روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر

روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر

روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر چیست ؟ پژوهش روایتی هنرآموز کامپیوتر با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۷ صفحه در بانک فایل پژوهشی معلمان به شما تقدیم می شود . درصورت داشتن هرگونه سوالی با ما تماس بگیرید . سعی شده است این روایت پژوهی بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش تدوین گردد .

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

روایت پژوهی

آنچه در روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر وجود دارد عبارت است از :

فهرست محتویات روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر

روایت پژوهی

  • چکیده
  • مقدمه‌
  • تحقیق‌
  • هدف کلّی‌
  • اهداف جزیی‌
  •  بیان مساله‌
  • پیشینه‌ی‌ پژوهش‌ و دیدگاه های‌ نظری‌
  • گردآوری‌ اطلاعات (شواهد١)
  • تجزیه‌ و تحلیل‌ و تفسیر داده ها
  • راه حل‌ های‌ موجود و انتخاب راه جدید (موقتی‌)
  • اجرای‌ طرح جدید و نظارت بر آن
  • اعتبار بخشی‌ به‌ راه حل‌ها
  • نتایج‌ روایت پژوهی
  • محدودیت‌ روایت پژوهی
  • پیشنهادات
  • منابع‌ و مآخذ
  • کد گذاری باز
  • کد گذاری محوری
  • کد گذاری انتخابی

بخشی از مندرجات روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر

در این‌ پژوهش‌ سعی‌ محقق  بر این‌ است‌ که‌ وضعیت‌ نامناسب‌ موجود در کلاس مورد نظر در رشته کامپیوتر را به‌ وضعیت‌ مناسب‌ و مطلوب تغییر دهند. در این‌ روش هم‌ پژوهشگر درگیر موضوع پژوهش‌ است‌ و هم‌ موضوع پژوهش‌ مربوط به‌ عمل‌ فعلی‌ پژوهشگر است‌ . پدیده خشونت‌ و پرخاشگری‌ و تلاش جهت‌ تعدیل‌ آن یکی‌ از مهم‌ ترین‌ شرح وظایف‌ محقق در محل‌ خدمت‌ بوده است‌. تحقیق‌ اقدامی‌ در شرایط‌ موجود به‌ عنوان یکی‌ از محدود تحقیقاتی‌ است‌ که‌ با برخورداری‌ از اصول مشارکت‌، بازتابندگی‌، رهایی‌ بخشی‌ و توانمندسازی‌ افراد و گروههای‌ اجتماعی‌ درگیر مسأله‌ اجتماعی‌، خواهان بهبود موقعیت‌ و ارتقای‌ شرایط‌ زندگی‌ آنان است‌ (ایمان، ١٣٩١:١٠١). بنابراین‌ جهت‌ کاهش‌ رفتارهای‌ خشونتی‌ و ناهنجار، از طریق‌ مکانیسم‌ درگیر کردن هنرجویان با مباحث‌ آموزشی‌ و درسی‌ برای‌ رسیدن به‌ اهداف مدنظر برنامه‌ ریزی‌ کردم.

آموزش پژوهی

برنامه‌ ریزی‌ جهت‌ سازگاری‌ هنرجویان در کلاس درس، خلاصه‌ و ساده کردن محتوای‌ کتاب درسی‌ و ارزشیابی‌ از محتوای‌ کم‌ مطالب‌، هدف اصلی‌ پژوهشگر بوده و جهت‌ دستیابی‌ به‌ این‌ هدف اساسی‌ و مهم‌ از مشارکت‌ هنرجویان استفاده گردیده است‌ تا هم‌ روند اجتماعی‌ شدن به‌ نحو مطلوب در آنها نهادینه‌ شود و هم‌ انرژی‌ آنها در کارهای‌ مثبت‌ و سازنده آموزشی‌ و تحصیلی‌ بکارگیری‌ شود. در سالهای‌ اخیر پژوهش‌ ضمن‌ عمل‌ نقش‌ فزایندهای‌ در حوزه تعلیم‌ و تربیت‌ ایفا کرده است‌.

