پرسش مهر ۱۴۰۲ | پاسخ پویش مهر رئیس جمهور سال تحصیلی ۴۰۳-۱۴۰۲

پرسش مهر ۱۴۰۲

در این مقاله سعی داریم علاوه بر توضیحات کاملی پیرامون شیوه نامه پرسش مهر بیست و چهارم رئیس جمهور در سال تحصیلی ۴۰۳-۱۴۰۲ ده ها نمونه کامل مقاله را در این راستا برای استفاده شما عزیزان قرار دهیم. شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال و یا مشکلی می توانید در هر ساعتی با ما تماس بگیرید. در صورتی که فرصت ندارید مقاله را تا آخر بخوانید می توانید از لینک زیر نسبت به دریافت دهها نمونه پرسش مهر  اقدام نمایید.

09187518105

برای دانلود ده ها نمونه کامل پرسش رئیس جمهور کلیک کنید

با استفاده از فهرست زیر، میتوانید به هر قسمت از مقاله به سرعت دسترسی پیدا کنید. در صورتی که صرفا به دنبال دانلود پرسش مهر هستید از لینک قرمز رنگ بالا استفاده کنید و در غیر اینصورت از طریق لینک های زیر به قسمت مورد نظر در مقاله دسترسی پیدا کنید.

پرسش مهر

پرسش مهر رئیس جمهور چیست؟

اگر منظور شما از پرسش مهر ۱۴۰۲، پرسشی است که در سال تحصیلی ۴۰۳-۱۴۰۲ از طرف آقای رئیس جمهور عنوان شد، این پرسش برابر است با :پارسال چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟ اما اگر منظور شما از پرسش مهر ۱۴۰۲، سال تحصیلی ۴۰۳-۱۴۰۲ است باید بدانید که این سؤال در ۳ ماه آینده از طرف ایشان و در ابتدای سال تحصیلی جدید عنوان میشود.همچنین می توانید برای دانلود انواع طرح جابر به برگه مربوطه مراجعه نمایید.

برخی از افراد هنوز به دنبال یک دلیل قانع کننده در جهت ایراد پرسش مهر از سمت رئیس جمهور هستند. این عزیزان این طرح را یک طرح مزاحم و غیر اجباری میدانند که صرفا به عنوان یک شعار، هر ساله توسط رئیس جمهور منتخب عنوان میشود. در ابتدا باید گفت که نمیتوان بر شعاری بودن این طرح توجیه مناسبی آورد. هرساله پرسش هایی که از سمت رئیس جمهور ایراد میشود صرفا جنبه ای نمادین دارد و حتی گاها به هیچ عنوان برای طرح آن زمان کافی صرف نمیشود.

نمادین و بی فایده یا نمادین و مزید فایده؟

اینکه پرسش مهر ۱۴۰۲ یک طرح نمادین است باعث نمیشود تا بتوانیم از دیگر جنبه های این موضوع چشم پوشی کنیم و آن را نا دیده بگیریم. این طرح واقعا مزایای زیادی را برای نظام آموزشی دارد که باعث میشود اداره آموزش و پرورش تمرکز زیادی را بر بهبود آن بگذارد. به همین منظور برای اینکه بتوانیم به خوبی شما را با این مزایا آشنا کنیم در ادامه مقاله به مزایایی که تا به این طرح برای کشور و نظام تحصیلی داشته و خواهد داشت اشاره ای میکنیم.

اما قبل از آن شاید بهتر باشد کمی بیشتر در مورد ماهیت وجود پرسش مهر ۱۴۰۲ توضیحاتی را ارائه کنیم و بیش از پیش به آن اهمیت دهیم. پرسش مهر دقیقا چیست؟ از چه زمانی به آن اهمیت داده شده و چرا هر ساله توسط رئیس جمهوران مختلف با جناح های سیاسی متفاوت، طرح میشود و به دانش آموزان مدارس کل کشور ابلاغ میشود؟

در ادامه با تمامی این موارد آشنا میشویم.

