برنامه عملیاتی طرح جهش هنرستان

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان : در این مبحث پس از آشنا نمودن شما عزیزان با مفاهیم و شیوه نامه های جدید برنامه ریزی های سالانه مدارس نمونه فایل کامل برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان را جهت استفاده شما عزیزان قرار خواهیم داد.فرهنگیان عزیز در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پرسشی با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که فرصت مطالعه این مبحث را تا پایان ندارید ، می توانید فایل های مورد نیاز خود را از لینک زیر دریافت نمایید.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان چیست ؟

دانلود برنامه عملیاتی طرح جهش بصورت فایل WORD و قابل ویرایش که تمامی بند های آن بصورت تخصصی توسط مدیران سایت تهیه و تدوین شده است این فایل منطبق با برنامه جهش سال جدید که یکی از جدیدترین و بروز ترین برنامه های عملیاتی طرح جهش موجود در کشور می باشد که این مورد به تازگی توسط وزارت آموزش و پررورش به مدیران مدارس( تحت عنوان برنامه عملیاتی جهش) ابلاغ شده است.

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی

خدمت فرهنگیان عزیز اعم از مدیران و سایر پست های سازمانی باید عرض کنم که بعد از اصلاح و بهبود ملاک های موجود در برنامه ریزی مدرسه می توانیم به ارتقای سطح مدیریت و معاون در آموزشگاه و در نهایت آموزش و پرورش دستیابی پیدا کنیم. به همین علت نیاز است که مدیران و سایر عوامل آموزشی در جهت اجرای هر چه بهتر فرایندها و ملاک های مربوطه تلاش نمایند.

به همین علت مدارس با تلاش در جهت بهبود ملاک ها و فرایندهای موجود و همچنین در دست اجرا می کوشند به بهترین شکل ممکن برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان خود را در پست های سازمانی مختلف ارائه داده و سطح علمی و فرهنگی مدرسه را بالا ببرند.

آنچه در این فایل وجود دارد عبارت است از :

  • فایل پر شده و جدول بندی شده برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان
  • برنامه سالانه برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان در ۴۰ صفحه شامل :
  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • بررسی وضع موجود در رابطه با طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی
  • نقاط قوت
  • نقاط ضعف
  • فرصت‌ها
  • اهداف و برنامه های طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی در آموزشگاه
  • نمـاگـرهـا
  • اقـدامـات اجـرایـی
  • نتیجه گیری
  • راهکارها
  • معرفی منابعی جهت مطالعه بیشتر
  • ابلاغیه برای اعضای ستاد برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان
  • نامه به اعضای مدرسه در برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان
  • نماگر ها و اقدامات اجرایی برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی

اهمیت برنامه ریزی در راستای برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان

کلیه فعالیت هایی که مدیران و سایر عوامل مدارس به صورت روزانه و روتین در قالب قوانین و مقررات و همچنین اجرای بخشنامه ها و وظایف محوله انجام می دهند می بایست بر اساس یک برنامه زمانبندی شده و دقیق و مورد تایید آموزش و پرورش صورت پذیرد که به این نوع برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان که مربوط به کلیه پست های سازمانی مدارس می باشد برنامه عملیاتی سالانه گفته می شود.این برنامه ها از بخش ها و قسمت های مختلفی تشکیل می شوند و از ابتدای سالتحصیلی تا پایان سال انجام می گیرند.

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی

شاید اهمیت این موضوع برای شما زیاد باشد اگر متوجه شوید که در سال تحصیلی اخیر برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان اهمیت قابل توجهی داشته است. قطعا این اهمیت در ارتباط با چشم انداز های بیست ساله آموزش و پرورش بوجود آمده است. سند تحول بنیادین این گونه تغییرات را پیش بینی نموده است و مدیران و عوامل اجرایی را به این امر تشویق نموده است. پر مسلم است که این گونه تغییرات در راستای پیشرفت علمی و ارتقای مسائل اخلاقی موثر است.

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان ۱۴۰۲-۴۰۳ که در سال اخیر شیوه نامه اش از طرف اداره ارسال شده است ، بسیار غنی و قابل بحث است. از نمونه فعالیت های موجود در آن می توان به تلاش برای تربیت دانش آموزانی طراز  نام برد. اگر چه در سال های قبل این ابهام بوجود آمده بود که نظام آموزشی ما از پیشرفت باز مانده است، اما مسئولان با ارسال این شیوه نامه توجه و تمرکز خود را به تربیت نسل انقلابی اثبات نمودند.

چه افرادی موظف به تدوین برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان هستند؟

در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از مدیران عزیز خواسته شده که در تدوین برنامه ریزی سالانه خود از همکارانشان کمک بگیرند. به این معنا که هر یک از کادر آموزشی و تربیتی وظیفه دارد برنامه خود را بر اساس بخشنامه جدید تدوین نموده و تا ابتدای سال تحصیلی به مدیر تحویل دهد.