روایت پژوهی

پژوهش عملی در تعلیم‌ و تربیت‌ شکلی‌ از پژوهش‌ کاربردی‌ است‌ که‌ هدف آن بهبود عملکرد حرفه‌ای‌ فرد انجام دهنده ی‌ این‌ پژوهش‌ می‌باشد. این‌ نوع پژوهش‌ بر تامل‌ و تعمق‌ به‌ عنوان یک‌ جزء مهم‌ از چرخه‌ ی‌ پژوهش‌ تاکید دارد (گال و بورگ، ١٣٨٣: ١٧٩). تحقیق‌ اقدامی‌ به‌ »یادگیری‌« و »تجربه‌« به‌ عنوان فرایندهایی‌ می‌نگرد که‌ به‌ توانمند سازی‌ انسان در انجام انتخابهای‌ گوناگون، شناسایی‌ خود (هویت‌ یابی‌) و اینکه‌ چگونه‌ با یکدیگر خواهند بود، کمک‌ جدی‌ می‌کنند. در این‌ نوع تحقیق‌ علاوه بر اثر بخشی‌ فعالیت‌، ارتقای‌ فهم‌ و توسعه‌ حرفه‌ای‌ مشارکت‌ کنندگان نیز مورد توجه‌ است‌. نقش‌ محقق‌ در این‌ گونه‌ تحقیقات تشویق‌، تامل‌، اندیشه‌ عملی‌ و بازتاب فردی‌ مشارکت‌ کنندگان بر اعمال و تمرینات آنهاست‌ (ایمان،١٣٩١: ١٠۶).

هدف کلّی‌ روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر

بررسی‌ راهکارهای‌ کاهش‌ رفتارهای‌ خشونت‌ آمیز در بین‌ هنرجویان رشته کامپیوتر

 اهداف جزیی‌ روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر

 -شناسایی‌ دلایل‌ رفتارهای‌ پرخاشگرانه‌ هنرجویان رشته کامپیوتر -کاهش‌ رفتارهای‌ خشونتی‌ در بین‌ هنرجویان-ارتقاء وضعیت‌ تحصیلی‌ و نمرات درسی‌ هنرجویان -افزایش‌ انگیزه و شوق یادگیری‌ در بین‌ هنرجویان

  • بهبودی‌ نگرش هنرجویان به‌ درس، مدرسه‌ و معلمین‌

-راهکارهای‌ جایگزین‌ برای‌ رفتارهای‌ پرخاشگرانه‌ هنرجویان در محیط‌ کلاس در نظر گرفته‌ شود.

  • از اطلاعات و نظرات مدیر، عوامل‌ اجرایی‌، آموزشی‌ و والدین‌ برای‌ شناخت‌ و اصلاح ناهنجاریها بهره گرفته‌ شود.

در حالت‌ کلی‌ هدف من‌ از انجام این‌ پژوهش‌ بهبودوضعیّت‌ رفتاری‌ و درسی‌ هنرجویان رشته کامپیوتر و کاهش‌ خشونت‌ در بین‌ آنها بوده است‌.

چکیده ای از مطلب هنرآموز کامپیوتر :

این‌ روایت پژوهی با عنوان : کاهش‌ رفتارهای‌ خشونت‌ آمیز هنرجویان رشته کامپیوتر و با هدف کاهش‌ رفتارهای‌ پرخاشگرایانه  هنرجویان و بهبود وضعیّت‌ تعاملات رفتاری‌ و تحصیلی‌ در بین‌ آنها  انجام شده است‌.

