تجربیات برتر معلمان ابتدایی / ۵ نکته‌ای که تغییر ایجاد می کند

هنگامی که از معلمان پرسیده می­شود که چرا آموزش را به عنوان حرفه خود برمی گزینند، پاسخ واحدی به آن داده نمی‌­شود و افراد مختلف دلایل متفاوتی برای آن دارند. اما چیزی که مسلم است این است که هدف نهایی همگی یکسان است. تدریس حرفه‌ای پر چالش و در عین حال بسیار مهم است و معلمان همگی اتفاق نظر دارند که آنها اساس زندگی آتی کودکان را پایه ریزی می­کنند.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل تجربیات برتر معلمان ابتدایی حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل تجربیات برتر معلمان ابتدایی سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل تجربیات برتر معلمان ابتدایی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

پس بسیار مهم است که به برخی از تجربیات برتر معلمان ابتدایی اشاره شود:

تجربیات برتر معلمان ابتدایی / 5 نکته‌ای که تغییر ایجاد می کند

تجربیات برتر معلمان ابتدایی / ۵ نکته‌ای که تغییر ایجاد می کند

۱) آموزگاران ابتدایی به عنوان رکن اصلی و اساسی آموزش

ابتدای دوره آموزش از مدارس ابتدایی و معلمان ابتدایی آغاز می‌شود. آنها می‌توانند در دل دانش‌آموزان عشق و علاقه به مدرسه را به وجود آورند و متقابلا در تحریک احساسات منفی دانش آموزان تاثیر گذار باشند. اغلب اوقات، مدارس ابتدایی اولین تجربه کودک در تبادل با دنیای خارج از خانه و خانواده و در اجتماع است. همه‌ی این موارد جنبه های بسیار مهم آموزش و پرورش هستند، چرا که زمینه ساز موفقیت کودک در سال های بعد هستند. از این رو تجربیات برتر معلمان ابتدایی یا همان تجارب برتر تربیتی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. توانایی معلم برای سوق دادن علاقه دانش‌آموزان به موضوعاتی نظیر ریاضیات، زبان و علم می‌تواند تعیین کننده کیفیت یادگیری در طول دوران مدرسه باشد. همچنین در دوران ابتدایی، آموزش دانش‌آموزان در ایجاد علاقه و لذت بردن از خواندن بسیار مهم است. چرا که خواندن اساس همه مباحث آموزشی و … است. تجربیات برتر معلمان ابتدایی در کمک به توسعه مهارت‌های تحصیل و آموزش بسیار مهم است.

۲) توانایی تدریس آموزگاران ابتدایی در دروس و موضوعات متفاوت

ویژگی بارزی که معلمان ابتدایی نسبت به دبیران دارند، توانایی آموزش در چندین موضوع مختلف در یک روز است. پس یکنواختی تدریس را در تمام روز حذف می‌کند و به معلمان اجازه می‌دهد تا ظرفیت‌ها و توانایی‌های دانش‌آموزان خود را در دروس متفاوت بررسی کنند. به عنوان مثال، دانش آموزی که در مطالعه درس ریاضی تلاش می کند اما در درس فارسی پیشرفت می‌کند، می‌تواند نقاط قوت و ضعف خود را به معلم خود نشان دهد. یکی دیگر از مزایای تدریس تمام موضوعات، توانایی ترکیب فعالیت‌های مختلف در درس روز است. به گونه ای که صبح می توانند مسائل ریاضی را بررسی و حل کنند و بعد از ظهر را در آزمایشگاه علمی سرگرم کننده یا اسکیت بگذرانند. معلمان ابتدایی می توانند خلاقیت و فردیت خود را از طریق تدریس و تعامل با دانش آموزان و یا استفاده از تجربیات برتر معلمان ابتدایی دیگر ارتقا دهند.

۳)  نشان دادن عشق و علاقه آموزگاران ابتدایی به هیجانات و انرژی دانش‌آموزان

در یک مدرسه ابتدایی احساس خاصی از هیجان وجود دارد که در بسیاری از محیط های دیگر احساس نمی شود. کودکان مشتاق به یادگیری و تجربه مسائل جدید هستند، در صورتی که تدریس معلم همراه با هیجان و نوآوری باشد بسیار با ارزش خواهد بود. مطالعه تجربیات برتر معلمان ابتدایی نیز می تواند در انگیزه و اشتیاق بخشیدن دانش آموزان بسیار کمک کننده باشد. معلمان ابتدایی می توانند دانش آموزان را با مسائل جدیدی آشنا کنند که ممکن است در غیر این صورت هرگز تجربه نکنند. به عنوان مثال در اردوهای مدرسه، اولین باری است که دانش آموزان از موزه ها، کارخانه ها، کسب و کارها و مکان های دیگر که هرگز آنها را ندیده اید، بازدید می کنند. در این موارد با اولین نگاه که به چهره دانش آموز، می توان درک مفهوم یک تجربه جدید را متوجه شد و یا شاهد یک احساس بسیار ارزشمند بود.

۴)  کمک آموزگاران ابتدایی به دانش آموزان در رفع و مدیریت چالش های ویژه

بسیاری از والدین دانش آموزانی که دارای معلولیت یا اختلال هستند، تا زمان شروع مدرسه از تفاوت میان فرزندان خود با سایر دانش آموزان مطلع نیستند. زیرا این تفاوت زمانی هویدا می­شود که سایر دانش آموزان در سنین فرزند خود را دیده و مقایسه کنند. معلمان ابتدایی اغلب اولین افرادی هستند که این تفاوت ها را تشخیص می دهند. آنها با والدین، متخصصان و مدیران به طور جدی کار می کنند تا مشکلات را شناسایی کرده و بهترین راه حل ها را برای دانش آموز مدنظر بیابند. این قضیه بخش مهمی از مسئولیت های آموزگاران ابتدایی بوده و قسمتی از تجربیات برتر معلمان ابتدایی است.

۵) ایجاد ارتباط ویژه بین آموزگار و دانش ­آموز

تدریس به گروه یکسانی از دانش ­آموزان در تمام طول روز و یا در تمام طول سال، به تقویت پیوند قوی میان معلم و دانش ­آموز کمک می کند. از معلمین می توان به عنوان والدین دور از خانه نام برد، بنابراین کودک می­تواند پیوندی قوی با معلم خود داشته باشد. دانش آموز می ­آموزد شبیه پدر و مادر به معلم اعتماد کند و حتی ممکن است رویدادهای مهم زندگی خود را با معلم به اشتراک بگذارد. طبق تجربیات برتر معلمان ابتدایی این رابطه متقابل خواهد بود، به نحوی که دانش ­آموزان نیز به خانواده دوم معلم تبدیل می شوند.

مقالات جدید: 

نمونه تجارب برتر معلمان / چطور می‌توانیم معلمان بهتری باشیم؟

نمونه‌ای از تجارب برتر تربیتی، راه حل‌هایی برای مشکلات کلاس

تجربیات برتر در حوزه‌ی سنجش و ارزشیابی

تجارب برتر تربیتی جهت انتقال معنا به دانش آموزان

دیدگاه ها