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی

افراد و پست های سازمانی زیر موظف هستند برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان خود را تنظیم و به مدیریت تحویل دهند :

  1. معاونین آموزشی کلیه مدارس
  2. معاونین و مربیان پرورشی مدارس دولتی و غیر دولتی
  3. معاونین اجرایی کلیه مدارس در همه مقاطع
  4. مشاوران عزیزی که در مدارس  در حال خدمت هستند.
  5. معاونین عمومی
  6. معاونین فناوری مدارس که معمولا صرفا در مدارس مشغول خدمت هستند.
  7. کلیه آموزگاران
  8. دبیران مقاطع مختلف
  9. کلیه هنرآموزان مراکز فنی و حرفه ای و کاردانش
  10. سرپرستان خوابگاه و سرپرستان کارگاه
  11. مربیان ورزش و تربیت بدنی در کلیه مقاطع
  12. مربیان بهداشت

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان ۱۴۰۲-۴۰۳

یکی از مواردی که تا حد زیادی تحت تاثیر این امر مهم قرار گرفت ، برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان بود. در واقع مدارس هنرستان مهمترین نقش را در تاثیر گذاری بر روی دانش آموزان این مروز و بوم دارند. چرا که دانش آموزان در این مقطع بیشترین تاثیر را از مربیان خود می گیرند.در صورتی که بتوان در مدارس هنرستان تاثیر گذاری کرد مسلما در مقاطع دیگر نیز این امر امکانپذیر است.

بنابر این با توجه به آنچه گفته شد برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان از مهمترین و تاثیر گذار ترین برنامه هاست که باید در تنظیم و تدوین آن نهایت کوشش و دقت به عمل بیاید.

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی

اهمیت برنامه ریزی منظم در تدریس به صورت سالانه

شاید قبل از اینکه در مورد برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان توضیح بدهیم و اهمیت آن را برای شما روشن کنیم بهتر باشد کمی هم در مورد اهمیت برنامه ها در آموزش های غیردرسی بگوییم. تصور کنید که قرار است یک آموزش ۵۰ ساعته در مبحث یک آموزش غیر درسی را در پیش داشته باشید و آن را به چند آموزش دهید. حتی زمانی که تمامی قسمت های آموزش آماده شده باشد و قبلا هم تجربه آموزش این دروس را داشته باشید، هنوز نمیتوانید با اطمینان نسبت زمان دروس خود صحبت کنید.

نمیتوانید با اطمینان کامل بگویید که پس از گذشت زمان ۱۰ روز، چقدر از آموزش شما جلو رفته است؟ مبحث ها هر کدام چه مدت زمان میبرد؟ و هزاران سؤال دیگر که معلمان و مدرسان به خوبی با آنها آشنا هستند. اگر شما نتوانید به خوبی یک برنامه صحیح را برای آموزش خود قرار دهید از همان ابتدای آموزش با استرس روبرو میشوید و وجود این استرس باعث میشود تا شما در امر آموزش خود با مشکلاتی روبرو شوید.

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی

طرح جهش

این ها مشکلاتی است که در صورت نبود یک برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان به آنها برمیخورید. پس باید تا اینجا به خوبی با اهمیت آن آشنا شده باشید و بدانید که در صورت فقدان این برنامه سیستم آموزشی شما باید با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کند و چطور این مشکلات میتواند بر روی کیفیت آموزش های شما تأثیر منفی داشته باشد.

در ادامه در مورد چگونگی نوشتن برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان توضیح میدهیم و ویژگی های بیشتری را در مورد آن برای شما بیان میکنیم. یکی از مواردی که همیشه مورد سؤال بوده، این است که برنامه گفته شده توسط چه کسانی نوشته میشود و آیا بر نوشتن آن لزومی وجود دارد؟ در جواب این سؤال باید گفت در یک سر تیتر بزرگ تر به توضیح و ارائه مطالب پرداخت زیرا مطمئنا زمانی که شخصی چنینی سؤالی را عنوان میکند هنوز به خوبی با قضیه و اهمیت آن روبرو نشده و نمیداند که دقیقا قرار است در این طرح چه مزیت هایی با نظام آموزشی همراه شود.

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی

اهمیت وجود این طرح چیست؟ (به همراه جزییات)

آیا ارائه این برنامه برای افراد شاغل در مدرسه لزومی دارد؟ بله. با اهمیت این برنامه آشنا شدید با توجه به این اهمیت قسمت از اعضای مدرسه باید به صورت لزومی بر طراحی و اجرای آن کوشا باشند. در ابتدا باید بدانید که در مدارس چه افرادی نیازمند ارائه برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان هستند؟ افراد زیادی در یک مدرسه مشغول به فعالیت اند از جمله:

  • مدیر
  • معاونان
  • معلمان
  • و…

برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان ، برنامه ای است که معاونان و مدیران باید برای اجرای آن به صورت الزامی فعالیت کنند و تمامی اقدامات آن را انجام دهند. اما چرا معلمان از این فعالیت معاف هستند؟ معلمان وظیفه بسیار مهمی را در مدارس عهده دار هستند و همواره باید فعالیت های درسی موجود در کلاس های درسی را به جلو ببرند. همین موضوع باعث میشود تا آنها از زمان آزاد کمی برخوردار باشند.

البته باید بدانید که معلمان خود برنامه ریزی های فراوانی را عهده دار هستند و این به هیچ عنوان به معنای آن نیست که معلمان فعالیت ها و وظیفه های کمتری را بر عهده دارند اما در مورد برنامه عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی هنرستان، برخی از فعالیت ها بهتر است تا به دست مدیر و معاونان انجام شود. دلیل آن این است که فعالیت این افراد به صورتی است که قسمت های کلی تری از آموزش را شامل میشود و به خوبی میتوانند با اعمال تغییرات بر آن به بهبود آموزش کمک کنند.

فعالیت های معلمان در راستای برنامه ریزی درسی اغلب در زمینه فعالیت آموزشی است اما فعالیت مدیران و معاونان همانطور که از نان آن نیز معلوم است (برنامه ریزی درسی ) بیشتر به موارد اجرایی مربوط میشود.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۱۸۷۵۱۸۱۰۵

دیدگاه ها