 پس‌ از کسب‌ چند سال تجربه‌ خدمت‌ در آموزش و پرورش  در سال تحصیلی اخیر اولین‌ روزهای‌ ورود به‌ کلاس ، در حال مشاهده رفتار هنرجویان کلاسم‌ بودم که‌ رفتارهای‌ آنها متفاوت از دیگر کلاس های‌ موجود در آموزشگاه بود. آنها رفتارهایی‌ نامناسب‌، ناهنجارانه‌ و پرخاشگرانه‌  داشتند. رفتارهای‌ خشونت‌ آمیز آنها شامل‌ خشونت‌ های‌ کلامی‌، درگیری‌ های‌ فیزیکی‌ و همچنین‌ مواردی‌ چون ادعای‌ گنده لاتی‌، زورگویی‌، باج گیری‌، شرارت، تحقیر و توهین‌، برتری‌ جویی‌، تخریب‌ و آسیب‌ رساندن به‌ اموال، وسایل‌ و تجهیزات مدرسه‌ بود و از طرف دیگر مشارکت‌ آنها در فعالیت‌ درسی‌ و ارزشیابی‌ در حد بسیار پایینی‌ بود. با توجه‌ به‌ فراوانی‌ بیش‌ از حد انتظار این‌ دسته‌ از رفتارهای‌ منفی‌ در کلاس، ناگزیر از توسل‌ به‌ شیوه پژوهش عملی و مستندسازی آن به شکل روایت پژوهی برای‌ تعدیل‌ مشکلات مورد اشاره شدم.

روایت پژوهی

 بعد از شناخت‌ مساله‌ و مشکل‌، مدیر و دیگر عوامل‌ اجرایی‌ مدرسه‌ در جریان کار قرار گرفتند و خواستار کمک‌ و حمایت‌ آنان شدم. از جمله‌ مهم‌ ترین‌ دلایل‌ وجود این‌ مشکل‌ در رشته کامپیوتر می‌ توان به‌ موارد زیر اشاره نمود: نگرش منفی‌ هنرجویان از مدرسه به‌ عنوان یک‌ محیط‌ خشن‌، احساس خودبزرگ تر بینی‌ و غرور، کم‌ کاری‌ و بی‌رغبتی‌ هنرجویان نسبت‌ به‌ فعالیت‌های‌ آموزشی‌، دغدغه‌ فکری‌ و مشکلات روحی‌، گسستگی‌ خانواده، پایین‌ بودن سطح‌ تعامل‌ اولیای‌ هنرجویان با هنرآموزان و آموزشگاه که‌ منجر به‌ پرخاشگری‌ و رفتارهای‌ خشونت‌ آمیز در محیط‌ مدرسه و رشته کامپیوتر شده بود. برای‌ مقابله‌ با مشکل‌ موجود، از روش مهارت های‌ زندگی‌ شامل‌ حل‌ مساله‌، راهبرد ارتباط موثر و گفتگوی‌ تعاملی‌ برای‌ هنرجویان مشمول طرح، اجرا گردید. نتایج‌ اقدام جدید توانست‌ به‌ ایجاد علاقه‌ و انگیزه منجر شود.تعداد افراد دارای‌ رفتارهای‌ خشونت‌ آمیز به شکل ملموسی کاهش‌ یابد، وضعیت‌ تحصیلی‌ ارتقاء یابد، جو و فضای‌ محیط‌ کلاس مورد نظر بهتر شود و رفتارهای‌ نامناسب‌ و پرخاشگرانه‌ تا حدی‌ به‌ سمت‌ مثبت‌ تعدیل‌ گردد.

روایت پژوهی

روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر به همراه کد گزاری به صورت کامل و آماده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان گردآوری گردیده است و به صورت اختصاصی برای شما فرهنگیان عزیز محیا شده است. این روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر از بهترین نمونه های موجود در رابطه با روایت پژوهی می باشد. که شامل کلیه مراحل مورد نیاز است. قابل ذکر است که روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر را می توان در رابطه با معلمان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز استفاده نمود. دانشجویان و معلمان باید این نکته را بدانند که فایل حاضر شامل موارد زیر است.

  • شامل مسائل آموزشی روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر می باشد و در رابطه با تجربه علمی و عملی است.
  • روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر  قابل اجرا و انتقال به صورت تجربه عملی است.
  • پژوهش روایتی هنرآموز کامپیوتر پلی می زند در میان دنیای آموزش و زندگی روزمره
  • روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر در رابطه با سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی است.
  • روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر دارای وضعیت دقیق علمی است.
  • روایت پژوهی هنرآموز کامپیوتر دارای کد گزاری دقیق است.

روایت پژوهی

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۱۸۷۵۱۸۱۰۵

دیدگاه ها