دیابت چیست؟

دیابت چیست؟

دیابت بیماری ای است که وقتی گلوکز خون شما، همچنین به نام قند خون، بیش از حد است، اتفاق می افتد. قند خون منبع اصلی انرژی شماست و از مواد غذایی که می خورید می آید. انسولین ، یک هورمون ساخته شده توسط پانکراس ، کمک می کند قند از مواد غذایی به سلول های خود را برای استفاده از انرژی است. گاهی اوقات بدن شما به اندازه کافی یا بدون انسولین تولید نمیکند یا از انسولین به خوبی استفاده نمی کند. گلوکز سپس در خون شما قرار می گیرد و به سلول های شما نمی رسد.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

با گذشت زمان، داشتن گلوکز بیش از حد در خون شما می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند . اگرچه دیابت هیچ درمان ندارد، شما می توانید اقدامات خود را برای مدیریت دیابت خود و سالم نگه دارید.

گاهی اوقات مردم دیابت را “لمس شکر” یا “دیابت مرزی” می نامند. این واژه ها نشان می دهد که فرد واقعا دیابت ندارد یا پرونده ای جدی تر دارد اما هر مورد دیابت جدی است.

انواع مختلف دیابت چیست؟

شایع ترین نوع دیابت نوع ۱، نوع ۲ و دیابت حاملگی است.

دیابت نوع ۱

اگر دیابت نوع ۱ دارید ، بدن شما انسولین را تولید نمی کند. سیستم ایمنی بدن شما انسولین را در لوزالمعده حمل می کند و سلول ها را از بین می برد.دیابت نوع ۱ معمولا در کودکان و نوجوانان تشخیص داده می شود، هر چند ممکن است در هر سنی ظاهر شود. افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ باید هر روز برای زنده ماندن انسولین مصرف کنند.

دیابت نوع ۲

اگر دیابت نوع ۲ دارید ، بدنتان به خوبی از انسولین استفاده نمی کند یا از آن استفاده نمی کند. شما می توانید دیابت نوع ۲ را در هر سنی، حتی در دوران کودکی، توسعه دهید. با این حال، این نوع دیابت اغلب در افراد میانسال و سالخوردگی رخ می دهد. نوع ۲ شایع ترین نوع دیابت است.

دیابت بارداری

دیابت بارداری در بعضی از زنان زمانی که باردار هستند، پیشرفت می کند. اغلب اوقات این نوع دیابت پس از تولد نوزاد، از بین می رود. با این حال، اگر دیابت حاملگی داشته باشید، احتمال بیشتری دارید که دیابت نوع ۲ را در اوایل زندگی ایجاد کنید. گاهی اوقات دیابت در دوران بارداری تشخیص داده می شود که دیابت نوع ۲ است.

سایر انواع دیابت

انواع رایج تر عبارتند از درمان قطعی دیابت مونوژنیک که یک شکل ارثی از دیابت است و دیابت مرتبط با فیبروز کیستیک .

دیابت شایع است؟

از سال ۲۰۱۵، ۳۰.۳ میلیون نفر در ایالات متحده و یا ۹.۴ درصد جمعیت دچار دیابت هستند. بیش از ۱ در ۴ نفر از آنها نمی دانستند که بیماری دارند. دیابت در افراد بالای ۶۵ سال ۱ تا ۴ را تحت تاثیر قرار می دهد. حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد موارد در بزرگسالان دیابت نوع ۲ است. ۱

بیشتر افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ چه کسانی هستند؟

اگر سن شما ۴۵ سال یا بیشتر باشد، سابقه خانوادگی دیابت دارید یا دارای اضافه وزن هستید احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ بیشتر است. عدم فعالیت فیزیکی، نژاد و برخی از مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا نیز بر احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ تاثیر می گذارد. شما همچنین در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستید که در دوران بارداری دچار دیابت یا بارداری هستید. درباره عوامل خطر برای دیابت نوع ۲ بیشتر بدانید .

دیدگاه ها