تجربیات برتر آموزشی | چیزی که معمولا مدرسان از آن غافلند!

تجربیات برتر آموزشی

زمانی که صحبت از آموزش می‌شود ناخودآگاه ذهن ما به سمت مدرسه و کلاس درس می‌رود، اما آیا آموزش محدود به مکان مدرسه است؟ آیا این محدودیت و روزمرگی از کیفیت آموزش نمی‌کاهد؟ تا کنون به تغییر محیط کلاس خود فکر کرده‌اید؟

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل تجربیات برتر آموزشی حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل تجربیات برتر آموزشی سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل تجربیات برتر آموزشی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

تجربیات برتر آموزشی

تجربیات برتر آموزشی

در این مقاله قصد داریم نمونه‌ای از تجربیات برتر آموزشی را برای شما بازگو کنیم.

همیشه شنیده می‌شود اگر می‌خواهید در زندگی تجربه کسب کنید به سفر بروید، نظرتان در مورد برگزاری کلاس درس در سفر چیست؟

یکی از تجربیات برتر آموزشی یا همان تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی که قصد دارم در مورد آن با شما صحبت کنم سفر آموزشی است.

واقعیت اینست که آموزش و تجربه در سفر با آموزش در کلاس درس تفاوت‌های بسیار زیادی دارد و اول از همه شما در سفر دفتر و کتاب نیازی ندارید و جزوه نمی‌نویسید و هر آنچه یاد می‌گیرید به طور عملی به شما منتقل می‌شود.

این نوع آموزش برای درس‌های تاریخ، جغرافیا، علوم زیستی، علوم اجتماعی و… مناسب است.

بهترین زمان برای در نظر گرفتن چنین سفرهایی در طول کلاس هفتم یا هشتم است، زیرا نوجوانان این پتانسیل را دارند که تجربیات سفر را بیاموزند.

مقاصد سفر آموزشی

در زیربه چند نمونه از مکان‌هایی که می‌توان دانش‌آموزان را برای سفر آموزشی برد اشاره می‌کنیم

سالن‌های تئاتر و سینما

مساجد و اماکن مذهبی

موزه‌ها

مناطق جنگی

نمایشگاه‌های هنری

و…

تأمین امنیت دانش‌آموزان

مسئله مهم در اینجا امنیت و سلامتی دانش‌آموزان و همچنین هزینه سفر است، حتماً قبل از سفر دانش‌آموزان را بیمه کنید و برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از تورهای مسافرتی استفاده کنید.

محل خواب مناسب برای دانش آموزان تدارک ببینید، مراقب تغذیه آنها در طول سفر باشید. در صورتی که دانش آموزی بیماری خاص دارد یا از دارو استفاده می‌کند حتماً داروهای خود را همراه داشته باشد. از وسایل نقلیه فرسوده و دارای نقص فنی برای سفر استفاده نکنید، این کار به منزله بازی با جان دانش آموزان است.

بازدید از شهرها و روستاها

می‌توانید دانش‌آموزان را به شهرهای بزرگ ببرید و همزمان از چند منطقه دیدن کنید، دانش‌آموزان را به باغ‌وحش ببرید تا با حیوانات و جانوران از نزدیک آشنا شوند، با دانش‌آموزان به تماشای تئاتر یا فیلم بنشینید و پس از اتمام در مورد آن باهم بحث و تبادل نظر کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های پیش رو سفر به روستا است، دانش‌آموزان علاوه بر لذت بردن از طبیعت با فرهنگ و آداب و رسوم مردم روستا هم آشنا می‌شوند.

بازدید از موزه‌ها

بازدید از موزه می‌تواند برای دانش‌آموزان بسیار آموزنده باشد، بخصوص اگر آنها را به قسمتی از موزه ببرید که قبلاً در مورد آن در کتاب تاریخ مطالعه کرده باشند، موزه گردی را می‌توان به تنهایی جزو یکی از تجربیات برتر آموزشی قرار داد. البته مبحث موزه گردی فقط به مسئله تاریخ محدود نمی‌شود و شما می‌توانید دانش‌آ‌‌‌‌‌موزان را به موزه‌های مردم شناسی، جانورشناسی و… ببرید.

دیدار از مساجد و اماکن مذهبی بعد معنوی زندگی را برای دانش‌آموزان روشن‌تر می‌کند، اما به یاد داشته باشید نباید عقاید خود را به دانش‌آموزان تحمیل کنید.

بازدید از نمایشگاه‌های هنری ذوق و هنر نهفته دانش‌آموزان را پدیدار می‌کند. یکی از مزایای سفرهای آموزشی به عنوان یکی از تجربیات برتر آموزشی این است که شما با انجام کارهای متفاوت به استعدادهای نهفته و واقعی خود پی خواهید برد، مثلاً اگر در سفر به شهر همدان در یک کارگاه سفالگری پشت میز کار کوزه گری قرار بگیرید و با کمک استاد ظرفی بسازید، آنجاست که با محقق شدن یک خواسته یا آرزو می‌توانید بفهمید آیا این کاری هست که دلتان بخواهد به شکل جدی و حرفه‌ای دنبالش کنید یا نه؟

رفتن به مناطق جنگی دانش آموزان را با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا می‌کند. چنین سفری در کشور ما هرساله تحت عنوان راهیان نور در مدارس اجرا می‌شود. در طول چنین سفرهایی حتماً شخصی را به عنوان راهنما همراه خود داشته باشید.

در پایان

سفر آموزشی با رعایت نکات ایمنی و با یک برنامه ریزی درست می‌تواند نقش موثری در ارائه‌ی یک آموزش با کیفیت داشته باشد

مقاله‌ای که خواندید یکی از تجربیات برتر آموزشی بود، ما به شدت توصیه می‌کنیم سفر را در برنامه آموزشی خود قرار دهید تا بتوانید آموزش ارزشمندتری داشته باشید و یکی از تجربیات برتر آموزشی را رقم بزنید

مقالات خواندنی:

تجربیات برتر معلمان (کنترل دانش آموز شلوغ)

درس پژوهی دارای چه مراحلی است

درس پژوهی چیست؟

ضرورت افکت صوتی استوری لاین ، استوری لاین چیست و آموزش تولید محتوای الکترونیکی

تعریف درس پژوهی

دیدگاه ها