پرسش مهر ۲۴

پرسش مهر 23

پرسش مهری که در این سال تحصیلی با آن روبرو هستیم، پرسش مهر ۲۴ نام دارد. این پرسش در سال تحصیلی قبلی نام پرسش ۲۲ را بر خود داشت. این نام از تعداد دفعات برگذاری آن گرفته میشود. در هر حال قرار شد در این قسمت در مورد ماهیت وجود این پرسش از سمت رئیس جمهور اطلاعاتی را برای شما بیان کنیم:

در سال ۱۳۷۶ شمسی، برای اولین بار ایده پرسش مهر به اجرا درآمد. البته این نام در آن زمان بر روی آن قرار نگرفته بود. بلکه در سال های ابتدایی به آن نام های دیگری را اختصاص میدانند تا اینکه نهایتا نام پرسش مهر بر آن قرار داده شد. ایده این طرح کمی قبل تر از سال ۷۶ عنوان شده بود اما نهایتا در این سال و زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی با آن موافقت شد.

پس از اینکه ما در مقاله خود تاریخ رونمایی از این طرح را سال ۷۶ اعلام کردیم، برخی از مطالعه کنندگان با این سؤال به سراغ ما آمدند که؛ از تاریخ سال ۷۶ تا ۱۴۰۰ باید ۲۴ پرسش مهر توسط رئیس جمهوران مختلف ایراد شده باشد. اما چرا در زمان حال نام آن را پرسش مهر ۲۴ میگذارید؟

چرا پرسش امسال، برابر با پرسش قبل نیست؟

در جواب این سؤال باید بگوییم که به هیچ عنوان از سمت ما قصوری در این زمینه انجام نشده است و عنوان اعلام شده، عنوان صحیحی است. اما اینکه چرا این عنوان طبق تاریخ، دو قسمت عقب است، این موضوع است که در سال های ابتدایی اجرای این طرح کمی با تأخیر انجام میشد و حتی گاها اجرا نمیشد.

به این دلیل که اهمیت طرح هنوز به بسیاری از افراد ثابت نشده بود، کمتر کسی در نهاد ریاست جمهوری و همینطور در سازمان آموزش و پرورش به آن اهمیت میداد و عملا پرسش مهر در ابتدا از ارزش کمی نزد مجریان آن برخوردار بود. در این بین و با کمی قصور از طرف اجرا کنندگان، در دو سال مختلف این طرح اجرا نشد و اصلا از سمت نهاد ریاست جمهوری سؤالی برای ابلاغ به دانش آموزان پرسیده نشد.

این موضوع باعث شده تا در نام گذاری پرسش به صورت شمارشی، این دو سال حذف شده و به جای عدد ۲۱ با عدد ۲۴ در این عنوان روبرو باشیم. البته که نمیتوان برای این عقب ماندن از برنامه ریزی اصلی شخص خاصی را مقصر دانست. زیرا سازمان مشخص و ثابتی اجرای این طرح را بر عهده نداشته است. این طرح در ابتدا مانند فرزند بی مادر و سرپرستی بوده است که به تازگی سر و سامان گرفته و میتوان روی بازخورد های مثبتی که عاید نظام آموزشی در کشور کرده است حساب کرد.

در ادامه مقاله به موضوعات گفته شده در مورد مزیت های این طرح میپردازیم و عنوان میکنیم که اصلا چرا این طرح باید در مدارس کشور به اجرا درآید و اهمیت اجرای پرسش مهر ۲۴ و دیگر پرسش ها در چیست؟

پرسش مهر بیست و چهارم رئیس جمهور

پرسش مهر بیست و چهارم رئیس جمهور

پرسش مهر بیست و چهارم رئیس جمهور شاید با تمامی ۲۲ پرسش قبلی متفاوت باشد. در سال تحصیلی ۴۰۳-۱۴۰۲ شرایط کشور نسبت به قبل متفاوت است و دانش آموزان با شرایط دیگری روبرو اند. منظور شرایط اقتصادی نابسامان جامعه است که در سال های اخیر و به علت تحریم های آمریکا به شدت به اقشار مختلف جامعه فشار وارد میکند. همین موضوع باعث میشود تا پرسش مهر بیست و چهارم رئیس جمهور کمی متفاوت تر از قبل باشد و حتی با جهت گیری های اقتصادی روبرو باشد.

