تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی | ❶ دانلود نمونه تجربیات برتر معلمان ابتدایی متوسطه اول و دوم

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

همانگونه که می دانیم تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی معتبر و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها دانش آموز را بر می انگیزد تا بیاموزد که چگونه یاد بگیرد. در این مقاله سعی داریم به بهترین شکل ممکن شما را با این مقوله آشنا نماییم . در صورت تمایل می توانید از لینک زیر اقدام به دانلود صدها نمونه فایل نمایید.

برای دانلود صدها نمونه فایل تجربیات کامل و دقیق کلیک کنید.

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

توسعه ،ارتقا ظرفیت و توان کاری در سازمان مدرسه، نیازمند فراگیری مهارت های تازه و ایجاد و هماهنگی مدل های ذهنی جدید از جمله تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی است. این در حالی است که کارکردهای سنتی نظام تعلیم و تربیت تاکنون به شکل پیوسته و متمرکز ، به دنبال مفاهیمی نظیر: محفوظات ، انتقال و توسعه ی فرهنگ و دانش اطلاعات ، اجتماعی کردن ، تحکیم اخلاق فردی و اجتماعی ، تسهیل تربیت شهروندی و نظایر آن بوده است. امّا امروزه، علاوه بر لزوم تقویت برخی از این محورها، بازنگری و البته ردّ مقوله هایی چون: پرداختن صرف به محفوظات، کارکردهای نوینی برای آموزش و پرورش تعریف شده است.در صورت داشتن هرگونه سوالی با ما تماس بگیرید.همچنین می توانید برای دانلود انواع طرح جابر به برگه مربوطه مراجعه نمایید.

انتظارات جدید از آموزش و پرورش

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ، تسهیل شرایط یادگیری مداوم و مادام العمر، توسعه ی مهارت های یادگیری، ارتقای مسئولیت پذیری ، خودآگاهی، تفکّر خلّاق و نقّاد و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها لذا با این رویکرد، انتظارات جدیدی از آموزش و پرورش مطرح می گردد، از جمله: تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی  – افزایش دانش آموزان در فرآیند یاددهی – یادگیری، گسترش اختیار اولیا در حوزه ی آموزش و پرورش، افزایش تناسب آموزش ها با واقعیت های زندگی، برنامه های منعطف و پاسخگو به سلایق مختلف ، احترام بیشتر به مختصات بومی و منطقه ای و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها از این رو بحث باز اندیشی اهداف که به طور مستمر موجب تغییر در ساختار ، برنامه ها، نقش ها و شیوه ها می گردد، ضروری به نظر می رسد. نظرسنجی ها، تدوین برنامه های دانش آموز محور،تعامل با خانواده ها و نهادهای پیرامونی ، تربیت انسان های پژوهش گر و بازنگری روش های تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها از آموخته های دانش آموز، به شکل ویژه و همگام با تغییرات فزاینده کنونی مورد توجّه قرار می گیرد. گاه بهترین کار مطالعه مقاله های معتبر در این رابطه است.

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی در نظام آموزش و پرورش

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

نظام آموزش و پرورش (به عنوان یک مجموعه کل) از اجزا و عناصر درهم تنیده ای برخوردار است و برای ایجاد هر گونه تغییر و تحوّل در این نظام ، آگاهی از تاثیرات بعضاً متقابل و گسترده ی این اجزا با عناصر اساسی لازم است. یکی از این اجزا، تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی است و اعتبار بخشی بیش از پیش و تغییر در این نظام، امری حساس تلقی شود، چرا که تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر برای قضا و تصحیح، تصمیم درست و اقدام آگاهانه است. به عبارت دیگر تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ، دانش آموز را بر می انگیزد تا بیاموزد که چگونه یاد بگیرد. در چنین رویکردی، یادگیرنده تبدیل به فردی فعال،ریسک پذیر و محقق می شود که به طور دائم از تدریس بهره می گیرد.

