پیک آدینه ابتدایی |【 پیک هفتگی دبستان 】⭐️ ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ✔️

پیک آدینه ابتدایی

پیک آدینه ابتدایی عنوان مطلبی است که به همراه نمونه های کامل دانلودی در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت. در مطلب حاضر علاوه بر تعریف پیک آدینه ابتدایی و چیستی و چگونگی آن نمونه فایل های دانلودی ارزشمندی هم برای استفاده شما عزیزان قرار داده ایم. در صورت داشتن هر گونه سوال با شماره ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴ صالح تماس بگیرید.

پیک آدینه ابتدایی چیست؟

پیک آدینه ابتدایی

در رابطه با پیک آدینه ابتدایی نکته مهم و غیر قابل انکاری که مطرح می گردد ، این است که این پیک می تواند عامل پیوند عاطفی و درسی در میان دانش آموزان باشد. واقعیت امر این است که دانش آموزان برای حل تمارین پیک آدینه می توانند از همفکری و ایده های یکدیگر بهره ببرند . این موضوع باعث تحکیم روابط بین دانش آموزان می گردد. در صورت پیوند دانش آموزان با یکدیگر و تقویت روابط آنها جامعه پذیری آنها تقویت شده و می توانند روابط اجتماعی بالایی را در جامعه تجربه کنند. در این مبحث قصد داریم به طور کامل به توضیح و ارائه دانلود نمونه های کامل این نوع پیک بپردازیم. شما عزیزان در صورت هر گونه سوال و ابهامی می توانید با ما تماس بگیرید.اگر وقت مطالعه این مقاله را تا پایان ندارید می توانید از لینک زیر سریعا پیک های خود را دانلود نمایید.

برای دانلود نمونه های کامل پیک های هفتگی و ماهانه ابتدایی کلیک کنید

دانلود کنید

نمونه سوالات هفتگی در پیک آدینه ابتدایی

نمونه سوالات هفتگی ما توسط معلمانی که عادت به آموزش فرزندان سالهای قبل از نوجوانی دارند نوشته شده است. معلمان، حوزه هایی را که دانش آموزان بیشترین مشکل را تجربه می کنند، درک می کنند . به تدوین و تنظیم نمونه سوالات هفتگی در حوزه موضوعی می پردازند.

کودکان که به سرعت از طریق این مرحله از تحصیل پیشرفت می کنند از حل نمونه سوالات هفتگی لذت خواهند برد تا آنها بتوانند در برنامه های درسی که پیش رو دارند شروع خوبی داشته باشند.

تفاوت پیک آدینه ابتدایی در گذشته و امروز

پیک آدینه: همیشه معلمان بر روی این موضوع حساس بوده اند که درس هایی که آنها در طی یک مقطع زمانی به دانش آموزان خود آموزش داده اند، بتواند به خوبی آنها را در ادامه راه یادگیری کمک کند. با توجه به اینکه درس های در مدارس و مخصوصا مقطع ابتدایی از پیوستگی زیادی برخوردار اند، اینکه یکی از دروس آموزش داده شده توسط این عزیزان توسط دانش آموزان به خوبی تفهیم نشود باعث میشود تا آنها در ادامه راه به مشکلات فراوانی بر بخورند.همچنین می توانید برای دانلود انواع طرح جابر به برگه مربوطه مراجعه نمایید.

زمانی که قسمتی از درس ریاضی مانند تقسیم ها توسط معلم آموزش داده شده اما توسط یک یا چند دانش آموز به خوبی یاد گرفته نشده است، باعث میشود تا بعدا در مسائل دیگری به مشکل بخورند. به طور مثال در ضرب های سنگین و حتی تقسیم در مقطع متوسطه.

از همین رو معلمان و مدیران آموزش و پرورش برای اینکه اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان با دروس مهمی که آموزش داده شده به خوبی آشنا شده اند و در فهم آنها مشکلی نداشته اند، به استفاده از پیک آدینه روی آورند.

