گزارش تخصصی عربی دبیرستان

گزارش تخصصی عربی دبیرستان تحت عنوان  چگونگی جلوگیری از افت درسی دانش آموزان پایه دوم دبیرستان در درس عربی

نکته ای پیرامون گزارش تخصصی عربی دبیرستان

گزارش تخصصی عربی دبیرستان تحت عنوان  چگونگی جلوگیری از افت درسی دانش آموزان پایه دوم دبیرستان در درس عربی  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۸ صفحه

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل گزارش تخصصی عربی دبیرستان حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل گزارش تخصصی عربی دبیرستان سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی عربی دبیرستان سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه گزارش تخصصی عربی دبیرستان پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت گزارش تخصصی عربی دبیرستان را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.بانک فایل پژوهشی معلمان: گزارش تخصصی

 

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی عربی دبیرستان به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

دیباچه پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

درک مشکل پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

بررسی بیشتر در رابطه با جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

ارائه مستندات پیرامون جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

پیش بینی نتایج در مورد جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

راهکارها پیرامون قضیه جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

رفرنس و منبع مورد استفاده جذب دانش اموزان به نماز و فرائض دینی

اهمیت پژوهش:

زبان عربی از یک سو زبان کتاب جاودان خداوندی و میراث پربهای اسلامی از حدیث و تاریخ، تفسیر و دیگر دانش ها بوده و از سوی دیگر زبان مشترک خانواده ی بزرگ مسلمانان است.

علاوه بر این، ارتباط با جمعیت انبوهی که با وجود تفاوت های دینی و اقلیمی از خاور میانه تا شمال آفریقا و از کرانه های مدیترانه تا جنوب شرق آسیا با این زبان گفت و گو می کنند و با گسترش ابزارهای ارتباط جمعی هم چون شبکه های ماهواره ای، پایگاه های اطلاع رسانی،نشریات گوناگون پرتیراژ، کتاب ها و مقالات متنوع که روز به روز بر آن افزوده می گردد، اهمیت فراگیری و استفاده از این زبان را دو چندان می کند. شاید به جهت این گستردگی است که زبان عربی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد قرار گرفته است. هم چنین، دلدادگی ایرانیان به بهره گیری از معارف دینی و دسترسی به منابع اصیل آن و آمیختگی چشمگیر زبان فارسی با زبان عربی و پیوندهای فراوان با محیط های عربی به ویژه کشورهای همسایه زمینه ی فراگیری وآموزش زبان عربی را در دوران متمادی در کشور ما رونق بخشیده است.

یادگیری عربی پایه دوم متوسطه که شامل شناخت فعل ماضی ومضارع وضمایرمی باشد اهمیت زیادی دارد.چراکه:عاملی جهت تسهیل در ترجمه متون عربی وکمک جهت فراگیری انواع فعل( امر ،نهی،نفی) در پایه دوم متوسطه ومقاطع بالاتر خواهد بود وعدم تسلط بر عربی پایه دوم موجب بروزمشکلاتی در مقاطع بالاتر خواهد شد.

بند ج آیین نامه ارزشیابی تحصیلی وتربیتی دوره متوسطه تحصیلی در شماره ۵ صفحه ۳ یکی ازاهداف دوره متوسطه تحصیلی را چنین بیان می کند.

بازبان عربی برای فهم بهترقرآن واحادیث وادعیه وادبیات فارسی تاحدودی آشنا است.

اهداف تحقیق:

  1. آشنایی بافعل ماضی و ۱۴ صیغه آن.( مفرد-مثنی-جمع-غایب-مخاطب-متکلم ) وکاربرد صحیح فعل ماضی در جمله.
  2. آشنایی بافعل مضارع و ۱۴ صیغه آن.( مفرد-مثنی-جمع-غایب-مخاطب-متکلم ) وکاربرد صحیح فعل مضارع در جمله.
  3. آشنایی با ضمایر منفصل.

۴.تسلط برلغات واصطلاحات کتاب.

  1. روانخوانی متون عربی کتاب.

علل احتمالی پیدایش مساله:

  1. نحوه تدریس معلم.
  2. سخت بودن عربی پایه دوم.
  3. کم بودن ساعات تدریس درس عربی.
  4. عدم انگیزه دانش آموزان واولیاء ایشان جهت فراگیری زبان عربی به عنوان زبان دوم.
  5. عدم تکرار و تمرین در منزل.

۶.عدم جایگزینی صحیح در برنامه هفتگی.

  1. استفاده برنامه از تلویزیون-کامپیوتروماهواره.

۸.عدم پیگیری اولیاء

تعریف واژگان ومفاهیم:

تعریف نظری:

درس عربی- افزایش – نمره

درس عربی : عربی یکی از زبان های مهم دنیا است.

افزایش :به معنای افزودن –اضافه کردن.

نمره : وسیله ایی برای سنجش میزان یادگیری دانش آموزان که از ۰تا ۲۰ راشامل می شود.

تعریف عملیاتی:

درس عربی: یکی از زبان های خارجی است که تدریس آن از دوره متوسطه آغاز می شود که شامل ۵نمره شفاهی ( روانخوانی –لغت- پاسخگویی به سوالات به زبان عربی براساس آموخته ها )و ۱۵ نمره کتبی (ترجمه لغات- ترجمه متون- جمله سازی-……)می باشد.

افزایش : منظور من از افزایش بالابردن سطح نمرات دانش آموزان جهت ورود به پایه بالاترویادگیری هرچه بیشترتراست.

نمره :وسیله ایی است که می توانم میزان یادگیری دانش آموزانم را باآن بسنجم.گزارش تخصصی عربی دبیرستانشما عزیزان می توانید گزارش تخصصی عربی دبیرستان را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴

دیدگاه ها