گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان تحت عنوان چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس

نکته ای پیرامون گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان

گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی و وادار کردن او به کار و فعالیت در کلاس   در دانش آموزان پایه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۷  صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی خود را  به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

دیباچه پیرامون قضیه افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

درک مشکل پیرامون قضیه  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

بررسی بیشتر در رابطه با افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

ارائه مستندات پیرامون افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

پیش بینی نتایج در مورد افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

راهکارها پیرامون قضیه افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

رفرنس و منبع مورد استفاده افزایش اعتماد به نفس دانش آموز معلول حرکتی

مبانی نظری پژوهش

یکی از عمده‌ترین دلایل کم‌رویی کودکان و نوجوانان، ضعف در اعتماد به نفس و احساس خود ارزشمندی است. پدیده کم‌رویی که امروزه به عنوان یک معلولیت اجتماعی مطرح شده، با چگونگی نگرش فرد نسبت به خود و احساس خودارزشمندی رابطه مستقیمی‌دارد. در درمان کم‌رویی هم برای کاهش اضطراب و افزایش مهارت‌های اجتماعی (مانند شمرده و رسا صحبت کردن، برقراری ارتباط بصری با مخاطبان و…) بدون توجه اساسی به اصول و روش‌های تقویت اعتماد به نفس اقدام مؤثری انجام نمی‌شود.

خودشناسی و پذیرش مسوولیت اجتماعی از مهم‌ترین هدف‌های تربیتی در هر جامعه‌ای است و برخورداری از حس «خودارزشمندی» و «اعتماد به نفس» قوی به مثابه یک سرمایه ارزشمند حیاتی، برای همه انسان‌ها به ویژه کودکان و نوجوانانی است که از مهارت‌های اجتماعی کمتری بهره مند هستند و از مؤثرترین عوامل پیشرفت و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها به شمار می‌آید.

به طور کلی، فرآیندهای شناختی، احساسات، انگیزه‌ها، برقراری روابط شیوه زندگی، تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌های ما به طور قوی متاثر از چگونگی احساس خودارزشمندی و اعتماد به نفس است. یک اراده قوی در گرو اعتماد به نفس قوی و استوار است. تسلیم‌ناپذیری، مطمئن، مصمم و راسخ قدم بودن، از صفات برجسته رهبران بزرگ است، به عبارت دیگر، تنها عوامل تعیین کننده رفتار، اعتماد به نفس و احساسی است که ما نسبت به خودمان داریم. به عقیده مازلو، ما برای سلامت روانی خود به احساس اعتماد به نفس مثبت و قوی نیاز داریم. بنابراین برای برخورداری از اعتماد به نفس، انسان نیاز دارد که از احترام و شأن اجتماعی مطلوب و نگرش مثبت به خویشتن بهره مند باشد.

تحقیقات انجام شده در مدارس گوناگون به ویژه مدارس استثنایی نشان می‌دهد که میان پیشرفت تحصیلی و نگرش فرد نسبت به خودش رابطه مستقیمی‌وجود دارد. هر قدر فرد احساس و نگرش مثبت نسبت به خود داشته باشد، موفقیت بیشتری را در امور تحصیلی از خود نشان می‌دهد.

در این میان، والدین، خواهران و برادران، معلمان و هم‌سالان کودکانی که به دلایلی مانند کم‌رویی، اضطراب، ناتوانی در انجام تکالیف درسی و یا عقب ماندگی ذهنی از اعتماد به نفس لازم برخوردار نیستند، نقش بسیار مهمی‌در ایجاد و تقویت حس «خودارزشمندی» و اعتماد به نفس آنها دارند.

آنچه برای بهداشت روانی، پیشرفت تحصیلی و شغلی این قبیل دانش‌آموزان ضروری است، این است که به آنها کمک کنیم تا حس خودپنداری واقعی و اعتماد به نفس قوی در آنان رشد یابد. به دیگر سخن، به وجود آمدن و تقویت کارایی و احساس ارزشمندی در شکوفایی شخصیت و توانمندی‌های کودکان و نوجوانان بسیار مهم است.

۸ راهکار برای تقویت اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان

در اینجا به چند عامل بسیار مهم برای پرورش و تقویت حس اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان اشاره می‌کنیم.

۱) همواره سعی کنید که در برخورد با کودکان و نوجوانان توانمندی‌های آنها را مدنظر قرار دهید، نه ضعف‌ها و ناتوانایی‌ها را: لازم است پیوسته با دید و بازخورد مثبت و سازنده به آنان نگریست. هر گونه احساس و نگرشی که ما نسبت به کودکان و نوجوانان داریم، بدون شک در رفتار فی مابین تاثیر به سزایی خواهد داشت. اگر احساس و نگرش ما نسبت به کودک مملو از ضعف و درماندگی او باشد،‌ به رفتارهایی مانند بی‌رغبتی و بی‌توجهی نسبت به او، یا حمایت بیش از حد از وی منجر خواهد شد، که در هر دو صورت کودک نمی‌تواند از حس ارزشمندی و اعتماد به نفس لازم برخوردار باشد. وجود نگرش منفی نه تنها تاثیر سوء و یا بازدارنده روی کودک خواهد گذاشت بلکه صاحبان چنین اندیشه‌ها و نگرش‌هایی خود را نیز در پس دیواره‌ای از برداشت‌های آزاردهنده و ویرانگر محبوس کرده، از خلاقیت‌ها و ابتکار عمل، نشاط و سرزندگی و بالاتر از همه امید، توکل و تحرک باز می‌دارند.گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستانشما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس چهارم دبستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۱۸۷۵۱۸۱۰۵

برچسب ها

دیدگاه ها