فرایند تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

در این فرآیند «توالی آموزش- ارزشیابی- آموزش» موجب می شود که شایستگی فرد رشد نموده و اعتماد به نفس او افزایش یابد و فراگیر به خوبی یاد بگیرد که چگونه آموخته ها را در وضعیت های دشوار و ناآشنا بکار گیرد. این امر، توان تصمیم گیری و تشخیص وضعیت را در فرد رشد می دهد و این هدف اساسی آموزش است. در چنین سیستمی ، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها در خدمت آموزش قرار گرفته و جزو لاینفک آن به شمار می رود و همواره در فرآیند آموزش جاری است.

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی  در سازمان های آموزشی

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی  در سازمان های آموزشی

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی  در سازمان های آموزشی، در مقایسه با سایر سازمان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که آموزش و پرورش ، فرآیندی غیر قابل کنترل و ارزشیابی از آن ، کار بسیار مشکل و ظریفی است. به عبارت دیگر تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی سازمان آموزشی، مکانی است که اهداف نظام آموزشی در آن محقّق می شود و چگونگی دستیابی به این اهداف به طور مستقیم از ماهیت سنجش و ارزشیابی تاثیر می پذیرد، لازم است کارکنان آموزشی مدارس به ویژه معلّمان و دبیران، نسبت به فراگیری و بکارگیری یافته های جدید در زمینه : روان شناسی یادگیری ، روش ها و فنون آموزشی، تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و اندازه گیری و سنجش اقدام نمایند و از دانش، توان فکری و عملی برای تربیت فراگیران ژرف اندیش و برخوردار از بینش استفاده نمایند. بدیهی است، متولیان اداره نظام آموزشی نیز وظیفه دارند که برنامه ها و تسهیلات لازم را در این زمینه، منطبق با اهداف و راهکارهای ارائه شده در سند تحوّل بنیادین و سایر اسناد بالادستی، طراحی نموده و فراهم آورند. مرکز سنجش آموزش  و پرورش با توجه به موارد مذکور و نیز بر اساس نتایج اجرای طرح نظارت جامع که ضرورت ارتقاء دانش و مهارت معلمان ، مدیران و سایر کارکنان آموزشی در حوزه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی را محرز می سازد، در نظر دارد با اجرای طرح جشنواره تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی در حوزه سنجش و ارزشیابی، بستر مناسبی برای آشنایی، ترویج، اشاعه و استقرار روش های علمی و کاربردی سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در سراسر کشور فراهم آورد.

مستندات قانونی تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی چیست

تدوین، تصویب و ابلاغ مفاد سند تحوّل بنیادین و قانون برنامه پنجم توسعه ، ماموریت و رسالت حوزه های مختلف دستگاه آموزش و پرورش و از جمله مرکز سنجش را بیش از گذشته تبیین نموده است. از مصادیق تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (آغازین تکوینی و پایانی) منطبق با آیین نامه ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بند های آیین نامه

  • بند ۱۹ از فصل ۷ «استقرار نظام ارزشیابی و تضمین کیفیت در تعلیم و تربیت رسمی عمومی» را به عنوان یکی از اهداف عملیاتی سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش تعیین نموده و راهکارهای چهارگانه ی(۱-۱۹ الی ۴-۱۹ ) را برای تحقّق آن در نظر گرفته است.
  • بند ۳-۷ ماده ۱۹ از « اصلاح نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با تاکید بر ارزشیابی برای تحقق فرآیند یاددهی – یادگیری در کلیه دوره های تحصیلی و تحقق کامل این فرآیند تا پایان برنامه » و « استقرار نظام تضمین کیفیت جهت پایش، ارزشیابی ، اصلاح و افزایش بهره وری» به عنوان اولویت های برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و تحوّل بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور، یاد کرده است.
  • مصوبه ۷۱۳ جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، تبیین اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، مواردی نظیر: جدایی ناپذیری ارزشیابی از فرآیند یاددهی- یادگیری، استفاده از نتایج ارزشیابی در بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری و اصلاح برنامه ها، هماهنگی میان هدف ها با محتوا، روش های یاددهی- یادگیری و فرایند ارزشیابی و روش ها را با تاکید بر نوآوری و خلاقیت مدّ نظر قرار داده است.
  • مصوبات جلسات ۷۵۰ مورخ ۲۶/۴/۸۶ ، ۷۳۹ مورخ ۲۰/۵/۸۸ (در خصوص آیین نامه ی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره های ابتدایی و راهنمایی) و ۶۶۶ مورخ ۳/۸/۹۰ (ماده ۴۴ آیین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه) ضمن اشاره به انواع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از قبیل: آغازین ، تشخیصی ، تکوینی و پایانی، ضرورت تنوع و بهره گیری از روش های نوین و منعطف ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان را در فرایند یاددهی- یادگیری مورد تاکید قرار داده است.