برخی از تحلیلگران بر این نظر اند که در سال جدید تحصیلی رئیس جمهور کشور، آقای رئیس جمهور پرسش مهر خود را در مورد مسائل اقتصادی بیان میکند و با سؤال خود سعی میکند تا نظر دانش آموزان در مورد مسائل اقتصادی در سال گذشته و همینطور نظر والدین آنها را جویا شود. البته این صرفا یک احتمال است و نمیتوان به صورت صد در صدی بر روی آن حساب کرد.

ممکن است باز هم مانند سال ۹۷، رئیس جمهور سؤال خود را در مورد مسائل آموزش و فرهنگی بیان کند و از دخالت دادن دانش آموزان در مسائل اقتصادی جامعه خود داری کند. در هر حال این موضوعی است که تا قبل از پرسش مهر بیست رئیس جمهور معلوم نمیشود و نمیتوان به هیچ عنوان به صورت کاملا قاطع در مورد آن نظری را ارائه کرد.

بهترین حالت ممکن چیست؟

در بهترین حالت ممکن، بهتر است تا پرسش مهر رئیس جمهور در مورد موضوعی باشد تا علاوه بر کمک به رشد دانش آموز در نوشتن آن، به دریافت بازخورد عمومی نیز کمکی بشود.

منظور این است که به طور مثال، در زمان حال نظرات متفاوتی در مورد شرایط اقتصادی کشور وجود دارد. برخی از خانواده ها به دلیل افزایش دارایی های خود از وضعیت اقتصاد رضایت کاملی را دارند اما برخی دیگر به دلیل کاهش ارزش خرید خود با وضعیت اقتصاد مشکل دارند و آن را یک اقتصاد نابسامان میدانند. در نهایت تمامی این نظرات از طریق والدین به فرزندان منتقل میشود.

اگر پرسش رئیس جمهور ۴۰۳-۱۴۰۲ یک پرسش مرتبط به این وضعیت باشد به خوبی میتوان نظرات مختلف در جامعه را مشاهده کرد و حتی شاید بتوان یک راهکار مناسب را از میان پاسخ های داده شده به پرسش پیدا کرد و از آن در جهت بهبود وضعیت کشور استفاده کرد.

در نهایت تصمیم گیرنده نهایی شخص رئیس جمهور است و ایشان تصمیم میگیرند که برای پرسش مهر ۱۴۰۲ خود از چه سؤالاتی استفاده کنند و چه استراتژی را برای آن انتخاب کنند. باید منتظر ایراد این سؤال در سال تحصیلی آینده در ابتدای مهر بمانیم.

پرسش مهر

پرسش مهر 1402

مزایای پرسش مهر چیست؟ چرا آن را باید در ابتدای مهر هر سال تحصیلی داشته باشیم و برای آن زمان صرف کنیم؟ این ها سؤالاتی هستند که برخی از معلمان گرامی در مورد این طرح میپرسند. باید برای اینکه مهم ترین مزیت این طرح را برای شما بیان کنیم، کمی باز تر صحبت کنیم:

اگر کمی واقع بین باشید، به خوبی این موضوع را قبول دارید که فضای اغلب مدارس در ایران باعث شده تا دانش آموزان ایرانی با اعتماد به نفس کمی به سنین بالاتر و مقاطع بعدی بروند. در مدارس ایران به هیچ عنوان روی موضوع بسیار مهم اعتماد به نفس و البته عزت نفس کار نمیشود و آموزه های مختلف و غیر ضروری در این مدارس نهایتا باعث میشود تا بسیاری از دانش آموزان با کمبود اعتماد به نفس روبرو شوند.

این موضوع باعث میشود تا در آینده آنها با مشکلات فراوانی روبرو شوند. حتی این موضوع میتواند باعث شود تا این دانش آموزان در جامعه آینده کشور نتوانند به خوبی رسالت فردی خود را پیدا کنند و حتی به مشکلاتی چون اعتیاد و غیره دچار شوند. علاوه بر آن در زندگی های مشترک نیز کمبود اعتماد به نفس باعث ایجاد اختلافات زیادی در زوجین میشود.