اما این پیک ها چه بود و چیست؟

در ابتدا برگه هایی در پایان هر هفته تحصیلی در میان دانش آموزان پخش میشد. این برگه ها مربوطه به دروسی بود که در همین هفته به دانش آموزان آموزش داده شده بود و حال معلمان میخواستند تا دانش آموزان در پایان هفته خود، این سؤالات مربوط به همان دروس آموزش داده را پر کنند. این کار کمک میکرد تا در ابتدا دانش آموزان با یک مرور دیگر بر روی دروس، بهتر آنها را بفهمند و اگر قسمتی را بلد نیستند آن را

  • از دیگر دانش آموزان بپرسند
  • از والدین خود بپرسند
  • و یا در کتب خود به دنبال یادگیری و جواب سؤالات باشند.

همینطور در صورتی که دانش آموزان یک درس را به خوبی متوجه نشده باشند معلم این موضوع را از تصحیح جواب های پیک آدینه متوجه میشود و در صورتی که این درس برای کل کلاس تفهیم نشده باشد میتواند دوباره آن را با روش دیگری آموزش دهد و مطمئن شود که دانش آموزانش دروس را یاد گرفته اند. حال به تفاوت این پیک در گذشته و زمان حال میپردازیم.

پیک ادینه ابتدایی در سال های قبل

پیک ادینه سال های قبل

پیک آدینه در سال های قبل صرفا یک برگه بود. این برگه مجموعه نمونه سؤالاتی بود که در یک هفته تحصیلی آموزش داده شده بودند و حال معلم آن را بین دانش آموزان توزیع میکرد تا به اهداف گفته شده برسد. اما این سال ها دیگر خبری از آن برگه های چاپی نیست و پیک آدینه به صورت کتاب در میان دانش آموزان پخش میشود.

دلیل تغییر شکل ظاهری پیک های آدینه چه بود؟

در ابتدا باید بدانید و به یاد بیاورید که تعطیلات آخر هفته دانش آموزان در این سال های اخیر با افزایش روبرو بوده است اما این تعطیلات در سال های گذشته کمتر بوده اند. اگر به یاد داشته باشید در گذشته دانش آموزان مقطع ابتدایی پس از ظهر روز پنجشنبه تعطیل شده و صرفا روز جمعه را از رفتن به مدرسه فارغ بودند. اما امروز شرایط فرق کرده است. دانش آموزان پس از اینکه روز چهارشنبه را به اتمام میرسانند به تعطیلات آخر هفته خود میروند و در اصل ۲ روز کامل را در تعطیلات آخر هفته به سر میبرند.

در این شرایط احتمال اینکه دروس آموزه دیده از یاد دانش آموزان برود بسیار افزایش پیدا میکند. این دانش آموزان صرفا ۵ روز از هفته را در مدرسه بوده اند و حال دو روز از آن را آزاد هستند. از همین رو به احتمال بسیار زیادی قسمت زیادی قسمتی از دروس از یاد دانش آموزان میرود. در این حالت بهترین راهکار استفاده از پیک آدینه است.

مطمئنا دانش آموزان باید زمانی را در طول این دو روز تعطیلی خود به دروس اختصاص دهند تا آنها را از یاد نبرند و این پیک ها به خوبی آنها را موظف به انجام این کار های میکند. برخی از معلمان در مورد ویژگی های این پیک ها که به کتاب پیک آدینه نیز معروف اند سؤال کرده بودند. حال در مورد ویژگی های این کتاب ها توضیحاتی را برای شما ارائه میکنیم.

