نقش آموزش و پرورش در تولید و اشتغال

نقش آموزش و پرورش در تولید و اشتغال مقاله کامل در قالب ورد و قابل ویرایش در ۳۸  صفحه

مقاله نقش آموزش و پرورش در تولید و اشتغال توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک مقاله علمی پژوهشی است. بخشی از مقاله نقش آموزش و پرورش در تولید و اشتغال را مشاهده می کنیم .

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل آموزش و پرورش در تولید و اشتغال حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل آموزش و پرورش در تولید و اشتغال سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل آموزش و پرورش در تولید و اشتغال سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

چکیده

اقتصاد مقاومتی بر این موضوع دلالت می‌کند که فشارها و ضربه‌های اقتصادی از سوی نیروهای متخاصم، سد راه پیشرفت جامعه است که باید بر آن غلبه کرد‎. ‎‏ این فشارها برای آموزش و پرورش از دو جنبه قابل بحث است؛ یکی مربوط می‌شود به فشارهای خارجی که عمدتاً تحریم و جنگ نرم در شرایط فعلی عامل اصلی این بخش است و جنبه‌دیگر فشارهای داخلی است که به مجموعه عواملی تلقی می‌شود که موجب بازدارندگی در اجرای سیاستگذاری‌های کلان آموزش و پرورش می‌گردد.

همان‌طور که مقام معظم رهبری به‌عنوان رهنمودهای اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره داشتند، مردمی کردن اقتصاد با اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و توانمندسازی بخش خصوصی، کاهش وابستگی به نفت، مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات، و حرکت براساس برنامه و پرهیز از تغییر ناگهانی قوانین و سیاست‌ها عمده عواملی هستند که در صورت تحقق نیافتن آن موجب می‌شود که آموزش و پرورش در مسیر خود برای مقابله با تحریم‌ها نتواند مقاومت کند و از مسیر خود منحرف شود. اما برای اجرای اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری چگونه می‌توان عمل کرد؟

در مقاله حاضر قصد داریم به مبحث وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در تحقق تولید و اشتغال بپردازیم.

کلیدواژه :  مسئولیت-آموزش و پرورش-فرهنگ سازی-تولید و اشتغال

مقدمه

در شرایط وجود فشارهای خارجی، توزیع ناعادلانه امکانات آموزشی و همچنین نابرابری در پیشرفت تحصیلی دو موضوع جدی هستند که بهره مندی مناسب همه گروه‌ها از آموزش و پرورش را دچار آسیب می‌کند و موجب نارضایتی و تحت تاثیر قرار گرفتن اجرای سیاستگذاری کلان می‌شود. ارتقای کارایی، کاهش نابرابریها و تامین عدالت آموزشی از جمله مأموریت‌های آموزش و پرورش است که برای آن لازم است سیاست‌ها و برنامه‌های ویژه طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شود. به‌منظور مردمی کردن اقتصاد آموزش و پرورش و ایجاد عدالت آموزشی، نیازمند مشارکت مبتنی بر مدرسه محوری هستیم.

بدین منظور در اقتصاد مقاومتی، اداره مدارس به‌صورت مشارکت بخش‌خصوصی- دولتی موجب می‌شود بخش خصوصی بتواند با تنظیم قرارداد مطابق با استانداردهای آموزشی تعریف شده از سوی وزارتخانه فعالیت کند. به طوری که مالکیت مدارس برعهده دولت باشد و اداره مدارس به مدیران و معلمان متقاضی واگذار شود و دولت بر طبق قراردادی با گروه فرهنگیان متقاضی طی زمان مشخص مدارس را در واقع به بخش خصوصی واگذار ‌کند.

در مدارس غیردولتی به‌دلیل افزایش زیاد شهریه تقاضای محدودی برای این مدارس وجود دارد و این تقاضای محدود امکان وجود رقابت را برای این مدارس به‌وجود نمی‌آورد.

بنابراین ضعف مدیریت مطلوب در آن دیده می‌شود. برای ایجاد شرایطی که فاصله‌ها را میان مدارس و دولت کاهش دهد و رقابت را در مدارس ایجاد کند و موجب افزایش سطح کارایی مدارس شود و منجر به کاهش فساد ناشی از اتکاء آموزش و پرورش به درآمد نفت و بودجه دولتی گردد، ضرورت دارد تا نگاه جدیدی به مدرسه به‌عنوان جزیی از سیستم وزارتخانه آموزش و پرورش داشته باشیم.

. فهرست مطالب

پیشگفتار        ۸

مقدمه  ۹

اهمیت  مسئله  ۱۰

اهمیت موضوع ۱۱

اقتصاد آموزش و پرورش       ۱۴

مشکلات در آموزش و پرورش در راستای تولید و اشتغال      ۱۶

اقدامات مهم در راستای تولید و اشتغال در آموزش و پرورش ۲۳

کاهش هزینه‌ها در آموزش و پرورش در راستای تولید و اشتغال        ۲۷

بازدیدهای هدفمند از صنایع داخلی      ۳۱

نقش آفرینی مناسب در تولید و اشتغال ۳۴

منابع و مآخذ   ۳۶

برای دانلود مقاله نقش آموزش و پرورش در تولید و اشتغال از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۱۸۷۵۱۸۱۰۵

دیدگاه ها