مهم ترین هدف پرسش مهر چیست؟

در نهایت یکی از مهم ترین اهداف پرسش مهر را میتوان افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان در مدارس دانست. اما چطور؟

تصور کنید که شما در حال صحبت کردن با یک فرد مهم و تأثیر گذار در کشور هستید. این که این فرد در مقابل شما قرار داشته باشد و یا حاضر به مطالعه نامه شما باشد میتواند احساس غرور و اعتماد به نفس زیادی را در شما به وجود بیاورد. حال در ادامه تصور کنید صحبت های شما در مقابل این مقام تأثیر گذار میتواند در تصمیم گیری های وی تأثیر بسزایی داشته باشد و حتی به صورت کاملا مستقیم باعث ایجاد تصمیم شود.

این موضوع دقیقا همان حسی است که باعث میشود تا دانش آموزان با دست یافتن به آن، به افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنند. پس با خیال راحت میتوان مهم ترین مزیت این طرح را، دستیابی به اعتماد به نفس بیشتر برای دانش آموزان دانست.

مزیت بعدی دیگر موضوع نوشتار نامه است. نوشتن نامه یکی از قابلیت هایی است که هر فرد در زندگی خود به آن نیاز پیدا میکند. نوشتن نامه به یک مقام تأثیر گذار باعث میشود تا دانش آموزان در نگاشتن نامه خود دقت بالایی را به خرج دهند و همواره بر روی آن تمرکز مناسبی را متوجه کنند. نوشتن نامه در آینده تحصیلی و البته شغلی هر فرد یک موضوع مهم است که در صورت نا آشنایی با آن احتمالا با مشکلاتی روبرو میشوند. بهترین زمان یادگیری آن نیز زمان دبستان است.

پرسش مهر 1402

مزیت بعدی پرسش مهر، مزیتی است که متوجه نهاد ریاست جمهوری میشود. در نهایت این نامه ها توسط نهاد ریاست جمهوری مورد بررسی قرار میگیرد. مطمئنا تعداد بسیار زیادی از این نوشته ها به صورت شعاری و با هیچگونه هدف خاصی و صرفا برای رفع تکلیف نوشته میشود اما قسمتی از آنها نیز توسط دانش آموزان خلاق و باهوش نوشته میشود که میتوان از آن ایده های فراوانی گرفت. به هیچ عنوان نباید از پتانسیل بالای ذهن دانش آموزان دبستانی و متوسطه غافل شد. ایده هایی که این دانش آموزان در کشور های مختلف میدهند همواره باعث ایجاد راهکار های مناسب در همه زمینه از جمله تحصیلی و غیره میشود.

علاوه بر این، وجود این نظرات میتواند باعث شود تا مطالعه کنندگان آنها به دید عمومی در مورد یک موضوع کلی دست پیدا کنند و در صورتی که این دید، در شرایط مناسبی نباشد، برای تغییر آن اقدام کنند.

نقاشی پرسش مهر ۱۴۰۲

نقاشی پرسش مهر چیست؟ دانش آموزان میتوانند برای پاسخ دادن به پرسش مهر از قالب های زیادی استفاده کنند. در ادامه به طور کامل به فرمت پاسخ های پاسخ پرسش مهر میپردازیم و آنها را برای شما توضیح میدهیم. اولین فرمت پاسخ به صورت نقاشی است. دانش آموزان اغلب در مقاطع ابتدایی و دبستان به جای اینکه پاسخ خود را به صورت متن به رئیس جمهور کشور ارسال کنند آن را یک نقاشی زیبا ارسال میکنند. این نقاشی میتواند با موضوع یا یکی از موضوعات موجود در پرسش مهر باشد.پرسش مهر 1402

نقاشی پرسش مهر باید به صورت خلاقانه کشیده شود و رنگ های به کار رفته در آن به خوبی بتواند با بیننده ارتباط برقرار کند. قوانین خاصی برای کشیدن آن وجود ندارد. برخی از افراد تصور میکنند که برای کشیدن آن باید صرفا از نقاشی سبک کلاسیک استفاده کرد اما هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و میتوان حتی در صورت وجود توانایی آن را با سبک های دیگری چون سیاه قلم و غیره کشید.

