نمونه گزارش تخصصی دبیر فیزیک

نمونه گزارش تخصصی دبیر فیزیک تحت عنوان  چگونگی تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

نکته ای پیرامون نمونه گزارش تخصصی دبیر فیزیک

نمونه گزارش تخصصی دبیر فیزیک تحت عنوان  چگونگی تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۷ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل نمونه گزارش تخصصی دبیر فیزیک حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل نمونه گزارش تخصصی دبیر فیزیک سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل نمونه گزارش تخصصی دبیر فیزیک سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه نمونه گزارش تخصصی دبیر فیزیک پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه گزارش تخصصی دبیر فیزیک را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی دبیر فیزیک به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

دیباچه پیرامون قضیه تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

درک مشکل پیرامون قضیه  تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

بررسی بیشتر در رابطه با تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

ارائه مستندات پیرامون تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

پیش بینی نتایج در مورد تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

راهکارها پیرامون قضیه تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

رفرنس و منبع مورد استفاده تسهیل درک مفاهیم فیزیک برای دانش آموزانم

نتایج حاصل از اجرای روش جدید

به گونه ای که مشاهده کردیم ، هر گروه در هر جلسه موظف بود یک قسمت از مبحث درسی را مطالعه و به صورت power point به کلاس ارائه دهد و تدریس نماید و تمام افراد گروه در تدریس شرکت می کردند . مثلاً یک نفر در مورد کارصحبت می کند ، یک نفر فرمولهای مربوط به آن را توضیح می دهد و مثال حل می کند و بر کار آنها نظارت دارد و یک نفر به سوالات و اشکالات دانش آموزان پاسخ می دهد . با این تقسیم کار مطالعه ی یک مبحث کار دشواری نبود . بهمین دلیل دانش آموزان با همکاری یکدیگر می توانستند میزان یادگیری خود را بیافزایند و اوقات بیکاری مضاعف در منزل برای آنها ایجاد نمی شود به این ترتیب نتایج عبارتند از :

* افزایش اشتیاق و علاقه ی دانش آموزان به یادگیری مطالب کتاب

* کاهش آثار منفی امتحان یعنی اضطراب و نگرانی و ترس

* میل به رقابت در میان گروهها و یادگرفتن طرح کردن سوال و حل کردن سوالات متنوع و بیشتر

* دقت در جزئیات کتاب و بحث و بررسی مطالب مبهم کتاب

* مشارکت دانش آموزان در امر یاددهی ـ یادگیری و از بین رفتن احساس خستگی جهت حضور در کلاس

* حضور دانش آموزان در کلاس با شور و نشاط خاص

* جذاب شدن مطالب درسی برای دانش آموزان

 بیان محدودیتها و موانع

بالاخره به دنبال هر طرحی مشکلات و موانعی وجود دارد ولی بعضی از مشکلات در آینده به منفعت نظام آموزشی است . ولی به نظر من این طرح حداقل مشکلات را دارد .

چرا که در طرح همیاری درهر جلسه تایپ کردن سوالات و تکثیر آن مشکلات هزینه ای را به همراه دارد ، ولی در این روش نیازی به تکثیر سوال و مصرف کاغذ نیست ، چرا که سوالات آزمون به صورت power point روی پرده نمایش داده می شود .

و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و تنها مشکل کوچکی که این طرح ممکن است داشته باشد ، مجهز نبودن بعضی از مدارس به سیستم ویدئو پروجکشن است که آن هم در مورد دبیرستانهای داخل شهر امروزی بعید است .

 

مشکلات تدریس درس فیزیک :

فیزیک به عنوان علم یافتن قوانین حاکم بر طبیعتی است که انسان از بدو خلقت در  تعامل با آن بوده و در خصوص آن تفکر می کرده است و بی شک برای تمام رخدادها و مسائل موجود در طبیعت در ذهن خودش راه حل هایی ارائه کرده است که اکثر آنها نادرست است .

هرگاه حل درست یک مسله علمی از ذهن عامه مردم دور باشد , جواب غلط ولی نزدیک به ذهن بیشترمورد پذیرش قرار می گیرد .

اینکه آیا خورشید به دور زمین می گردد یا زمین به دور خورشید ، مسأله ای نیست که در زمان خودش حتی در زمان فعلی راه حل درستش قابل فهم تراز جواب غلط آن باشد، تدریس فیزیک از آنجا با دشواری روبروست که بشربه دلیل ذات جستجو گر خویش  برای تمام واقعیت ها ، درست یا غلط راه حل هایی ارائه کرده است . گاهی ستاره ها را ارابه های آتشین خدایان می داند که روزها در استراحت وشب ها در حل جنگ و ستیزند و زمین را بر شاخ گاو ، گاو را بر پشت ماهی تصور  ,و کوچکترین قسمت اجسام را مولکول فرض می کند علت سقوط اجسام و بالارفتن دود را اینگونه فرض می کند که اجسام از زمین منشأ گرفته و آتش از آسمان .اگر چه امروزه این تفکرات برای ما نابخردانه است  ، ولی واقعیت اینست که وجود داشته و امروز هم به نوبه خود ذهن دانش آموزان پر از جوابهای غیر منطقی است به خصوص در محدوده فیزیک کلاسیک . شما اگر ۱۰ بار تکرار کنید که پرتاب در راستای قائم یک حرکت با شتاب ثابت است ، باز هم بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان در مورد اینکه شتاب اجسام هنگام بالارفتن بیشتر است یا پائین آمدن جواب غلط می دهند .نمونه گزارش تخصصی دبیر فیزیکشما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی دبیر فیزیک را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۱۸۷۵۱۸۱۰۵

برچسب ها

دیدگاه ها