی استفاده کنند.

استقبال دانش آموزان و معلمان ابتدایی از این بخشنامه به دلیل ارتقای مسائل اخلاقی در کشور عزیزمان است. ضمن اینکه دانش آموزان با استفاده از نتایج این مدل پژوهش می توانند به ارتقای شخصیت خود بیفزایند ، می توانند از شدت علاقه مندی و وقت گذرانی در فضای مجازی نیز بکاهند.چرا که هر چه بیشتر بتوان دانش آموزان را به مباحث مطالعه و پژوهش ترغیب کرد ، به همان اندازه از علاقه مندی آنها به فضای مجازی کاسته شده و در نتیجه آسیب های اجتماعی نیز کاسته می شود.

جایگاه زندگی پژوهی چیست ؟

زندگی پژوهی در سالهای گذشته در نظام آموزشی ما جایی نداشت و هیچ تحقیقی در این رابطه انجام نمیشد. ولی در سالهای اخیر این مقوله جایگاه بسیار معتبری را به خود اختصاص داده است. نظام آموزش و پرورش می کوشد این فرایند پژوهشی را ابتدا به صورت آزمایشی و سپس به صورت رسمی در کشور اجرا نماید. بدیهی است که در صورت پرداختن به مبحث زندگی پژوهی در آموزش و پرورش می توان این پژوهش عملی را در سایر ارگان های آموزشی مانند وزارت علوم نیز بسط و گسترش داد.

مراحل زندگی پژوهی

مراحل زندگی پژوهی مانند سایر تحقیقات آموزشی فرایندی اصولی و بر طبق اصول نگارشی و تحقیقاتی خاصی است. در زندگی پژوهی ابتدا می بایست به نقل داستان مخصوصا داستان های ایرانی و یا داستان هایی که فرهنگی شبیه فرهنگ کشور ما را دارند بررسی نموده و بعد از بررسی و نگارش داستان به طرح سوال از متن داستان پرداخته شود.بعد از بررسی سوالات نتایج اخلاقی را از متن زندگی پژوهی استخراج می کنیم که بتوانیم آنها را در زندگی روزمره به کار بندیم.

مراحل زندگی پژوهی

زندگی پژوهی شامل مراحلی است که با رعایت این مراحل می توان به بهترین شیوه ممکن به تدوین این مقوله پرداخت. مراحلی که به دقت و زمانبندی خاصی نیاز دارد و می تواند منجر به نتایج شگفت انگیزی شود.از مهمترین مراحل این کار می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. مرحله اول : جمع آوری مستندات در رابطه با نیازمندی ها و خواسته های اخلاقی و تربیتی دانش آموزان
  2. مرحله دوم : انتخاب صحیح و درست موضوع داستان در رابطه با بخشنامه های جدید
  3. مرحله سوم : تدوین و یا گرد آوری مطالب داستان و ویرایش و صفحه آرایی داستان
  4. مرحله چهارم : استخراج سوالات مهم و بحث برانگیز از داستان و تدوین آن به صورت بروشور
  5. مرحله پنجم : تدوین پاسخ نامه و برگزاری مسابقه کتابخوانی و قصه خوانی برای ارائه مستندات به اداره

نتایج زندگی پژوهی

برای بررسی نتایج زندگی پژوهی می بایست به نکات اخلاقی موجود در داستان مراجعه کنیم. هر داستان بالطبع نتایج اخلاقی خاصی را در بر دارد. نتایج اخلاقی موجود در داستان ها می تواند زندگی و سبک آن را در ما ارتقا داده و باعث پیشبرد اهداف معنوی در جامعه گردد.

زندگی پژوهی

زندگی شهید پژوهی

شهید پژوهی که از آن به زندگی شهید پژوهی هم یاد می کنند ، یکی از کاملترین و موثر ترین بخشنامه های اخلاقی قابل اجرا در مدارس است. خوشبختانه مدارس ما و نظام آموزشی ما توجه بسیاری به مسائل اخلاقی دارند و شهید پژوهی نیز می تواند در این رابطه به مدارس ما کمک شایانی کند.