دانش آموزان مطمئنا با این ایده ها به افزایش خلاقیت خود کمک میکنند. به طور کلی یکی از مهم ترین اهداف نقاشی پرسش مهر ۱۴۰۲، ایجاد و افزایش خلاقیت در دانش آموزانی است که به این فن و حرفه علاقه دارند. امیدواریم که معلمان عزیز بتوانند با استفاده از تجربیات خود در این زمینه دانش آموزان را به خواسته و هدف گفته شده نزدیک کنند.

شعر پرسش مهر ۲۴

قالب دیگر پاسخ به این طرح، شعر پرسش مهر است. شاید این موضوع به ندرت توسط دانش آموزان استفاده شود اما در هر حال وجود این قالب به دانش آموزان خلاقی که به این زمینه علاقه دارند کمک میکند تا با یافتن یک شرایط عالی و مناسب خلاقیت خود را افزایش داده و خود را بهتر از قبل ثابت کنند. شعر پرسش مهر بیست به هیچ عنوان نباید با یک کیفیت عالی و مثال زدنی نوشته شود. مطمئنا از دانش آموزان دبستان و متوسطه انتظار نمیرود تا بتوانند در این سن پایین محتوای آهنگینی با کیفیت بسیار عالی را تهیه کنند.

آنها حتی میتوانند از شعر های سروده شده در زبان فارسی و دیگر زبان های موجود ایده بگیرند و قسمتی از آنها را در پرسش مهر ۱۴۰۲ خود قرار دهند. این موضوع به شدت کمک میکند تا این عزیزان در خلل نوشتن پرسش مهر به مطالعه روی بیاورند و با مطالعه شعر های مختلف در فرهنگ های متفاوت به خود کمک کنند. در صورتی که شما معلمان عزیز نیز میتوانید به آنها در این زمینه کمک کنید از هیچ عملی دریغ نکنید.

خطاطی پرسش مهر بیست و چهارم

خطاطی پرسش مهر بیست و چهارم

خطاطی پرسش مهر بیست و چهارم یکی دیگر از قالب های پاسخ به پرسش مهر است که از جمله خدمات نیز محسوب میشود و شما میتوانید برای سفارش آن از سایت ما اقدام کنید. خطاطی و نوشتن به خط خوش مطمئنا نیاز به مهارت خاصی دارد و هر کسی نمیتواند بگوید که برای نوشتن به طریق خطاطی آماده است. از این رو به شدت پیشنهاد میشود تا قبل از اینکه به سپردن خطاطی پرسش مهر به فردی اقدام کنید نمونه کار های او را مشاهده کنید و اطمینان حاصل کنید که کار فرد مورد نظر شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

نوشتن خطاطی پاسخ پرسش، میتواند باعث شود تا نمره دریافتی دانش آموزان و معلمان بیش از پیش افزایش یابد و به خوبی میتوان از این مورد نهایت استفاده را برد. پس برای اینکه بتوانید واقعا نمره خوبی و مناسبی را از این موضوع دریافت کنید به زیبایی و کیفیت آن توجه کنید. یک خطاط حرفه ای میتواند به خوبی در این زمینه به شما کمک کند و باعث افزایش نمرات نهایی شما در پرسش مهر ۱۴۰۲ شود پس به حد کافی به مسئله گفته شده اهمیت دهید و آن را بی اهمیت ندانید.

داستان پرسش مهر ۴۰۲-۴۰۳

قالب دیگر پاسخ پرسش مهر، داستان نویسی است. در پرسش مهر ۱۴۰۲ این موضوع اغلب از دانش آموزان خلاق انتظار میرود و هر دانش آموزی نمیتواند در مورد یک موضوع گفته شده از سمت رئیس جمهور یک داستان مناسب بنویسد. به طور مثال یک دانش آموز خلاق با استفاده از خلاقیت خود در مورد شعار پرسش مهر ۴۰۳-۱۴۰۲ یک داستان زیبا مینویسد.