کتاب پیک آدینه چیست؟

کتاب پیک آدینه چیست؟

این کتاب، کتابی است که میتوان گفت از همان سؤالات قدیمی ساخته شده است. به این صورت که به تعداد هفته های سال تحصیلی، در آن برگه وجود دارد و هر برگه مربوط به یک هفته تحصیلی و دروس آموزش داده شده در آن است. به این صورت دیگر معلمان مجبور نیستند که در انتهای هر هفته سؤالات جدیدی را طرح کنند و آن را بین دانش آموزان پخش کنند. بلکه دانش آموزان هر هفته و در روز های تعطیلی به سراغ کتاب پیک آدینه خود میروند و طبق دروس آموزش دیده سؤالات آن را پر میکنند. پس از آن نیز معلم در زمان های تعیین شده کتاب پیک را مورد مشاهده قرار میدهد و مطمئن میشود که دانش آموزانش به خوبی با دروس گفته شده آشنایی پیدا کرده اند.

مزیت های کتاب پیک آدینه چیست؟

مزیت های زیادی متوجه این پیک است. به طور مثال میتوان اولین مزیت را در این دانست که دانش آموزان دیگر مجبور نیستند در انتهای هر هفته برگه ها را در کیف های خود قرار دهند و به خانه ببرند و احتمالا در میان راه نیز برگه ها پاره شوند و مشکلات این چنینی پیش بیاید. دیگر مزیت این است که با این کتاب ها دیگر زمان معلمان مانند قبل صرف و درگیر نمیشود. یعنی اینکه معلمان نیاز ندارند تا انتهای هفته زمانی را برای طرح سؤالات جدید بگذارند و این زمان را میتوانند به انجام یک فعالیت مفید دیگر صرف کنند.

مزیت دیگر بحث زیبایی این پیک آدینه است. برگه های سیاه و سفید زیبایی خاصی در چشم مخاطبان و دانش آموزان نداشتند اما این کتاب ها به خوبی میتوانند باعث شوند تا دانش آموزان به نوشتن آن رقبت پیدا کرده و با روحیه بیشتری تکالیف آن را انجام دهند.

پیک آدینه در مقاطع مختلف دبستان

در مقطع اول ابتدایی پیک آدینه آنطور که فکر کنید مورد توجه نیست. این مقطع به دلیل اینکه دروس نسبتا آسانی دارد نیاز ضروری به استفاده از پیک ندارند و همینطور در صورتی که حجم مشق های گفته شده در این مقطع افزایش پیدا کند ممکن است در همین ابتدای راه سال تحصیلی از درس و مدرسه زده شوند و دیگر به آن علاقه ای نشان ندهند. از همین رو معلمان نیز سعی میکنند تا مشق و درس های گفته شده به آنان از سخی و حجم کمتری نسبت به بقیه مقاطع برخوردار باشد.

برای دانلود نمونه های کامل پیک های هفتگی و ماهانه ابتدایی کلیک کنید

دانلود کنید

پیک آدینه کلاس دوم دبستان کمی اهمیت بیشتری پیدا میکند. در این مقطع دانش آموزان کمی بیش از قبل با دروس اخت میشوند و درس هایی که به آنها آموزش داده میشود، از اهمیت نسبتا بالایی برخوردار اند. پیک آنها نیز به همین صورت از اهمیت بالاتری برخوردار میشود و معلمان به آن اهمیت میدهند. در گذشته نیز که پیک های به صورت برگه ای وجود داشت معلمان برای طرح سؤالات خود در این مقطع ابتدایی کمی سخت گیری بیشتری به خرج میدادند تا به خوبی این دانش آموزان را با فضای درس و مدرسه اخت کنند.

در پیک آدینه کلاس سوم دبستان، دروس کمی متفاوت تر از سال های قبل به دانش آموزان آموزش داده میشود. در این مقطع دروس واقعا سخت تر شده است و نمیتوان مانند قبل به آنها آسان گرفت. همینطور با توجه به اینکه دانش آموزان دیگر با فضای درس و مدرسه آشنا شده اند نیازی نیست تا مانند قبل تا حد زیادی مراعات آنها را کنید. بلکه میتوانید به اندازه (کافی) که بتواند واقعا آنها را در آموزش دروس گفته شده یاری دهد به آنها مشق و پیک دهید تا آنها از فضای درس دور نشوند.