شیوه نامه شهید پژوهی به این شکل است که دانش آموزان می بایست زندگی نامه یک یا چند تن از شهدای محله و یا شهرستان خود را بنویسند. در مرحله بعد آنها باید مسائل کلیدی زندگی شهدا را دراورده و به صورت کاملا دقیقی به بیان جزئیات و برداشت های اخلاقی ناشی از آنها بپردازند.

در مرحله نهایی دانش آموزان سوالات مربوط به بیوگرافی زندگی شهید را استخراج نموده و در انتهای کار می آورند. این مسئله دو فایده مهم دارد . فایده اول این است که می توان از ارزشهای اخلاقی شهید به عنوان طراحی بروشور استفاده کنند. و فایده دوم این است که می توان به عنوان یک مسابقه کتابخوانی هم از آن استفاده نموده و به برندگانش جوایزی اهدا نمود.

نمونه زندگی پژوهی ابتدایی

دوستان و فرهنگیان عزیز . اگر شما هم در بخشنامه حاضر شرکت نموده اید و به دنبال نمونه زندگی پژوهی ابتدایی می گردید ، نگران نباشید. تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان کاملترین نمونه های سرگذشت پژوهی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت ما به صورت کاملا هوشمندانه فایل مورد نظر خود را انتخاب نموده و به کار ببندید.استفاده از فایل های دقیق و به روز بانک فایل پژوهشی معلمان می تواند کمک زیادی به شما عزیزان در کسب رتبه های برتر کشوری داشته باشد.

دوستان عزیز پیشنهاد من به شما این است که در این رابطه حتما تفکر خلاق خود را نیز فراموش نکنید. با بهره گیری از هوش خلاق خود می توانید داستان ها را گسترش داده و در ابعاد وسیع و کاملی استفاده کنید.

نمونه زندگی پژوهی ابتدایی

زندگی نامه شهید پژوهی

درباره زندگی نامه شهید پژوهی در این سایت مطالب مهم دیگری اختصاص داده ایم.در این رابطه توجه شما را به برگه شهید پژوهی جلب می کنم که در آن زندگی نامه شهدا و بیوگرافی آنها را به صورت کامل و دقیق قرار داده ایم.

زندگی نامه شهید پژوهی اگر به صورت درست اجرا گردد می تواند نقش بزرگی در مسائل اخلاقی و تربیتی دانش آموزان ایفا کند. قطعا شما عزیزان با مطالعه زندگی شهدا تحت تاثیر قرار گرفته اید. روح لطیف دانش آموزان هم به همین شکل است. مطالعه زندگی نامه شهدا در همین دوران ابتدایی می تواند به شکل و شیوه ای درست اثرات خود را در زندگی دانش آموزان نشان دهد. مسلما اساتید عرصه تربیت و مربیان پرورشی هم به همین مسئله اذعان دارند. به همین دلیل است که در کنار بخشنامه های موجود بخشنامه شهید پژوهی هم ابلاغ می گردد.

زندگی پژوهی

زندگی پژوهی

در سایت تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان نمونه های کاملی را از داستان های مربوط به زندگی پژوهی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم که شما دوستان گرامی می توانید از آنها استفاده کنید.تلاش ما در این سایت تخصصی و آموزشی کمک به فرهنگیان عزیز است.و در این سایت علاوه بر بخشنامه حاضر مسائلی چون اقدام پژوهی ، روایت پژوهی ، درس پژوهی ، گزارش تخصصی و طرح جابر و طرح کرامت هم مورد توجه زیادی قرار خواهد گرفت.

دانلود رایگان زندگی پژوهی

ممکن است شما هم از جمله افرادی باشید که به دانلود رایگان زندگی پژوهی بپردازید. خب این مسئله امکان پذیر است . اگر شما عزیزان در خرید فایل های ما که مبلغ ناچیزی دارند مشکل داشته باشید می توانید این درخواست را در بخش تماس با ما در میان بگذارید. همکاران ما در سریعترین زمان این فایل ها را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

برای دانلود صدها نمونه فایل کامل مورد نظرتان روی دکمه زیر  کلیک کنید.