این شعار عبارت بود از: پارسال چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟ حال دانش آموز مذکور میتواند با یک داستان خلاصه و جامع توضیح دهد که در سال گذشته چه موضوعاتی را آموزش دیده است؟ قسمتی از این موضوعات میتواند مربوط به آموزش هایی باشد که در محیط مدرسه آموزش دیده و قسمت دیگر آن مربوط به آموزش های غیر مدرسه ای باشد. به طور مثال یادگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه و یا آموزش کامپیوتر به صورت غیر حضوری و شرکت در دوره های اینترنتی.

این روش پاسخ به پرسش مهر بازخورد بسیار خوبی را برای دانش آموزان در پی دارد و به خوبی میتواند آنها را در زمینه داستان نویسی کمک کند. داستان نویسی دانش آموزان نیز قرار نیست تا به بهترین شکل ممکن انجام شود.

نمایشنامه نویسی پرسش مهر ۲۴

نمایش نامه نویسی پرسش مهر 1402

نمایشنامه نویسی پرسش مهر ۲۴ میتواند یک قالب دیگر برای پرسش مهر و جواب به آن باشد. شما عزیزان باید بدانید که برای نوشتن نمایشنامه نیاز به دانش تخصصی و مهمی ندارید و میتوانید به خوبی با استفاده از ایده های موجود در اینترنت و حتی فایل های نمایش نامه آماده موجود به نوشتن آن بپردازید.

البته اگر به کیفیت کار خود اهمیت بالایی میدهید بهتر است تا از یک فرد متخصص و یا حداقل تجربه دار در این زمینه کمک بگیرید و ایده های وی را اجرا کنید. همینطور از راهنمایی های او به خوبی استفاده کنید تا در نهایت خروجی کار شما یک خروجی با کیفیت و البته مناسب باشد.

پاسخ دانش آموزان به پرسش مهر ۱۴۰۲

پاسخ پرسش مهر 1402 رئیس جمهور

در نهایت در میان پاسخ دانش آموزان به پرسش مهر ۱۴۰۲، پاسخ های بسیار خلاقانه و خوبی پیدا میشود که شما عزیزان میتوانید برای یافتن یک دید کلی به این موضوع از آنها استفاده کنید. قسمتی از این پاسخ ها را میتوانید در قسمت آرشیو فایل ما پیدا کنید. دانلود آنها نیز مطمئنا میتواند کمک خوبی به شما در این زمینه باشد اما در نهایت در مورد این موضوع باید بدانید که پاسخ تمامی دانش آموزان، پاسخ مناسبی نیست و صرفا تعدادی از آنها از خلاقیت در پاسخ دادن به پرسش مهر ۱۴۰۲ استفاده میکنند.

البته این موضوع تا حد زیادی به بحث آموزش معلم و روشن سازی این موضوع و اهمیت پرسش مهر ۱۴۰۲ توسط معلم کلاس و حتی مدیر مدرسه دارد. پس بهتر است مدیران مدارس به خوبی به جایگاه معلمان در این زمینه اهمیت بدهند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

در این مقاله به صورت مفصل در مورد پرسش مهر، پاسخ به آن موضوعات مختلف در مورد آن صحبت کردیم. همینطور در ابتدای مقاله عنوان شد که در صورتی که علاقه دارید صرفا به دانلود پرسش مهر بپردازید از لینک موجود در ابتدای صفحه استفاده کنید. با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان


درباره ما

بانک فایل پژوهشی معلمان یکی از قدیمی ترین مراکز آموزشی سطح کشور است. این سایت دارای زیر مجموعه های مهمی از سایت های آموزشی است. مدیریت سایت با محمد صالح است که سعی می نماید همواره جدید ترین فایل های آموزشی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

برای دانلود ده ها نمونه کامل پرسش رئیس جمهور کلیک کنید