پیک آدینه کلاس چهارم باید به خوبی برای دانش آموزان اجرا شود و مطمئن شد که این عزیزان از دروس آموزش داده شده به خوبی موضوعات مورد نظر را یادگرفته اند. از همین رو طرح کنندگان سؤالات نیز این مورد را مدنظر قرار میدهند و با توجه به استاندارد های موجود در این دانش آموزان کلاس چهارمی سؤالات آدینه را طرح میکنند و آن را در کتاب پیک آدینه قرار میدهند تا خیال معلمان از نظر کیفیت مشق ها و دروس گفته شده راحت باشد و بتوانند زمان خود را صرف دیگر فعالیت ها کنند.

آدینه در مقاطع مختلف دبستان

پیک آدینه کلاس پنجم و پیک آدینه کلاس ششم نیز مانند مقطع چهارم دبستان مورد اهمیت است و اهمیت دروس آن افزایش پیدا کرده است. از همین رو با مشاهده آن به خوبی متوجه سختی آن میشوید. در هر حال در این دو سال دبستان دانش آموزان باید به مرور خود را آماده کنند تا به مقطع متوسطه اول وارد شوند و شاید “کمی” سخت گیری برای آنها بتواند آنها را از فضای آسان ابتدایی درآورد و در سال های بعدی به آنها کمک خوبی کند.

موضوعی که مهم است این است که معلمان همواره دقت کنند که برای مشق آخر هفته حجم زیادی را بر سر دانش آموزان نریزند و توجه کنند که قسمتی از این مشق دانش آموزان مربوط به پیک های آدینه است و در صورت افزایش سرمشق ها آنها اذیت شده و از فضای درس دلزده میشوند.

پیک آدینه چه اهمیتی دارد ؟

پیک آدینه ابتدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این اهمیت در رابطه با تمرین ، تکرار و عادت در رابطه با حل تمارین مورد نظر است. مخصوصا اینکه در این پیک معمولا سوالاتی که به صورت هفتگی مطرح می گردد باعث افزایش بار علمی می شود. جمعه ها که معمولا به بطالت می گذرد توسط این مجموعه علمی به روزی آموزشی با بار علمی زیاد مبدل می گردد. در واقع در آخرین روز هفته به کمک این پیک کلیه تمارین مرور می گردند. و برای هفته آینده و شروع برنامه آموزشی آمادگی لازم ایجاد می شود.

تقویت رابطه بین دانش آموزان و معلمین توسط پیک آدینه ابتدایی

در خلال تمارین و حل سوالات پیک آدینه علاوه بر تقویت رابطه بین فردی دانش آموزان ، ارتباط آنها با معلمین نیز تقویت گردیده و سبب تعامل گسترده ای بین معلم و دانش آموز می گردد. از آنجا که یکی از بزرگترین اهداف سند تحول بنیادین تحکیم و تقویت روابط بین دانش آموزان و معلمان است. پیک ادینه در اجرای این دستورالعمل نقش مهمی را ایفا می کند. در صورتی که این سوالات خلاقانه باشند کمک فوق العاده ای به امر آموزش می کنند.

ارتباط مثلثی شکل اولیاء ، معلمان و دانش آموزان در تکلیف هفتگی

همانطور که در مسائل مربوط به پیک آدینه ابتدایی مطرح گردید این پیک می تواند به وسیله ارتباطی میان دانش آموزان با یکدیگر و همچنین دانش آموزان با معلمین گردد. اما چیزی که بسیار اهمیت دارد و عنوان نمودن آن خالی از لطف نیست این است که این تکالیف می تواند عامل مستحکمی در تقویت ارتباط میان اولیاء با دانش آموزان و معلمین گردد. چرا که نقش اولیاء نیز در اجرای سند تحول بنیادین و اهداف آموزشی و تربیتی نقشی غیر قابل انکار است. در خلال حل تکالیف آدینه دانش آموزان می توانند در راستای حل مشکلات خود از همفکری اولیاء بهره گیری کنند همچنین اولیا نیز می توانند با مطرح کردن پیشنهادات و انتقادات و همچنین راهکار های خود در اعتلای سطح علمی دانش آموزان تلاش کنند.