دانلود کنید

هدف تیم بانک فایل پژوهشی معلمان بیشتر رضایت خاطر شما عزیزان است. از این رو اهمیت زیادی به مسائل مادی نمیدهیم . مبلغ ناچیزی هم که برای دانلود فایل ها پیش بینی شده است ، برای توان و گسترش سایت در راستای علاقه مندی فرهنگیان عزیز است.

دانلود زندگی پژوهی

مجموعه داستان های لیست اول

  1. مقاله داستان با سوال برای معلمان با موضوع داستان زرگر و نقاش
  2. داستان با سوال برای معلمان با موضوع حرف زدن اسب
  3. دانلود مقاله آماده داستان با سوال با موضوع از این ستون به ان ستون فرج است
  4. نمونه مقاله آماده داستان با سوال با موضوع دو کبوتر
  5. مقاله آماده داستان با سوال با موضوع مارگزیده از ریسمان سیاه میترسد.
  6. نمونه مقاله داستان با سوال  با موضوع شتر نمک کش!
  7. مقاله داستان با سوال با موضوع کار بر دست خداست
  8. دانلود مقاله داستان با سوال با موضوع نفوذ کلمه پیامبران
  9. دانلود داستان با سوال با موضوع وارث ما

مجموعه داستان های لیست دوم

  1. نمونه داستان با سوال با موضوع حکمت خدا
  2. داستان با سوال کامل با موضوع گربه وکاسه عتیقه
  3. نمونه داستان با سوال آماده با موضوع نمایش محال
  4. دانلود داستان با سوال آماده با موضوع نمایش محال
  5. داستان با سوال آماده با موضوع خیرالامور اوسطها
  6. داستان با سوال برای آموزگار  با موضوع از کجا دانستی ؟!
  7. داستان با سوال برای معلم  با موضوع عروس را به حال خود بگذارید
  8. داستان با سوال دبستان با موضوع کوزه نزدیک بود روباه را خفه کند و بکشد
  9. داستان با سوال ابتدایی  با موضوع مرد لشکری و کودک و گربه و مار
  10. نمونه داستان با سوال برای معلمان با موضوع دزدی که گیوه را بدزد دزد است
  11. دانلود داستان با سوال برای معلمان با موضوع داستان عجیب و شگفت انگیز

مجموعه داستان های لیست سوم

  1. دانلود داستان با سوال برتر با موضوع عابد و شیطان
  2. داستان با سوال برتر با موضوع داستان غلام فتنه انگیز
  3. نمونه داستان با سوال جشنواره با موضوع حاکم و دلقک
  4. دانلود داستان با سوال جشنواره با موضوع هندی و هندی تر
  5. داستان با سوال جشنواره با موضوع تخم مرغابی
  6. دانلود نمونه کامل داستان با سوال با موضوع مرد شیاد و میمون
  7. نمونه کامل داستان با سوال با موضوع مرد شیاد و میمون
  8. مقاله کامل داستان با سوال با موضوع حکم اعدام مگس
  9. نمونه داستان با سوال کامل با موضوع دزد چتر
  10. دانلود داستان با سوال کامل با موضوع پدر شیشه بر
  11. بهترین مقاله داستان با سوال با موضوع خواب انوشیروان و تعبیر آن

مجموعه داستان های لیست چهارم

  1. نمونه مقاله برتر داستان با سوال با موضوع باور ها در ذهن مردم
  2. دانلود مقاله برتر داستان با سوال با موضوع لااقل خودم را نبرید تا به زنم خبر دهم!
  3. مقاله برگزیده داستان با سوال با موضوع دزدان سرگردان و بد عاقبت!
  4. نمونه مقاله برگزیده داستان با سوال با موضوع پرسش و پاسخ
  5. دانلود مقاله برگزیده داستان با سوال با موضوع نسیه جمع کردن
  6. مقاله برتر داستان با سوال با موضوع داستان بازرگان خوش خوراک
  7. دانلود گلچین داستان با سوال با موضوع داستان پیره زن و طراران
  8. گلچین داستان با سوال با موضوع صیاد و مرغ
  9. نمونه داستان با سوال برتر با موضوع بهلول و کفاش دزد
  10. دانلود داستان با سوال نمونه با موضوع  قباد و دزدان جواهر!
  11. دانلود داستان با سوال برتر با موضوع  در مواقع خطر-اشخاص مجرب به کار آیند نه جوانان بی تجربه و جنگ ندیده!

