پروژه کارآفرینی تولید مصنوعات چوبی با اشتغالزایی ۱۵ نفر

پروژه کارآفرینی تولید مصنوعات چوبی با اشتغالزایی ۱۵ نفر به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۸ صفحه

09187518105

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل پروژه کارآفرینی تولید مصنوعات چوبی حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل پروژه کارآفرینی تولید مصنوعات چوبی سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل پروژه کارآفرینی تولید مصنوعات چوبی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

فایل پروژه کارآفرینی تولید مصنوعات چوبی با اشتغالزایی ۱۵ نفر به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۸ صفحه توسط بانک فایل پژوهشی معلمان تهیه و تنظیم گردیده است و به صورت کامل و جدید و جدول بندی شده می باشد. طرح پروژه کارآفرینی تولید مصنوعات چوبی با اشتغالزایی ۱۵ نفر بر اساس آخرین وضعیت مالی در سال جدید بنا شده است و کاملا منطبق با استاندارد های ملی در وزارت صنایع و معادن و ارگان های مربوطه است. بخشی از پروژه کارآفرینی تولید مصنوعات چوبی با اشتغالزایی ۱۵ نفر عبارت است از

فصل اول: شرح فعالیت

۱) شرح توصیفی

۱-۱- تاریخچه مصرف چوب:

شواهد و قرائن نشان می دهد که انسانهای اولیه از زمانی که در غارها می زیسته اند از چوب به واسطه شکل طبیعی و متناسب آن برای شکار حیوانات و غیره استفاده می نموده اند . اشیاء موجود در موزه طبیعی لندن نشان میدهد که بشر از حدود ده هزار سال قبل با نیزه چوبی به شکار می پرداخته و به وسیله تنه درختان از رودها و رودخانه ها عبور می کرده است . حدود پنج هزار سال قبل در اروپای شمالی ، استفاده از قایق ها و سورتمه های چوبی متداول بوده است . در کاوش های باستان شناسی در کنار دریاچه سوئیس و برخی نقاط دیگر که در گذشته در آب قرار داشتند پایه های چوبی خانه های شناور مربوط به دوران پارینه سنگی ، نوسنگی و عصر آهن بدست آمده که نشانه قدمت استفاده از چوب در ساختمان و وسایل کار است.

مصرف چوب در ایران تاریخ مدونی نداشته ولی طبق مطالعاتی که پژوهشگران و کاوشگران انجام داده اند مردمان بومی ایران قبل از مهاجرت آریایی ها از حدود ۴۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح (ع) چوب را برای خانه سازی مصرف می نمودند. البته استفاده از چوب در تهیه وسایل کشاورزی نیز رونق داشته است در سنگ نوشته هایی که از تخت جمشید بدست آمده استفاده از چوب سدر در پوشش و تزئینات کاخها مشخص شده است . اهمیت چوب در ایران قدیم به پایه ای بوده که احترام به درختان جنگلی از دستورات اصلی کیش زرتشت به شمار می رفته است. استفاده از چوب برای قایق سازی و کشتی سازی نیز در دوران هخامنشی بسیار جالب توجه بوده است ، پس از گسترش دین اسلام صنایع و هنرهای چوبی در ایران تحت تاثیر رهنمودهای دینی قرار گرفته است ، بر همین اساس آثار هنرهای چوبی زیادی میتوان در مساجد و اماکن مقدسه نظیر درب ، منبر، کنده کاری ها و شبکه‌بندی ها یافت.

صنایع مبلمان قدیمی ترین بخش صنایع چوب جهان شمرده می شود زیرا بشر از دیر زمانی بصورت نیمکت از آن استفاده می کرده است ، در ایران این صنعت از قدمت زیادی برخوردار نیست چون در گذشته در اغلب نقاط ایران نشستن بر روی قالیهای زیبا و نفیس مرسوم بوده است و حتی تا اواخر دوره قاجار فقط در منازل معدودی از افراد سرشناس مبل های مخصوص پارچه ای به سبک دربار فرانسه وجود داشته که اغلب از خارج وارد می شده است ولی پس از آن دوره با تغییر شیوه های زندگی مردم ، صنعت مبل سازی روبه ترقی گذاشته است و اکنون برخی از استادکارهای ایرانی قادر به خلق شاهکارهایی در این زمینه می باشند ، صنعت مبل سازی در حقیقت تلفیق هنر، علم و صنعت است بدین نحو که با بکار بردن ماشین آلات و تجهیزات و خلاقیت و هنر محصولی ساخته می شود که زینت بخش منازل و دفاتر است.

۱-۲- تاریخ بهره برداری از چوب

چوب در تاریخ زندگی انسان نقش مهمی داشته است. نگاهی کوتاه به تاریخ گذشته نشان می دهد که انسان اولیه از این ماده ارزشمند در بسیاری از عرصه های زندگی خود از جمله برای ساختن سرپناه، اسلحه و وسایل حمل و نقل، استفاده می کرده است. کلبه های اولیه که با شاخه ها و پوست درختان پوشناده می شدند، به کمک چوب به اشکال گوناگون تغییر شکل دادند، که از آن جمله می توان کلبه های ساخته شده از الوار، کلبه های روستایی، کلبه های دارای اسکلت چوبی، خانه های شهری نیمه چوبی،خانه های ویلایی و خانه های پیش ساخته را نام برد. چوب علاوه بر صنعت خانه سازی در ساختن اشیایی چون میز، صندلی و تختخواب هزاران سال به اشکال گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است. در میان سلاحههای مورد استفاده انسان نیزه ها، سپرها، کمانها، منجنیق ها، دژکوب ها و حتی کشتی های جنگی و هواپیماها زمانی از چوب ساخته می شدند. استفاده از این سلاحها در شکل گیری تاریخ بشر مؤثر بود. انسان اولیه، برای حمل اشیاء سنگین از کنده های درخت به عنوان غلتک استفاده می کرد؛ بعدها این وسیله به شکل چرخهای چوبی تکامل پیدا کرد.

برای دانلود فایل پروژه کارآفرینی تولید مصنوعات چوبی با اشتغالزایی ۱۵ نفر که به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش توسط بانک فایل پژوهشی معلمان تهیه و تنظیم گردیده است از این قسمت اقدام کنید.

Coming Soon

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی ۰۹۱۸۷۵۱۸۱۰۵

دیدگاه ها