پیک آدینه

پیک آدینه

ممکن است شما تاکنون ده ها بار با نام پیک آدینه مواجه شده باشید ، اما اقدامی در راستای تدوین این پیک و ارائه نمونه سوالات هفتگی به دانش آموزانتان نکرده باشید. اینجا ما به شما کمک خواهیم نمود. این پیک در پایه های اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم و ششم مقطع ابتدایی طراحی و اجرا می شود. در این پیک سوالات کلیه دروس مختلف به صورت هفتگی تهیه و تنظیم می گردد. در این رابطه نقش معلم و ارائه پاسخ های تشریحی در ابتدای هفته و اجرای ارزشیابی کامل در این رابطه اجتناب ناپذیر است. در واقع باید توجه داشت که معلمان در این رابطه بایستی نقش موثری داشته باشند. حتی نقشی پر رنگ تر از اولیای دانش آموزان . چرا که این مسئله باعث رونق تحصیلی و پیشرفت درسی دانش آموزان خواهد شد.

هدف از پیک آدینه ابتدایی چیست ؟

همانطور که خدمت شما عزیزان ذکر نمودیم ، هدف از ارائه نمونه سوالات آدینه ابتدایی این است که دانش آموزان هر آنچه را که در طول هفته فراگرفته اند ، مرور کنند. با تاکید معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش این مسئله بسیار پررنگ تر شده ایت.بهترین زمان ممکن برای مرور این دروس جمعه هاست. دانش آموزان در روز جمعه می توانند با کمک گرفتن از اولیا خود این مسئله را مرور نمایند. نکته حائز اهمیت این است که با این کار به مشارکت اولیا هم کمک می شود. درواقع مثلث اولیا مربیان و دانش آموز در روز جمعه و ایام تعطیل بیشتر به چشم می خورد. چرا که اولیا هم در این ایام فرصت بیشتری دارند . و بهتر می توانند به وضعیت دانش آموزانشان رسیدگی کنند.

برای دانلود نمونه های کامل پیک های هفتگی و ماهانه ابتدایی کلیک کنید

دانلود کنید

چرا پیک آدینه باعث پیشرفت درسی دانش آموزان می گردد ؟

ممکن است شما نیز با این سوال برخورد کرده باشید که چرا از میان عوامل مختلف موثر بر پیشرفت بر روی این مورد تاکید شده است. قطعا برای پاسخ دادن به این سوال نمیتوان از پیش فرض های تئوریک استفاده نمود. چرا که مسئله آموزش و تاثیر گذاری بیشتر یک مقوله عملی است . در این مقوله عملی تجربه نقش مهمی را ایفا می کند . از آنجا که تجربه ثابت کرده است که پیک آدینه نقش مهم و کلیدی را در افزایش بار علمی دارد ، مسئولین آموزشی نیز بر این مسئله اذعان دارند. بنابر این می توان نتیجه گرفت که به دلیل مرور مطالب علمی عنوان شده در طول هفته و بازیابی این اطلاعات در روزهای جمعه این مسئله تاثیر شکوهمندی در افزایش یادگیری ایفا می کند.

چطور ارائه پیک آدینه ابتدایی را فرهنگسازی کنیم ؟

برای فرهنگسازی ارائه نمونه سوالات هفتگی به دانش آموزان می بایست از خودمان شروع کنیم. در این باره بایستی تکالیفی خلاقیت محور و مهارت محور را آماده نموده و با شیوایی کلام در اختیار دانش آموزان عزیز قرار دهیم. ترغیب اولیا برای مشارکت در کمک به دانش آموزان و حل مشکلات درسی شان نیز از مسائلی است که نباید فراموش کنیم. چرا که پیوند اولیا و مربیان است که می تواند به کرامت و ارتقای دانش آموزان کمک کند. در نهایت با توزیع بروشور هایی در بین سایر معلمان در رابطه با اهمیت پیک آدینه ابتدایی می توانیم این مسئله را فرهنگ سازی کنیم.