زندگی پژوهی سوم ابتدایی

همانطور که مطلعید در پایه سوم ابتدایی زندگی پژوهی به بهترین شیوه ممکن انجام می شود. دلیلش آشنایی دانش آموزان با مباحث جمله سازی و انشا نویسی است. در واقع بهترین موقع برای ترغیب دانش آموزان به مطالعات غیر درسی در پایه سوم ابتدایی است. چرا که در این پایه توجه به داستان ها می تواند برای دانش آموزان بسیار لذت بخش و هیجان انگیز باشد.

اگر شما آموزگار و یا محصل کلاس سوم ابتدایی هستید ، پیشنهاد تیم تخصصی ما به شما عزیزان استفاده کامل و دقیق از این بخشنامه است. با توجه به آنچه از فواید این مسئله گفتیم ، توجه شما عزیزان می تواند راهگشایی درست در این رابطه باشد.

قطعا تلاش در راستای شرکت در بخشنامه زندگی پژوهی علاوه بر کسب امتیاز ، در ارتقای اخلاقیات در کلاس درس نیز بسیار موثر و اثر بخش است.

نمونه زندگی پژوهی

با توجه به اینکه برای نگارش زندگی پژوهی احتیاج به نمونه و الگوی زندگی پژوهی است. معلمان گرامی میتوانند با مراجعه به سایت ما از نمونه زندگی پژوهی در رابطه با الگو برداری در مقاطع مختلف مانند زندگی پژوهی ابتدایی یا دبستان ، زندگی پژوهی در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم بهره گیرند.در توضیحاتی که در بالا خدمت شما عزیزان و دوستان گرامی ذکر شد نمونه های کاملی از فایل های مورد نظر را برای شما عزیزان نام بردیم. قطعا استفاده از آنها در زمینه کاری شما می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

نمونه زندگی پژوهی

همچنین می توان موضوعات زیر را نیز به عنوان موضوعات قدرتمندی به اشتراک گذاشت.

  • داستان با سوال برتر با موضوع   شجاعت یک کودک
  • داستان با سوال نمونه با موضوع  ظلم و ستم و حق ضعیف را تضییع کردن عاقبت خوشی ندارد.
  • جذاب ترین داستان با سوال با موضوع  نفرت از تاریکی
  • کاملترین داستان با سوال با موضوع سگ و خروس و روباه
  • بهترین داستان با سوال با موضوع مرده حلوا خور
  • دانلود بهترین نمونه داستان با سوال با موضوع اظهار عقیده
  • بهترین نمونه داستان با سوال با موضوع به رای و صلاحیت زنان کاری نکنید
  • دانلود بهترین داستان با سوال با موضوع توازاین چهارکدام را خواهی؟

دانلود زندگی پژوهی

با توجه به آنچه گفتیم معلمان برای نگارش زندگی پژوهی احتیاج به منبعی غنی و قابل اعتماد دارند. بانک فایل پژوهشی معلمان آموزش و پرورش این امکان را برای معلمان عزیز میسر ساخته است. معلمان و دانش آموزان عزیز می توانند از صدها  فایل مفید و ارزشمند زندگی پژوهی که در این پایگاه موجود است استفاده نمایند.

با توجه به مباحث ذکر شده شما عزیزان می توانید از سایت ما به عنوان سایت مرجع استفاده کنید. ما در این سایت همواره در پی آن هستیم که بهترین نمونه ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. مسلما شما دوستان عزیز می توانید با استفاده از سایت ما با کاملترین و قوی ترین فایل های آموزشی آشنا شده و به دانلود آنها بپردازید.لیست های ما همراه در حال آبدیت شدن هستند و تلاش داریم به بهترین شیوه به ارائه مسائل آموزشی پیرامون موارد ذکر شده بپردازید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نمونه فایل های زندگی پژوهی

دوستان و همراهان همیشگی در صورتی که نیاز به پشتیبانی داشتید و درخواست تدوین اختصاصی زندگی پژوهی را داشتید می توانید از طریق پر کردن فرم زیر با ما در ارتباط باشید.

    منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان