بررسی فرآیند یادگیری و نگاهی به اصول، اهداف، تکنیک‌ها و روش‌های مؤثر و حاکم بر یادگیری درس فنون یادگیری پایدار

بررسی فرآیند یادگیری و نگاهی به اصول، اهداف، تکنیک‌ها و روش‌های مؤثر و حاکم بر یادگیری درس فنون یادگیری پایدار پودمان تعلیم و تربیت در خانواده

بررسی فرآیند یادگیری و نگاهی به اصول، اهداف، تکنیک‌ها و روش‌های مؤثر و حاکم بر یادگیری درس فنون یادگیری پایدار پودمان تعلیم و تربیت در خانواده با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۶  صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل بررسی فرآیند یادگیری حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل بررسی فرآیند یادگیری سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل بررسی فرآیند یادگیری سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بررسی فرآیند یادگیری و نگاهی به اصول، اهداف، تکنیک‌ها و روش‌های مؤثر و حاکم بر یادگیری درس فنون یادگیری پایدار  تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده بررسی فرآیند یادگیری و نگاهی به اصول، اهداف، تکنیک‌ها و روش‌های مؤثر و حاکم بر یادگیری درس فنون یادگیری پایدار  شامل بخش های زیر است :

  1. مقدمه

  2. سوابق تحقیق

  3. متن تحقیق

  4. نتیجه گیری

  5. پیشنهادات

  6. منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده بررسی فرآیند یادگیری و نگاهی به اصول، اهداف، تکنیک‌ها و روش‌های مؤثر و حاکم بر یادگیری درس فنون یادگیری پایدار  را مشاهده می کنیم .

مقدمه

اهمیت یادگیری، مسئله ای بسیار بدیهی و روشن است؛ چرا که از راه یادگیری است که بشر با محیط خود آشنا می شود. با یادگیری، انسان می تواند خویش و خدایش را بشناسد و به هدف آفرینش خود که همان کمال و تقرب به خداوند است، دست یابد. در نخستین آیاتی که بر پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) نازل شد، به نعمت یاد دادن و آموزش اشاره، و یادگیری ابزاری برای رشد انسان معرفی شده است. این مهم، دلیل اهمیت دادن قرآن به یادگیری است. سفارش فراوان معصومان ( علیه السلام ) به تعلیم و تعلم نیز، بر اهمیت یادگیری تأکید می کند. از سوی دیگر، بزرگان و دانشمندان اسلامی، آداب و شیوه های رفتاری فراوانی را درباره ی رابطه ی استاد و شاگرد مطرح کرده اند.

همچنین، پیشرفت های شگفت انگیز انسان در طول تاریخ، اهمیت یادگیری را به خوبی نشان می دهد. بشر با یادگیری توانسته است از ناشناخته های اقصا نقاط دنیا آگاهی پیدا کند و به ژرفای اقیانوس ها و اوج کهکشان ها دسترسی یابد. به طور مسلم، این پیشرفت ها، معلول یادگیری است.
افزون بر این، بسیاری از مباحث روان شناسی مانند رشد، انگیزش، رفتارهای اجتماعی و شخصیت با یادگیری ارتباط دارد. برای مثال، می توان گفت یکی از عوامل شکل گیری شخصیت انسان، یادگیری است که بین آن و شخصیت ارتباط مستقیمی وجود دارد. بنابراین، یادگیری یکی از مهم ترین مباحث روان شناسی است که در اینجا آن را بر می رسیم.

سوابق تحقیق

پاسخ به این پرسش که یادگیری چیست، ظاهری آسان، ولی تعریفی پیچیده دارد. هر گنهان و اُلسون می گویند: « یادگیری یکی از مهم ترین زمینه ها در روان شناسی امروز و در عین حال، یکی از مشکل ترین مفاهیم برای تعریف کردن است ». برای یادگیری مانند دیگر مفاهیم روان شناسی، تعریف های گوناگونی کرده اند که در اینجا به یکی از آنها بسنده می کنیم. « یادگیری، فرایند ایجاد تغییرات نسبتاً پایدار در رفتار است که در نتیجه ی تمرین و تجربه حاصل می شود ».  در این تعریف، چند عنصر مهم بیان شده است:. تغییرات نسبتاً پایدار، در برابر تغییرات موقتی است. به این تغییرات که موسمی و لحظه ای اند، یادگیری نمی گویند. برای مثال، وقتی انسان خسته است و می خوابد، هنگام بیدار شدن، تغییرهایی در رفتارش به وجود می آید که نشان دهنده ی یادگیری نیست و تنها نتیجه ی خستگی است. همین گونه است رفتارهایی که در اثر گرسنگی یا تشنگی و… حاصل می شود. روشن است که تغییر از نخوردن به خوردنت یادگیری نیست؛ زیرا پس از بر طرف شدن گرسنگی، دوباره به حالت نخوردن باز می گردیم؛
۲. تمرین و تجربه: تغییر در نتیجه ی رشد یا تحولات زیستی، یادگیری به شمار نمی آید. به تغییراتی که بر اثر بالا رفتن سن ( مانند فراموشی ) ایجاد می شوند، یادگیری نمی گویند؛
۳. مراد از رفتار، مجموعه ای از افکار، تمایلات، عادات، اطلاعات و مهارت هاست. برای تبیین فرایند یادگیری، نظریه های گوناگونی وجود دارد که در اینجا با برخی از آنها آشنا می شویم.
یادگیری فرایند ایجاد تغییرات نسبتاً پایدار در رفتار است که در نتیجه ی تمرین و تجربه حاصل می شود.

رفتارهایی که از انسان سر می زند، به دو دسته ی کلی تقسیم می شود: رفتارهایی که غریزی بوده، بی آنکه انسان یاد بگیرد، آنها را انجام می دهد؛ مانند واکنش های بازتابی که همه آن را تجربه کرده اند. زمانی که دست ما به شیئی بسیار داغ برخورد می کند، بلافاصله به طور بازتابی دستمان را عقب می کشیم؛ دسته دوم رفتارهایی اکتسابی که بدون یادگیری انجام نمی شود. و شامل تمام رفتارهای ارادی می گردد می توان گفت بیشتر رفتارهای حیوانات جزو دسته ی اول است. عسل سازی زنبورهای عسل، یا محافظت پرنده ی ماده از جوجه های خود، امری است غریزی که بدون یادگیری انجام می شود. اما توقف انسان پشت چراغ قرمز، نیاز به یادگیری دارد؛ زیرا هیچ ارتباط غریزی بین ایستادن فرد و چراغ قرمز برقرار نیست.
نظریه هایی که کارشناسان یادگیری بیان کرده اند، ناظر به رفتارهای اکتسابی انسان است و اینکه آدمی چگونه آن رفتارها را یاد می گیرد. این نظریه ها را می توان بر اساس دو دیدگاه رفتار گرایی و شناخت گرایی  به دو دسته ی کلی طبقه بندی کرد. در نمودار زیر برخی از نظریه های یادگیری ترسیم شده است.

برای دانلود تحقیق آماده بررسی فرآیند یادگیری و نگاهی به اصول، اهداف،تکنیک‌ها و روش‌های مؤثر و حاکم بر یادگیری درس فنون یادگیری پایدار  از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۱۸۷۵۱۸۱۰۵

دیدگاه ها