پیک آدینه اول تا ششم ابتدایی

پیک آدینه ابتدایی

با توجه به آنچه گفته شد بانک فایل پژوهشی معلمان اقدام به تهیه و جمع آوری مجموعه پیک آدینه ابتدایی در راستای استفاده دانش آموزان ، اولیاء و معلمان عزیز نموده است .در سال تحصیلی جدید با به روز آوری مطالب درسی و سوالات مربوط به هر پایه به صورت هفتگی از آعاز تا پایان سال این پکیج طلایی را جمع آوری نموده است. آنچه قابل تامل است این است که معلمان و دانش آموزان و همچنین اولیای گرامی می توانند از مطالب بسیار ارزنده و تفکیک شده این پیک ها استفاده کنند. سطح علمی دانش آموزان را در این راستا بالا ببرند. چرا که این مجموعه در کل یکی از بهترین مجموعه ها در اینترنت می باشد که سوالات و محتویات تفکیک شده در سی را در اختیار معلمان و جویندگان علم قرار داده است. این پیک ها در هر پایه ای اهمیت خاص خود را دارد که به بررسی آنها می پردازیم.

برای دانلود نمونه های کامل پیک های هفتگی و ماهانه ابتدایی کلیک کنید

دانلود کنیدپیشرفت سریع با استفاده از نمونه سوالات هفتگی

نمونه سوالات هفتگی  پیک آدینه ابتدایی یک روش ایدهآل برای کمک به کودکان به سرعت در طول تحصیلات ابتدایی خود است. کودکان در سن ۷ تا ۱۰ سالگی تشنگی برای یادگیری را توسعه می دهند . کار اضافی در خانه می تواند به آنها کمک کند تا به طور کامل در مورد موضوعاتی که در کلاس درس آموخته می شوند را درک کنند. در این رابطه پیک آدینه می تواند کمک شایانی به دانش آموزان داشته باشد. به کمک این پیک شادابی و نشاط دانش آموزان را دو چندان می کنیم…

مهمترین دلایل ارائه پیک آدینه ابتدایی

مهمترین دلایل ارائه نمونه سوالات هفتگی

نمونه سوالات هفتگی از کتابهای درسی لذت بخش تر است، لذا کودکان برای تدوین پیک آدینه ابتدایی مایل به مطالعه هستند.نمونه سوالات هفتگی درس مدرسه را به بخش های گوناگون  تقسیم می کنند تا بدون سردرگمی مرور شوند.معلمان که پیک آدینه را به دانش آموزانشان ارائه نمایند زمینه های مشکل را درک می کنند و بعد از هر سوال به نظرات خود می اندیشند تا به یادگیری نکات کلیدی در نمونه سوالات هفتگی کمک کنند.

پشتیبانی از والدین در نمونه سوالات هفتگی

نمونه سوالات هفتگی با هم یک راه عالی برای والدین برای حمایت از فرزندانشان در این مرحله حیاتی است. همچنین به سرعت بخشیدن به آموزش فرزندان خود نیز سرگرم کننده است. این از مهمترین پیامد های ارائه پیک آدینه ابتدایی است.

در نمونه سوالات هفتگی از تمام آزمونهای بازی شده و زمان واقعی لذت می برند، گزارش های قابل دانلود همیشه در دسترس هستند. والدین می توانند از این گزارش ها برای دیدن اینکه آیا درک کودک از خوانداری، ریاضیات و علوم و همچنین موضوعات مختلف دیگر وجود دارد. این به نوبه خود اجازه می دهد تا زمان حل نمونه سوالات هفتگی تمرکز شود.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

دانلود پیک آدینه ابتدایی جدیدترین و کاملترین نمونه ها

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]