دانلود صدها نمونه فایل تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی دانلود

برای دانلود فایل موردنظرتان روی آن کلیک کرده و به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ناشی از آموزش های اخلاقی

تجربیات برتر در حوزه سنجش و ارزشیابی

ممکن است تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از تجارب برتر اخلاقی و تربیتی معلم و یا دبیر مربوطه حاصل گردد. در این رابطه می توان به مثال های زیر اشاره نمود:

  •  تجارب برتر تربیتی آموزگار ابتدایی حل مشکل اختلالات رفتاری دانش آموز
  • تجارب برتر تربیتی آموزگار دبستان چگونگی آموزش مفهوم هرم غذایی سالم
  • تجارب برتر تربیتی استثنایی علاقمند کردن دانش آموزان استثنایی به استفاده از تغذیه مفید
  • تجارب برتر تربیتی معلم ابتدایی دزدی و حل مشکل و بررسی علل در دانش آموز
  • تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی معلم دبستان بررسی ارتباط با جنس مخالف،و رفع اختلالات جنسی
  • تجارب برتر تربیتی آموزگار بهبود پرخاشگری دانش آموز پایه …
  • تجارب برتر تربیتی معلم ایجاد ارتباط بین آموزه های تربیتی مدارس با زندگی

سایر مقالات و تجارب خاص اخلاقی تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی چطور ؟

از مقالات قابل استفاده در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  1. مقاله تجربه برتر تربیتی امانت داری و گسترش آن در بین دانش آموزان
  2. نمونه های تجارب برتر تربیتی چگونگی بررسی ورفع اختلال اضطراب در دانش آموزان
  3. مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی درمان استرس پس از آسیب PTSD  دانش آموز
  4. تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی معلمان تعمیق و اعتقاد به حجاب و عفاف دانش آموزان
  5. تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت  رعایت مسایل بهداشتی و بیان مضرات میکروب و انتقال آلودگی از طریق مکیدن لوازم نوشتاری
  6. تجربه تربیتی اجرای اقداماتی پیرامون طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم
  7. تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ترغیب دانش آموز با نقص کم توجهی و بیش فعالی به کلاس و درس
  8. نمونه تجارب تربیتی شرکت اختیاری دانش آموزان در مراسم دعای توسل
  9. نمونه تجربیات برتر معلمان برنامه آزمون های علمی عملی و مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی
  10. تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی افزایش آگاهی اولیاء دانش آموزان درباره ادیان، مذاهب و فرقه های نوظهور
  11. نمونه تجربه برتر تربیتی حل مشکل ارتباطی ناصحیح و غیراخلاقی در فضای خارج از مدرسه
  12. تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ایجاد زمینه های شرکت دانش آموزان در نماز اول وقت
  13. تجربیات برتر تربیتی معلمان پیشگیری از اعمال ضد اجتماعى و اخلاقى بوسیله مهر و توجه والدین
  14.  دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی رفع مشکل ناسازگاری دانش آموز
  15. نمونه تجربیات برتر ارزشیابی بررسی راهکارهای علاقه مند سازی معلمان به درس هنر
  16. جشنواره تجربیات برتر تربیتی چشم پوشی معلم و تغییر رفتار دانش آموز

نمونه تجارب قایل اجرا در محیط مدرسه

نمونه تجارب قایل اجرا در محیط مدرسه

از تجاربی که در زمینه فوق قابل بررسی است در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • نمونه تجارب برتر تربیتی تغییر نگرش در حیطه اخلاقی و رفتاری و فضای مجازی با تلفیق هنر
  • تجارب برتر تربیتی سرپرست تقویت حس ایمان و اعتقاد و افزایش اعتماد به نفس و امید به زندگی در دانش آموز افسرده
  • تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی مدیران مدارس نقش روابط انسانی مدیران و عوامل دخیل در امور و جلب اعتماد و مشارکت اولیا و دانش آموزان
  • نمونه تجارب برتر چگونه توانستم لکنت و اختلال یادگیری دانش آموزم را بهبود بخشم؟
  • تجربیات برتر معلمان رفع مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
  • تجربیات برتر آموزشی رفع اختلال رفتار دانش آموز با پدر و مادرش به روش غیر مستقیم داستان
  • نمونه تجارب برتر تربیتی معاون پرورشی نحوه جذب و گرایش حداکثری دانش آموزان به اقامه نماز

تجربیات برتر ناشی از ابتکارات حرفه ای و شغلی

تجربیات برتر ناشی از ابتکارات حرفه ای و شغلی

ممکن است تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی در رابطه با ابتکارات و تجربیات به دست آید در آن صورت می تواند راهگشای امور تربیتی و آموزشی باشد. از این نمونه تجربیات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی دبیر عربی پیشگیری از افت تحصیلی عربی به کمک راهبرد خلاقانه
  2. تجربیات برتر تدریس دبیر عربی روش های خلاقانه و مبتکرانه افزایش پیشرفت درس زبان عربی
  3. تجارب برتر تربیتی دبیر عربی تقویت خلاقانه مهارت مکالمه زبان عربی
  4. ابتکارات و تجربیات دبیر علوم تجربی ابتکار در  کاربرد آموخته های درس علوم را در زندگی روزمره
  5. تجربیات برتر تدریس دبیر علوم تجربی خلاقیت در افزایش مهارت های زندگی در درس علوم
  6. تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی دبیر شیمی افزایش سطح علمی بوسیله ی روش خلاقانه و فناوری اطلاعات
  7. تجربیات برتر تدریس دبیر شیمی پیشرفت تحصیلی در ارزشیابی شیمی به کمک فناوری اطلاعات it

ابتکاراتی که به تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی کمک می کنند.

از تجربیاتی که در این زمینه یاری رسان پژوهشگران است در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • ابتکارات و تجربیات دبیر شیمی ترغیب دانش آموزان به شرکت در فعالیت های آزمایشگاه شیمی به کمک راهبرد خلاقانه
  • تجربیات برتر تدریس دبیر زیست ترغیب دانش آموز محور به مفاهیم و ارزشیابی زیست شناسی
  • تجربیات برتر تدریس دبیر زبان انگلیسی چگونگی ترغیب  دانش آموزان به خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی
  • ابتکارات و تجربیات دبیر زبان انگلیسی  علاقه مند نمودن دانش آموزان به مفاهیم انگلیسی و ارزشیابی به کمک هوش هیجانی
  • تجربیات برتر تدریس دبیر ریاضی کاهش استرس در ارزشیابی درس ریاضیات با کاربست روشهای خلاق
  • ابتکارات و تجربیات دبیر ریاضی افزایش انگیزه دانش آموزانم  با تغییرروش تدریس ازسنتی به فعال
  • تجربیات برتر تدریس دبیر دین و زندگی ترغیب دانش آموزم و نهادینه کردن مسائل دینی و معنوی
  • ابتکارات و تجربیات دبیر دین و زندگی خلاقیت در چگونگی تقویت تربیت دینی در دانش آموزانم
  • تجربیات برتر تدریس دبیر جغرافیا علاقه مند نمودن دانش آموزانم  با روش های نوین تدریس به درس جغرافیا
  • ابتکارات و تجربیات دبیر جغرافیا تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس جغرافیا
  • تجارب برتر تربیتی دبیر تربیت بدنی چگونگی کنترل وزن دانش آموزم  با فعالیت های ورزشی  روزانه و تغذیه مناسب
  • تجربیات برتر تدریس دبیر تربیت بدنی خلاقیت در ترغیب دانش آموزانم به ورزش
  •  ابتکارات و تجربیات دبیر تربیت بدنی ترغیب دانش آموزانم  به فعالیت های بدنی به کمک حیاط پویا
  • تجارب برتر تربیتی دبیر تاریخ چگونگی ارتباط صحیح در فرایند یاددهی یادگیری و ارزشیابی

تجربه های فردی و حرفه ای در امر تدریس

تجربه های فردی و حرفه ای در امر تدریس

تجربیات برتر تدریس دبیران در امر تدریس هم موضوع قابل اندیشه ای است که در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  1. ابتکارات و تجربیات دبیر تاریخ ایجاد تفکر خلاق در درس تاریخ  در ارزشیابی و سنجش
  2. تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی دبیر پیام های آسمانی چگونگی  تغییر تفکر و بینش دینی (معنوی) در دانش آموزانم
  3. ابتکارات و تجربیات دبیر پیام های آسمانی چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به درس پیام های آسمانی
  4. ابتکارات و تجربیات خدمتگزار  بالا بردن سطح بهداشت و سلامت روان دانش آموزانم
  5. تجربیات برتر تدریس خدمتگزار ایجاد رغبت در دانش آموزان در خوردن شیر و تغذیه مناسب
  6. تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی خدمتگزار خلاقیت در ارتقای  بهداشت  فردی دانش آموزانم
  7. ابتکارات و تجربیات دبیر ادبیات خلاقیت در کاربرد تجلی اخلاق و ادبیات تعلیمی در دانش آموزان

تجربه های ناشی از الگو های تدریس معلمان

تجربه های ناشی از الگو های تدریس معلمان

اگر اینگونه تجربیات ناشی از الگوهای برتر تدریس باشند می توانند در زمینه ارزشیابی نیز تاثیر بسزایی ایفا کنند. به عنوان مثال به موارد زیر توجه بفرمایید.

  1.  الگوهای برتر تدریس پایه ششم درس بخوانیم و بنویسیم با موضوع هفت خان رستم
  2. الگوهای برتر تدریس کلاس ششم دبستان درس علوم با موضوع زمین پویا
  3. الگوهای برتر تدریس کلاس ششم ابتدایی درس علوم با موضوع نیروی مغناطیسی
  4. الگوهای برتر تدریس کلاس ششم درس علوم با موضوع سفر انرژی
  5. الگوهای برتر تدریس پایه ششم دبستان درس علوم با موضوع سالم بمانیم
  6. الگوهای برتر تدریس پایه ششم ابتدایی درس ریاضی با موضوع تشخیص نسبت ها
  7. سناریو و الگوی تدریس کلاس ششم دبستان درس ریاضی با موضوع تقسیم کسر ها به صورت کلی
  8. سناریو و الگوی تدریس پایه ششم دبستان درس ریاضی با موضوع تقریب زدن
  9. تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی کلاس ششم درس ریاضی با موضوع تفهیم مقایسه اعداد
  10. سناریو و الگوی تدریس کلاس ششم ابتدایی درس ریاضی با موضوع خط و زاویه

دانلود تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

فرم تدوین درخواست اختصاصی تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

دوستان و همراهان عزیز در صورت داشتن هرگونه درخواست اختصاصی تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی می توانید فرم زیر را پر کرده و با ما تماس بگیرید.

    منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان